Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten autoliikkeiden palvelu voi olla niin huonoa ja tylyä?

Vierailija
16.07.2026 |

Ostajia ei oteta tosissaan, varsinkin jos olet nainen tai nuori, asiakkaille melkein vi*tuillaan jne. Alalla menee huonosti mutta silti palvelu on kuraa

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän vältellä niitä nuoria ja nälkäisiä, ja hakeudun keski-ikäisten ja väsähtäneiden myyjien juttusille. Palvelu on huiman paljon miellyttävämpää.

Kyllä ne väsähtäneet keski-ikäisetkin ovat joskus olleet nuoria ja nälkäisiä. Siinä lienee menestyksen salaisuus. 

Vierailija
102/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö ostamaan autoa vai palveltavaksi? Siinä on tietty ero.

Ammattitaitoinen myyjä kykenee yhdistämään palvelun auton ostamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palvelussa ei ole ollut valittamista mutta autonmyyjien rehellisyydessä kyllä.

Totta. Ostettiin viime syksynä 8. automme ja oli eka kerta, kun meitä huijattiin mennen tullen. Ilm näytimme jo niin vanhoilta, että 

huijarit iskee kiinni.

On ostettu uusia ja käytettyjä, yksityiseltä ja liikkeestä ja suuri tunnettu firma huijasi ja nyt on koko ajan tehty reklmaatioita ja kohta pitää tehdä reklamaation reklamaatio.

Jos vielä auto ostetaan, niin ostetaan uusi ja merkkiliikkeestä.🤨

Vierailija
104/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti nykyään naiset osataan ottaa ihan hyvin autoliikkeessä. Tietty riippuu kyseleekö se nokka-akselin muuttuvasta ajoituksesta vai penkin vöristä. 

Toisaalta eipä vaikjta millainen juntti on myymässä  - luen testit ja koeajan, sitten neuvotellaan hinnasta. 

Miehet ehkä kyselevät penkin vöristä, mutta naisilla on ollut kyllä tapana kysellä penkin väristä. 

Vierailija
105/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien kokemus opettanut näkemään kenellä on maksukykyä 👍

Ja mikäs sen päälle päin sulle kertoo. Olen käynyt arkisissa vaateissa liikkeessä, kukaan ei sanonut edes päivää taikka morjens, tunnin verran siellä hiippailin. Yks auto jäi kiinnostamaan ja menin seuraavalla viikolla työvaatteissa elikäs puku päällä, jumalauta sitä pokkuroinnin määrää. Vartin sisällä varmaan toimaria myöten kaikki kysymässä että mitäs laitetaan, maksukyky molempina päivinä sama...ASENNE VAMMA SE ON, eikä sellaista saisi olla!

Vierailija
106/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automyyjä on täysin turha ammatti. Auton voi tilata netistä ilman turhia välikäsiä. Tai ainakin pitäisi voida.

Mites vaihtoauton hinnoittelu? Uuden auton suoralla kaupalla voi toki tilata noin. Suurin osa suomalaisista ostaa kuitenkin vaihtoauton ja antaa omansa vaihtoon.

Vaihtoauton hinnoittelussa on vuosikymmeniä käytetty valmiita listoja hinnoittelun pohjana. Jos vaihdokkisi on "vähän" ajettu voit saada pienen korotuksen hintaan, ja jos paljon ajettu niin saat iiiiiison alennuksen hintaan...Tietää: Turun paappa

Vierailija
107/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan osittain vika on myyjien palkkauksessa mikä on provisioperusteinen. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa palvella asiakasta joka ei ehkä tiedä mitä on ostamassa. Menee aikaa ja saattaa mennä helppo ostava asiakas ohi. Mieluummin päivystetään puhelinta ja nettiä jos tulisi liidiä sitä kautta ja saadaan asiakas paikalle katsomaan tiettyä autoa, josta on kiinnostunut.

-alalla joskus ollut

Miksi ei nainen tai nuori olisi potentiaalinen ostaja?

Vierailija
108/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automyyjä on täysin turha ammatti. Auton voi tilata netistä ilman turhia välikäsiä. Tai ainakin pitäisi voida.

Ja höppö. Minäpä kerron kolmanneksi tuoreimman kokemukseni autoliikkeestä; Menin kauppaan, pihalle ja kattelin, myyjä tuli, minä et auto pitäisi saada, myyjä et tässähän näitä, mikä kiinnostaa, minä et toi Volvo, onko paljon ajettu, katottiin ikkunasta papereita, katastettu, ajettu 175.000km, mites moottori, on hyvä, minä et hintahan on 6000 e, myyjä, saat 4000 e:lla, minä et otan tuon. Saattoi kestää 10 minuuttia kaupanteko. Ajelin sillä 3 vuotta ja oli muuten hyvä. Olen tainnut sen jälkeen ostaa seuraavat kaksi samasta paikasta. Ihmeen hyvinhän ne.

Anteeks tua noi ni! Minä vuonna tää valhe o syntynyt, vuosikymmeniin eivät ole tinkineet tuhansia...

Vierailija
109/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan auton aina suoraan omistajalta. Tietää parhaiten auton ominaisuudet eikä kuseta.

Vierailija
110/110 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan auton aina suoraan omistajalta. Tietää parhaiten auton ominaisuudet eikä kuseta.

Heh joo-o....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi