Miten autoliikkeiden palvelu voi olla niin huonoa ja tylyä?
Ostajia ei oteta tosissaan, varsinkin jos olet nainen tai nuori, asiakkaille melkein vi*tuillaan jne. Alalla menee huonosti mutta silti palvelu on kuraa
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Meidän liikkeessämme on laitettu ulos rivi renkaita, joita voi potkia, ei tarvitse tulla sisään kantamaan hiekkaa lattioille.
Meillä on mummoja.
T. VR
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osittain vika on myyjien palkkauksessa mikä on provisioperusteinen. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa palvella asiakasta joka ei ehkä tiedä mitä on ostamassa. Menee aikaa ja saattaa mennä helppo ostava asiakas ohi. Mieluummin päivystetään puhelinta ja nettiä jos tulisi liidiä sitä kautta ja saadaan asiakas paikalle katsomaan tiettyä autoa, josta on kiinnostunut.
-alalla joskus ollut
Paikalle tulee yhtä hyvin ilman läppäriä asiakas, joka tietää mitä haluaa
t. Tietävä asiakas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osittain vika on myyjien palkkauksessa mikä on provisioperusteinen. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa palvella asiakasta joka ei ehkä tiedä mitä on ostamassa. Menee aikaa ja saattaa mennä helppo ostava asiakas ohi. Mieluummin päivystetään puhelinta ja nettiä jos tulisi liidiä sitä kautta ja saadaan asiakas paikalle katsomaan tiettyä autoa, josta on kiinnostunut.
-alalla joskus ollut
Työntekoon menee yleensä aikaa kun asiakas tulee myymälään kyselemään. Jos ei työnteko kiinnosta,on väärällä alalla.
Työnteosta saa yleensä palkan. Provikkapalkalla saa palkan vain kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Automyyjä on täysin turha ammatti. Auton voi tilata netistä ilman turhia välikäsiä. Tai ainakin pitäisi voida.
Ei helvetissä ! Minä haluan tutustua autoon ihan livenä
Vierailija kirjoitti:
Vuosien kokemus opettanut näkemään kenellä on maksukykyä 👍
Mitä väliä, 9/10 autosta myydään rahoituksella eli lähes kaikki ostajat on persaukisia ja ostavat niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta, kun vaihdan autoa, niin teen myyjälle testin: Kysyn, että mitä mieltä olet jälkikäteisestä ruostesuojauksesta, ruostuuko tämä malli juuri ja kannattaako tämä ruostesuojata? Jos vastaus on tyypillistä geelitukkalätinää provikat silmissä "ehhei, ei nämä nykyään ruostu ja ei ole sitä pelkoa ja ongelmaa enää", niin kiitän ajasta ja poistun paikalta ja kerron myös syyn, miksi juuri menetit potentiaalisen kaupan. Syynä on suoranainen valehtelu ja luotto myyjään on tuossa tilanteessa mennyt.
Jos myyjä on rehellinen ja sanoo, että "kyllä, harkitsisin suomen oloissa lisäsuojausta, mikäli tarkoitus on pitää autoa yhtään pidempään", niin minulla on luottoa myyjään ja kauppatilanne voi edetä mahdollisesti.
Koska fakta on se, että autot ruostuvat nykyään erittäin pahasti varsinkin alustasta, ja se joka muuta myyntihetkellä yrittää väittää, niin hän on epäluotettava huijari.
Turhaa touhua.
Turhaa touhua miten? Jos vaihdat muutaman vuoden välein uuteen, niin hyödyn saa toki se omistaja, jolla on auto +10v ikäisenä. Jos taas itse pidät autoa +10v ja myyt sen jälkeen itse, niin ruostesuojattu yksilö menee paljon paremmin kaupaksi kuin suojaamaton. 5-10v ikäisenä varsinkin apurungot ovat todella karsean näköisiä, eikä ole mitenkään harvinaista, että jo päälle 10v autoa joutuu hitsaamaan.
En aja vanhoilla autoilla eikä kiinnosta sijoittaa tulevan omistajan onneen.
Tämäpä, ja kunnollinen ruostesuojaus maksaa nykypäivänä sen vajaa 2000€, joten se on myös iso satsaus joka rupeaa näkymään vasta yli 10 vuoden päästä.
