Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on onnellinen liitto, kertokaa salaisuutenne sen saamiseksi!

Vierailija
17.07.2026 |

Täällä aina haukutaan toista sukupuolta ja voimaannutaan sinkkuudesta. Haluaisin kuulla näkemyksiä ja kokemuksia heiltä, joilla parisuhde on kestänyt ja jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Mikä on salaisuutenne, miten saatte sen toimimaan?

Kommentit (364)

Vierailija
281/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30v naimisissa juurikin tämä vuonna lähinnä sisko-veli systeemillä. Emme kumpikaan ole mitään intohimoihmisiä ja meillä molemmilla oli "se joku muu jota kaivattiin" jossain.

Alku oli kauheaa rimpuilua kun mies ei millään olisi asettunut aloilleen ja perhemoodiin, haikaili nuoruuden exänsä peräänkin, ryyppäsi ja itki kännissä. 

"Junailin ja runttasin " (niinkun tämän päivän politiikassakin ) homman mieleiselläni tavalla maaliin, mies tuli perässä kun ei enää muuta voinut. 

Perheenä yhdessä elettiin ihan ok koska emme juurikaan riitele enää, elämä on rauhallista kun lapset ovst menneet omilleen ja ukko viihtyy koiransa kanssa ulkona, mökillä ja metsällä. Saan minäkin olla rauhassa. Ei meillä ole koskaan mitään intohimoa ollut, jotenkin vaan ajauduttiin molemmat laastarisuhteisiin ja siitä se alko.

Kutsutko siis tätä onnelliseksi liitoksi, vai muutenko halusit jakaa asian?

Tuohan on hyvin tyypillinen rakkaussuhde, näitähän on pilvin pimein. Toinen vetää kivirekeä ja toinen venyy mukana. Some on täynnä lässytystä mieleen kuvien kera vaikka olisi millainen myrsky oikeasti menossa.

Harvinaisen raatorehellistä kirjoitusta kylläkin. Arvostan. 

Eri

Mutta täällä pyydettiin vinkkejä niiltä, jotka kokevat olevansa onnellisessa liitossa. Eli menee vähän aiheen vierestä tulla tänne väittämään, että ei juuri kukaan ole onnellinen.

Muistuu mieleen vanha sanonta, että jos ainoa työkalu on vasara, näyttävät kaikki ongelmat nauloilta.

Vierailija
282/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen seksi miehen kanssa.

Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman! 

Minä tapasin puolisoni unessa, Jeesus näytti hänet minulle unessa ennenkuin tapasimme. Ja olemme todellakin kuin toisillemme luodut, monessa suhteessa. Tiedän kaksi muuta kristittyä joille Jeesus on samoin näyttänyt tulevan aviopuolison ensin unessa! Toisen pariskunnan tunnen henkilökohtaisesti. 

Mutta onnellisen  parisuhteen salaisuuksia: eri ihmisillä on erilainen libido. Aseksuaalin pitää löytää aseksuaali, ja joillekin taas kelpaa useammin, vaiikka jokapäivä(jopa useasti päivässä). Tietysti voi olla eri kausiakin. Ehkä yksi onnen salaisuus on juuri tasan sama libido ja muutenkn yhteensopivuus tällä alueella(jokaisella on omat erityiset toiveensa). Se että tietää että saa kun haluaa, toinen on valmis täyttämään nämä tarpeet., tavalla tai toisella.Tämä on itselleni tärkeää. 

Tämä on itseasiassa Raamatullistakin, uudessa testamentissa kehotetaan täyttämään toistensa tarpeet. Ei siis vain aviomiehen tarpeita, vaan myös vaimon.  

Sama koskee läheisyyden tarvetta. Toiset haluavat halata ja pussailla  useasti päivässä ja nukkuakin solmussa toisen kanssa. Toiset eivät kestä niin paljon läheisyyttä. On tärkeää mätsätä tällä alueella! Tai ainakin sopeutua toisen tarpeisiin tarpeeksi.

