Eikö teitä muita tympäise tämä puhe miten kaikki raha yhteiskunnasta pitäisi mennä vähävaraisille?
Ihan kuin heillä olisi aina joku etuajo-oikeus kaikkeen. Sitä rahaa tarvitaan myös talouden pyörien pyörittämiseen, investointeihin jne.
Kommentit (350)
Lähinnä oikeistosta tuollaista valheellista puhetta kuulee.
Kokoomuslaisten rakennus- ja urheilupomojen golf-matkoihin ne verorahat pitää käyttää. Se on sitä investointia.
Ei yhtään. Itse olen keskituloinen ja minusta on kaikille yhteiskuntaluokille loogisempaa pitää sairaalat toiminnassa kuin sulkea ne ja antaa niistä säästyneet rahat areenan, jota kukaan ei tarvitse, rakentamiseen.
Totta. Kyllähän sen rahan pitäisi mennä politikkojen kavereiden bisnesten tukemiseen eikä vähävaraisille. Rikkaat nyt ovat muutenkin parempia ihmisiä, ei köyhillä ja kipeillä ole mitään ihmisarvoa eli parempi vain kun hylätään heidät oman onnensa nojaan.
Enpä ole missään tuollaista puhetta kuullut. Melko irrallaan todellisuudesta pitää olla, jos ei ole huomannut, että vähävaraisilta VIEDÄÄN rahaa, ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Itse olen keskituloinen ja minusta on kaikille yhteiskuntaluokille loogisempaa pitää sairaalat toiminnassa kuin sulkea ne ja antaa niistä säästyneet rahat areenan, jota kukaan ei tarvitse, rakentamiseen.
Onpa härskiä olkikukkoilua. Kukaan ei ole ollut missään vaiheessa sulkemassa sairaaloita areenojen vuoksi. Tympeää valehdella moista paskaa.
Eikö teitä tympäise tämä puhe, miten ollaan samassa veneessä, mutta leikkaukset kohdennetaan vain kaikkein heikoimmasa asemassa oleviin?
Ei tympäise. Kaiken voisi minun puolesta laittaa vaikka tasan. Mutta tiedän kyllä että kommunismi ei toimi koska muut ihmiset ovat ahneempia.
Ennemmin minä verovarani antaisi vähävaraisille kuin perkokkareiden taksimatkoihin ja muihin "edustuskuluihin".
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä ihmeen maailamssa elät, mutta vähävaraiset ovat nykyään oikeasti todella todella tiukassa tilanteessa. Olen maksanut veroja tänne aikamoisen määrän, sairastuin vakavasti ja menetin työkyvyn. Pudotus on aivan älytön.
Aivan aivan älytön on on
Minua ei haittaa vaikka rahaa menee köyhille mutta se mikä haittaa on verojen maksu. Tulis tasatulovero 20% kaikille ja 30% myyntivoitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa härskiä olkikukkoilua. Kukaan ei ole ollut missään vaiheessa sulkemassa sairaaloita areenojen vuoksi. Tympeää valehdella moista paskaa.
Minulla on omakohtaista kokemusta siitä, miten huonoksi syöpähoito on mennyt. Viikkokausien odottelua, hoitamattomia asioita ja jopa hoitovirhe osunut omalle kohdalle. Sairaalan sulkeminen ei lie kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä tympäise tämä puhe, miten ollaan samassa veneessä, mutta leikkaukset kohdennetaan vain kaikkein heikoimmasa asemassa oleviin?
Leikkaukset kohdistetaan sellaisiin loisiin jotka ovat luulleet että muiden lompakolla voi elää eivätkä ole tehneet mitään asemaansa parantaakseen.
Työstä ja vaivannäöstä palkitaan.
Hyvinvointivaltion perusperiaatteisiin kuulluu, että yhteikunta tukee heikoimmassa asemassa olevia. Suomi ei ole enää hyvinvointivaltio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset kohdistetaan sellaisiin loisiin jotka ovat luulleet että muiden lompakolla voi elää eivätkä ole tehneet mitään asemaansa parantaakseen.
Työstä ja vaivannäöstä palkitaan.
Sinulla on vielä paljon opittavaa aikuisten elämästä, lapsi. Tuollainen uhittelu kertoo, että olet vielä kouluikäinen.
Kyllähän se tuntuu nurinkuriselta. Että maailmalta haalitaan lisää köyhiä Suomeen. Jolloin elintaso putoaa kaikilla köyhillä entisestään Suomessa.
No sitähän mätetään yrityksille jotka sitä ei tarvitse. 10 miljoonaa joka vuosi Viking Linelle, upm:kin otti pari milliä. Rikkaiden lapset saavat lapsilisiä, jotta se voidaan laittaa sp500 ja lapsella on 30% ensiasunnon hinnasta jo kädessä, kun täyttää 18 v.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole missään tuollaista puhetta kuullut. Melko irrallaan todellisuudesta pitää olla, jos ei ole huomannut, että vähävaraisilta VIEDÄÄN rahaa, ei anneta.
Jos annat joka aamu porttisi pielessä päivystävälle kerjäläiselle 10€ kuukausien ajan ja sitten eräänä aamuna annatkin vain 5€, niin vietkö silloin köyhältä hänen rahojaan 5€ päivässä?
En tiedä missä ihmeen maailamssa elät, mutta vähävaraiset ovat nykyään oikeasti todella todella tiukassa tilanteessa. Olen maksanut veroja tänne aikamoisen määrän, sairastuin vakavasti ja menetin työkyvyn. Pudotus on aivan älytön.