Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALIKSET ' 05 uuteen viikkoon***

21.05.2007 |

Mitä? Ei pinoa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin löytyisi vaatetta yli oman tarpeen, jos huolit käytettyjä mutta ehjiä. Olisi varmaan myös jotain Mimminkin kokoa. Meidän neiti ei ehdi noita kaikkia käyttää. mulla vaan ei ole sellasta s-posti osoitetta jonka vois tässä ilmoittaa. Onko sulla, vai voisko yhteydenotto tapahtua Nasulinan kautta? Rahaa en huoli, kunolenitsekin noista suurimaan osan saanut tutuilta, postikulujen hinnalla??????????

Vierailija
22/37 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi nokian vuorikumpparit koko 22 ja 80 cm v-pun MUUMISADETAKKI vain meidän neidin käytössä olleita! enemmän kiertäneitä sabdaaleita n kok 24 useammat, jos haluat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis muillakin ollut kevätjuhlia päiväkodissa! Mekin olemme tästä pian lähdössä päiväkotiin pihajuhlaan. Meidän pk:ssa ei pidetä tänä keväänä varsinaista kevätjuhlaa vaan sellainen rento pihatapahtuma, jossa on kaikkea aktiviteettia pienille esim. Kengurumeininki esiintyy. Toivottavsti keli pysyy hyvänä. Ois vähän kurjaa värjötellä sateessa.

Kua jo mainitsikin Helmin lauleloista. Joo, meilläkin on kova tyttö laulelemaan. Tällä hetkellä vaan tykkää enemmän kuunnella mun laulamista ja arvatkaa, mitä lauluja toivoo laulettavan? No, niitä joululauluja! Heh. Meillä on sellanen kirja, jossa on cd mukana, mutta sitähän ei kuunnella, vaan mun pitää laulaa niitä lauluja siitä kirjasta. Ja sit välillä aina pelleilen tai eläydyn ehkä liikaa, niin Helmi komentaa:" Kunnolla!" Sitten taas, kun Helmi katsoo nuita DVD-leffojaan laulaa hän niissä olevien laulujen mukana. Varsinkin Pikku Kanasessa on hyviä ralleja. Myös loruja Helmi kertoilee. Varsinkin " Aurinko, aurinko lettuja paistaa, hauska on auringon lettuja maistaa..." on suosikki.

Tuulia kyseli vaatteista. Meillähän niitä riittää! Mä kun en ole laittanut vielä juuri mitään kiertoon, paitsi ihan vastasyntyneen unisex-vaatteita siskolleni. Säästelen niitä miehen siskolle tai kavereideni lapsille, mutta kun kaikki tuntuvat saavan poikia! Joten, jos Tuulia haluat, niin tule silloin tapaamispäivänä vaikka kaivelemaan varastoja. Tosin nuo monet 80 senttiset vaatteet taitaa olla talveksi ostettuja eli ei mitään kesähepeniä. Helmille myös mahtuu aika paljon vieläkin varsinkin 80 senttisiä housuja. Ja kesällähän ei ole niin väliksikään vaikka lahkeet olisi vähän lyhyet. :) T-paidoissakaan ei haittaa pikkasen pieni koko, kunhan ei kokoajan napa ole näkyvillä. Mutta voin vaikka katsoa jo valmiiksi käytöstä poistettuja tai pian poistuvia tuon kokoisia vaatteita sua varten. Jos muistan...Nimittäin viimeaikoina on tuntunut dementia vaivaavan. Esim. myytiin meidän yhdistelmät eikä muistettu siinä samalla kaivella ohjekirjaa esille, joten lupasin lähettää sen uusille omistajilla mahd. pian. Noo, pari kuukauttaa meni ja heiltä tuli viesti, että oisko sitä ohjekirjaa pikapuoliin mahdollista saada, kun vauva syntyy kesällä. Olin siis täysin unohtanut koko asian! Ja tässä männä viikolla(ko se oli?) unohdin mennä pk:n kevään päättökeskusteluun. Tämmöstä tää on...

Mitähän muuta? Minullakaan ei ole enää kuin ensi viikko töitä ja sitten saan kirmata kesälaitumille. Tosin eipä tämä kovin kummaa raatamista ole ollut tämä loppukevätkään, kun esim. viime viikolla olin vain maanantaina töissä, tällä viikolla maanantaina ja huomenna. Ja ensi viikollakaan ei ole varsinaisia oppitunteja kuin kaksi. Että vähiin käy ennenkuin loppuu. Jotain iloa tässä opettajana olossakin.

