Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään positiivista ihmistä?

Vierailija
15.07.2026 |

Sellaista, joka puhuu enemmän myönteistä kuin negatiivista, joka on useammin kiitollinen kuin katkera. Minä tiedän ehkä vain yhden tai kaksi. Olen ajatellut muuttaa itseäni siihen suuntaan.

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita, mutta yksi mummo on ylitse muiden. Hän muistaa aina kaikki positiiviset asiat, suhtautuu elämään myönteisesti, löytää huumoria ikävistäkin asioista ja nauraa paljon. On hyvällä tuulella lähes aina. Ei ole kuitenkaan sellainen ihminen, joka vaikenee vääryyksistä tai olisi elänyt pumpulissa. T, olet ihana! <3 Toivon sinulle monta hyvää elinvuotta.

Vierailija
162/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin ekan kerran tästä viestiketjusta sanan ”toksinen positiivisuus” . Kirjoittajan lähdettä tarkistamatta kuului tälle määritelmä: tosiasioiden kieltäminen. 
Itse ajattelen, ettei positiivisuus, ja kiitollisuus ole sitä, ettei kokisi surua, vihaa tai muita raskaita, tai epämiellyttäviä tunteita. Elämässä sattuu ja tapahtuu, ihan kaikilla. Tulee menetyksiä, sairauksia, traumoja, väärinkohtelua ja omia huonoja valintoja. Niiltä ei kukaan välty. On onneksi ainakin omalla kohdallani ollut joko luonteen piirre, selviytymiskeino tai kasvatuksen tulos, että luontaisesti, ja osin huomiotani keskittämällä löydän kiitollisuuden aiheita, ja valitsen keskittyä niihin. Muiden mielipiteitä, tai ajatuksia en osaa lukea, jollei niitä ääneen sanota. Keskityn olemaan oma itseni tänään, parhaalla mahdollisella tavalla itselleni ja ympäröivälle maailmalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin ekan kerran tästä viestiketjusta sanan ”toksinen positiivisuus” . Kirjoittajan lähdettä tarkistamatta kuului tälle määritelmä: tosiasioiden kieltäminen. 
Itse ajattelen, ettei positiivisuus, ja kiitollisuus ole sitä, ettei kokisi surua, vihaa tai muita raskaita, tai epämiellyttäviä tunteita. Elämässä sattuu ja tapahtuu, ihan kaikilla. Tulee menetyksiä, sairauksia, traumoja, väärinkohtelua ja omia huonoja valintoja. Niiltä ei kukaan välty. On onneksi ainakin omalla kohdallani ollut joko luonteen piirre, selviytymiskeino tai kasvatuksen tulos, että luontaisesti, ja osin huomiotani keskittämällä löydän kiitollisuuden aiheita, ja valitsen keskittyä niihin. Muiden mielipiteitä, tai ajatuksia en osaa lukea, jollei niitä ääneen sanota. Keskityn olemaan oma itseni tänään, parhaalla mahdollisella tavalla itselleni ja ympäröivälle maailmalle. 

Toksinen positiivisuus tarkoittaa sitä että jos joku menettää toisen vanhempansa niin joku ulkopuolinen ihminen mrnre sanokaan tälle, että kyllähän sinun pitäisi tuosta selvitä kun minäkin selcisinnja minä sentään menetin molemmat vanhempani ja olen silti ollut aina positiivinen.

Vierailija
164/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne henkilökohtaisesti mutta Laura S. Tunnisteet: Juusto vähän kallellaan

Vierailija
165/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko että positiivisimmat ihmiset on aina niitä kovimpia kokeneita. Kun elämässä kokee rankkoja asioita se kasvattaa ja oppii näkemään elämästä vain positiiviset jutut. Vanhempien menetys lapsuudessa tekee ihmisestä vahvemman ja itsenäisemmän, ei ole samalla tasolla kuin ne jotka elää molempien helmoissa.

Vanhempien menettäminen alaikäisenä tekee lastensuojelun ja sosiaalitoimen asiakkaan. Meidänkin luokalta yksi tyttö otettiin sosiaaliviranomaisten huostaan, onnettomuuden jälkeen se oli toimitettu ensin sairaalaan mistä sosiaaliviranomaiset haki sen sellaiseen lasten sijoituspaikkaan mistä ei päässyt aluksi minnekään.

