Miksi "kostokroppaa" aletaan rakentaa vasta, kun mies on jo jättänyt?
Miksi normaalipainoisuus ei onnistunut suhteen aikana? En minäkään haluaisi olla 160-kiloisen kumppanin kanssa.
Kommentit (273)
Ei nyt mikään kostokroppajuttu itselläni, mutta... Oltiin molemmat lihottu ja silloinen miesystävä myös aivan lössähtänyt kunnon osalta. Hän laiminlöi todella monia suhteen osa-alueita ja oli muuttunut todella paljon siitä ihmisestä joka hän oli tavatessamme. Hän myös syytti siitä minua.
Mielestäni tilanne oli melko kohtuuton, että on minun syytäni -miten?, tätä hän ei koskaan osannut kertoa- että aikuinen mies syö huonosti ja liikaa, nukkuu huonosti, keskeyttää opiskelut, ei hae töitä, lopulta ei edes peseydy tai hoida hampaita.
Olisin ymmärtänyt tämän paremmin jos olisin myös itse vapaaehtoisesti työttömänä möllöttänyt hänen seuranaan pelaamassa ja katsomassa aikuisviihdettä...
Mutta ei, kävin töissä ja opiskelemassa, kotona siivosin ja hoidin koirani, kävin myös paljon koiriin liittyvissä harrastuksissa ja tapaamisissa ja pitkillä kävelylenkeillä ja retkillä. Ei minulla edes olisi ollut aikaa "pakottaa" miestä elämään surkeasti.
Mutta sitten hän käytti henkistä väkivaltaa ja mökötti jos en viettänyt hänen kanssaan aikaa katsellen leffaa ja syöden mättöä.
Tilanne eskaloitui kun en opiskelujen jälkeen saanutkaan töitä. Lihoin aika äkkiä kun arki hiljeni ja istuttiin vain kuluttamaan viihdettä ja syömään herkkuja. Ainoa liikunta oli hetken aikaa koiralenkit, jonne sain miehen houkuteltua mukaan ehkä kerran kahdessa viikossa 😐
Aloin uudestaan käymään salilla, nostin lenkkimäärää ja terveellistin syömistä. Mies ahdistui tästä ihan älyttömästi. Jossain kohtaa jätin hänet kun hän antoi hampaansa mädätä niin pahasti että se piti repiä irti ja hän teki koko prosessista minun ongelmani.
Nykyään olen huippuhyvässä kunnossa ja ollut jo vuosia ihanan uuden miehen kanssa.
En tiedä exäni menosta, mutta oikeasti toivon koko sydämestäni että hänellä on miesversio kostokropasta, toivon hänelle pelkkää hyvää vaikka hän syytti minua kaikesta.
En usko että tein hänestä tuollaisen, mutta mielestäni jäin niin pitkäksi aikaa yrittäen auttaa, että varmasti mahdollistin häntä.
Eli aloituksen kysymykseen vastaan, että ehkä ne naiset on olleet tavalla tai toisella sellaisessa suhteessa, ettei siinä ole voinut huolehtia terveydestään? Yhteensopimaton pari? Oikeasti ilkeä mies joka kontrolloi? Mistä näitä tietää. Aina ihmisten ei tarvitse olla mitään hirviöitä, että jokin yhtälö on toimimaton.
Kun heittää huonon miehen helvettiin, jää paljon aikaa ja energiaa itselle.
Miesvauvaa passatessa sitä ei jää. Siksi naiset eivät nykyään edes ryhdy parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tällaista harrastaa vain jotkut narsistit jotka kokevat tulleensa niin loukatuksi erossa että se pitää jotenkin kostaa. Ei heitä kiinnosta suhteessa olla toiselle mitenkään paras mahdollinen.
Ei niin, oma mukavuus ja mielihyvät menee aina edelle ja sen huomaa jääkaapilla sitten kun namit maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko kostokropan ideaa. Kenelle siinä kostetaan ja mitä?
Joku naisten keksimä juttu joku ihmeellinen "kostokroppa". Ei mies ymmärrä mitä ja kenelle tuossa nyt kostetaan.
