Eikö teitä muita tympäise tämä puhe miten kaikki raha yhteiskunnasta pitäisi mennä vähävaraisille?
Ihan kuin heillä olisi aina joku etuajo-oikeus kaikkeen. Sitä rahaa tarvitaan myös talouden pyörien pyörittämiseen, investointeihin jne.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua tympäisee ne suojatyöpaikoissa oleville maksettavat palkat. Niille, jotka tekevät jotain näennäisesti hyödyllistä, mutta eivät oikeasti saa mitään järkevää aikaiseksi.
Sinäkö osaat luetella kaikki suojatyöpaikat?
Mikään muu ei ole tärkeää kuin sun oma lompakko ja perse.
Mikä sinulla on hätänä? Miksi vedit tuollaiset itkupotkuraivarit siitä, että sanottiin totuus? Osuiko liian lähelle sinua ja sinun persettäsi?
Vierailija kirjoitti:
Työttömät on aina nurisemassa ja vaatimassa kuinka heille pitäisi jakaa lisää rahaa, mikään ei riitä.
Rajoittakoot tuhlaamista.
Suu säkkiä myöten.
Niin. Ihan kamalaa, kun ihmiset haluavat töitä eivätkä ole kuten sinä, joka tyytyväisenä makaat elämäntapatyöttömänä vauvapalstalla aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyllähän sen rahan pitäisi mennä politikkojen kavereiden bisnesten tukemiseen eikä vähävaraisille. Rikkaat nyt ovat muutenkin parempia ihmisiä, ei köyhillä ja kipeillä ole mitään ihmisarvoa eli parempi vain kun hylätään heidät oman onnensa nojaan.
Joo, kyllä minua ainakin ottaapäähän maksaa veroa, kun se ei päädy osinkoa jakaville yrityksille yritystukena tai Petterin kavereiden taskuun.
Kyllä tympii. Vähävaraisten pitää tienata itse omat rahansa. Niin muutkin joutuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kyllähän sen rahan pitäisi mennä politikkojen kavereiden bisnesten tukemiseen eikä vähävaraisille. Rikkaat nyt ovat muutenkin parempia ihmisiä, ei köyhillä ja kipeillä ole mitään ihmisarvoa eli parempi vain kun hylätään heidät oman onnensa nojaan.
Se on kyllä hyvä lähtölaukaus yhteiskunnan murentumiselle, koska jos yhteiskunta muuttuu valikoivaksi ihmistensä suhteen, mitä menetettävää näillä yhteiskunnan ulkopuolisilla on enää tuon aktin jälkeen? Voi mahdollisesti olla eri asia, jos syntyy tuommoiseen valikoivaan yhteiskuntaan, mutta tuo teko niitä kohtaan, jotka vielä ovat osa yhteiskuntaa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tympii. Vähävaraisten pitää tienata itse omat rahansa. Niin muutkin joutuu tekemään.
Kuvaile omin sanoin, miten autokolarissa vaikean aivovamman saanut, joka ei osaa kävellä tai kunnolla puhuakaan pystyy tienaamaan omat rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Moneltako voin huomenna tulla sinun luoksesi tienaamaan omat rahani?
t. vähävarainen, jota kukaan muu ei suostu palkkaamaan
Vierailija kirjoitti:
Niinhn minä tienaankin. Mutta ei se minua rikkaaksi muuta.
t. matalapalkka-alalla töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saavat kelakorvauksia lääkkeistään ja mikäli teettävät kotona remonttia tai vaikka siivousta, ja maksavat veroja, niin näitäkin saa pikkuisen vähentää. Miksi hyvinvointivaltio tulisi olla vain persaukisille?
Miksi miljonäärin pitäisi saada maksattaa kotinsa siivoaminen veronmaksajien rahoilla? Siivouspalvelu ei ole mikään hyvinvointivaltion perupalvelu, jonka pitää kuulua verovaroin katettaviin palveliuihin.
Punikin ymmärrys ei ilmeisesti riitä käsittämään mitä verovähennys tarkoittaa. Omalla rahalla se siivvous pitää maksaa ja siitä saa osan takaisin vähennyksenä, siis niin kuin veronpalautuskin, saa omaa rahaa vähän takaisin. Ymmärsitkö?