Vierailija
166/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksinen positiivisuus tarkoittaa sitä että jos joku menettää toisen vanhempansa niin joku ulkopuolinen ihminen mrnre sanokaan tälle, että kyllähän sinun pitäisi tuosta selvitä kun minäkin selcisinnja minä sentään menetin molemmat vanhempani ja olen silti ollut aina positiivinen.

Oikeasti tuollaiset ovat niitä heikkoja herkkiksiä, jotka oireilee edelleen omien vanhempiensa kuolemaa, ovat katkeroituneita eivätkä voi sietää sitä että toisilla on vanhemmat tai että toiset puhuvat heistä. Oikeita negatiivisia oirekimppuja siis, ei heissä mitään positiivista ole.

Vierailija
167/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat tällaiset joita olen tavannut ovat käytännössä normielämästä eristäytyneitä, sillä normielämä ei toimi näin.

Vierailija
168/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Kuustonen, arvostan hänen elämän asennettaan

Vierailija
169/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen positiivisuus: " reippaina käymme rekkain alle kun se tuntuu niin ihanalle".

Vierailija
170/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidän itseäni positiivisena. Eikä elämäni ole suinkaan ollut pelkästään helppoa.   Kuitenkin olen loputon optimisti ja sitkeästi toimin hyvien lopputulosten suuntaan ja uskon aina, että tästäkin selvitään. Olen kiitollinen niin paljosta, vaikka elämä on tuonut surua ja murhetta enemmän kuin moni tietää.  Olen tyytyväinen ja pidän itseäni onnellisena ja haluan jakaa sitä tunnetta ystävällisyytenä tutuille ja tuntemattomillekin.

Vierailija
171/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksinen positiivisuus: " reippaina käymme rekkain alle kun se tuntuu niin ihanalle".

Miten tuo on toksista? Kaikilla on oikeus olla iloisia ihan siitä huolimatta mitä elämä heittää eteen. Ennemminkin se että vaatii toisia olemaan kurja ihaa on toksista.

Vierailija
172/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin, heissä on semmonen Jesus-glow. 

Vierailija
173/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain feikkikiitollisia. Ne on niitä kaikkein pahimpia tuholaisia. 

Vierailija
174/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen

Vierailija
175/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on toksista? Kaikilla on oikeus olla iloisia ihan siitä huolimatta mitä elämä heittää eteen. Ennemminkin se että vaatii toisia olemaan kurja ihaa on toksista.

Toksinen positiivisuus maalailee kärsimyksestäkin jalostavaa ja ihanteellista kuvaa, vaikka se ei oikeasti sitä olisi. Esimerkiksi saatetaan hokea läheisensä menettäneelle miten ei saa olla määrästään enempää, vaikka muutamaa viikkoa tai kuukautta, surullinen vaan että tämä kokemus tekee sinusta nyt vahvemman ja itsenäisemmän.

Vierailija
176/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri löytää aina merkkejä orastavasta kasvusta.

Vierailija
177/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei maadoitettua?

Vierailija
178/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina positiivinen 🥰

Vierailija
179/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on oma luonteensa,joka lienee ainakin osittain geeniperimää. Ei voi yleistää. Myös ympäristö ja elämän kolhut,sairaudet,ym, vaikuttavat. 

Vierailija
180/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryhdyin tietoisesti positiiviseksi noin 15v sitten. Aloitin pitämällä kiitollisuuspäiväkirjaa ja joka aamu sanomalla peilille ennen töihin lähtöä "olet kaunis ja rakas". Tuntui alussa tosi typerältä, mutta jatkoin vaan hommaa sinnikkäästi joka aamu. Siitä se pikkuhiljaa lähti poistumaan tuo lapsuudenkodista opittu negatiivisuus ja masentuneisuus. Nykyään mulle moni on sanonut suoraan, mm. nykyinen puolisoni, että mussa parasta on että olen liki aina iloinen ja positiivinen. Sellainen olin lapsena enne kuin perheeni masensi minut. Minusta on paljon kuvia alle 5-vuotiaana ja aina hymyilen tai nauran itsekseni. Sen ilon löysin sisältä uudestaan enkä aio päästää enää irti.