Kuuleppas Mikko... siinä vaiheessa kun sä eroat ja entinen muijas vetää itsensä täydelliseen tikkariin. Niin sä kattelet että ei vittujen kevät sentään, tuonko mä menetin. Kiinteää ja fittiä pakaraa, mutta sinä et saa siihen enää koskea. Sä voit katsoa somesta, kun Alfred ja Jare siitä kiinteästä pepusta nauttii. In the meantime sinä sitten... menet jonnekin Tinderiin. Jos siellä ylipäänsä saat tuolla pärställäsi likejä, niin ne on sellaisia ylipainoisia Hanneleja ja Hennoja. Valitat asiasta vauvapalstalla, että miksi kaikki treffikumppanit on vaan läskejä. Niin kyllä sä Mikko siinä kohtaa ymmärrät, että mikä se sun exän kostokroppa oikein onkaan.
No itse asiassa kun juuri noin siinä EI käy :). Aika harvaa se ylipaino kuitenkaan häiritsee. Mutta, nyt kun melkein kysyit mikä siinä sitten häiritsee, niin kerron :).
- jatkuva valitus siitä ylipainosta
- jatkuva valitus huonosta olosta
- jatkuva valitus kun ei jaksa tehdä asioita
- jatkuva valitus kun pitää tehdä asioita
- se kun näet, että toinen elää ihan päin p*rsettä, eli aiheuttaa itselleen kaiken sen mistä valittaa
- täydellinen avuttomuus auttaa itseään asiassa
- muiden syytteleminen asiasta (kun mua ei tueta, auteta, yms.)
Tuota kun katselet tarpeeksi pitkään, niin sitä ei vaan jaksa. Mieluummin antaa kenkää. Niin minä tein.
Vierailija kirjoitti:
Kun heittää huonon miehen helvettiin, jää paljon aikaa ja energiaa itselle.
Miesvauvaa passatessa sitä ei jää. Siksi naiset eivät nykyään edes ryhdy parisuhteeseen.
On se naisten elämä helppoa kun kaiken, aivan kaiken voi pistää miehen syyksi.
Onhan tuo ihme dilemma. Ennemmin haluaisin miehen, joka pitää minua kuin kukkaa kämmenellä ja kukoistaisin niin fyysisesti kuin henkisestikin. Onnellisen avioliiton näkee naisen hehkusta.
Miehet on vähän sellaisia yllätyspusseja. Ottaessa et tiedä, mitä saat.
Ymmärrän hyvin eron, jos mies osoittautuu paskaksi. Mutta mitä sille enää kostamaan? Itse lihoin tuossa tilanteessa, kasvatin läskiä ihan tietoisesti suojaksi, ettei kukaan paska mies tule enää ikinä mua iskemään. Toimi. Sain olla rauhassa.
Kostokroppa kuulostaa siltä, että mies on jättänyt naisen. Ja nainen kostaa sitä menneisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihme dilemma. Ennemmin haluaisin miehen, joka pitää minua kuin kukkaa kämmenellä ja kukoistaisin niin fyysisesti kuin henkisestikin. Onnellisen avioliiton näkee naisen hehkusta.
Mutta suhteen aikana juomaan ratkennut mies, se on vaan sika juoppo eikä vika ole koskaan naisessa jonka takia miehellä ei hermot kestä tai muuta vastaavaa. Kaikki pyörii naisten ehdoilla.
No jos itse olisin sinkkuna, en keksis muuta tekemistä kuin urheilla kaiken päivää ja maksimoida siten kurjuuden.
Ennen avioliittoani vaan pyöräillä haahuilin ja elin nuudeleilla ja kaurapuurolla. Olin hoikassa kunnossa.
Nyt suhteessa ei jotenkin mukamas ole aikaa moiseen, urheiluun käytetty aika on pois rajallisesta yhteisestä ajanvietosta.
Toisaalta kyllä syvästi inhoan kaikkea urheilua, kuten tuo puolisokin. Ja toisaalta parikymppisenä kroppa toimi ihan eri tavalla kuin nyt jumittavana nelikymppisenä.
Mutta ostin nyt kuitenkin salikortin ja yritän aloittaa taas säännöllisemmän liikunnan. Josko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aikaa ja energiaa siihen löytyy vasta suhteen jälkeen?