Jaahans. Pitänee lähteä laittamaan itseään lähtökuntoon. Kuudelta alkaa se pihajuhla.

Ainiin. Sisko sai maanantaina 2850 g ja 48 cm pojan. Thaimaassa on sitten tapana ajaa posliiniksi ennen sektiota. Että tällaisen yksityiskohdan halusin teidän tietävän... :)

Ja vielä siitä lapselle huutamisesta. Kyllä kuulkaa tulee joskus huudettua. Ihan suoraan sanon. Ja paha mielihän siitä tulee. Tämä kaikki on sitäpaitsi tosi outoa minulle, kun olen luonteeltani tosi rauhallinen, mut sit kun käämi kärähtää, niin se on menoa. Esim. olen kimpaantunut Helmille maitolasin kaatamisesta, vaikka se olisi ollut vahinko. Yllensä tuo huutaminen ajoittuu sellaiseen ajankohtaan, kun itse on väsynyt tai muuten yrittää keskittyä johonkin ja toivoisi lapsen olevan sen aikaa kunnolla. Ja kaikkein pahinta on se, että olen tosi huono pyytämään anteeksi. Meillä kun ei kotona sitä lajia ole pahemmin harrastettua minun lapsuudessani. Vaan tekosyyhän tuokin on. Pitäsi vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja voittaa ylpeytensä.

Mut nyt heippa!

lehtovi ja Helmi

Vierailija
24/37 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kyllä mie huolin!!! Ihanaa..ettekös tunnekin TEL05 kanssa? Siis näettekö toisianne? Voisko Tel tuoda niitä vaatteita sitten sinne taapaamiseen? Tai kyllä Nasulinan kauttakin osoitteen saat.

Lehtovi, joo me voidaan tulla penkaamaan teidänkin vaatteet =) sitten tapaamisen jälkeen. Meillä ei ole vielä muuta ohjelmaa sille päivälle..

G:Ollaanko jo sovittu monelta se tapaaminen on? Kello 10, niin kuin viimeeksi? Onhan aurinkoinen sää jo tilattu ;) Tarjoilut taas nyyttärinä, eikös?

Tuulia

Vierailija
25/37 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei nyt siis varsinaisesti tunneta Tel:n kanssa. Tunnen hänen lapsensa paremmin, mutta odotellaan kun Tel palaa linjoille ja kertoo mielipiteensä kuljetusasiasta. Mulle sopisi kyllä...... Ihanaa olis saada tilaa kaappeihin. Olen huono menemään kirppikselle myymään ja ihan roskiinkaan en viitsisi käyttökelpoisia vaatteita laittaa.

Palataan asiaan myöhemmin

Vierailija
26/37 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aamupalan laitoin yhteydessä nostelen pinoa.

Lähdetään aamupalan jälkeen taas pappalaan ja jos ilma ei tästä enempää tule märemmäksi lähdetään Lappeenrantaan. Plantageniin tekisi mieli mennä katsomaan kukkia..laittelen isälleni kesäkukat ja jos samalla jotain itsellenkikin vielä hommaisin =)

Palataan Sengi asian tiimoilta, sitten myöhempänä. =)

Jaahas, loruilut loppuikin lyhyeen. Alettava toimimaan.. Palaamisiin taas!!

Tuulia

Vierailija
27/37 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettiin neiti tänään yksityisellä lääkärillä. Lääkäri oli aivan ihana ja Noorakin sai kokeilla stetoskooppia :) Todettiin että hällä on keuhkoputkentulehdus tuon kauhean räkätaudin lisäksi. Saatiin antibiootit ja reseptiyskänlääkettä. Toivottavasti paranisi nyt viikonloppuna!

Omat ajatukset vain ovat pyörineet tässä päässä, en muista muiden kirjoituksista mitään :/ Sorry!

Jatkanpa töitäni, hyvää viikonloppua kaikille ihanille mammoille :)

T: Nasulina (jo rv 16+2!!!)

Vierailija
28/37 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuneiti on sylissä, joten älkää välittäkö virheistä ja pienistä kirjaimista!

Aleksanteri nukkuu ja vietetään neidin kanssa laatuaikaa... äiti koneella kahvikupin kanssa!!!! kyllä me tossa touhuttiin jo pitkään, siksi tähän hetkeksi istahdin.

