Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET 06 UUSI PINO

21.05.2007 |

ajattelin tehdä uuden alotuksen vaikkei edellisessä pinossakaan vielä " täyttä" ollu. Edellinen ketju oli kuitenkin alotettu jo huhtikuun alussa ; )

Päivät jatkuu samanlaisina..Mutta ihana on tuo pikkumies ollu taas kun toipui vauvarokosta. Ihmettelin tuossa viimeviikolla kun pojalle ykskaks nousi kuume eikä ollu nuhaa tms. Toista päivää kun kuumetta oli aloin muistella että esikoisella vauvarokko alkoi tälläin ja sitten kolmantena päivänä tuli näpyt ja kuume laski. On kyllä lievä tauti. Sellaista hikinäppylän näköistä oli selkä ja vatsa täynnä, mutta hyvä kun niitä näppyjä edes huomasi. Viimeviikolla siis oli muutamia levottomia öitä sen takia.

Nyt alkaa hirvittään se hampaiden tulo. Muistaakseni pojalle ei ole tullut tänä vuonna yhtäkään hammasta ja vaan nuo 6 etuhammasta on suussa. Pian niitä alkaa varmaan tulla rytinällä ja sitten taas valvotaan! Hui!

Eipä meidän päiviin tosiaan mitään uutta. Ulkona ollaan mahd paljon kun Joelkin siellä niin hyvin viihtyy ja sää on nyt suosinut. Ainoo mikä itteä nyppäsee on se että joka päivä nykyään käy karsea tuuli!! Nytkin olis täällä länsisuomessa ollu jo oikeita hellepäiviä mutta tuuli tekee siitä mahdottoman.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleekohan tästä nyt mitään...

joo kyllä alkaa töihin ja pikku-ukon tarhaan meno vähän jännittää, vaikka uson kyllä että tarhassa menee kaikki hyvin. Ite oon unohtanu kaikki työhommani ja se jännittää... lisäksi olen kuullut huhuja että saan melkosen kasan uusiakin hommia entisten jatkoksi kun töihin palaan... kun en ole ollut pitämässä puoliani niin on ollu hyvä pomojen suunnitella ;)

mutta en ehi enempää nyt kirjotella....

fiona77

Vierailija
42/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olipa kiva nähdä tämä maaliskuisten pino! Oon ollut kesäaikaan tosi laiska selailemaan pinoja. Jotenkin poika ja työt vie puhdin ja illalla haluaa vaan huilata :)

Onnea uusista vauvoista ja plussista tasapuolisesti! Niin se aika menee vaan vauhdilla eteenpäin. :)

Meillä on kävelty 10kk iästä, sen jälkeen onkin vauhti muuttunut juoksuksi... :/ Tosin viime aikoina vähän on tullut tolkkuakin mukaan eikä ole niin mahdoton kiire joka paikkaan. Ulkona poika haluaisi olla yötä päivää, nauttii kun saa touhuta ja syödä marjoja pihalta... Sanoja on jo mukavasti mm. kukka, äiti, vaippa, mennään, kenkä jne. tulevat jo ihan sujuvasti niin että vieraatkin ymmärtää. Koko ajan matkii puhetta ja oppii uusia sanoja. Omapäinen on, tietää mitä tahtoo ja esim. haluaa syödä vain ja ainoastaan itse. Sotkua tulee, kun taidot ei ole mitään päätä huimaavia, mutta eiköhän kehity. Lasista juo jo itse läikyttämättä. Pottailua ei meillä olla tehty kuin satunnaisesti. Lähinnä siksi, ettei poika siinä viihdy (aina on liian kiire istua paikallaan) eikä toisaalta nyt vielä kuivaksi oppisikaan. Meillä kaikki on sujunut niin hyvin omassa tahdissaan, että uskon tuon pottailunkin sitten onnistuvan kun aika on hänen kohdallaan siihen kypsä... Mitäs muuta... Kiipeää joka paikkaan ja kaiken aikaa, portaat kävelee ylöspäin itse kaiteesta kiinni pitäen ja alaspäin talutettuna. Kamala vimma on kaikkiin korokkeisiin ja kivien ja juurien päälle kiipeilyyn, haasteita pitää olla... Hurmaava poika, joka rajojansa tuntuu hakevan... Hampaiden pesu onnistuu tällä hetkellä vain ja ainoastaan omatoimisesti, kukaan muu ei harjaan saa koskea...

-Terppari ja poika 1v.4kk ja pikkumuru rv21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pino oli näinkin ylhäällä :)

Onnittelut vielä kerran Sport75:lle!

Mulla lomapäivät käyvät vähiin, työt alkavat keskiviikkona ihan uudessa paikassa. Pikkuhiljaa alkaa jännityskin hiipimään... Lapset saavat lomailla vielä pari viikkoa iskän kanssa ennen kuin tarhaelo alkaa heilläkin. Helpottavaa kyllä itsellekin, kun saa ensin pari viikkoa totutella työelämään, niin että lapset vielä kotona ja sitten vasta alkaa töiden ja hoitojen sumpliminen. Nooan kohdalla ei varmaan huolta tarhaanmenossa, mutta isosisko stressaa kauheesti siitä. No, eiköhän se mee kummallakin hyvin, kun alkuun pääsevät...

Meillä ollut tää viikko oppimista täynnä. Alkuviikosta isosisko oppi ajamaan ilman apupyöriä ja nyt sitten pyöräilee koko ajan. Nooan saatava myös kypärä päähän ja se päässä sitten ollaan niin sisällä kuin ulkonakin hiki päässä :D Eilen Nooa oppi sitten kiipeemään kiipeilytelineen tikapuita ylös, joten enää ei äiti pihalla istuskele pojan leikkiessä, koko ajan saa olla kiipeilytelineen vierssä pojasta kiinni pitämässä :) Kiva taito!

Nooa nukkuu nyt toista yötä omassa huoneessaan isojen lasten sängyssä. Viime yö ainakin meni hyvin, mitä nyt heräsi ennen seiskaa, eikä malttanut jatkaa uniaan, vaikka väsynyt olikin. Aamupäivä menikin sitten kiukutellessa. Ihmeen helposti tää siirto näyttäis tapahtuneen, ellei tuu takapakkia.

[B]Vieläkö muilla on tuttipulloa käytössä?[B] Meillä juodaan nokkamukista, tavallisesta mukista menee liian vauhdilla ja kaikki juomat paidalla :) Iltavellin Nooa juo vielä tuttipullosta. Ruokailuissa ei saa yhtään auttaa ja hienosti itsesyöminen jo sujuukin ja ruokaa menee PALJON. Kai tuolle iltavellillekin pitäs joku uusi systeemi keskiä, kun nyt se juodaan sängyssä ja sen jälkeen ei enää hampaita pestä. Pitäs varmaan juoda velli ja sitten vielä vikaksi pestä hampaat. Kun vaan saisi itsestään irti...

Öitä!

-monkey, Nooa 1v4kk+ ja isosisko 5v-

Vierailija
44/46 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi isot onnittelut Sport75-lle ja koko perheelle! Vai että on nyytti syntynyt, aikaa kyllä menee nopeasti!

Meillä poika kova menemaan, kiipeilemaan yms. Vaunuissa ei istuu, ostoskärryissä ei suostuu olemaan, ei myös siellä kaupan leikki- autoissa, syöttötuolista ja keinusta kiipeile ulos, eli hurjaaaaaaa. Itse haluais kävellä, mutta aina sinne mihin ei sais, eli autotielle ja muiten pihoille, vesilammikkoihin yms. Taas kerran miettin että jos meillä vielä olis koira, niin ei kyllä jaksais tätä menoa. Syöminen on todella vaikea, itse ei suostu syömään, istu kyllä aina haarukka (ei millaan lusikka!) kädessä mutta ehkä n. 3-4 lusikallista saan kirjojen katselun ohella suuhun työnnetty, see on kaikki. Sitten jo mennään:(

Sanoja ei paljon ole, kai se kaksikielisyys syynä. Mutta ymmärtä kyllä kaiken, jos se hänelle sopii.

