Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko keskustella polyamoriasta?

Vierailija
18.07.2026 |

Minusta on koomista että monta sitoumusta itselleen ottava ajattelee että on normaaleja vapaampi. Toisaalta ihmettelen miten joku pystyy tuohon. Itse loukkaantuisin syvästi jos minulle ehdotettaisiin tuota.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa jos kumppani alkaa puhua parisuhteisiin liittyvästä ”saatanallisesta omistamisesta” niin eroa välittömästi.

Manipulointi ja väkivalta on silloin alkamassa.

Kieltämättä kuulostaa aika oudolta näkemykseltä. Tarkoitatko siis että polyamoriset suhteet on pelkkää manipulointia ja väkivaltaa?

Vierailija
42/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo rehellisempää kuin pitää sivusuhteita salaa.

Minusta se on silti yhtä moraalitonta.

Eli et pidä valehtelemista ja yhteisten sopimusten rikkomista moraalittomana, kun ne eivät mielestäsi lisää toiminnan moraalittomuutta lainkaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä olenko sen vapaampi kuin kukaan muukaan vaikka suhteita on kaksi yhden sijaan.

Moni perustelee polysuhteet vapaudella.

Ällöttävää.

Niin, sillä, että ei rajoita TOISTEN IHMISTEN vapautta. 

Vierailija
44/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa jos kumppani alkaa puhua parisuhteisiin liittyvästä ”saatanallisesta omistamisesta” niin eroa välittömästi.

Kieltämättä kuulostaa aika oudolta näkemykseltä. Tarkoitatko siis että polyamoriset suhteet on pelkkää manipulointia ja väkivaltaa?

Painostus ja manipuiointi sekä tietoinen valheellisuus parisuhteilussa on väkivaltaa.

Vierailija
45/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan, täällä odotellaan tatti pystyssä.

Sä oot kahden minuutin tatti. Multa tuleeee....

Vierailija
46/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyamoriset on poikkeuksetta autïstìvammaisia reppanoita. Eli lãski nainen jolla useampi lihava ukko ja usein vielä lãski lesbolaisakka roikkumassa. 

Mieluummin autisti, reppana, läski ja oikeastaan mitä tahansa, kuin sinun kaltainen ihminen. 

Vierailija
47/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostus ja manipuiointi sekä tietoinen valheellisuus parisuhteilussa on väkivaltaa.

Monikohan polysuhde on alkanut niin?

Vierailija
48/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä miten ei voi muka rakastaa useampia ihmisiä samaan aikaan. Riittähän vanhemmiltakin rakkautta kaikille lapsilleen. Polyamoriassa tuohon rakkauteen toki sittten sisälty usein myös seksuaalisuus, jota ei vanhemman ja lapsen välillä ole, mutta seksuaalisuus ei sinällään olekaan rakkautta, vaikka rakkaus ja kiintyys siihen usein liittykin. 

Voisin itse olla 2m+1n polysuhteessa, ehä jopa 3m+1n, mutta luulen, että käytännössä voisi olla jo aikamoinen sumpliminen kaiken arjen ja vapaa-ajan kanssa neljän ihmisen suhteessa. Naissuhteita en kaipaa elämääni yhtään enempää. 

Vierailija
49/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa sinä. Ovat reunaihmisten, jotka ovat yhteiskunnan marginaallissa, juttuja joka tapauksessa.

Vierailija
50/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eettisessä monisuhteisuudessa ole mitään moraalitonta. Valehtelemisessa ja pettämisessä on. 

Vierailija
51/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalin terveen valtavirtaan kuuluvan ihmisen psyyke ei sovellu noihin pidemmän päälle,

Eikä edes lievästi nepsyn. Olihan se yksi kirjailija joka muutamia vuosia sitten kirjoitti aiheesta kirjan mutta nyt sanoo että ei myöskään hänelle sopinut.

Itse asiassa terve psyyke soveltuu juurikin polysuhteeseen

Vierailija
52/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eettisessä monisuhteisuudessa ole mitään moraalitonta. Valehtelemisessa ja pettämisessä on. 

Siihen kuuluu myös se että homma selkeä aina heti suhteen alusta lähtien.

Ei valheita, ei manipulointia. Vaan rehellisyyttä.

Vierailija
53/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalin terveen valtavirtaan kuuluvan ihmisen psyyke ei sovellu noihin pidemmän päälle,

Eikä edes lievästi nepsyn. Olihan se yksi kirjailija joka muutamia vuosia sitten kirjoitti aiheesta kirjan mutta nyt sanoo että ei myöskään hänelle sopinut.

Sulla on tieteenvastainen käsitys aiheesta.

Vierailija
54/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena polyamorinen. Silloin minua kylläkin kutsuttiin häntäheikiksi. Polyamorisilla naisilla oli omat nimityksensä. Ei siinä mitään jos kaikki osapuolet ovat kuviossa vapaaehtoisesti.

Vierailija
55/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään.

Vierailija
56/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly-amoria meiningit on nykypäivää.

On keskimäärin luontevampaa olla Pöly-amorian piirissä kuin, harjoittaa sarjamonogamiaa.

Vierailija
57/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Vittuux sulle kuuluu muiden elämä.  Tee sinä perseelläsi mitä lystäät.  Ketään normaalia ei tuntemattomien sexi elämä todellakaan kiinosta. 🤮🤮🤮🤮

Vierailija
58/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Research indicates that polyamorous relationships report the same levels of relationship and sexual satisfaction as monogamous ones, often boasting stronger communication, higher trust, and unique emotional resilience."

Vierailija
59/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä asuu polyamorinen Aulikki, jonka luona käy usein vieraita. Joskus on kaksikin vierasta autoa pihassa. 

Vierailija
60/86 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen kuuluu myös se että homma selkeä aina heti suhteen alusta lähtien.

Ei valheita, ei manipulointia. Vaan rehellisyyttä.

Tietenkin. Toki joillain myös suhteen avaaminen voi onnistua, mutta siinä lienee paljon enemmän riskejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän