Onko tässä maailmassa yhtäkään naista, jota EI kiinnosta matkustelu???
Mikä ihmeen pakkomielle naisilla on käydä lomalla ulkomailla? Vähintään Virossa tai Ruotsissa on käytävä.
Itseäni ei ole kiinnostanut ulkomaille matkustaminen koskaan ja tämäkös on aiheuttanut naisille päänvaivaa, kun asia on tullut esiin treffeillä.
Tai niinhän se on vähän joka asian kanssa. Miehen pitää olla kiinnostunut aivan kaikesta maan ja taivaan välillä. Muuten sut heitetään luiskaan.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua periaatteessa kiinnostaisi, mutta mulla on niin paljon terveysongelmia, että se on hankalaa. Tästä samasta syystä en toki myöskään hakeudu parisuhteisiin, sillä arkielämäni on varsin haasteellista, enkä halua pilata kenenkään toisen elämää omilla rajoitteillani
Itsehän se toinen valitsisi, haluaako kanssasi olla ja missä määrin. Itselläänkin voi olla rajoitteita.
Minä rohkaisisin kyllä myös rajoitteista huolimatta, mikäli vain omaa tahtoa on, etsimään kumppania.
Deittimaailman ei ole syytä olla vain omasta virheettömyydestään varmojen ihmisten areena.
Voi kiitos näistä rohkaisevista sanoista.
Minä en ole kiinnostunut ulkomaille matkutamisesta.
Matkailen vain kotimaassa lyhyehköjä reissuja omalla autolla, usein yksin. Toisen kanssa olisi antoisampaa, mutta sitä toista ei enää ole.
Aloittaja on säälittävä naikkonen, joka esittää miekkosta, mutta silti: vihaan matkustamista, eli sitä aikaista heräämistä, lentokentällä lojumista tuntikaupalla rättiväsyneenä, ihmispaljoutta, meteliä, odottelua, muiden varassa olemista... mutta maailma kiinnostaa minua kyllä.
Valitettavasti kaikki edellä mainittu on valtava osa matkustamista, ja senkin takia kynnys on suuri. Jos voisin siirtyä paikasta toiseen sutkajasti, hyvien yöunien jälkeen, ilman hirveitä ihmismassoja, olisi asenteeni täysin eri.
Unelmani: 8 h unta, 2 h aikaa valmistautua lähtöön kentälle, kentällä max. puoli tuntia ja sitten lentokoneeseen. Perillä taas max. puoli tuntia kentällä, sitten joku 20 min. taksimatka hotellille. Hotellilla vain suoraan huoneeseen. Mutta kun se ei ole todellakaan noin simppeliä ja mukavaa.
Ihan samoista syistä naiset ulkomailla käyvät kuin miehetkin. Todella moni tykkää matkustella, mutta toisaalta moni myös ei. Joten en ymmärrä tätä toistuvaa valittamista naisten matkustelusta. Ensinnäkään naiset eivät harrasta matkustelua sen enempää kuin miehetkään, ja toiseksi kaikki ihmiset eivät matkustele ollenkaan.
Mutta onko tässä siis ongelma pelkkä matkustelu vai nimenomaan ulkomailla matkustelu? Henk.koht. en ihan ymmärrä, että miksi olisi täysin ok käydä Torniossa mutta ei olisi ok ylittää valtion rajaa ja pistäytyä Ruotsin puolella Haaparannassa, tai jos on ok mennä Helsinkiin katselemaan nähtävyyksiä, niin miksi suhtautuminen muuttuu heti, jos kulkee laivalla meren yli ja käy museossa Tallinnassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kiinnostunut ulkomaille matkutamisesta.
Matkailen vain kotimaassa lyhyehköjä reissuja omalla autolla, usein yksin. Toisen kanssa olisi antoisampaa, mutta sitä toista ei enää ole.
Jäi kertomatta, että olen matkustanut ulkomailla säännöllisen epäsäännöllisesti aina 8-vuotiaasta eläkeäiiseksi, siksi ei enää innosta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yksikään nainen ei ole kiinnostunut vaatimattomiin olosuhteisiin saapumaan saarimökillemme, jossa on huusi ja kertalämmitteinen (4-5h) sauna, eikä sähköjä tai juoksevaa vettä. Soutaakin pitää saareen. Mutta tilaa hengittää sitten on.
Sen sijaan pitäisi lennellä Madridiin katsomaan jotain tauluja ja syömään tapasia ja olemaan kuin sillit suolassa.
