Voidaanko keskustella polyamoriasta?
Minusta on koomista että monta sitoumusta itselleen ottava ajattelee että on normaaleja vapaampi. Toisaalta ihmettelen miten joku pystyy tuohon. Itse loukkaantuisin syvästi jos minulle ehdotettaisiin tuota.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin absurdi ajatus, että lähtisin mukaan. Tavanomaisen parisuhteen rinnalle kaipaan omaa aikaa, en todellakaan lisää intiimejä suhteita. Minulla ei kertakaikkiaan olisi mitään annettavaa polyamoriseen suhteeseen eikä varmaan sellaista saatavaa, jota elämääni kaipaisin. En ole lähtökohtaisesti mustasukkainen, enemmän kuviossa kammoksuttaa omien rajojen ja yksityisyyden hämärtyminen.
However, tiedän, että polyamoria on monelle oikea elämäntapa eikä siinä ole mielestäni mitään moraalitonta tai paheksuttavaa. Antaa palaa vaan, jos polyamoria tuntuu sopivan itselleen.
Vaikea on minunkin ymmärtää. Rakastan puolisoani, en kaipaa muita. Jos puoliso tahtoisi toista, saisi mennä, ihan vapaasti. Siinä olisi tämä suhde.
Voi olla, että jollekin sopii, luulen kyllä, että useimmiten rikkoo suhteet lopulta.
Summa summarum: kuuluisiko koko keskustelu seksi-osioon?
Mietin vaan.
Ei kuulu seksi-osioon yhtään enempää kuin mikään muukaan parisuhdekeskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin absurdi ajatus, että lähtisin mukaan. Tavanomaisen parisuhteen rinnalle kaipaan omaa aikaa, en todellakaan lisää intiimejä suhteita. Minulla ei kertakaikkiaan olisi mitään annettavaa polyamoriseen suhteeseen eikä varmaan sellaista saatavaa, jota elämääni kaipaisin. En ole lähtökohtaisesti mustasukkainen, enemmän kuviossa kammoksuttaa omien rajojen ja yksityisyyden hämärtyminen.
However, tiedän, että polyamoria on monelle oikea elämäntapa eikä siinä ole mielestäni mitään moraalitonta tai paheksuttavaa. Antaa palaa vaan, jos polyamoria tuntuu sopivan itselleen.
Vaikea on minunkin ymmärtää. Rakastan puolisoani, en kaipaa muita. Jos puoliso tahtoisi toista, saisi mennä, ihan vapaasti. Siinä olisi tämä suhde.
Voi olla, että jollekin sopii, luulen kyllä, että useimmiten rikkoo suhteet lopulta.
Mietin vaan.
Puhe on ihmissuhteista. Parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polysuhdekuviot ovat valtasuhteita ja riippuvuussuhteita.
Kuka haluaa olla sellaisessa?Ei sun ennakkoluulosi ole mikään totuus.
Eipä vissiin 😉 Mikä tarve sinulla on selitellä mustaa valkoiseksi? Se että olisit jollain ihmeen kaupalla säästynyt ongelmita ei tarkoita etteikö ongelmia olisi. Oikeastaan sinun kannattaisi olla kiitollinen kun täällä varoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polysuhdekuviot ovat valtasuhteita ja riippuvuussuhteita.
Kuka haluaa olla sellaisessa?Ei sun ennakkoluulosi ole mikään totuus.
Eipä vissiin 😉 Mikä tarve sinulla on selitellä mustaa valkoiseksi? Se että olisit jollain ihmeen kaupalla säästynyt ongelmita ei tarkoita etteikö ongelmia olisi. Oikeastaan sinun kannattaisi olla kiitollinen kun täällä varoitetaan.
Koska polysuhteet ei ole mitenkään sen enempää valtasuhteita ja riippuvuussuhteita kuin monosuhteetkaan.
Mietin vaan.