Pikkumies on ollut ihan innoissaan, kun eilen vihdoin käytiin koululla. Herkutteli tottakai viemälläni kahvikakulla ja hauskuutti muita. Katsottiin hetki illan Lumikki-musikaalia ja päästiin juhlatunnelmaan. Illalla olin siten lasten kanssa siellä kevätjuhlassa (yhdessä kolmesta, niin iso koulu). Miehelle sattui just iltameno, mutta ei huolta. Aleksanteri tykkäsi kovasti, vaikkakin harmitteli, kun isi ei nähnyt näytelmää. Oli kyllä tosi hyvä. Ihana oli nähdä omia oppilaita ja työkavereita pitkästä aikaa.

Puheesta on ollut jotain puhetta. Aleksanterin puhehan on ihan uskomatonta. Olen itse erittäin hyvin perillä lasten puheen kehityksestä, ja miekkonen on kyllä kaikkea muuta kuin 2-vuotias sillä saralla. On ihan sama, minkä sanan hän kuulee, niin muistaa ja käyttää sitä heti, kun voi. Esimerkiksi pari iltaa sitten oltiin olohuoneessa. Mies sanoi hänelle, että katsopa Aleksanteri järveä, miten erinäköinen se on kuin päivällä. Ei ole yhtään aaltoa. Aleksanteri katsoi ikkunasta ja tuumasi kylmän rauhallisesti: " Jälvi on tyyni." ... Niinpä, mitä sitä puhumaan " ei-aalloista" , kun lapsi on kuullut sanan tyyni ja tietää sen. On kyllä kieltämättä mahtava seurata sanavaraston käyttöä, asioiden nimeämistä jne. Tällä hetkellä riimit on in. Rakastaa kielellä hassuttelua ja keksii hyvin helposti riimit, kun hänelle omia runoja sepustan. Samoin lauluja ja loruja hokee ja laulelee jatkuvasti. Viime viikolla hän muuten keksi, miten polkupyörällä poljetaan, tähän asti istui kyydissä ja jarrutteli. Ja parasta on, kun saa ajaa kummin antamilla ulkokopsuttimilla (puukengillä!!!). Ne on rakkaat, laittaa joka paikkaan jalkaan.

Tänään ollaan oltu tehokkaita. Aamu oltiin sateesta huolimatta ulkona, tottakai, ei siedetä kukaan olla sisällä! Lounaan jälkeen ehdinkin sitten silittää, pestä pyykkiä, laittaa iltaruuan, touhuta lasten kanssa jne... Aleksanteri leikki vatkaimilla ja vatkasi margariinia, munia, vehnäjauhoja jne. Siitä sain idean ja tekaisin pikku-ukon kanssa kääretortun ennen hänen päikkäreitään. Herkutellaan unien jälkeen. Sitten laitan lapset autoon ja käväistään kirjastossa pitkästä aikaa. Tänään kun mulla näyttää olevan auto käytössä. Yleensä liikutaan rattailla, mutta nyt hemmotellaan sadesäällä ja mennään autolla. Saadaan vaihtelua iltapäivään. Yleensä ei lähdetä kauemmas. Nyt kun ruoka jo laitettu, niin ei huolta.

Miten viikonloppu? Me mennään huomenna kyläilemään mun sijaisen luo. Kiva; on mukava perhe. Sunnuntaina meille tulee vieraita. Illaksi saatiin synttärikutsu, mutta ei ehditä, koska vieraay tulee iltapäivällä vasta. Sunnuntaina on kauden vika vauvauinti. Peurungasta luvattiin, että saadaan viedä Katariina viimeiseen ryhmään (3 kk / 5 kg saavutettu). On sitten kiva uittaa itse kesätauon aikana. Aleksanteri jätetään naapurin tytöille, niin saadaan keskittyä pikkuiseen. Aleksanteri kun ei saada ottaa siihen altaaseen vauvauinnin aikana.Eikä voida jäädä pidemmäksi aikaa, kun vieraat painaa päälle.

Pikkuneiti kasvaa vauhdilla. Kohta käännytään jo masulleen, ihan päivistä kiinni. On se niin pieni kuitenkin vielä, söpöliini. Ja kuinka isolta Aleksanteri välillä tuntuukaan. Viime viikolla kummien luona ajoi itse mönkijällä! Sellaisella akkukäyttöisellä. Hyppäsi kyytiin, painoi jalan kaasulle ja antoi mennä! Aleksanteri saakin sen mönkijän kun käy Helmille (4,5v) pieneksi. Oikein ootetaan! Tykkäsi ihan mielettömästi. Rakastaa vissiin kaikkea tulloista " Ostetaan Alelle helikopteri." " Jaa, kuka ostaa?" " Äiti." " Ja, mistä äiti ostaa sen." " Rismasta." .... Ja tarkoitti ihan oikeaa kopteria siis. Niin, ja pitäisköhän käydä välillä CM:ssä, kun Prisma on jo lapsenkin päähän ujutettu.

Johan tuli tekstiä, omanapaista tosin. Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Tuula, nukkuva Aleksanteri ja sylissä nautiskeleva Katariina

Vierailija
29/37 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusilmällä olen katsonut Bridget Jones -leffaa, kuinkahan monetta kertaa. Muuten viikonloppuna ei ole juuri telkkua katsottu, joten taidan pian heittäytyä sohvalle pitkäkseni. Jospa jotain hyvää vielä tulisi.

Muut nukkuvat.

Olimme eilen häissä, samana päivänä tulin itsekin taas vuoden vanhemmaksi, tänään olen käynyt töissä ja tosiaan tehnyt hommia täällä kotonakin. Mutta nyt kaikki OK, ja ensi viikon tunnitkin valmiina. Lehtovi, jaksellaan vielä hetki... ;))

Saattaa olla muuten, että matkustan lasten kanssa junalla sinnepäin. Osaisitteko auttaa, miten pääsen (julkisilla) sinne lehtovin kerhohuoneeseen Espoon Kauklahdesta? Viimeksi oli niin helppoa vain ajaa hurruuttaa kehää pitkin-voi toki olla, että saan siskoni autoa lainaa, mutta hän usein tarvitsee sitä työssään.

Kaverini synnyttää pian, ihanaa. Kohta taas pääsee tuoksuttamaan vauvantuoksua. IIK!

Olen lukenut kuulumisianne pitkin viikkoa, mutta aina niin myöhään, että nyt ei pyöri mielessä kuin Suohomppelin tulevat häät ja Kuan opinnot. Saitko Kua kirjoitusinnon päälle eilen? Aina vain palstalle, jos alkaa tökkiä.

Nyt sohvalle mars!

Vierailija
30/37 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tel:n reissu kuulosti ihanalta. Eiköhän pian saada kuulla miten siellä meni...

Ihana kun Tuulialla on nukuttu. Taitaa helpottaa aika paljon.

Suohomppelikin oli sitten pikarentoutumassa. Ja kiva lukea kun maaliskuisen sanavarasto lisääntyy. Meillä on myös samaa nähtävissä, nyt maaliskuinen toistaa kaikki sanat perässä opetellakseen. Parin sanan lauseita tulee ja jopa 3-tavuisia hitusen vaikeampia sanoja. Jotkut kirjaimet tosin vielä puuttuvat.

Minin kirjoitukset kuulostivat seesteisiltä ja touhukkailta. Itse en saa läheskää tuota kaikkea kotona koskaan tehdyksi- huoh.

Meillä tänään olen ollut puistossa ja vaate- että ruokakaupassa. Kotihommat on ihan retuperällä ja ei paljoa huvita tehdäkään. Ruoka pitää sentään saada kasaan. Kyllä minua enemmän kiinnostaa noiden lasten kanssa olla kaikkea muuta kuin kotona.

Viikonloppu on hitusen auki, lauantaina on minulla kampaaja. Sitten sunnuntaina on vanhempainydistyksen piharieha ja pääsen taas pelaamaan jalkapalloa lapset-äidit otteluun. Muuten en tiedä tulisiko kummipojan perhe käymään (saattavat tullakin mutta katsovat kai fiiliksen=siis miehen fiiliksen mukaan) ja mahdollinen kutsu voi tulla naapurin 41v grillijuhliin (mutta heilläkin katsotaan fiiliksen mukaan pidetäänkö ne juhlat vai ei). Eli voi olla paljonkin ohjelmaa tai sitten ei. No pihahommia tehdään sitten jos on aikaa.

Jotenkin ihmettelen että tässä on enää viimeinen kouluviikko jäljellä, sitten alkaa lapsilla kesäloma! Jee, tosin kesäsäitä odottelen. Kesäloman kunniaksi lähdetään sitten maanantaina Ruotsin laivalle kaveriperheen kanssa. Nyt mietin mitä ihmettä puen päälleni ja muutenkin on vaatevarasto karsea. Vähän kivempiin vaatteisiini en mahdu ja en kehtaa mitään makkarankuoria pitää päällä ja ne mitä voisin käyttää ovat ihan loppu. Tänään sitten kävin maaliskuisen kanssa ostamassa yhden kesämekon (johon saa reidet ja vatsan piilotettua), mutta hyviä paitoja tarvitisisi vielä.

Vaatteita olisi siis tarpeen käydä ostamassa. Saas nähdä olenko kaverin kanssa ensi viikolla loppuviikosta lähdössä vaateostoksille. Soittelin jonkun aikaa sitten, mutta kaveri ei päässyt kun miehen piti rakentaa terassia ja ehdotteli sitten ensi viikkoa kun oli vapaapäiviä: Tähän minun piti oikein sanoa etten ajatellut lasten kanssa lähteä vaateostoksille, joten hän lupasi palata asiaan kun varmistaa asian mieheltään. -Jessus tuli mieleen että aika tossun alla alkaa kaveri olemaan kun joutuu erikseen sopimaan useamman viikon varoitusajalla milloin mies katsoo lapsia vapaa-aikana että voi käydä jossain (ja lapset ovat jo pian 5-7v). Muutenkin mietin että toinen kaverini ihan lapsuudesta asti ei ehdi nähdä, kun haluaa olla kotona ja tarvitsevat toisen päivän viikonlopusta ihan kotipäiväksi että lepäävät (heillä myös 3lasta ja nuorin meidän maaliskuisen ikäinen). Ja viikonlopun ohjelmaksi hänellä riittää ostokset tai jumppa. Kesäksi hän menee töihin ja ei jaksa silloin nähdä ollenkaan. Itsestä tuntuu että olisi kiva nähdä vanhoja kavereita ja tehdä jotain ehkä ilman lapsiakin, mutta ei kyllä pahemmin onnistu. No täytyy ehdotella enemmän uusille kavereille menoja, jotta joskus tulee tehtyä jotain tai lähdettyä jonnekin. Minäkin siis varmaan heräisin vähitellen tästä " lapsissa aina kiinni" kotiäitielämästä.

Onkos muilla kaverisuhteissa kaveri jäänyt vähitellen " kotiin kiinni" ja näkemiset jäävät? Toisaalta ymmärrän sen hyvin vauva-aikana, mutta sitten kun lapset kasvavat ja voisi edes jonkun kerran tehdä jotain päiväseltään, mutta ei onnistu sittenkään.

Vierailija
31/37 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriäiti kyseli kaverisuhteista. Mulle ainakin on käynyt niin, että paaaaljon vähemmin olen yhteydessä niihin kavereihin, joiden kanssa vielä ennen lasta hengailtiin useinkin. Heistä kaikki kun on lapsettomia. Tosin yksi pariskunta nyt odottaa esikoistaan. Mutta luulen, ettei sen enempää tule treffattua oli heillä lapsi tahi ei.

Olen itse sellainen ihminen, että en kaipaa laajaa ystäväpiiriä ja aikamoinen kotihiirikin olen. Eli mulle riittää se, että saan miehen kanssa höpötellä ja välillä nuiden muiden talon mammojen. Tosin välillä taas tuntuu, että on joka viikonlopulle jotain menoa sovittuna. Siis niin, että mennään koko perheellä. Tai että meille tulee vieraita.

Varsinkin nyt, kun olen ollut töissä, on yhteydenpito ystäviin jäänyt tosi pahasti paitsioon. Vaikka jaksaisin, niin en yksinkertaisesti muista pitää yhteyttä, soitella tai kirjoitella sähkäreitä. Ja sitten, kun väli edelliseen yhteydenottoon venyy piiitkäksi, niin myös kynnys ottaa yhteyttä nousee.

Se, että pitää aika huonosti yhteyttä ystäviin kostautuukin sitten siinä vaiheessa, kun tarjoutuisi tilaisuus lähteä ilman miestä ja lasta jonnekin. Ei saakaan välttämättä järkättyä seuraa lyhyellä varoitusajalla, jos pyytää esim. lapsellista ystäväänsä tai sitten lapsettomalla tai sinkulla on jo ties mitä suunnitelmia. Kuan kanssa olemme treffailleet, tosin useimmiten niin, että lapset ovat mukana tai, että nähdään koko perheen voimalla. Mutta esim. ns. vanhat ystävät(koulu-, opiskelu- tai vanhat työkaverit) on tosiaan jääneet valitettavasti tosi vähälle huomiolle. Vaikka ei kai tässäkään auta kuin vaan olla itse aktiivinen eikä odottaa, että toinen soittaa. Pitäskin kesällä tarttua toimeen ja saada joku porukka tai edes yksi ihminen seuraksi ja lähteä baanalle vaikka syömään ja vähän terratsalle.

Jaapa. Nyt lopetan ja lähden tästä hkemaan tyttöä hoidosta. ja sitten kotiin. Mitähän sitä taas väsäis ruoksi?? Kun kaikki on jäässä. Järkikin.

Ja vielä siitä tapaamisajasta. Klo. 10 kuulosta hyvältä.

lehtovi ja Helmi

Vierailija
32/37 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmin hoitopaikka päätös tuli eilen. Saimme sen paikan mitä haimme. Nyt vaan kaikki on niin auki, kun ei vielä tiedä noista työkuvioista. Hoito alkaisi 13.8. No, itkuhan siinä meinasi tulla kun luin noita papereita. Miten mie voin laittaa lastani hoitoon, jos itse olen kotona..millain ihminen mie olen yms. No, Mimmin parastahan tässä ajatellaan..Mimmille niitä kavverisuhteita, aktiviteettejä, tekemistä laulamista. Meidän iso tyttö =)

Käytiin eilen lpr:ssa vähän shoppaamassa Mimmille kesävaatteita. Niin paljon oli kaikkea ihanaa. Mimmikin on sellain shoppaaja " oi, ihana hame mm." lausahduksia. Enää ei voi äiti ostella mitä haluaa, vaan Mimmillä on selvästi jo oma maku mitä päällensä laittaa. Voi ei, tuumasi äiti =) Käytiin kaikki rossossa syömässä ja sitten kaupungin kävelykädulla oli lastenpäivä. Mimmi sitten pomppi ja pomppi pomppulinnassa. Miten reippaita lapsia, nämä osaa joskus kiukutella!

Kyllähän meillä kiukutellaan, mutta kaikki se ahistava tuntikausia jatkuva kitinä on taakse jäänyttä elämää. Kaikki kun saadaan nukuttua, voi koko perhe paremmin.

Nyt tuli jo mies kaupasta, saahaan aamupalaa. Tänään ohjelmassa siivousta kun illalla tulee vieraita. Päivällä mennään tuohon Kasarminmäelle katsomaan amerikan autoja ja moottoripyöriä, sitten ip mummo vie Mimmiä uimaan ja taitavat ottaa lapset yöksi mummollaan. Meillä olisi iltameno näitten viertaitten kanssa, mutta se on vielä vähän auki lähdetäänkö me..vasta kun oltiin =).

Palaamisiin, Kivaa viikonloppua!!

Tuulia

Vierailija
33/37 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset matkatoivotuksista! Oli kyllä kiva reissu, ei voi muuta sanoa! Teki tosi hyvää olla ihan tyttöjen reissussa... ;-) Menomatkalla syötiin hyvin, otettiin parit drinksut, käytiin katsomassa vähän diskon menoakin. Tallinnassa sitten majoituttiin hotelliin ja lähdettiin kaupungille. Siellä kierreltinkiin monta tuntia (ja jalat oli ihan muusina, vieläkin ovat kipeät...) ja vähän shoppailtiinkin... Sitten hotellille ja hotellin kylpylään lillumaan. Teki kyllä poreammeilu aikas hyvää kaiken kävelyn jälkeen... Ja sitten käveltiin vielä vanhaan kaupunkiin illalliselle. Perjantai-iltana nukahdettiin jo klo 22 pintaan (torstaina menikin lähemmäs kahta...) ja nukuttiin melkein 10 tuntia. Ihanaa oli kerrankin nukkua oikein kunnolla! Eilen sitten käytiin vielä vähän shoppailemassa kaupungilla, sitten laivalla syömässä ja shoppailemassa. Täydellisen rentouttava reissu, siis ;-) Suosittelen!

Ilmeisesti lapset kuitenkin vähän reagoivat poissaoloon, kun ovat nyt olleet eilisen ja tämän päivän suhteellisen rasittavia... Temppuilevat ja riehuvat koko ajan. No, onneksi hermo on kestänyt toistaiseksi, kun muistaa, että on juuri ollut rentoutumassa :-)

Ja asiaan: Sengi&Tuulia: toki voin toimia tavaroiden kuljettajana. Sengi, sinä varmaan tulet ensi viikolla kevätjuhliin? Tuotko vaatteita sinne vai sovitaanko joku muu treffiajankohta?

