Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurapuuron tekeminen mikrossa kestää 3 min, miksi ihmiset silti ostavat pikakaurahiutaleita, jotka ovat vähemmän terveellisiä

Vierailija
19.07.2026 |

Niin. 

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvää mikrossa tulee mulle. Menee hieman vähemmän sähköäkin, mutta kaikille on annettu valinnanvapaus. Turha väitellä.

Aspirea
42/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole vähemmän terveellisiä. Ne on vaan valssattu ohuemmiksi, että ne valmistuisivat hitusen nopeammin. Ihan hyvin voit hauduttaa kumpaakin vaikka yön yli uunissa, mutta nämä ovat sitä samaa valssattua kauraa. Naurattaa iltalehdistön vertailut, missä ostetaan kaikki kaurahiutaleet ja vertaillaan paketin kyljen tietoja ja keitellään, että tuliko makueroja. Ohhoijaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytän kaurahiutaleita ainoastaan tuorepuuron pohjana, en syö lämpimiä puuroja, eli en kosnaan keittele niitä. Rakenne on mielestäni kivempi kun tekee pikahiutaleista. Täysin maku asia, itse hiutaleiden terveellisyys on mulle ihan yksi lysti. 

Vierailija
44/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras näin: kattilassa, maitoa ja pikakauraa. Sitä paitsi meillä on monta syöjää.

Ei ole. Paras on veteen tehty puuro kattilassa. 

Vierailija
45/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras näin: kattilassa, maitoa ja pikakauraa. Sitä paitsi meillä on monta syöjää.

Ei ole. Paras on veteen tehty puuro kattilassa. 

Tämähän on makuasia josta sun on aivan turha inttää. Jos joku sanoo että se on maitoon paras, niin silloin se myös on hänestä itsestään maitoon paras, sopi se sit sulle tai ei. Sinä kun et muiden mielipiteitä ja maku mieltymyksiä päätä. 

Vierailija
46/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikroa. Vedenkeitin on. Lisää vain kuuma vesi.

Miten saatanan köyhä olet?

PS

Mikroon saa kohdistettua toimeentulotukea. 

Mikro on turhin kodinkone.

Vierailija
47/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua miellyttää pikahiutalepuuron rakenne enemmän, joten käytän niitä. Makuasia, en välitä siitä onko vähemmän terveellistä vai ei. Syön sitä mikä itseä miellyttää, en sitä mikä sinusta on parempaa. 

Vierailija
48/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspirea kirjoitti:

Eivät ne ole vähemmän terveellisiä. Ne on vaan valssattu ohuemmiksi, että ne valmistuisivat hitusen nopeammin. Ihan hyvin voit hauduttaa kumpaakin vaikka yön yli uunissa, mutta nämä ovat sitä samaa valssattua kauraa. Naurattaa iltalehdistön vertailut, missä ostetaan kaikki kaurahiutaleet ja vertaillaan paketin kyljen tietoja ja keitellään, että tuliko makueroja. Ohhoijaa. 

Mikäs siinä naurattaa? Katsopa vaikka viimeisin testi niin näet että eri hiutaleista samalla tavalla tehty puuro on aivan eri näköistä kuin toinen. Myllyn Paras on maukkaampaa ja rouheampaa kuin limaksi menevä elovena.

Vierailija
49/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS

Mitä tekemistä köyhyydellä on asian kanssa? En ole köyhä, en vain tarvitse mikroa yhtään mihinkään, joten en sellaista omista. Miksi haalisin kotiini paskaa jota en tarvitse enkä käytä? Minulla ei myöskään ole esim. Kahvinkeitintä kun en sellaista juo, enkä koe että minun tarvitsee vieraita varten hankkia laitteita joilla ei minulle itselleni ole mitään käyttöä. 

Vierailija
50/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itseasiassa käytän niitä suuria gluteenittomia kaurahiutaleita ja haudutan liedellä niin kauan, että hiutale on taatusti läpikypsä ja puuro soljuvaa. Menee sitten vaikka tunti. En mitään mikrotettuja puuroja syö, eivät maistu hyvälle.