Eli veronmaksajat maksavat osuuden sinun remonttilaskustasi. Vai luuletko sen palautuksen tulevan jostain taikaseinästä? :D
Kyllä se luulee se on se perskokkareiden oma, parempi taikaseinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Oletapa yksinkertainen. Vähävaraisuus ei tarkoita sitä, että ihminen on työtön. Moni työssäkäyväkin on vähävarainen, koska Suomessa monilla aloilla palkat ovat umpisurkeat ja hinnat nousevat nousemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua tympäisee ne suojatyöpaikoissa oleville maksettavat palkat. Niille, jotka tekevät jotain näennäisesti hyödyllistä, mutta eivät oikeasti saa mitään järkevää aikaiseksi.
Sinäkö osaat luetella kaikki suojatyöpaikat?
Mikään muu ei ole tärkeää kuin sun oma lompakko ja perse.
En osaa, mutta kyllä niitä ihan varmasti on, eri ammattiryhmissä. Ja kai ne saa silti tympäistä.
Lompakostani en tiedä, mutta perse on tärkeä kun käy paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten mielestäsi valtio ja yhteiskunta sitten on?
Valtio takaa turvallisuuden, lait ja infrastruktuurin, joka antaa puitteet kansalaisille tavoitella omaa menestystään, onneaan ja hyvää elämäänsä. Valtio voi vielä subventoida koulutuksen, tieteen ja terveydenhuollon osalta. Mutta elintaso ja taloudellinen toimeliaisuus tulisi olla yksilöiden oma asia.
No kerropas ihan omin sanoin, miten esimerkiksi kaulasta alaspäin halvantunut ihminen ottaa vastuun omasta taloudellisesta toimeliaisuudestaan?
Kaulasta alaspäin halvaantunut on eläkkeellä ja saa tarvittaessa asumistukea, saa täyden vammaisavustuksen ja hoitajan 24/7. Mitä pitäisi vielä muuta saada ? Näitä ihmisiä on Suomessa on hyvin vähän, suurin osa heistäkin laitoksissa. Mikä ihmisiä vaivaa jos joku kehottaa ottamaan vastuun omasta elämästään, että heti vedetään joku ääripää esiin. Suurin osa työttömistä on työkykyisiä, ja kyllä se että makaa kotona tai vetää aineita ole syy eläkkeeseen. Toki tulee uusia diagnooseja joita yritetään mutta onneksi tämä viimeisin muoti-ilmiö eli väsymys oireyhtymä ei ole syy eläkkeeseen. Minullakin olisi jos olisin 20-30 vuotta nuorempi, vaan kun ei oltu keksitty vielä vaan mentiin töihin vaikka tuntui ettei ovesta pääse ulos kuin konttaamalla, mutta tiedätkö siihen saatanan väsymykseen ei kuollut eikä kuole vieläkään
Ei näköjään kuole mutta aiheuttaa vttumaisen luonteen.
Tykkään tästä vauvapalstan nykylinjasta, jossa työttömien loisimista räksyttävien juttuihin ei lähdetä mukaan, vaan heille lyödään heti jauhot suuhun. Edistystä tapahtuu täälläkin!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tosissasi työkyvyttömiä? Iäkkäitä? Sairaita?
Jos kansalle vain jaetaan leipää ja sirkushuveja, niin nähtiinhän se jo antiikin Roomassa, mitä siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähäosaisillehan sitä rahaa meneekin, ei työssäkävijät ja muut varakkaat saa yhteiskunnan tukia juurikaan.
Mitä hourailet? Yhteiskunta maksaa esim. pahoinvointialueen pomolle 18 000€/kk plus kokouspalkkio jne. Kuinka moni vähävarainen saa tuon verran suoraan yhteiskunnalta?
Lisäksi näitä pomon paikkoja on tuhansia koko Suomessa kiitos demarisikojen kepuloisten!
Viherkommarit kehittivät nämä työpaikat kehäraakeille poliitikkokavereille suojatyöpaikoiksi ilman työvelvoitetta.
Taitavat olla kyllä keskustan ja kokoomuksen äänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten mielestäsi valtio ja yhteiskunta sitten on?
Valtio takaa turvallisuuden, lait ja infrastruktuurin, joka antaa puitteet kansalaisille tavoitella omaa menestystään, onneaan ja hyvää elämäänsä. Valtio voi vielä subventoida koulutuksen, tieteen ja terveydenhuollon osalta. Mutta elintaso ja taloudellinen toimeliaisuus tulisi olla yksilöiden oma asia.
No kerropas ihan omin sanoin, miten esimerkiksi kaulasta alaspäin halvantunut ihminen ottaa vastuun omasta taloudellisesta toimeliaisuudestaan?
Kaulasta alaspäin halvaantunut on eläkkeellä ja saa tarvittaessa asumistukea, saa täyden vammaisavustuksen ja hoitajan 24/7. Mitä pitäisi vielä muuta saada ? Näitä ihmisiä on Suomessa on hyvin vähän, suurin osa heistäkin laitoksissa. Mikä ihmisiä vaivaa jos joku kehottaa ottamaan vastuun omasta elämästään, että heti vedetään joku ääripää esiin. Suurin osa työttömistä on työkykyisiä, ja kyllä se että makaa kotona tai vetää aineita ole syy eläkkeeseen. Toki tulee uusia diagnooseja joita yritetään mutta onneksi tämä viimeisin muoti-ilmiö eli väsymys oireyhtymä ei ole syy eläkkeeseen. Minullakin olisi jos olisin 20-30 vuotta nuorempi, vaan kun ei oltu keksitty vielä vaan mentiin töihin vaikka tuntui ettei ovesta pääse ulos kuin konttaamalla, mutta tiedätkö siihen saatanan väsymykseen ei kuollut eikä kuole vieläkään
Sattuuko se kovastikin, kun on noin tyhmä? Ihan ilmainen tietoisku: Ihminen ei voi mennä töihin, jos hänellä ei ole työpaikkaa. Tuliko tämä sinulle ihan uutena tietona nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet eivät ole mikään ihmisoikeus. Köyhiltä ei oteta, jos maksetaan vähemmän. Miksi tänne raahataan köyhää porukkaa ympäri maailmaa ja leikkaukset tuskin koskevat heitä?
Persu taas mieliaiheessaan vinkumassa maahanmuuttajista. Että on väsynyttä settiä.
Persu on oikeassa. On järjenvastaista, että Suomi maksaa tuhansille kehitysmaalaisille täyden ylöspidon vastikkeetta samalla kun suomalainen vähävarainen yrittää keksiä, mistä saisi seuraavan päivän ruuan taiottua.
eri
Saman rahan saavat köyhät Suomessa avustusta, oli väri mikä tahansa. M* amuista varsin suuri osa käy töissä, suurempikin osa kävisi, jos suinkin töitä saisi.
Jos sompuista suuri osa käy töissä, miksi missään ei ikinä näe somppua tekemässä töitä?
Ootko sä käynyt kaikki Suomen työpaikat läpi vai?
Mä olen nähnyt vaikka kuinka monta somalia siivoamassa.
Jos suuri osa sompuista kävisi töissä, kyllä heitä näkisi työntouhussa ihan normaalissa arjessa. Olisi bussikuskisomppuja, kaupankassasomppuja, parturisomppuja, päiväkodintätisomppuja, lääkärisomppuja, opettajasopmppuja jne. jne. Vaan eipä näy sellaisia.
Kuinka usein käyt tuollaisissa paikoissa tutkimassa tilannetta? Koko Suomen laajuisesti siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei tympäise. Kaiken voisi minun puolesta laittaa vaikka tasan. Mutta tiedän kyllä että kommunismi ei toimi koska muut ihmiset ovat ahneempia.
Kommunismi ei toimi sen takia että kommunistit pilaa sen aina itse. Tavallisia ihmisiä on siis täysin turha syyttää.
Eli siis
Kommunistit nousevat valtaan väkivallalla
kommunistit kahmivat varat
Kommunistit lahhttaavvaat kunnon ihmisiä
Kommunistit syrjivät ja alistavat taviksia
Lisäksi kommunismi ei voi toimia edes teoriassa.
Pahuuden aate, ja sama on sosialismi.
Eipä noita vaikea ole nähdä, kun vähän tekee muutakin kuin raivoaa vauvapalstalla.
eri