Ja kavereista oli puhe: Minulla on yksi hyvä kaveri, joka on lapset saatuaan tullut tosi perhekeskeiseksi, ei lähde koskaan mihinkään. Muutama lapsellinen kaveri taas sitten kyllä lähtee myös yksin minun kanssani. Minäkin olen ajatellut, että kun nuo lapset ovat jo noin isoja, on paljon helpompi lähteä yksinkin ja jättää muksut miehelle tms. hoitoon. Ja tietysti on mukavampi tavata myös lapsellisia kavereita, kun lapset leikkivät yhdessä ja aikuisetkin saavat jutskailla rauhassa. Meillä on aika hyvä kaveriporukka, jonka kanssa vietämme aina muutaman kerran vuodessa aikaa niin, että on useampi perhe lapsineen viikonloppua yhdessä. Nykyään tosiaan lapset leikkivät jo niin hyvin yhdessä, että viikonloppu saattaa olla jopa rentouttava ;-)

Painonpudotusprojekti on ollut vähän jäissä... Reissussakin tuli syötyä sen verran, ettei ainakaan laihtunut. Stressaan sen verran tästä nykyisen asunnon myynnistä, että olen ajatellut, että en nyt stressaa painosta - yksi stressiaihe kerralla riittää... Sitten kun tämä asunto on myyty, otan taas kunto- ja laihdutusspurtin...

Ja vielä laulamisesta: Meillä Saana (ja Nuuttikin) on kova laulaja ja loruilija. Suosikkiruno on tällä hetkellä " Viisi pientä apinaa hyppii sängyllä..." , jonka Sengi tuntenee hyvin... On meinaan käsittääkseni kesäjuhlissa esitettävä loru... Hyvin sujuu neidiltä käsiliikkeet ja kaikki. Lauluista suurimpia suosikkeja ovat Tuiki, tuiki tähtönen ja sitten Hard Rock Hallelujah ja yksi Jani Wickholmin biisi...

Semmottis. Jospa menisi laittamaan neitosen päikkäreille. Mies ja esikoinen pelaavat pleikkarilla jääkiekkoa. Nuuttia harmittaa kovasti, kun ei aina voita...

Hauskaa viikonlopun jatkoa!

Terhi&muksut

Vierailija
34/37 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaillut oon aina välillä ja joten kuten olen tapahtumista perillä. Kiva, että Tuulian perheellä tilanne helpottamaan päin. Se uni kun on ihmiselle niin tärkeää. Meillä kun on näiden unikuvioiden kanssa taisteltu koko Näpsän olemassaolon ajan, joten hyvin hyvin tutuilta kuulosti kertomasi. Mutta sen voin myöntää että Näpsän uhma ei ole varmaan yhtä voimakkaana kuin Mimmillä.

Näpsä voi hyvin. Pöpöttelee pitkiä lauseita ja juttuja on ihana kuunnella.

Taisin kirjottaa sillon viimeks kun Näpsällä oli se keuhkokuume ja oltiin tultu sairaalasta. No terveenä on oltu siitä saakka (kop kop). Elämä menee töiden, päiväkodin, kodinhoidon yms kuvioiden oravanpyörässä. Sitähän se arki on. Mutta huomaan kyllä kun on arkisin töissä niin kyllä sitä jaksaa lapsen kitinöitä paremmin kuin silloin kotiäitinä 24h. Ja jotenkin sitä osaa nähdä lapsessaan enemmän sellasia ihania ja hyviä puolia kun ei olla kokoajan yhessä. Onko kukaan muu huomannut samaa?

Sateinen päivä tulossa. Aamulla olikin naapurit kylässä leikkimässä ja oli tosi kiva juttu:) Kateutta leluista, itkua ja tappelua oli myös, mutta niinhän niitä kuuluukin olla.

Jaaritteluksi meni siis, kun ei ole mitään kummoista asiaa. Ihanaa viikonloppua kaikille!!

-miuqu ja nti Näpsä-

Vierailija
35/37 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä meni esikoisen baletin kevätjuhlissa. Lisäksi olen vähän siivoillut.

Tel: joo tulen kevätjuhliin, jos niitä ei taas siirretä;). tuon kassin sinne, kiitos sinulle jo etukäteen.

Kaverisuhteista: Minä taidan ystäväpiirissäni olla se kotiin hautautunut yksilö..... Yhteydenpito on jäänyt liian vähiin, mutku mutku:)

Saunan lämmitys odottaisi, meillä siis puukiuas ja ennenkuin sauna on kylpykunnossa menee hyvinkin parituntia.

