Voidaanko keskustella polyamoriasta?
Minusta on koomista että monta sitoumusta itselleen ottava ajattelee että on normaaleja vapaampi. Toisaalta ihmettelen miten joku pystyy tuohon. Itse loukkaantuisin syvästi jos minulle ehdotettaisiin tuota.
Kommentit (79)
Onhan tuo rehellisempää kuin pitää sivusuhteita salaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on silti yhtä moraalitonta.
Nosto jos jotakuta tänään kiinnostaa.
Voidaan, täällä odotellaan tatti pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on silti yhtä moraalitonta.
Millä tavalla moraalitonta? Rehellistä peliähän se on, kaikki kyseisen elämäntavan valinneet ovat varmasti tietoisesti siihen päätyneet.
Täysin absurdi ajatus, että lähtisin mukaan. Tavanomaisen parisuhteen rinnalle kaipaan omaa aikaa, en todellakaan lisää intiimejä suhteita. Minulla ei kertakaikkiaan olisi mitään annettavaa polyamoriseen suhteeseen eikä varmaan sellaista saatavaa, jota elämääni kaipaisin. En ole lähtökohtaisesti mustasukkainen, enemmän kuviossa kammoksuttaa omien rajojen ja yksityisyyden hämärtyminen.
However, tiedän, että polyamoria on monelle oikea elämäntapa eikä siinä ole mielestäni mitään moraalitonta tai paheksuttavaa. Antaa palaa vaan, jos polyamoria tuntuu sopivan itselleen.
Ei voida sillä aloitus ei varsinaisesti inspiroi avoimeen dialogiin.
M48, guru
2017 Yle Perjantai julkaisi dokumentin monisuhteisesta porukasta. Haluaisin tietää ovatko vielä yhdessä.
En nyt tiedä olenko sen vapaampi kuin kukaan muukaan vaikka suhteita on kaksi yhden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä olenko sen vapaampi kuin kukaan muukaan vaikka suhteita on kaksi yhden sijaan.
Moni perustelee polysuhteet vapaudella.
Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole polyamoriasta mitään hyvää sanottavaa. Minut nimittäin vaihdettiin polyamoriseen suhteeseen yhden polypöljän juonittelujen tuloksena.
Kiinnostaisi kuulla millainen tarina sinulla on kerrottavana. Jos kyseessä oli sellainen "pliis avataan tämä meidän suljettu suhde" -tyylinen tapaus, ne johtavat yleensä painostuksen kautta katastrofiin.
-poly
Minä elän pölyamorisessa suhteessa. Kumpikaan meistä ei jaksaisi siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää.
Jotkut joo. Kunhan tekevät heti alussa selväksi mahdollisille kumppaniehdokkaille että polyamoria on heidän juttunsa ja siitä he eivät ole siitä haluamastaan vapaudesta valmiita tinkimään, minusta se on ok. Mutta jos parisuhde perustetaan monoamoriselle pohjalle ja aletaankin pommittaa polypyynnöillä, se on manipulointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää.
Mikäs siinä nyt on niin ällöttävää? Eikös kuningas Daavidillakin ollut ainakin kahdeksan vaimoa?
Suhtaudun avoimesti avoimeen suhteeseen, jos se tuntuu molemmista parisuhteen osapuolilta luonnolliselta ja ok:lta, mutta polyamoriseen suhteeseen en lähtisi. Arjen tasapainottelu jo yhden toisen ihmisen tarpeet huomioonottaen on jo tarpeeksi. En siis tarkoita pelkkiä petipuuhia, mutta ihan sitä perusarjen pyörittämistä, joten jos siinä olis jotain "sisarvaimoja", joilla on omat tapansa tehdä asioita niin se olisi adios aika äkkiä.
Musta ei olisi polyyn, mä olen niin introvertti, että en vaan kestäisi useampaa ihmistä, kun joskus tuntuu etten kestä sitä yhtäkään. Kumppanille voisin sallia muitten ottamisen, kunhan rehellisyys toimisi muutoin.
Minulla ei ole polyamoriasta mitään hyvää sanottavaa. Minut nimittäin vaihdettiin polyamoriseen suhteeseen yhden polypöljän juonittelujen tuloksena.