Muodottomaksi läskiksi paisuminen vasta aikaa ja energiaa vaatii, ei normaalipainoisena oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillinen tilanne jossa nainen on huolehtinut muista oman itsensä kustannuksella. Painonpudotus vaatii aina tervettä itsekkyyttä.
Itse olen vuosia yrittänyt lievittää mieheni stressiä. Olen hoitanut kodin ja tehnyt ruuat pöytään. Olen kuunnellut työstressit ja muut murheen aiheet. Olen hieronut kipeät hartiat ja pään. Omat murheet ja stressin aiheet on pitänyt unohtaa oman itseni kustannuksella. Olen ottanut myös isomman taloudellisen vastuun kuluistamme, mikä on tarkoittanut ihan konkreettisesti että minulla ei ole ollut varaa huolehtia itsestäni. En tarkoita pelkästään salikorttia ja vaikka kampaajaa, vaan terveyteen liittyviä asioita kuten gynekologiset muutokset joita olisi pitänyt kontrolloida mutta mulla ei ole ollut varaa gyne-käyntiin.
On mulle tullut kiloja useampia. Olen edelleen normaalipainoinen koska olin lähtötilanteessa hyvinkin hoikka, mutta en viihdy omassa kehossani. Eikä mikään mitä minä olen mieheni vuoksi tehnyt ole kuitenkaan hänen oloaan parantanut tai hänen stressiään lieventänyt.
Olen niin kuormittunut että olen tosissani alkanut miettiä eroa. Jos minun ei tarvitsisi enää huolehtia puolison stressistä, ehkä oppisin taas huolehtimaan itsestäni. En tiedä.
Näinhän se menee.Itselläni lapsista huolehtiminen aivan yksin (mies kuollut)niin ei tässä koko huushollin, auton jne hoitamisessa itseään kyllä ehdi hoitaa siksi paino noussut.
Huonoissa parisuhteisaa ei ole aikaa eikä energiaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, kropastaan, terveydestään, riittävästä levosta ja unesta, liikunnasta jne. näyttäkseen hyvältå ja voidakseen hyvin.
Jo pelkästään liian lyhyet yöunet ja riittämätön lepo on yksi syy ylipainoon.
En usko mihinkään kostokroppaan ja vaan eron jälkeen elämän hyvinvointi on parantnut, joka näkyy myös ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Huonoissa parisuhteisaa ei ole aikaa eikä energiaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan, kropastaan, terveydestään, riittävästä levosta ja unesta, liikunnasta jne. näyttäkseen hyvältå ja voidakseen hyvin.
Jo pelkästään liian lyhyet yöunet ja riittämätön lepo on yksi syy ylipainoon.
En usko mihinkään kostokroppaan ja vaan eron jälkeen elämän hyvinvointi on parantnut, joka näkyy myös ulospäin.
Estääkö parisuhde myös Ozempic-reseptin hakemisen? Jollain lääkkeellä tässä tapauksessa on laihdutettu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko kostokropan ideaa. Kenelle siinä kostetaan ja mitä?
Samaa tasoa kuin ns. emotionaalinen työ. Naisten keksimiä joutavia juttuja joista kukaan ei ollut kuullutkaan vaikka 30v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen suhde saa ihmisen hakemaan endorfiinit ruuasta ja makeasta mm suklaasta.
Heikko luonne ja lapsen kaltainen mieli saa.
Ei kenenkään suhde suklaata omaan suuhun työnnä. Koittakaa nyt vähän ottaa vastuuta itsestänne.
Luuletko että ympäröivät ihmiset ei vaikuta ihmiseen mitenkään? Olet kyllä pihalla :D jos ihmistä jatkuvasti kiusataan niin yleensä hän masentuu.
Onko mitään tilannetta missään koskaan, jossa naisen itse kaupasta kotiinsa raahaama mässy ja sen aktiivinen tunkeminen suuhun olisi ihan naisen omalla vastuulla? Sekä siitä seuraava ylipaino ihan ainoastaan hänen omaa syytänsä.
Se on varmaan siellä samassa todellisuudessa jossa mies on ottanut vastuun kaupassa käymisestä ja perheen ruuanlaitosta.
Saa toteuttaa vapaasti.