Mulla on aina mukana autokaupoilla mies. Yksin en saa minkäänlaista palvelua naisena. Kerran kiinnosti hintava auto melko isossa liikkeessä ja päätin poiketa kotimatkalla. Puolen tunnin jälkeen totesin ettei ketään kiinnosta. Yksikään ei tullut kyselemään mitään ja kun kävelin niin myyjät vain haihtuivat tuhkana tuuleen. Oli sen verran järkyttävä kokemus etten mene yksin enää autokaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Menitkö ostamaan autoa vai palveltavaksi? Siinä on tietty ero.
Jos sinulla on tuo käsitys, olet väärällä alalla
Eikä pelkästään autoliikkeissä. Onneksi Euroopasta tai Pohjois-Amerikasta voi kätevästi tilata tavaraa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta, kun vaihdan autoa, niin teen myyjälle testin: Kysyn, että mitä mieltä olet jälkikäteisestä ruostesuojauksesta, ruostuuko tämä malli juuri ja kannattaako tämä ruostesuojata? Jos vastaus on tyypillistä geelitukkalätinää provikat silmissä "ehhei, ei nämä nykyään ruostu ja ei ole sitä pelkoa ja ongelmaa enää", niin kiitän ajasta ja poistun paikalta ja kerron myös syyn, miksi juuri menetit potentiaalisen kaupan. Syynä on suoranainen valehtelu ja luotto myyjään on tuossa tilanteessa mennyt.
Jos myyjä on rehellinen ja sanoo, että "kyllä, harkitsisin suomen oloissa lisäsuojausta, mikäli tarkoitus on pitää autoa yhtään pidempään", niin minulla on luottoa myyjään ja kauppatilanne voi edetä mahdollisesti.
Koska fakta on se, että autot ruostuvat nykyään erittäin pahasti varsinkin alustasta, ja se joka muuta myyntihetkellä yrittää väittää, niin hän on epäluotettava huijari.
Turhaa touhua.
Turhaa touhua miten? Jos vaihdat muutaman vuoden välein uuteen, niin hyödyn saa toki se omistaja, jolla on auto +10v ikäisenä. Jos taas itse pidät autoa +10v ja myyt sen jälkeen itse, niin ruostesuojattu yksilö menee paljon paremmin kaupaksi kuin suojaamaton. 5-10v ikäisenä varsinkin apurungot ovat todella karsean näköisiä, eikä ole mitenkään harvinaista, että jo päälle 10v autoa joutuu hitsaamaan.
En aja vanhoilla autoilla eikä kiinnosta sijoittaa tulevan omistajan onneen.
Tämäpä, ja kunnollinen ruostesuojaus maksaa nykypäivänä sen vajaa 2000€, joten se on myös iso satsaus joka rupeaa näkymään vasta yli 10 vuoden päästä.
Höpöhöpö, tattarisuolla pojat tekevät 500€ ruostesuojauksen autoosi.
Ilmeisesti nykyään naiset osataan ottaa ihan hyvin autoliikkeessä. Tietty riippuu kyseleekö se nokka-akselin muuttuvasta ajoituksesta vai penkin vöristä.
Toisaalta eipä vaikjta millainen juntti on myymässä - luen testit ja koeajan, sitten neuvotellaan hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän vältellä niitä nuoria ja nälkäisiä, ja hakeudun keski-ikäisten ja väsähtäneiden myyjien juttusille. Palvelu on huiman paljon miellyttävämpää.
Mä taas sain nuorehkona autoista mitään tietämättömänä naisena aivan loistavaa palvelua nuorelta miesmyyjältä. Etukäteen kuumotti ylipäätään lähteä autokaupoille, mutta oli todella hyvä kokemus. Kiitos Sami L. Bilar 99!
Vierailija kirjoitti:
Varakkaalla on vuosien kokemus peittää varallisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miljonääri menee katselemaan liikkeeseen autoja addun verryttelyasu päällä hän todennäköisesti ei saa niin hyvää palvelua kuin puku päällä, ja tämä on monessa paikassa ongelmallista.
Nämä samat tarinat pyörineet jo 1970-luvulta saakka.
