IS: Mummot riehuivat, haastattelivat ja laittoivat ranttaliksi VR:n Extra Rento -luokassa
Matkustajien tunteet kuumenivat VR:n Extra Rento -luokassa kun kaksi iäkästä rouvaa riehui Oulusta Helsinkiin matkalla olleessa junassa niin, että lopulta tarvittiin paikalle poliisia. Tilanne oli saanut alkunsa, kun juna SP50 Seinäjoelta Helsinkiin peruttiin. Moni matkustajista siirtyi junaan IC26, joka tuli tuntia myöhemmin. Osa matkustajista olivat vaihtaneet vanhat liput Extra Rento -luokkaan ilman lisämaksua, koska juna oli hyvin täynnä. Samaan vaunuun tuli myös kolme iäkästä rouvaa. Ilmeisesti rouvat eivät olleet tehneet samoin, sillä myöhemmin lippuja tarkastamaan tullut Konduktööri pyysi rouvia poistumaan Extra Rento -luokasta ja neuvoi siirtymään korvaavassa junassa saman hintaluokan paikalle kuin alkuperäiset liput. Kaksi rouvista eivät siihen suostuneet ja kolmas liukeni paikalta. Pian tunteet kuumenivat ennestään ja yksi mummoista iski nyrkkiä pöytään ja haistatteli konnarille. Siinä meni konnarin raja ja tämä sanoi heille, että Tampereella loppuu naitten rouvien matka. Vihainen rouva oli puolestaan uhkaillut tekevänsä konduktööristä valituksen. Kun juna kurvasi Tampereelle, oli rouvien aika poistua. Vartija tuli hakemaan pahansisuista kaksikkoa. Rouvat eivät kuitenkaan tätä purematta nielleet vaan vastustivat vartijaa ja soittivat silminnäkijän mukaan hätäkeskukseen. Lopulta rouvat lähtivät junasta oma-aloitteisesti kun myös vartija kutsui paikalle poliisit.
Kommentit (892)
Ei kutsunut. Ehkä hän ymmärsi viiden minuutin jutustelun jälkeen, että olen täysin kykenevä tekemään asiasta reklamaation.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomessa tälläisestä tapauksesta voi tulla kohu - uutinen. IP - lehtien höpö uutisointia. Pahempaa tapahtuu arjessa joka päivä.
Daily Mailissä on aina joskus juttuja, kun esim. sairaalan parkkipaikalle on eksynyt pysäköinninvalvoja, joka sakottanut ensiavun potilasta tms. Hirveä paheksunta natz imaista toimintaa kohtaan. Siellä ei tosin kukaan koskaan kommentoi, että oikein meni, mitäs ei ollut pysäköintilupaa! Oikeastaan mahdoton edes kuvitella, että Englannissa potkittaisiin mummot junasta tämmöisen asian takia.
Minulle kävi kerran Heathrow:lla hauska juttu. Olin asianmukaisesti tilannut pyörätuolin vaihdolle Helsingin koneesta Edinburgin koneeseen, koska vaihto oli hiukan tiukka minun jaloilleni. Intialainen kaveri saapasteli hakemaan minua putken päästä tuolin kanssa, ja kesken kärräyksen hän istahti penkille ja sanoi, etten ehdi enää Edinburgin koneeseen. Tiesin koneen lähtöajan sekä portin ja pidin kaverille melkoisen ripityksen, jolloin hän nousi penkiltä ja jatkoi työntämistä.
Minä ehdin koneeseen, mutta mahtaakohan englannissa kiertää juttu hävyttömästä turistimummosta, joka sätti lentokentän kilttiä ja viatonta työntekijää.
Ei kuitenkaan kutsunut poliisia hakemaan sinua putkaan. :)
"Tiesin koneen lähtöajan sekä portin ja pidin kaverille melkoisen ripityksen, jolloin hän nousi penkiltä ja jatkoi työntämistä."
suomalaistyypillistä mul kkuutta alkaa hyökkäämään aggressivisesti "ripittämällä" toista, kun varmasti kohtelias puhekin olisi tuonut ihan saman tuloksen.
Näinkö ajattelet. Joku jättää liikuntavammaisen asiakkaan porttikuljetuksen sijaan jonnekin tyhjään käytävään, keskelle ei mitään, vieraan maa lentokentälle.
Kaveri olisi saanut vähintään potkut, jos olisin tehnyt siitä reklamaation, ja kenties asiasta olisi tullut poliisitutkintakin.
Ääneni oli varsin tasainen, kun keskustelin kaverin kanssa. Kerroin mistä tulen, ja minne menen. Kumpikin lähtö- ja saapumispaikka olivat Fortune 500-firmoja, joiden nimen tunsi jokainen, se lentokentän pellekin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mummoille oli sanottu että seisokaa jos ei paikkoja ole.
Konnari hoiti alusta asti tilanteen alentuvasti ja huonosti.
Inhimillistä jos iäkkäämmältä naiselta meni hermot.
Just luin että konnari ei suostunut siihen että mummot olisivat maksaneet lisämaksun.
Konnari aiheutti tilanteen eskaloitumisen.
Nyt sitten valkopestään ja kerjätään sympatiaa lehtijutuilla.
Kannattaa lukea muutakin kuin IS-"uutisia". Tuon kommentin oli kirjoittanut samassa vaunussa istuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin että konnari ei suostunut siihen että mummot olisivat maksaneet lisämaksun.
Kannattaa lukea muutakin kuin IS-"uutisia". Tuon kommentin oli kirjoittanut samassa vaunussa istuva.
Niin minkä kommentin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomessa tälläisestä tapauksesta voi tulla kohu - uutinen. IP - lehtien höpö uutisointia. Pahempaa tapahtuu arjessa joka päivä.
Daily Mailissä on aina joskus juttuja, kun esim. sairaalan parkkipaikalle on eksynyt pysäköinninvalvoja, joka sakottanut ensiavun potilasta tms. Hirveä paheksunta natz imaista toimintaa kohtaan. Siellä ei tosin kukaan koskaan kommentoi, että oikein meni, mitäs ei ollut pysäköintilupaa! Oikeastaan mahdoton edes kuvitella, että Englannissa potkittaisiin mummot junasta tämmöisen asian takia.
Minulle kävi kerran Heathrow:lla hauska juttu. Olin asianmukaisesti tilannut pyörätuolin vaihdolle Helsingin koneesta Edinburgin koneeseen, koska vaihto oli hiukan tiukka minun jaloilleni. Intialainen kaveri saapasteli hakemaan minua putken päästä tuolin kanssa, ja kesken kärräyksen hän istahti penkille ja sanoi, etten ehdi enää Edinburgin koneeseen. Tiesin koneen lähtöajan sekä portin ja pidin kaverille melkoisen ripityksen, jolloin hän nousi penkiltä ja jatkoi työntämistä.
Minä ehdin koneeseen, mutta mahtaakohan englannissa kiertää juttu hävyttömästä turistimummosta, joka sätti lentokentän kilttiä ja viatonta työntekijää.
"Tiesin koneen lähtöajan sekä portin ja pidin kaverille melkoisen ripityksen, jolloin hän nousi penkiltä ja jatkoi työntämistä."
suomalaistyypillistä mul kkuutta alkaa hyökkäämään aggressivisesti "ripittämällä" toista, kun varmasti kohtelias puhekin olisi tuonut ihan saman tuloksen.
Ja todennäköisesti asiakaspalvelija jumitti siihen sohvalle juuri siksi, että kyseinen asiakas oli epäkohtelias ja vaativa. Suomessa on kuitenkin se hyvä puoli, että vaikka aspa voi olla ääliö, myös asiakas saa yleensä vapaasti olla melko ääliö ja silti hommat etenee. Koko kansa pitäisi laittaa käytöstapakurssille.
Vierailija kirjoitti:
VR käsittelee mummokohuja ja kehittelee erilaisia lisämaksuluokkia.... Mitenhän sen perustoiminnan saisi kuntoon, että junat kulkisivat, ja vielä ajallaan??? VR käyttäytyy kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä, eivät edes kommenteissa mainitse että olivat taas kerran peruneet junan ja näin mokanneet aivan törkeällä tavalla, kommentoivat vaan miten henkilökuntaa kohtaan pitää käyttäytyä.
Talvea odotellen.
Sanotaan, että talvi yllättää autoilijat. Taitaa vr mennä ohi autoilijoiden. Ensilumen tullessa koko junaliikenne sekaisin ja siitä lähtee vuorojen jatkuvat perumiset. Miten se voikaan olla vuodesta toiseen sama homma. Onneksi useat voi tehdä etätöitä, säästyy edes edes heidän hermot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja todennäköisesti asiakaspalvelija jumitti siihen sohvalle juuri siksi, että kyseinen asiakas oli epäkohtelias ja vaativa. Suomessa on kuitenkin se hyvä puoli, että vaikka aspa voi olla ääliö, myös asiakas saa yleensä vapaasti olla melko ääliö ja silti hommat etenee. Koko kansa pitäisi laittaa käytöstapakurssille.
En ollut sanonut kaverille mitään muuta kuin "hello". Selkeästi kaveri yritti saada minut jäämään koneesta, ja olisi varmaan tarjonnut myöhemmin ystävällisesti apua uuden lennon hankkimisessa muutamaa satalappusta vastaan.
Olen istunut myös kuumassa auringonpaisteessa kolme tuntia ilman vettä tai muutakaan juotavaa ei-kenenkään-maalla Slovakian ja Ukrainan välisellä rajavyöhykkeellä, kun Slovakian rajavirkailija vei passin ja yritti kiristää lahjuksia. Ei onnistunut sekään. Aina maailmalla sattuu ja tapahtuu. Taksihuijaukset ovat niistä jutuista pienimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan oikeesti luullut, että junassa saa istua millä vain tyhjällä paikalla siihen asti, kunnes paikan varannut henkilö siihen tulee??? Ohjeistin näin oppilaitanikin, kun menimme luokkaretkelle junalla ja paikkoja varatessa en tajunnut ottaa vierekkäisiä paikkoja kaveruksille, vaan sattumanvaraisesti tuli paikat. Herranjestas, jos joku 9-luokkalainen ois pistetty junasta ulos kesken matkan. Mitä haittaa siitä muuten on, jos istuu paikalla, jota kukaan ei oo varannut?
Ihan oikeasti, onko meillä opettajan virassa tällainen taukki? Ihmekös jos PISA-tulokset laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, minusta konnarin olisi pitänyt heittää nämä räyhääjämummot liikkuvasta junasta radanvarteen.
Onko näistä räyhäävistä hirviömummoista ollut mitään uutta uutisissa?
Omasta kokemuksestani pidän VR:n konduktöörejä hyvin "diplomaattisina". Olen useamman kerran tehnyt virheen ja aina saanut apua tilanteen korjaamiseen, mistä iso kiitos. Viimeisin virhe, jonka tein tällä viikolla, oli se, että ostin lipun väärälle päivälle. Matkustin siis 15. päivä, mutta verkkokaupassa olin ruksannut 14. päivän. No, QR-koodi ei sitten mennyt läpi. Konduktööri mietti hetken tilannetta ja totesi, että asia on ok.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Sitä saa mitä tilaat.
Nämä iäkkäät ajattelevat, että heillä on oikeus käyttäytyä miten rumasti haluavat. Nyrkin iskeminen pöytään, huutaminen ja haistattelu ovat väkivallan muotoja. Ei ikä tuonut kärsivällisyyttä ja viisautta, loppujen lopuksi tunnin myöhästyminen on pientä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan oikeesti luullut, että junassa saa istua millä vain tyhjällä paikalla siihen asti, kunnes paikan varannut henkilö siihen tulee??? Ohjeistin näin oppilaitanikin, kun menimme luokkaretkelle junalla ja paikkoja varatessa en tajunnut ottaa vierekkäisiä paikkoja kaveruksille, vaan sattumanvaraisesti tuli paikat. Herranjestas, jos joku 9-luokkalainen ois pistetty junasta ulos kesken matkan. Mitä haittaa siitä muuten on, jos istuu paikalla, jota kukaan ei oo varannut?
Lisämaksullisilla ei saa, haittana tietenkin se, että jää VR:ltä ne lisämaksut saamatta jos muutenkin pääsee. Vaikka tiedän kyllä että esim. kun pyöräpaikan sisältänyt vaunu puuttui, niin pyörän kanssa reissanneelle annettiin iso hytti, jotta sai sen pyörän sinne.
Ja on se muutenkin vähän epäkohteliasta, että istuu jonkun toisen paikalla ja odotuttaa tätä tavaroineen siinä ahtaalla käytävällä sen aikaa, että pääsee itse pois. Jos vaikka joku aina istuskelisi autossaan sinun autopaikallasi ja aina joutuisit odottamaan sivummalla, että tämä peruuttaa pois siitä, niin alkaisihan se varmaan useimpia häiritä.
Olikohan mummoilla jäänyt vaihdevuodet päälle. Sen verran railakasta menoa.
Oliko Kanadan mummo juovuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Olikohan mummoilla jäänyt vaihdevuodet päälle. Sen verran railakasta menoa.
Eivät kuitenkaan hakanneet Konduktööriä hengiltä ja varastaneet puukolla uhaten vaatteet päältä kuten nuorilla on tapana.
Haistapaska on pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksestani pidän VR:n konduktöörejä hyvin "diplomaattisina". Olen useamman kerran tehnyt virheen ja aina saanut apua tilanteen korjaamiseen, mistä iso kiitos. Viimeisin virhe, jonka tein tällä viikolla, oli se, että ostin lipun väärälle päivälle. Matkustin siis 15. päivä, mutta verkkokaupassa olin ruksannut 14. päivän. No, QR-koodi ei sitten mennyt läpi. Konduktööri mietti hetken tilannetta ja totesi, että asia on ok.
Minullepa kävi niin että minulla oli lippu oikeaan junaan mutta paikan vallanneilla teineillä ei. Osa oli ostanut väärään junaan mutta eivät suostuneet antamaan yli 60 vuotiaalle paikkaa vaikka minulla oli nimenomaan siihen junaan ostettu paikka ja niille paikoille Ja jopa konduktööri kertoi tämän minulle kun kerroin että eivät anna paikkaa niin konduktööri ohjasi minulle paikan vain lemmikkieläin vaunuun jossa vapaata vaikka allergia ja pelkään koiria. Ja matka oli satoja kilometejä. Että tällaista kohtelua ikääntyneet saa VR toimesta. Ja tapahtui vasta vuosi sitten Tampere Oulu välillä. Eli en saanut omaa maksettua palkkaani. Lopulta jonkun ajan kuluttua konduktööri löysi paikan vielä toisaalta johon matkalaukkujen kanssa jouduin siirtymään vielä kolmannen kerran ja vaikka kärsin kolme kuukautta aikaisrmmin saamasta vammasta. Ja en ole trolli. Eli ostettukaan oikea paikka ei takaa ikäihmisellä omaa istumapaikkaa junassa vaan liikkuvassa junassa pitää raahata matkalaukkuja edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullepa kävi niin että minulla oli lippu oikeaan junaan mutta paikan vallanneilla teineillä ei. Osa oli ostanut väärään junaan mutta eivät suostuneet antamaan yli 60 vuotiaalle paikkaa vaikka minulla oli nimenomaan siihen junaan ostettu paikka ja niille paikoille Ja jopa konduktööri kertoi tämän minulle kun kerroin että eivät anna paikkaa niin konduktööri ohjasi minulle paikan vain lemmikkieläin vaunuun jossa vapaata vaikka allergia ja pelkään koiria. Ja matka oli satoja kilometejä. Että tällaista kohtelua ikääntyneet saa VR toimesta. Ja tapahtui vasta vuosi sitten Tampere Oulu välillä. Eli en saanut omaa maksettua palkkaani. Lopulta jonkun ajan kuluttua konduktööri löysi paikan vielä toisaalta johon matkalaukkujen kanssa jouduin siirtymään vielä kolmannen kerran ja vaikka kärsin kolme kuukautta aikaisrmmin saamasta vammasta. Ja en ole trolli. Eli ostettukaan oikea paikka ei takaa ikäihmisellä omaa istumapaikkaa junassa vaan liikkuvassa junassa pitää raahata matkalaukkuja edestakaisin.
Konnari aivan varmasti ajaa paikallasi istuvat henkilöt pois jos sinulla on näyttää lippu, joka on ostettu juuri siihen vuoroon ja juuri sille istumapaikalle.
Kyllä mummo osasi kirosanoja, ja kysyttäessä olisi voinut varmaan luetella kaikki synonyymit sanalle belsebub, mutta hän mainitsi erikseen IS:n vastineessa, ettei edes kiroillut.