No itse esimerkiksi miehenä vastaan 90% perheen ruoanlaitosta. Oletko trolli, vai onko noin typeriä ihmisiä oikeasti olemassa?
Ovatko naiset nyt joitain holhottavia lapsia, jotka eivät itse osaa käydä kaupassa ostamatta kilokaupalla karkkia?
Nämä tyypit, joiden mielestä nainen ei ikinä ole mistään vastuussa ovat joko trolleja tai todella raskaan sarjan feministejä. Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen suhde saa ihmisen hakemaan endorfiinit ruuasta ja makeasta mm suklaasta.
Ei kenenkään suhde suklaata omaan suuhun työnnä. Koittakaa nyt vähän ottaa vastuuta itsestänne.
Luuletko että ympäröivät ihmiset ei vaikuta ihmiseen mitenkään? Olet kyllä pihalla :D jos ihmistä jatkuvasti kiusataan niin yleensä hän masentuu.
Onko mitään tilannetta missään koskaan, jossa naisen itse kaupasta kotiinsa raahaama mässy ja sen aktiivinen tunkeminen suuhun olisi ihan naisen omalla vastuulla? Sekä siitä seuraava ylipaino ihan ainoastaan hänen omaa syytänsä.
Se on varmaan siellä samassa todellisuudessa jossa mies on ottanut vastuun kaupassa käymisestä ja perheen ruuanlaitosta.
Saa toteuttaa vapaasti.
No itse esimerkiksi miehenä vastaan 90% perheen ruoanlaitosta. Oletko trolli, vai onko noin typeriä ihmisiä oikeasti olemassa?
Ovatko naiset nyt joitain holhottavia lapsia, jotka eivät itse osaa käydä kaupassa ostamatta kilokaupalla karkkia?
Nämä naisten painon haukkumiset olisivat uskottavampia, jollei niissä aina liioiteltaisi niin mahdottomasti. Valaita, jotka ostavat kilokaupalla karkkeja tai laatikkokaupalla viiniä. Missähän heitä on?
Mitä luulette, jos kaikki Suomen naiset yhtäkkiä olisivat bmi 19, mistä palstamiehet heitä sitten haukkuisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toteuttaa vapaasti.
Nämä naisten painon haukkumiset olisivat uskottavampia, jollei niissä aina liioiteltaisi niin mahdottomasti. Valaita, jotka ostavat kilokaupalla karkkeja tai laatikkokaupalla viiniä. Missähän heitä on?
Mitä luulette, jos kaikki Suomen naiset yhtäkkiä olisivat bmi 19, mistä palstamiehet heitä sitten haukkuisivat?
No itse asiassa kun just nyt vietän aikaa länsi-Suomessa hyvin pienessä kaupungissa, niin katukuva on suoraan sanottuna järkyttävä. Vähintään joka toinen ihminen on lihava. Eipä siinä, ihan täällä on molemmat sukupuolet lihavia ja lapset myös. Ja osa on todella, todella tuhdissa kunnossa.
En ymmärrä tällaista ollenkaan. Mitä hienoa siinä on olla huonossa kunnossa ja voida muutenkin huonosti? Mikä se ihanuus siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toteuttaa vapaasti.
No itse asiassa kun just nyt vietän aikaa länsi-Suomessa hyvin pienessä kaupungissa, niin katukuva on suoraan sanottuna järkyttävä. Vähintään joka toinen ihminen on lihava. Eipä siinä, ihan täällä on molemmat sukupuolet lihavia ja lapset myös. Ja osa on todella, todella tuhdissa kunnossa.
En ymmärrä tällaista ollenkaan. Mitä hienoa siinä on olla huonossa kunnossa ja voida muutenkin huonosti? Mikä se ihanuus siinä on?
Mäkin näen päivittäin tuollaisia 150 kg ihmisiä, riittää kun katson naapuritalon pihaan.
:D Mikko ei todellakaan ajattele menettäneensä "tuota" koska se ei koskaan sellainen edes ollutkaan ja muija kyllä paisuu entisiin mittoihinsa taas kun kokee olonsa mukavaksi seuraavassa suhteessa. Ei niillä ole kuin harvoin niin rautainen mielenvoimaettä pysyisi se elämäntyyli kovin kauaa.