Mutta niin helvetrin totta, kun olla voi
Kiinnostaa, minkälainen ruostesuojaus maksaa pari tonnia. Jos näin, niin jotakin kusetetaan pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sen näkee? Nyt on netti väärällään tarinoita miten palvelua ei saanut, kukaan ei korvaansa lotkauttanut kun asiakas olisi auton ostanut. Onneksi toinen kauppa halusi myydä. Hauskuuta meitä kertomalla mistä näkee että ei ole tosiostaja?
Sama kävi mulle (naiselle), kun olin katsomassa myytävänä olevaa taloa. Välittäjä palvelu koko yleisen esittelyn ajan isä-poika-kaksikkoa juuri huomioimatta minua. Katselin ympärilleni ja kysyin jotain, mutta välittäjän mielenkiinto oli toisissa ostajaehdokkaissa, joten poistuin. Olisin ollut kiinnostunut. Eivät ne isä ja poika taloa ostaneet.
En minäkään noin ylimielisen kohtelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin merkkiliikkeissä palvelu on nykyään keskimäärin hyvää. Sen laatua myös mitataan säännöllisesti.
Tähän pakko kyllä kommentoida väliin, että ei todellakaan mene aina näin. Merkkipuolella ne vanhat, ikuisuuden alalla olleet miehet suhtautuvat varsinkin naisiin nuivasti ja hieman vanhakantaisesti. Tällaista kokemusta parinkymmenen vuoden takaa ja uudestaan viime vuodelta Mersun myynnistä. Autojen tarkempia ominaisuuksia ei tunneta kysyttäessä, eikä osata esittää tarkentavia kysymyksiä. Lisäksi arvioidaan ihmistä sen mukaan, miten on pukeutunut. Yhdessä liikkeessä yksi vanhempi miesmyyjä lisäksi sanoi ihan kuin joissain Kummeleissa, että älkää pamauttako sitä nokkapeltiä, kun siinä on latauspiuha. Öö, ihan kuin ei oltaisi nähty. Harmi, koska niiltä on vihdoin alkanut tulla ihan varteenotettavia malleja.
Myyjät ovat usein myös äärimmäisen huonoja tunnistamaan, kenellä on rahaa. Yleensä pukeudun huonompiin rönttävaatteisiin ja jätän oman auton hieman kauemmas, jos oon kiinnostunut autosta, että saan rauhassa tutustua koeajolla. Ja jos myyjällä ei riitä osaaminen tai mielenkiinto auton ominaisuuksista tiedusteltaessa, niin siirryn seuraavaan liikkeeseen.
BMW:llä Hedinin nuoret miehet eivät tiedä eivätkä tunne autoja (kyllä, kokemusta useammasta pisteestä). Niitä autoliikkeiden kliseelauseita näiltä myyntitykeiltä tulee. Yksi mies jopa lupasi laittaa tarjousta yhdestä katsomastamme autosta-ei ikinä palannut asiaan. Sama pätee myös Hedinin vauriokorjaamoon, siellä tosin jo iäkkäämpiä miehiä, mutta sama touhu. Hedinin naispuoliset myyjät olleet huomattavasti skarpimpia ja osaavat vastata tekniseen puoleen paljon paremmin ja kyselleet täsmentäviä kysymyksiä. Eivätkä puhu päälle, toisin kuin esimerkiksi Mersun miehet, missä kyseinen asia ärsytti yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Stressi painaa, kun ihmisillä ei ole niin paljoa löysää rahaa ja kauppa ei käy. Ja jos käy niin provikat ovat pieniä.
Ja kyllä sitä automyyjilläkin on päiviä että ei työnteko maistu.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin merkkiliikkeissä palvelu on nykyään keskimäärin hyvää. Sen laatua myös mitataan säännöllisesti.
Perustatko väitteesi johonkin tutkimukseen vai pelkkään mutuiluun?
Byaaah 🤣
Ei näköjään . Menin vuosia sitten premiumauto-osastolle, yksikään vanhempi ukko ei nostanut päätään läppäriltä. Aikani kierrettyäni tuli nuori harjoittelijamies ja alkoi asiallisesti kuuntelemnään millaisen auton haluan. No pari autoa siinä koeajettiin ja päädyin toiseen ja ostin sen käteisellä, 65 th. Mahtoi vanhempiä myyjiä vähän keljuttaa, kun harjoittelija teki kaupat nenän edestä, mutta oma vika
t. Mummeli, 62 v kaupanteon aikaan