Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltasitko lähteä lomareissulle niin että ottaisit vaan halvan lennon jonnekin ja sieltä sitten selviytyisit jossain vaiheessa Suomeen

Vierailija
11.08.2024 |

esim. junalla tai laivalla? Eli mitään erikoista suunnitelmaa ei olisi? 

Lento vaikka Nizzaan ja siellä muutaman päivän ihmettely kunnes junalla/bussilla sopivin etapein kohti Kööpenhaminaa ja Ruotsia ja laivalla Turkuun?

Kutkuttaisi tehdä tällainen reissu mutta uskaltaako luottaa että aina löytyy yösija?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei se olisi mitään lomaa.

Vierailija
2/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuota teinkin. Nykyään en enää matkusta lainkaan. Toki voit kokeilla ja katsoa miten käy. Ainakin pääset vähän seikkailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei siinä olisi mitään aikataulupaineita niin onhan se lomaa. Voit päättää mennä Sveitsiin tai Puolaan, ihan miltä paikan päällä tuntuu tai molemmat!

Vierailija
4/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi niin paljon rahaa, että voisi luottaa, että jostain löytyy majoitus edes vähän enemmän maksamalla. Mutta kyllä minua vähän stressaisi tuommoinen.

Vierailija
5/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin ja tykkäisin.  Elokuussa en kuitenkaan kun muu Eurooppa lomailee ja hotellit/majoitukset kalliita ja varattuja. 

Vierailija
6/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi niin paljon rahaa, että voisi luottaa, että jostain löytyy majoitus edes vähän enemmän maksamalla. Mutta kyllä minua vähän stressaisi tuommoinen.

No onneksi näin aikuisena ei tarvitse matkustaa opiskelijabudjetilla vaikka toki edullisuus on kärkitoiveita. Mutta ihan oikea hotelli ennemmin kuin hostelli jne.

Vierailija
7/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ap:n mainitsemalla tavalla mä matkustan lähes aina. Ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
8/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneksi näin aikuisena ei tarvitse matkustaa opiskelijabudjetilla vaikka toki edullisuus on kärkitoiveita. Mutta ihan oikea hotelli ennemmin kuin hostelli jne.

Kuulostaa hyvältä. Etenkin, jos mahdollisuus on matkustaa ihan pahimman lomasesongin ulkopuolella 

Vierailija
9/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se sitten on jos ei lomaa? Menet ilman aikatauluja oman tahdon mukaisesti.

Vierailija
10/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin niin kun kävin interreilaamassa. Mutta kun meni Wizzairilla Puolaan, ongelmaksi muodostui heti ettei saanut mitään selvää millä junalla pääsisi Saksaan eikä asiakaspalvelija puhunut sanaakaan englantia, hätisteli vain pois palvelutiskiltä kun ei ymmärtänyt mitään. Tämä oli vuonna 2010 ja yllätti miten heikkoa englanninkielen taito Puolassa. Jouduin ottamaan lennon Saksaan koska edes lentoasemalla ymmärrettiin englantia. Meni koko idea vähän pieleen heti alkuun. Eli vaikeaa voi olla maissa missä ei puhuta englantia.

Vierailija
11/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minä noin tehdä. Vähän kyllä epäilyttäisi lähteä elokuussa, kun joka paikassa on tolkuttomasti turisteja ja hotellit täynnä. Tosin ainahan rahalla jotain löytyy, enkä ole pikkurahan puutteessa enää tässä iässä.

Vierailija
12/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan tätä kutsuttiin interreilaamiseksi. Ihan hauskaa hommaa, kokemuksen perusteella

Vierailija
13/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnytkin niin kun kävin interreilaamassa. Mutta kun meni Wizzairilla Puolaan, ongelmaksi muodostui heti ettei saanut mitään selvää millä junalla pääsisi Saksaan eikä asiakaspalvelija puhunut sanaakaan englantia, hätisteli vain pois palvelutiskiltä kun ei ymmärtänyt mitään. Tämä oli vuonna 2010 ja yllätti miten heikkoa englanninkielen taito Puolassa. Jouduin ottamaan lennon Saksaan koska edes lentoasemalla ymmärrettiin englantia. Meni koko idea vähän pieleen heti alkuun. Eli vaikeaa voi olla maissa missä ei puhuta englantia.

Tuohan ei nyt puhelimien käännösohjelmien kanssa ole enää ongelma.

Vierailija
14/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hankkia itselleen harmeja ihan väkisin??

Vierailija
15/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se sitten on jos ei lomaa? Menet ilman aikatauluja oman tahdon mukaisesti.

Raahaat kamoja mukanasi ympäri Eurooppaa ja arvot joka yö missä hotellissa olisi vapaita huoneita. Joo, ei ole mun käsitys mistään lomasta tollainen.

16/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eksyn helposti, en löydä paikkoihin. Ei ole kokemusta yksin matkustamisesta Suomen ulkopuolella. Haluan suunnitella reissut tarkkaan, esim. aikataulut ja yöpymispaikat. 

Koti on turvallinen. Olen onnellinen kotona.

Vierailija
17/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi paljon rahaa, niin mikä pointti sillä halvalla menolipulla jonnekin sitten edes olisi?

Vierailija
18/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi hankkia itselleen harmeja ihan väkisin??

Minusta harmillista on lentää turistiresrvaatiiin ja sieltä takaisin. Sellainen matkailu ei avarra lainkaan.

Vierailija
19/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi paljon rahaa, niin mikä pointti sillä halvalla menolipulla jonnekin sitten edes olisi?

Seikkailu.

Vierailija
20/41 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulle pitää olla kaikki selvää. Myös selvää miten toimitaan poikkeustilanteissa. En pysty luottamaan että hotelli on vapaana kun sisään astuu.