Kaveri vaati että saa kustantaa minulle reissun. Kumpi teki väärin?
Kaveri on kärttänyt minua pitkään mukaan yhteen reissuun, johon minulla ei ole ollut varaa. Siis ei oikeasti ole ollut varaa, en nyt tarkoita ei ole varaa sillä tavalla että rahat olisi, mutta haluan käyttää ne muuhun. Kaveri halusi lopulta kustantaa minulle tuon matkan. Painotin että minulla ei siis oikeasti ole varaa mihinkään matkan osa-alueeseen, ei matkalippuihin, ei ruokailuihin, ei kohteessa liikkumiseen. En tykkää ottaa vastaan kalliita lahjoja mutta kaveri vakuutteli että on täysin ok että tämä maksaa kaiken. Sovittiin tosin että maksan sitten yhden vähän kalliimman ruokailun itse.
Ja kävi se mitä pelkäsin. Ekassa ruokapaikassa kaveri maksoi omat ruokansa ja lähti kiitämään kohti pöytää. Olin tämän takana jonossa ja oli noloa huhuilla kaveria takaisin, tämä tuli kassalle hölmistyneenä että eikö korttisi toimi kunnes tajusi ongelman. Tämä toistui koko matkan, tätä selkeästi ärsytti maksaa asiani ja tunnelma oli aika lössähtänyt.
Kumpi tässä nyt mokasi? Painotan että en oikeasti tykkää ottaa vastaan tällaisia asioita ja kaveri tietää sen, toisaalta mikä järki vaatia jotakuta mukaan reissuun sillä varjolla että maksat jos ei kuitenkaan ole ok. Äh, ärsyttää, matka oli tavallaan kiva mutta tämä vahvisti itsellä sitä etten ota ikinä enää mitään tällaista keneltäkään.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisithan sinä kotona ollessakin joutunut ostamaan ruokaa kaupasta, joten nuo kulut eivät aiheutuneet matkasta.
Yhden ravintola-annoksen hinnalla ostaa yleensä kaupasta moneksi päiväksi ruokaa.
Miksi pitäisi änkeä niihin kalliimpiin ravintoloihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisithan sinä kotona ollessakin joutunut ostamaan ruokaa kaupasta, joten nuo kulut eivät aiheutuneet matkasta.
Yhden ravintola-annoksen hinnalla ostaa yleensä kaupasta moneksi päiväksi ruokaa.
Väität että ihminen kenellä on tuosta vain varaa kustantaa kaverille matka ja ruuat suostuu niihin budjettivaihtoehtoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ängetä? Kyllä yleensä halvoissa ravintoloissa syöminenkin on paljon kalliimpaa, kuin halvan ruoan ostaminen kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissussa syödessä menee kyllä ihan eri summa ruokiin kuin kotona syödessä.
Ehkä Norjassa, Luxemburgissa ja Monacosssa, mutta muualla ruoka on Suomea halvempaa.
No ei ole :D siis mitä edes höpötät? Ravintolassa ruoka-annos voi maksaa esim 14-30e. Ja siinä saattaa olla työttömän monen päivän ruokaraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä teidän suhteen laatu on? Oletteko pitkään olleet ystäviä? Pariskunta? Bestiksiä? Mies ja nainen?
Ollaan molemmat naisia ja ollaan oltu hyviä kavereita teineistä asti, eli yli kymmenen vuotta. Ap
Okei, kiitos täsmennyksestä! 😊 Tulee mieleen, että onko oikeasti vaan halunnut nöyryyttää sua, kun on täytynyt tietää sun raha tilanne?
Mulla on myöskin tuttu, joka pyytää monesti mukaansa kahvilaan, hän tarjoaa. Nyt tiedän jo kokemuksesta, ettei hän tule tarjoamaan. Nyt menen vaan sellaisiin paikkoihin ja silloin, kun itsekin erityisesti haluan. Koska ne tarjoamiset jäävät häneltä kyllä tekemättä.
Mikä tämän reissuun vinkujan varallisuus on tai tulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität että ihminen kenellä on tuosta vain varaa kustantaa kaverille matka ja ruuat suostuu niihin budjettivaihtoehtoihin?
Riippuu minkä tyyppinen on. Jos on reppureissaaja -henkinen tai muuten vaan seikkailullinen persoona, niin "suostuu" mukisematta.
Jos on luksuksen perään tai edes keskiluokkaista elämäntapaa kovasti arvostava, niin ei ehkä?
Aikuisena se on vähän sellaista välillä, että täytyy puntaroida kannattaako lähteä jonnekin kaverin tai kavereiden kanssa, joilla on kymmeniä tuhansia tai jopa satoja tuhansia paremmat vuositulot ja kalliimmat lystit.
Jos joku tuollainen tarjoutuu maksamaan ja oikein vänkää asiasta, niin ehkä selkein olisi, että tosiaan sitten maksaa aivan kaiken tuplana?
Kyllä ihmiset on ihan perseestä nykyään, kun niiden sanaan ei voi luottaa. Jos ystävän tiedetään olevan varaton, ettei voi lähteä reissuun, ja silti se maanitellaan lähtemään seurauksi luvaten itse maksaa kaiken, niin sittenhän se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että silloin tämä lupaaja kantaa vastuun ja maksaa reissun kulut tuota yhtä sovittua ruokailua lukuun ottamatta. Ihan selvä tapaus; sovittua mikä sovittu, ja siitä pitäisi pitää kiinni 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissussa syödessä menee kyllä ihan eri summa ruokiin kuin kotona syödessä.
Ehkä Norjassa, Luxemburgissa ja Monacosssa, mutta muualla ruoka on Suomea halvempaa.
No ei ole :D siis mitä edes höpötät? Ravintolassa ruoka-annos voi maksaa esim 14-30e. Ja siinä saattaa olla työttömän monen päivän ruokaraha.
Ei kannata edes kertoa miten halvalla voi syödä ja matkustaa, tai muuten matkailu vain lisääntyy.
Outo juttu erityisesti jos tuosta ruokailusta oli jo sovittu. Mitä ihmettä hän ajatteli?
Onko niin paljon rikkaampi, ettei tajua ettei edes halpa ravintola ole kaikille halpa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän reissuun vinkujan varallisuus on tai tulot?
Hyvä. Tällä on nykyään hyvätuloinen työ ja tämä on myös siis todella hyvätuloisesta perheestä. Ap
Ollaan molemmat naisia ja ollaan oltu hyviä kavereita teineistä asti, eli yli kymmenen vuotta. Ap