Vierailija
36/37 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on viettämässä laatuaikaa kavereidensa kanssa. Kuuntelevat siis heviä ja juovat kaljaa :) Mä pakerran kouluhommien kanssa, mutta on tässä itselläkin viinilasi kädessä. Sujuu kirjoitushommatkin vauhdikkaammin.. Ja nyt tulin hetken tauolle teidän pariinne.

Mullakin on nuo lapsettomien ystävien näkemiset jääneet aika vähälle. Lounastreffeillä käydään pääasiassa ja nyt maanantaina kävin yhden opiskelukaverin luona oikein töiden jälkeen. Kovin sitä tulee silti harvoin nähtyä näitä lapsellisiakaan ystäviään.. Vähäinen vapaa-aika tulee melkein vietettyä ihan oman perheen kesken ja meillä tietty vaikuttaa vielä sekin, että käydään melko usein tuolla kotiseudulla viikonloppuna. Seliseli. Totuus on se, että mä en jaksa järjestää mitään. Eikä kukaan muukaan jaksa järjestää mitään. Niinpä me sitten ollaan toistemme mielissä sata vuotta ennen kuin saadaan tapaamista aikaiseksi. Sellaista se nyt vaan on tässä elämän vaiheessa.. Onneksi todellinen ystävyys kestää välillä vähän huonommin hoidettuja aikojakin!

Mä olin kotiäitinä aina hermona kaikista pikku kitinöistä ja vitinöistä enkä kestänyt olla yhtään kotona ilman ohjelmaa. Vaikka töitä tulee tehtyä välillä liikaakin, uskon silti tämän olevan meille paljon järkevämpi ratkaisu. Miuqun tavoin sitä jaksaa kotona paljon paremmin, kun on päivät aikuisten hommissa. Näin se vaan on.

Tänään meillä oli naapurin samanikäinen hoidossa ja lapsen viihtyivät hyvin keskenään. Vaikeuksia aiheutui lähinnä siitä, että Kaisa kieltäytyi aiemmin tänään päiväunista, joten likka oli puolikuollut väsymyksestä jostain kolmesta eteenpäin. Aamu kun alkoi totuttuun tapaan kuuden pintaan.. Puoli kasilta laitoin muksun unille, saas nähdä mihin aikaan meillä huomenna herätään.

Kävin kampaajalla ja tulos on tosi kiva. Saa vaan nähdä, miten tämä tumma väri kestää helottavaa aurinkoa vai onko tukka haalistunut jo ennen kuin jään lomalle. Kampaaja ehdotti siinä tapauksessa vaaleita raitoja, se kuulosti mielenkiintoiselta. Ja mitä tulee vaateostoksiin, niin mä sain pikkuisen shoppailtua näillä ulkomaan reissuilla, joten päätin säästellä kotimaan ostot sitten alennusmyynteihin. Nehän kuitenkin alkaa jo juhannuksesta.

Nyt siirryn takaisin niihin kouluhommiin. Jospa sinne saisin yhtä vauhdikkaasti tekstiä aikaiseksi kuin tänne..

kua ja Kaisa

Vierailija
37/37 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei suostuta nukkumaan päikkäreitä...puol tuntia yritin ja sit luovutin ja nyt Juuso kahtoo juniorilta ti-ti-nallea.Sen jälkeen lähtään mummolaan,Juuso jää sinne hoitoon ja mä lähen miehen kans tontille siivoileen paikkoja kuntoon,huomenna alkaa salaojituksen teko.

TEL:llä oli onnistunut Tallinnan reissu,ihan kateeksi kävi kun luin juttuas!Voi kun itekin pääsis johonkin parin päivän reissulle.Miehelle ehootin et ois ens viikonloppuna lähetty kahdestaan kylpylään.Mieskin tartteis vähän lomaa tosta rakennushommasta,on niin stressaantuneen olonen.Saapa nähä.Meillä kyl on tarkotus mennä la:na etsimään Juusolle häihin pukua ja mulle sitä sormustakin pitäisi pikkuhiljaa etsiä.

Ulkona on aivan ihana ilma!Minä pesin meidän peitot ja tyynyt ja nyt ne on ulkona kuivamassa.

G:Mitä te muut ootte pukeneet tälläsillä lämpimillä säillä päälle ulos?Kun tuntuu taas niin kamalan hankalalta tuo pukeminen...

Nyt lähen keittään kahveeta,mieskin tulee kohta syömässä käymään.

Suohomppeli81 ja Juuso