Saarimökillenne? Keiden kaikkien mökki se siis on, kun puhut teidän mökistä? Joku lapsuudenperheesi tai suvun mökki vai? Itse kyllä viihdyn tosi hyvin mökillä, joka kesä menen oikein mielelläni - mutta en minäkään TEIDÄN saarimökille olisi halukas tulemaan, mutta menen oikein mielelläni MEIDÄN OMALLE mökille. Näin se katsos menee. Jokaiselle se oma mökki on just se paikka, jossa haluaa olla. Mökillä viihtyvä nainen ei ole mikään sinun sukusi mökille sopeutuva olento, vaan hänellä on oma rakas mökkinsä jossain ihan muualla, ja hän haluaa viettää aikaa siellä.
Olen huomannut että miehet usein haluaisivat naisen mukautuvan heidän elämäänsä, tulemaan heidän mökilleen ja sopeutuvan heidän mökkinsä vaatimattomiin puitteisiin. Ne vaatimattomat puitteet eivät koskaan haittaa mökin omistajaa, koska se itse paikka on niin rakas ja täynnä muistoja, että silloin ulkovessa, hyttyset, kosteat huoneet tai puuttuvat mukavuudet eivät vaan haittaa, kun sen kaiken sietää ihan vaan jotta saa olla itselle rakkaassa paikassa. Mutta ei se koskaan ole muille samanlaista. Muita ne haittaavat asiat todellakin haittaavat, koska se kyseinen mökki itsessään ei ole samalla lailla merkityksellinen eikä siellä oleminen merkitse samaa. Tämä kannattaisi muistaa. Ja etenkin jonkun sukumökki tuntuu vaan aina vieraiden ihmisten paikalta, jos sinne ulkopuolisena tulee.
Kyllä moni nainen viihtyy luonnonrauhassa. Mutta se ei tarkoita että viihdytään kaikilla sukumökeillä. Se miehen mielestä maailman paras paikka ei ole sitä naiselle, jolla on omat lempipaikkansa muualla.
Miksi mökkeily Suomessa on ok, mutta miksi vaikkapa rantamökin vuokraaminen Kreikan saaristosta, Italian maaseudulta tai vuoristomökin vuokraaminen Alpeilta ei olisi yhtä hyvä tai jopa parempi kokemus?
Mulla on niin ihana koti etten halua lähteä täältä mihinkään. (Iso omakotitalo).
Miksi mökkeily Suomessa on ok, mutta miksi vaikkapa rantamökin vuokraaminen Kreikan saaristosta, Italian maaseudulta tai vuoristomökin vuokraaminen Alpeilta ei olisi yhtä hyvä tai jopa parempi kokemus?
Näinpä. 32 v ehdittiin vuokraamaan lomakoteja aina Karibian saaria myöten, nyt on oma talo etelässä mutta lomilla muualla vuokrataan edelleenkin. Ihania muistoja.
Suomen sateisia hyttyskesiä leväisen järven rannalla en osaa kaivata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään turistikohteisiin ei enää haluta turisteja, paikalliset kohtelee paikoin jo todella epäystävällisesti. Ja ymmärtäähän sen, turistit sotkee, metelöi, häiriköi, nostaa hintoja, aiheuttaa vaaratilanteita ym ja toiset yrittää siellä jatkaa tavallista arkea. Aina ei voi olla onnellinen edes siitä että turismi tuo työtä, moni turisteja hyysäävä firma tuo mukana omat työntekijät.
Tämä on tilanne jo suomessakin, Rovaniemelle tuodaan brittituristit ja heille brittijoulu, ei ne edes näe suomalaista joulua ja talvea vaan heille rakennetaan se heidän mielikuvien mukainen retki. Paikalliset on helisemässä omatoimisesti liikkuvien turistien kanssa, niille kiinalaisille ja japanilaisille oikeasti annetaan auto alle ja sinne ne lähtee talvikeliin ajamaan. Turisteja toikkaroi asuinalueilla, pihoilla ja tulevat jopa sisälle ihastelemaan taloa ja kysyvät mistä firmasta sen saa vuokrattua.
Sitten jos turisteilet jossain mitä suuret massat ei vielä ole hoksineet, niin tulet tuhonneeksi luontoa ja ympäristöä koska sitä ei ole vielä rakennettu niin että turistit pysyy tietyillä alueilla ja reiteillä.
Kyllä halutaan, mutta tasaisemmin ympäri vuoden. Kiireisimpinä sesonkina ei enää ihmisiä mahdu, ja sitten osan aikaa vuodesta on hiljaista.
Kannattaa matkustaa sesonkien ulkopuolella.
No me matkustettiin sesongin ulkopuolella marras-joulukuun vaihteessa. Perhana, yksi pitseria oli kylässä auki! Ihan kuollutta! Järjestäkää sitten niille sesongin ulkopuolella matkustelevillekin niitä palveluja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä matkustelussa sitten tökkii?
Kaikki. Esim. Lentäminen, ajanvietto lentokentillä, lutikkalinnahotellit, pakkaaminen, ruoka, joka ei sovi vatsalleni kuin harvoissa tapauksissa. Siinä muutam asia.
Lentokenttiä ei voi tietenkään kokonaan välttää, mutta esimerkiksi bisnesluokassa lentäminen tuo jo paljon enemmän mukavuutta ja tekee matkanteosta miellyttävämpää. Myös monia muita ongelmia voi vähentää sillä, että valitsee laadukkaampia hotelleja ja käy paremmissa ravintoloissa, joissa ruoan tasoon ja laatuun voi luottaa.
Pakkaamiseenkin löytyy keinoja helpottaa arkea, kuten hyvät pakkauslistat ja se, että pitää tietyt matkatarvikkeet valmiina. Itselläni esimerkiksi matkakosmetiikat ja muut usein tarvittavat tavarat ovat aina valmiiksi pakattuina, joten lähteminen ei aiheuta joka kerta suurta vaivaa.
Paremmissa ravintoloissa ruoka on varmaan makumielessä laadukasta, mutta jos puhutaan vatsalle sopivasta ruoasta, ollaan ihan eri asian äärellä. Oon ruokarajoitteinen nainen, enkä tämän asian takia tykkää kaukomatkustella. Suomessa homma toimii, koska tietyt asiat ovat tuttuja: tutuista ketjuravintoloista saa annoksia jotka ovat ennenkin sopineet, monet ravintolat merkkaavat allergeenitietoja jo ruokalistaan, tutussa ruokakulttuurissa pystyy jo annoksen nimestä ja kuvauksesta tietämään, mitä aineksia se todennäköisesti pitää sisällään. Myös kaupoista voi ostaa välipalaksi samoja tuotteita joka paikkakunnalla.
Kun siirrytään ulkomaille, kaikki muuttuu. Ei ole niitä tuttuja tuotteita, vaan kaiken joutuu tarkastamaan ihan eri tarkkuudella ja sopivaa ei silti välttämättä löydy. Ravintoloissa ei ole välttämättä mitään allergeenimerkintöjä, vaan kaiken joutuu kysymään, vieläpä vieraalla kielellä. Eikä edes tiedä, mistä annoksesta kannattaisi kysyä, kun ei pysty päättelemään, mikä olisi todennäköisimmin sopiva. Tässä kaikessa on vaan aivan liikaa vaivaa suhteessa siihen, että pääsee näkemään jonkun hienon taide-elämyksen tms. Jos olisi taloudellisesti mahdollista ottaa mukaan henkilökohtainen kokki, joka ymmärtää mun rajoitteet 100% ja järkkää joka tilanteessa mulle sopivat pöperöt eteen silloin ja siellä kun nälkä sattuu yllättämään, sitten voisi kiinnostaa.
Joskus nuorena itse asiassa ajattelin, että en tule ikinä löytämään miestä tämän takia. Sitten löysin toisen ruokarajoitteisen, jonka kanssa reissaamme välillä kotimaassa. Kumpikaan meistä ei siis kokonaan vihaa kaikkea matkailua, eli ihan täysin en sovi otsikon kysymykseen.
Oletteko harkinneet sellaista majoitusmahdollisuutta jossa voisitte laittaa ruoat itse?
Se ratkaisee osan ongelmista, mutta soveltuisi lähinnä sen tyyppiselle lomalle, jossa vietetään paljon aikaa majapaikassa ja liikutaan aika vähän. Ruoan laittaminen (jossa ei välttämättä pystyisi edes hyödyntämään mitään puolivalmisteita tms nopeuttavaa, koska sopivia tuotteita ei välttämättä olisi) nimittäin veisi varsin paljon aikaa. Kohteita kiertäessä pitäisi vähän väliä palata takaisin majoituspaikkaan, eikä kauemmas suuntautuvia retkiä pystyisi järkevästi toteuttamaan.
Et ilmeisesti ole töissä kotisi ulkopuolella jos lounaankin teko retkievääksi on mahdotonta?