Ollan oltu viikon ilman tuttia (luin jostain että jos kauan odottele pois jättämistä, niin ei suostu enää nukahtamaan päikkäreille, pelko iski minuun!!!!), aika hyvin on mennyt. Ei puhunut mitään, mutta sängyssä enää tuttia ei ole. On hänellä se unirätti ja nalle kaverina. Mies 3 viikkoa reisussa, joten oli hyvää ajankohta kokeilla. Omaan sänkyyn ei suostunut nukahtamaan, 23 kertaa kiipesi ulos ja minun hermot ei kestänyt. Ei halua myäs istua hänen vieressä enää, nykyään kun nukahtaa itsekseen. Eli vauva saa nukku äp laatikossa siihen asti kun mahtuu, katsotaan miten myöhemmin käy, voi olla että muutto jo silloin ajankohtainen, kun ulos sieltä kasvaa.

Vellia juodaan n 100-150ml illalla nokkamukista, sen jälkeen hampaiden pesu ja sitten sänkyyn, siellä iltasatuja ja sitten nukkumaan. Lasista juominen onnistu joskus, mutta ei jaksa itse tätä sotkua, joten nokkamuki meillä vielä...

Voi kun joskus kaipaan töihin menoa, mutta kotiäitinä vielä vähän aikaa oltava...

kewa ja poika 1v4kk ja toukka 32+6vko

Vierailija
45/46 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltu, mutta luekmassa kyllä käyn säännöllisesti...

Poika jo 1v 2kk ja aikamoinen pieni ihminen. Kyllä oma tahto on kehittynyt vauhdilla ja suutu kovasti kun ei saa haluamasi. Kävelee hienosti 11kk ikäisestä lähtien ja nyte on rupenut kiipeileman sohville (voi mikä kauhistus, istu ihan reunoilla yms). Mutta yleensä aika rauhallinen kaveri, leikkipuistossa kiinnosta ennemmän kivet ja oksat kun liukumäki:)

Tuhoa tekee kotona paljon: tapeetit on seinistä irrotettu, kaikki pahvi-kirjat nurkista syöty, vessaharjalla pesee hampaita ja ota lipastosta vaatteet ja käy uittamassa vessapöntössä... Terveenä poika on pysynyt (pari kertaa nuhassa ollut).

Oma maha kasvaa hurjaa vauhtia täällä kertaa. Kiloja myös tule liikakiin, tähän asti jo +8kg!!! Mutta kyllä ruokakin maistuu, että itse olen syypä...

Meillä edessä muutto ulkomaille syksyllä. Pelotta vähän se arki siellä kahden pienen lapsen kanssa. Koirasta pitää luopua, tästä tulee tosi kova paikka meille kaikille.

SPORT75, oletko jo ostanut tuplarattaat? En tiedä mikä olis paras meidän kohdalla, aikaa vielä on mutta olen kyllä miettinyt että jos haluan ulkona liikkua niin pitäis kai osta ne, ei se poika vielä niin pitkiä matkoja jaksaa kävellä.

Terkkuja maaliskuisille,

kewa ja poika 1v2kk + toukka 23rv

Vierailija
46/46 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hautonu ja välillä jyrissykin. Kotona pyöritään, kun pitäis remonttia yrittää edistää....

Niinhän se sitten on, että selkeä plussa napsahti juhannuksen alla ja ens viikolla olis sitten tän B2 (tulevan vauvan työnimi) neuvola. Helmivauva siis tiedossa, jos mukana pysyy.

Nti A ei kävele vieläkään, mutta liikkuu kyllä muuten ihan kiitettävän rivakasti. Meillä ei oman tahdon kehittyminen ole vielä saanut mitään absurdeja piirteitä, mutta kyllähän välillä elämä on aikamoista kiukuttelua ja sylissä istumista. Se hänelle suotakoon. Onneksi kehittää puhetta koko ajan, niin vältytään toivottavasti enimmiltä turhaumilta.

[b]Ootteko muut pottaillu jo miten ahkerasti?[/b] Meillä tää lisääntymy liikkuminen on aiheuttanu sen, ettei edes kakan tuloa voi aina " ennustaa" , joten pottailu on jääny harvemmalle. En oikein tiedä milloin kannattais yrittää istuttaa siihen, ruokailun jälkeenkö?

Palaillaan ja yritetään pitää keskustelua hengissä=)

jossara ja nti A (+B2 rv8+2)