Vierailija
51/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS

Mitä tekemistä köyhyydellä on asian kanssa? En ole köyhä, en vain tarvitse mikroa yhtään mihinkään, joten en sellaista omista. Miksi haalisin kotiini paskaa jota en tarvitse enkä käytä? Minulla ei myöskään ole esim. Kahvinkeitintä kun en sellaista juo, enkä koe että minun tarvitsee vieraita varten hankkia laitteita joilla ei minulle itselleni ole mitään käyttöä. 

Ei mitään ja kysyisit häneltä joka niin väitti. :)

Mäkään en tarvitse mikroa mihinkään. Enkä kahvinkeitintäkään, vaikka kahvia juon päivittäin. Pressopannulla saa parhaat kahvit.

Vierailija
52/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS

Täysin samaa mieltä. En koe tarvitsevani mikroa yhtään mihinkään joten en sellaista omista. En hanki tavaroita siksi että muilla on sellaisia, vaan hankin välineitä omaa käyttöä varten. Tälle kodinkoneelle en ole keksinyt mitään käyttöä joten en ole hankkinut. 

Vierailija
53/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS

Ei mitään ja kysyisit häneltä joka niin väitti. :)

Mäkään en tarvitse mikroa mihinkään. Enkä kahvinkeitintäkään, vaikka kahvia juon päivittäin. Pressopannulla saa parhaat kahvit.

Häneltä pitikin kysyä, sori. Lainasin väärää! 

Vierailija
54/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet vAatiVaa aSiaNtUnTiJatYöTä tekevä takakireä akka, kolme minuuttia on liian kuormittavan pitkä aika. 

Mitä tarkoittaa tämä nuppivikaisten nuorten yhteydessä käytetty sana "kuormittava"?

Vierailija
55/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspirea kirjoitti:

Mikäs siinä naurattaa? Katsopa vaikka viimeisin testi niin näet että eri hiutaleista samalla tavalla tehty puuro on aivan eri näköistä kuin toinen. Myllyn Paras on maukkaampaa ja rouheampaa kuin limaksi menevä elovena.

Makumieltymykseni ei todellakaan määräydy lehtien testien perusteella vaan oman suuni. Näin ollen noilla testeillä voi pyyhkiä minun puolesta vaikka perseensä, enkä koe mitään tarvetta perehtyä niihin. 

Vierailija
56/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspirea kirjoitti:

Makumieltymykseni ei todellakaan määräydy lehtien testien perusteella vaan oman suuni. Näin ollen noilla testeillä voi pyyhkiä minun puolesta vaikka perseensä, enkä koe mitään tarvetta perehtyä niihin. 

Digilehdellä on varmaan kiva pyyhkiä pese puhelin sen jälkeen. Kaurahiutaleissa on silti eroja.

Vierailija
57/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sentään lannoita puuroansa paskalla eli kapitalismilla, kuten persujen Jani Mäkelä. Minuuttipuuroa ei tarvitse enää lannoittaa, eikä ketjuhampurilaista. Tämä vain palstan persuille tiedoksi.

Vierailija
58/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on ihan surkea aamiainen. Pelkkää hiilarihyttyä ja on ihan heti nälkä. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät puuroa aamulla tai ylipäätänsä koskaan. Jotain pula-ajan jäänteitä. 

Vierailija
59/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on ihan surkea aamiainen. Pelkkää hiilarihyttyä ja on ihan heti nälkä. En ymmärrä ihmisiä, jotka syövät puuroa aamulla tai ylipäätänsä koskaan. Jotain pula-ajan jäänteitä. 

Upeaa että aloitat aamusi syömällä kiuaskiviä.

Vierailija
60/88 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi ihmiset ostavat muroja, kun voi syödä kaurahiutaleita kypsentämättä maidon kanssa. Miksi he ostavat leipää, kun voi leipoa. Miksi he ostavat riisifruttia. Miksi suklaapatukoita, miksi valmista pullaa, miksi miksi miksi miksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän