Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään positiivista ihmistä?

Vierailija
15.07.2026 |

Sellaista, joka puhuu enemmän myönteistä kuin negatiivista, joka on useammin kiitollinen kuin katkera. Minä tiedän ehkä vain yhden tai kaksi. Olen ajatellut muuttaa itseäni siihen suuntaan.

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän olla positiivinen. Juuri nyt on yt:t päällä töissä ja se kyllä vetää mielen matalaksi. Vaikka taloudellisesti pärjäänkin tilanteessa kuin tilanteessa harmittaa, että hyvä työyhteisö hajoaa. On ollut viimeiset viisi vuotta tosi kiva porukka. Toivottavasti uusikin olisi edes suunnilleen yhtä hyvä.

Vierailija
182/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.

Marko Ruuskanen Savonlinnasta on juuri tällainen.

Tapasin hänet tällä viikolla ja kuulin hänen kertomuksiaan linnunpöntöistä, joita hän tekee Savonlinnassa.

Pöntöt ovat upeita monumentteja menneistä ja nykyisistä historiallisista rakennuksista ja niitä on sijoiteltu ympäri kaupunkia.

Hän on ihmisenä uskomattoman nöyrä ja ystävällinen. 

Yritän ottaa oppia hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden HIV-positiivisen. 

Vierailija
184/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri sanoi mulle joskus ihan tosissaan, että olen positiivisin tuntemansa ihminen. Muutaman vuoden päästä yritin itsemurhaa. En tosin hänen sanomansa johdosta, vaan siksi, että olin menettänyt kaiken positiivisuuteni. 

Vierailija
185/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuus loppui siihen kun tajusin mikä kaikki ei ollut sattumaa tai epäonnea vaan järjestettyä ja sabotoitua jopa rikoksin.

Liika positiivisuus johtaa helposti tyhmyyteen eikö huomaa edes rikoksia. 

Vierailija
186/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, isäni ja itseni. Tosin minulla positiivisuuden opetteluun meni äitini jäljiltä vuosia. Hänelle on aivan normaalia haukkua kaikki sukulaiset ja ystävät, sekä ainakin yrittää katkoa jokaisen ilonaiheilta siivet. Jos minä saavutin jotain josta olin ylpeä, viimeistään toinen kommentti muistutti jostain asiasta jossa minulla olisi hänen mielestään parantamista. 

Vierailija
187/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppoa olla positiivinen kun elämä on ollut sellaista

Äiti oi ainoa.

Vierailija
188/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunsin yhden yhden, hän oli paras ystäväni. Mutta hän kuoli, maksa petti.

Vierailija
189/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Eräs Ihanatar keneen ihastuin.

Vierailija
190/197 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eräs Ihanatar keneen ihastuin.

Aika suloista. Myönteiset ihmiset ovat kyllä ihanan puoleensavetävää seuraa.

Vierailija
191/197 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. En jaksa enää antaa vttuakaan mistään. Elämä on paljon helpompaa kun ei tarvitse murehtia mitä muut ajattelee yms. Välillä ketuttaa, mutta viimeistään yön yli nukkuessa sekin loppuu.

Vierailija
192/197 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa Pakarinen!

Vierailija
193/197 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt tätini. Oli sydämellinen, ihana nainen. 

Vierailija
194/197 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa Marsi on positiivinen aika monella tavalla. Onneksi minulla on itsesuojeluvaistoa.

Vierailija
195/197 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia, ja itsekin olen peruspositiivinen, valitan kyllä asioista, mutta yritän myös itse muuttaa niitä mitä pystyn. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin hyviä, toki suuri osa on tyhmiä tai tosi tyhmiä, mutta sille nyt ei vaan voi mitään.

Vierailija
196/197 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen neliraajahalvaantunut mummo, jota käyn välillä auttelemassa kauppareissuilla/ruuanlaitossa/siivoamisessa yms. Hän on jotenkin niin "tavallinen" ja hyväntuulinen, eikä yhtään katkeroitunut rajoituksistaan huolimatta. 

Vierailija
197/197 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen ja ihme kyllä ne on kaikki miehiä. Yhtään positiivista naista en tunne