Myös oman tilan ja vapauden antaminen toiselle on tärkeää. Että voi toteuttaa itseään, käydä vaikka karaokessa ystävien kanssa vaikka puoliso ei haluaisi käydä. Että on tilaa ja vapautta olla luova ja että on omiakin asioita ja keskinäinen luottamus.

Aviomiehiä kehotetaan Raamatussa  myös osoittamaan vaimoille kunnioitusta ja rakastamaan vaimojaan, ja vaimoja kunnioittamaan miehiään. Tämäkin on yksi onnellisen parisuhteen salaisuus, keskinäinen kunnioitus. Että aina pyrkii nostamaan eikä halvenna puolisoaan , puheillaan tai muuten,  kahdestaan ollessa tai seurassa. Siunaaminen tarkoittaa itseasiassa hyvän puhumista toisesta. Kiroaminen taas pahan puhumista. Eli haukkuminen on toisen kiroamista. Kehuminen siunaamista. Raamattu kehottaa meitä siunaamaan toisia. 

Raamatusta kannattaa ammentaa elämänohjeita myös parisuhteeseen. "Tee toiselle sitä mitä haluaisit itsellesi tehtävän", "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Ja lopuksi,  KYLLÄ, puolison pitää olla paras  ja uskollinen (!!!!) ystävä. Mutta lisäksi tarvitaan se jokin, se erityinen rakkauden ja intohimon KIPINÄ. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa 20-30v seksiä jatkuvasti vaikka olis kuin ihana ja taitava puoliso. Jos tämä on ainoa tapa pitää onnellinen suhde niin olen mieluummin ilman! 

Minä tapasin puolisoni unessa, Jeesus näytti hänet minulle unessa ennenkuin tapasimme. Ja olemme todellakin kuin toisillemme luodut, monessa suhteessa. Tiedän kaksi muuta kristittyä joille Jeesus on samoin näyttänyt tulevan aviopuolison ensin unessa! Toisen pariskunnan tunnen henkilökohtaisesti. 

Mutta onnellisen  parisuhteen salaisuuksia: eri ihmisillä on erilainen libido. Aseksuaalin pitää löytää aseksuaali, ja joillekin taas kelpaa useammin, vaiikka jokapäivä(jopa useasti päivässä). Tietysti voi olla eri kausiakin. Ehkä yksi onnen salaisuus on juuri tasan sama libido ja muutenkn yhteensopivuus tällä alueella(jokaisella on omat erityiset toiveensa). Se että tietää että saa kun haluaa, toinen on valmis täyttämään nämä tarpeet., tavalla tai toisella.Tämä on itselleni tärkeää. 

Tämä on itseasiassa Raamatullistakin, uudessa testamentissa kehotetaan täyttämään toistensa tarpeet. Ei siis vain aviomiehen tarpeita, vaan myös vaimon.  

Sama koskee läheisyyden tarvetta. Toiset haluavat halata ja pussailla  useasti päivässä ja nukkuakin solmussa toisen kanssa. Toiset eivät kestä niin paljon läheisyyttä. On tärkeää mätsätä tällä alueella! Tai ainakin sopeutua toisen tarpeisiin tarpeeksi.

Myös oman tilan ja vapauden antaminen toiselle on tärkeää. Että voi toteuttaa itseään, käydä vaikka karaokessa ystävien kanssa vaikka puoliso ei haluaisi käydä. Että on tilaa ja vapautta olla luova ja että on omiakin asioita ja keskinäinen luottamus.

Aviomiehiä kehotetaan Raamatussa  myös osoittamaan vaimoille kunnioitusta ja rakastamaan vaimojaan, ja vaimoja kunnioittamaan miehiään. Tämäkin on yksi onnellisen parisuhteen salaisuus, keskinäinen kunnioitus. Että aina pyrkii nostamaan eikä halvenna puolisoaan , puheillaan tai muuten,  kahdestaan ollessa tai seurassa. Siunaaminen tarkoittaa itseasiassa hyvän puhumista toisesta. Kiroaminen taas pahan puhumista. Eli haukkuminen on toisen kiroamista. Kehuminen siunaamista. Raamattu kehottaa meitä siunaamaan toisia. 

