Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Mummot riehuivat, haastattelivat ja laittoivat ranttaliksi VR:n Extra Rento -luokassa

Vierailija
15.07.2026 |

Matkustajien tunteet kuumenivat VR:n Extra Rento -luokassa kun kaksi iäkästä rouvaa riehui Oulusta Helsinkiin matkalla olleessa junassa niin, että lopulta tarvittiin paikalle poliisia. Tilanne oli saanut alkunsa, kun juna SP50 Seinäjoelta Helsinkiin peruttiin. Moni matkustajista siirtyi junaan IC26, joka tuli tuntia myöhemmin. Osa matkustajista olivat vaihtaneet vanhat liput Extra Rento -luokkaan ilman lisämaksua, koska juna oli hyvin täynnä. Samaan vaunuun tuli myös kolme iäkästä rouvaa. Ilmeisesti rouvat eivät olleet tehneet samoin, sillä myöhemmin lippuja tarkastamaan tullut Konduktööri pyysi rouvia poistumaan Extra Rento -luokasta ja neuvoi siirtymään korvaavassa junassa saman hintaluokan paikalle kuin alkuperäiset liput. Kaksi rouvista eivät siihen suostuneet ja kolmas liukeni paikalta. Pian tunteet kuumenivat ennestään ja yksi mummoista iski nyrkkiä pöytään ja haistatteli konnarille. Siinä meni konnarin raja ja tämä sanoi heille, että Tampereella loppuu naitten rouvien matka. Vihainen rouva oli puolestaan uhkaillut tekevänsä konduktööristä valituksen. Kun juna kurvasi Tampereelle, oli rouvien aika poistua. Vartija tuli hakemaan pahansisuista kaksikkoa. Rouvat eivät kuitenkaan tätä purematta nielleet vaan vastustivat vartijaa ja soittivat silminnäkijän mukaan hätäkeskukseen. Lopulta rouvat lähtivät junasta oma-aloitteisesti kun myös vartija kutsui paikalle poliisit.

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000012141902.html

Kommentit (563)

Vierailija
561/563 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mummojen muka pitänyt maksaa vielä extraa junasta joka ei tullut/lähtenyt, joutuivat odottamaan ja kiertämään laukkujen kanssa etsimässä paikkoja? VR:n syy.

Niiden "mummojen" olisi pitänyt siirtyä istumaan niille paikoille, jotka konnari heille etsi ns turistiluokasta.

Kuten kaikki muut ihmiset tekevät.

Tämäjän on jo uutisoitu ip-lehden jatkojutussa, että konnari tarjosi "mummoille" istumapaikkoja alakerrasta, tai mahdollisuutta lunastaa ne extraluokan paikat maksamalla väluöirahan, mutta "mummot" eivät suostuneet.

Miksi valehtelet?

Vierailija
562/563 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä junassa ja täällä palstalla on havaittavissa niin ilmiselvä IKÄRASISMI että pahaa tekee!  Tympeää maailmanaikaa kohti ollaan menossa kun toisten kunnioitus ja armollisuus loistaa poissaolollaan!

Haista sinä paska!

Tuleva vanhus siinä.Toivottavasti tulevat nuoret antavat sullekin  aikanaan samalla mitalla takaisin.-eri

Olen jo vanhus joten voin sanoa näin! Haista viddu!

t. Mummo

mulle yks mummo sanoi noin, kun vaati itselleen oikeutta istua ikkunapaikalla, jonka minä olin varannut.Halusin olla koko matkan rauhassa ja nukkua, koska oli migreeni tulossa.  Sanoin hänelle ystävällisesti, että olen varannut tämän paikan ja kerroin hänelle, että viereisessä vaunussa taisi olla enemmän vapaita paikkoja. Mummo käski haistaa vttua. mullahan kasvoi sarvi ottaan ja sanoin mummolle takaisin, että pistä jalkas yhteen, vttusi haisee tänne asti ja koita pestä illalla jalkovälis paremmin ettei haise. lähti pois mutisten nuorten huonoa käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/563 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot olivat kova luu "virantoimituksessa" työskenneille. Pitäisi pelätä rasistikorttia.

Hyvä uutinen, jos rasistikortti ei enää toimi!