Palataan nyt tähän vielä seuraavana päivänä. Kyllä olen töissä kodin ulkopuolella, ja syön töissä eväitä, jotka kuljetan kotoa kylmälaukun kanssa. Töistä on saatavilla ruokailuvälineet ja mikro, ja myös kaupasta saa soveltuvia valmisruokia, ettei tarvitse koko aikaa kokata. Lomamatkakohteessa ulkomailla olisi hieman eri asia. Pitäisi kokata ruoka edellisenä iltana, mahdollisesti täysin alkutekijöistään koska soveltuvien valmistuotteiden saatavuudesta ei olisi tietoa. Kotoa kuljettamisessa voi myös olla rajoituksia maasta ja kulkuvälineestä riippuen. Reissussa pitäisi olla mukana kylmälaukku ja kallet, ja majapaikassa pakastin jossa jäädyttää kylmäkallen. Aamulla pakata ruoka ja ruokailuvälineet mukaan, kuskata kahden hengen evässatsia mukana pitkin nähtävyyksiä, ja jossain välissä sitten syödä ruoka mahdollisesti kylmänä ja seisten, kun hyviä evästelypaikkoja ei noin vain ole julkisilla paikoilla tarjolla. Kyllä, kaikki tämä olisi mahdollista toteuttaa, jos siihen olisi tarpeeksi kova motivaatio. Mutta jos motivaatio ei kuitenkaan ole ihan 5/5, niin äkkiä tulee mieleen, että mahtaisiko kotimaasta kuitenkin löytyä jotain helpommin toteutettavaa nähtävää.
Tukeva aamiainen, retkipäiväksi vaan jotain evästä, ja illalla tukevampi kunnon ateria. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi yksi lomaviikko pärjätä. Itsekin olen hankalasti ruokarajotteinen, tosin en lomaile ulkomailla muista syistä.
Matkailussa viehättää se, että joka kerta voi nähdä ja kokea jotain uutta ja erilaista. Tokio on täysin erilainen kuin Sveitsin Alpit, Meksiko on täysin erilainen kuin Italian rannikko jne. Mökillä käyminen voi joskus olla mukavaa ja rentouttavaa, mutta itse en ainakaan jaksaisi sellaista, että sama loma toistuu uudestaan ja uudestaan. Samat paikat, samat tekemiset ja samat rutiinit voivat alkaa tuntua tylsiltä kerta kerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Matkailussa viehättää se, että joka kerta voi nähdä ja kokea jotain uutta ja erilaista. Tokio on täysin erilainen kuin Sveitsin Alpit, Meksiko on täysin erilainen kuin Italian rannikko jne. Mökillä käyminen voi joskus olla mukavaa ja rentouttavaa, mutta itse en ainakaan jaksaisi sellaista, että sama loma toistuu uudestaan ja uudestaan. Samat paikat, samat tekemiset ja samat rutiinit voivat alkaa tuntua tylsiltä kerta kerran jälkeen.
Miksi se mökki olisi parempi vaihtoehto kuin vaikkapa tämä? Täältäkin löytyy luonnonrauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkailu ainakaan suomalaisille tuskin kovin usein tarkoittaa tuollaista. Koska suomalainen tahtoo erilaisuutta arkeensa eli all incluusion hoteel on ainut vaihtoehto suomalaisturistille.
Sinun täytyy olla mies joka ei ole vielä ehdottanut naisreissukumppanilleen että tehtäiskö ite aamiaiset jossain kivassa vuoristomöksässä. Lennät pihalle ennenkuin kissaa ehdit sanoa.
Voi tuollaisia naisia olla ehkä koko populaatiossa yksi tai kaksi.
On, mutta johtuu terveydellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin mielummin kesämökin, mutta ei ole rahaa kesämökkiin eikä matkustamiseen. Eli en harrasta kumpaakaan.
Täällä on yks, jolla olis rahaa matkustaa vaikka minne, mut ei ole koskaan huvittanut. Olen muutamia ulkomaanmatkoja tehnyt nuorempana, mut ei se liiemmin kiinnosta. Myös ekologinen näkökulma. Mielummin puuhaan Suomessa ja jätän rahani tänne.
Täällä yksi. Mua ei kiinnosta juuri nyt matkustus. Olen yksinelävä ja asuntovelallinen, ja haluan, että jää vähän säästövaraa ja voi ottaa arjessa rennosti. Jos matkustelisin, arjen elämänlaatu todennäköisesti huononisi.
Kyllä halutaan, mutta tasaisemmin ympäri vuoden. Kiireisimpinä sesonkina ei enää ihmisiä mahdu, ja sitten osan aikaa vuodesta on hiljaista.
Kannattaa matkustaa sesonkien ulkopuolella.