Raamatusta kannattaa ammentaa elämänohjeita myös parisuhteeseen. "Tee toiselle sitä mitä haluaisit itsellesi tehtävän", "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Ja lopuksi,  KYLLÄ, puolison pitää olla paras  ja uskollinen (!!!!) ystävä. Mutta lisäksi tarvitaan se jokin, se erityinen rakkauden ja intohimon KIPINÄ. 

Mitenkäs teillä, jotka ilmeisestikin katsotte seksin kuuluvan avioliittoon, onnistuu etukäteen löytää sellainen kumppani, jonka kanssa libido ja mieltymykset osuvat varmasti yksiin?

Sinun tapauksessasi varmaankin uskosi mukaan Jeesus on ottanut asian huomioon teitä yhteen saattaessaan, mutta useimmat uskovatkin taitavat joutua itse etsimään puolison ja haparoimaan inhimillisesti noiden kysymyksien kanssa. Hyväksytkö avioeron, jos valinta menee pahasti pieleen vaikka seksuaalisuuden osalta?

-eri.

Vierailija
284/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen huumori, arvot ja keskinäinen kemia on meidän liiton tärkeimmät asiat. 15 v yhdessä ja edelleen halutaan.

Vierailija
285/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30v naimisissa juurikin tämä vuonna lähinnä sisko-veli systeemillä. Emme kumpikaan ole mitään intohimoihmisiä ja meillä molemmilla oli "se joku muu jota kaivattiin" jossain.

Alku oli kauheaa rimpuilua kun mies ei millään olisi asettunut aloilleen ja perhemoodiin, haikaili nuoruuden exänsä peräänkin, ryyppäsi ja itki kännissä. 

"Junailin ja runttasin " (niinkun tämän päivän politiikassakin ) homman mieleiselläni tavalla maaliin, mies tuli perässä kun ei enää muuta voinut. 

Perheenä yhdessä elettiin ihan ok koska emme juurikaan riitele enää, elämä on rauhallista kun lapset ovst menneet omilleen ja ukko viihtyy koiransa kanssa ulkona, mökillä ja metsällä. Saan minäkin olla rauhassa. Ei meillä ole koskaan mitään intohimoa ollut, jotenkin vaan ajauduttiin molemmat laastarisuhteisiin ja siitä se alko.

Nostan hattua että olet noin pitkään juntannut.

Oletko kuitenkin tyytyväinen elämääsi noin yleensä, koetko että jotain puuttuu vai riittävätkö sinulle omat juttusi?

Minä jaksoin ihan samalla lailla ihan samanlaisen miehen kanssa juntata kunnes tuli seinä vastaan.

Tarkemmin sanottuna rakas isäni kuoli elettyään kovin vaikean elämän ja tajusin etten voi jatkaa elämistä pelkästään lasteni kautta. Pelkäsin että päädyn samaan jamaan kuin äitini, katkeruuteen jumittuneena ilman muuta omaa elämää kuin television katselu.

Rakastuin palavasti ja tuli avioero ja uusi liitto.

Uusi suhde on taas uusi omine kommervenkkeineen, mutta nykyinen mieheni rakastaa ihan tosissaan minua ja rakastui juuri minuun. Meillä ei kummallakaan ollut mitään syytä hakea uusia puolisoita vaan ihan vaan rakastuttiin. 

Elin niin pitkään ilman romanttista rakkautta että tuntui kun olisin herännyt uudestaan eloon. Ja tajusin että ihan tosissaan tarvitsen sitä kipinää, tunnetta ja ennen kaikkea fyysistä ja henkistä läheisyyttä.

Joka tapauksessa kaikkea hyvää sinulle elämääsi ja liittoosi ja kiitos kun jaoit tarinasi.

Vierailija
286/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset makkarit, joiden ovet ei ole lukossa.

Kompromissit.

Vierailija
287/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 15v yhdessä ei ole vielä pitkääkään liitto. Kyllä se lähtee siitä 20 vuodesta eteenpäin. 

Vierailija
288/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset kodit, molemminpuolinen aseksuaalisuus, läpänheitto, yhteiset harrastukset ja romanttinen rakkaus. Joka päivä sanomme rakastavamme toisiamme. Tätä on jatkunut kohta 29 vuotta enkä ymmärrä, miten maailman kaikista naisista näin kävi juuri minulle, joka en parisuhteesta edes haaveillut.

Vierailija
289/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ja kunnioitus.

Ja päättäväisyys siitä, että tuli mitä tuli, yhdessä ollaan.

Ei siihen mitään taikakeinoja tarvita, nämä riittävät.

Vierailija
290/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen hölmö huumori. Ei varmaan moni heitä puolison kanssa yhtä roisia huumoria kuin me. :D Se että saa olla täysin oma itsensä. Ollaan puhuttu asioista jotka vaivaavat ja yritetty kehittyä sen mukaan. Esim.minulla oli ennen tapana tiuskia ja puhua puolisolle epäkunnioittavasti. Mies nosti sen esille ja olen sen jälkeen kiinnittänyt siihen huomiota, kun mies sanoi miettivänsä eroa sen takia. 

Lisäksi ollaan panostettu läheisyyteen ja seksiä on nykyään viikoittain kun ennen sitä saattoi olla kerran kuussa. 

Tehdään yhdessä asioita, mutta kummallakin on myös omia juttuja ja annetaan aikaa niille. 

Yksinkertaisesti viihdytään yhdessä ja ollaan aika samanlaisia elelijöitä. Niin rytmiltämme kuin siisteys tasolta jne. Sattumoisin ollaan aika samanlaisia ihmisiä ja meillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mies on hyvää juttuseuraa mutta meillä on myös vetovoimaa sopivasti toisiamme kohtaan. 

Yhdessä oltu 12 vuotta.

Tämä. Meillä on niin hölmöt jutut keskenämme että kuka tahansa ulkopuolinen vaivautuisi jos joutuisi niitä kuuntelemaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt että keskinäinen roisi ja kiusoitteleva huumori on todella yleistä hyvissä parisuhteissa.

Ostin vaimolleni suklaapatukan ja tungin sen housuihini. Menin sitten tökkimään häntä haarovälilläni takamukselle ja ihmetteli kun olin niin kovana. Kouraistessaan housujeni etumusta hän huomasi että muoto ei täsmännyt ja löysi suklaapatukan. Sanoi sitten että se olikin liian kova ollakseen totta.

Vaimoni leipoi herukkasadosta piirakkaa ja kun hän kutsui syömään, sanoin että pitäähän sitä tulla kun on kerrankin piirakkaa jaossa, heh heh. Syötyäni hän kysyi mielipidettäni piirakasta johon sanoin että hyvää oli, mutta ehkä aavistuksen kuivaa. Vaimoni vastasi että tässä iässä tuppaa olemaan.

Heitämme keskenämme 1980-luvun tyylistä huonoa Pulttibois-huumoria, jossa olen ikään kuin Herra 47 -tyylinen rasittavien pikkutuhmien vitsien viljelijä ja vaimoni on nainen joka pyrkii vastaamaan samalla mitalla ja langettaen epäilyksen varjon mieskunnon osalle.

Todella ala-arvoista huumoria siis, mutta vähän kuin "metahuumoria" jossa vitsit naurattavat juuri siksi että ne ovat niin huonoja. Joskus meillä tuntuu olevan kilpailu siitä kumpi saa toisen silmät pyörimään enemmän.

Kuulostaako tutulta?

Vierailija
291/364 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilliset makkarit, joiden ovet ei ole lukossa.

Kompromissit.

Erilliset makuuhuoneet ja wc:t pelastaisivat varmasti parisuhteita. Saisi nukkua ja pskoa rauhassa. Ja pitää omansa siisteinä.

Vierailija
292/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinäinen kemia ja yhteinen huumori. Elämäntyyli ja elämänarvot hyvin samanlaiset, jolloin ei tarvitse koko ajan perustella omia ajatuksiaan tai menojaan.

Vierailija
293/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 15v yhdessä ei ole vielä pitkääkään liitto. Kyllä se lähtee siitä 20 vuodesta eteenpäin. 

Ei toki jos vertaa esim omien vanhempieni 62v kestäneeseen liittoon mutta nykyaikana 15 v onnellista liittoa on aika hyvä saavutus :)

Vierailija
294/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilliset kodit, molemminpuolinen aseksuaalisuus, läpänheitto, yhteiset harrastukset ja romanttinen rakkaus. Joka päivä sanomme rakastavamme toisiamme. Tätä on jatkunut kohta 29 vuotta enkä ymmärrä, miten maailman kaikista naisista näin kävi juuri minulle, joka en parisuhteesta edes haaveillut.

Tuohan on aivan ideaalitilanne - onnea teille :)

Vierailija
295/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kumpikin positiivisesti elämään suhtautuvia ihmisiä, sillä pääsee jo pitkälle. Ja kumpikin erillisiä ihmisiä, jotka ovat valinneet ja edelleen valitsevat yhdessä elämisen.

Vierailija
296/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus?

On se että katselen sormieniläpi mieheni pettämiset. On se ollut välillä rakastunutkin, mutta aina onneksi järkevöitynyt lopulta.

Meillä on yhteistä omaisuutta, lapsia, lastenlapsia. Iso sukutila missä on mukava järjestää juhlia. Autot viimisen päälle ja isohko purjevene. Huvila länsirannikolla.

Itse tulen vaatimattomista oloista, mieheni taas on syntynyt ns hopealusikka suussaan.

Mieheni on muuten todella fiksu ja filmaattinen mies. Pitää huolen vaatetuksestaan sekä kunnostaan.

Mietin joskus tietääkö aikuset lapsemme, kohtelevat välillä isäänsä kylmästi.

Minun strateginen sinisilmäisyys on pitkän 37 vuotta kestäneen suhteemme salaisuus.

Vierailija
297/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus?

On se että katselen sormieniläpi mieheni pettämiset. On se ollut välillä rakastunutkin, mutta aina onneksi järkevöitynyt lopulta.

Meillä on yhteistä omaisuutta, lapsia, lastenlapsia. Iso sukutila missä on mukava järjestää juhlia. Autot viimisen päälle ja isohko purjevene. Huvila länsirannikolla.

Itse tulen vaatimattomista oloista, mieheni taas on syntynyt ns hopealusikka suussaan.

Mieheni on muuten todella fiksu ja filmaattinen mies. Pitää huolen vaatetuksestaan sekä kunnostaan.

Minun strateginen sinisilmäisyys on pitkän 37 vuotta kestäneen suhteemme salaisuus.

Eihän teillä ole onnellinen liitto!  Jos mies pettää, hän on tyytymätön sinuun. Ja onneton liitossanne.

Vierailija
298/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs teillä, jotka ilmeisestikin katsotte seksin kuuluvan avioliittoon, onnistuu etukäteen löytää sellainen kumppani, jonka kanssa libido ja mieltymykset osuvat varmasti yksiin?

Sinun tapauksessasi varmaankin uskosi mukaan Jeesus on ottanut asian huomioon teitä yhteen saattaessaan, mutta useimmat uskovatkin taitavat joutua itse etsimään puolison ja haparoimaan inhimillisesti noiden kysymyksien kanssa. Hyväksytkö avioeron, jos valinta menee pahasti pieleen vaikka seksuaalisuuden osalta?

-eri.

Libidon ja jokaisen muunkin asian voi selvittää puhumalla. Itse ainakin tiedän etten todellakaan ole aseksuaali. Jos olisin, haluaisin kumppanin jolla olisi samanlaiset ajatukset asiasta. Kuitenkin tottakai voi rakastua ihmiseen jolla on vaikka tällä alueella eri ajatukset, mutta jos muuten kaikki on ok, toki voi joustaa ja sopeutua. Ihminen sopeutuukin vaikka mihin. Aina jossain määrin avioliitto on sopeutumista ja yhteensovitamista, kukaan ei ole täydellinen joka suhteessa. Raamatussa sanotaan että kivi kiveä hioo, ihminen hioo ihmistä. Pitää miettiä mistä on ehkä valmis luopumaan kokonaan puolison taia(esi jos puoliso tietää ettei voi saada lapsia) . Pitää ns. laskea kustannukset ennen avioitumista. 

Itse en eroaisi libidon erilaisuuden takia, sitäpaitsi toinenhan voi vaikka vammautua tms. Mitä tahansa voi tapahtua. Kaikki mahdollinen kuitenkin  kannattaa etukäteen puhua läpi ja miettiä ettei tule yllätyksiä. Elämä voi sitten yllättää, hyvässä ja pahassa. Mutta rakkaus on silti se ydin kaikessa. Vaikka näinkin puolisoni unessa, en silti suinpäin uskonut untani ja  avioitunut. Itseasiassa laitoin pitkään hanttiin! En siksi että puolisossa olisi vikaa, hän on ihana ihminen, todella hyvännäköinen, älykäs, koulutettu, huumorintajuinen, raitis, todella monessa suhteessa unelmakumppani minulle. Ja hän rakastui ja halusi sitoutua minuun.

Mutta laitoin hanttiin   koska en voinut uskoa todeksi että Jumala hyväksyisi liittomme! Aika huvittavaa tavallaan , kun Hän itse kuitenkin esitteli hänet minulle unessa ja johdatti toiselta puolelta maapalloa eteeni! Tarinamme on monella tavalla aika uskomaton. Mutta hän ei ole vielä uskossa Jeesukseen ja minulle TÄMÄ oli se valtava järkytys. En voinut uskoa että Herra valitsi minulle juuri hänet kun monia  uskovia ihmisiäkin on. Mutta rakastuimme palavasti. Kovasti taistelin vastaan, muutaman vuoden. Laitoin välillä välit jopa kokonaan poikki. Mutta onneksi hän oli sitkeä. Herran tiet ovat tutkimattomat ja elämä Hänen kanssaan ja Hänen johdatuksessaan on todella mielenkiintoista!

Mutta rakkaus vaan roihusi, joten tässä sitä nyt ollaan ja nyt  rukoilen yhdessä monen uskovan kanssa  että Hyvä Jumala antaa pelastuksen myös rakkaalle puolisolleni oikealla ajalla. Uskon että näin käykin. Hänelle uskoni ei ole ongelma. Minä se alunperin halusin itselleni ehdottomasti uskovan puolison. Mutta voin sanoa ettemme lainkaan riitele uskonasioista tai mihinkään uskonelämääni liittyvästä, annamme toisillemme tilaa ja kunnioitamme toisiamme. Toistaiseksi menen yksin seurakuntaan. En yritä käännyttää häntä, sillä vain Jumala itse voi Pyhän Henkensä kautta  vakuuttaa ihmisen siitä, että Raamattu on totta ja Jeesus on ainoa tie Jumalan luokse, ei toinen ihminen. Jokatapauksessa, olemme hyvin onnellisia ja koen olevani todella siunattu ja arvostan puolisoani, ja olen kiitollinen hänestä. Hän on Luojan ihmeellinen luomus kuten kaikki ihmiset.

Pääsääntöisesti Raamattu ohjeistaa uskovaa avioitumaan uskovan kanssa. Kuitenkin tunnen esimerkkejä missä näin on tehty ja toinen onkin luopunut uskostaan ja alkanut pettämään ja ryyppäämään. Ja joskus eiuskova taas tuleekin uskoon. Joten mitä vain voi tapahtua. Emme voi valita oikein toisen puolesta. Rakkaus on aina riski. Ihmisiin voi joutua pettymään mutta Jeesukseen ei koskaan.

Vierailija
299/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus?

Eihän teillä ole onnellinen liitto!  Jos mies pettää, hän on tyytymätön sinuun. Ja onneton liitossanne.

Jotkut miehet pettävät vaikka kaikki olisi hyvin. Vaihtelu virkistää.

Vierailija
300/364 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus?

Kuulostaa hyvältä. Joudutko silti osallistumaan aviovelvoitteisiin makkarin puolella? Jos näin, se on selkeä miinuspuoli, muutoin kuulostaa makealta elämältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä