Vihreät ovat ankeuttaneet Helsinkiä rajusti ja kun Kaivokatukin suljetaan autoilta, se on kuolinisku liike-elämälle
Järkyttävän tyhmää kaupunkipolitiikkaa on tehty Helsingissä viime vuodet. Helsinki on kaukana siitä sykkeestä ja vireydestä, mikä keskustassa näkyi vielä 10 vuotta sitten. Nyt vuosi vuodelta Helsingistä on liikkeitä kadonnut satoja ja ihmisiä on selvästi vähemmän kuin menneinä vuosina. Kauppatori ja Espakin ovat hiljentyneet selvästi turisteista vaikka nyt on kuumin turismikausi meneillään. Vihreät näyttävät olevan erittäin haitallinen puolue niin valtiollisella kuin kunnallisella tasolla. Kaivokatua ollaan sulkemassa autoilta seuraavaksi. 😱
Kommentit (498)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi tuo Hernesaaren kaava pitäisi laittaa täysin uusiksi. Jos alueen perustamiskustannukset ovat tähtitieteelliset paalutuksineen, ei ole mitään järkeä tunkea alueelle sosiaalista ja autotonta asuntotuotantoa helsinkiläisten verovaroilla. Ei se muu Helsinki siitä yhtään enempää slummiudu jos tällaisen yhden poikkevan hienolla merinäköalapaikalla olevan alue annetaan oikeasti rikkaille. Onhan Espoollakin Westend ja Helsingilläkin jo Kaivopuisto.
Koko alue olisi pitänyt kaavoittaa korkeatasoiseen keskimääristä väljempään kovan rahan asumiseen ja tontit myydä kovaan hintaan. Muutama ihan suurlähetystötasoinen luksusasumiseen tarkoitettu tontti rantaan myös. Helsinki olisi hyötynyt kun olisi saanut rikkaiden verotulot ja kaupunki olisi saanut alueen jota kelpaa esitellä Länsi-Satamaan saapuville.
Jos koko kantakaupungin asuntokannasta 15-35 % on rikkaiden tyhjillään olevia kakkosasuntoja, eiköhän Hernesaareenkin olisi löytynyt ostajia.
Tosiasia on että rikkaitakin Suomessa on. Miksi nämä eivät saisi asua Helsingin parhailla paikoilla jos siitä parhaiten hyötyvät kaikki Helsinkiläiset ?
Hernesaaren kohdalla olen siitä samaa mieltä, että sinne ei tuettu asuminen kuuluisi. Mutta ei myöskään omakotitalot. Kovan rahan tilavat maisema-asunnot olisivat sinne sopivia. Omakotitaloille kuitenkin siellä sanoisin ei, ne yksinkertaisesti olisivat liian kalliita, ja menisivät lähinnä firmojen edustuskämpiksi. Keskustan lähelle kaivataan nimenomaan tilavia perheasuntoja hyvätuloisille.
Käy katsomassa siellä rakennetaan kerrostaloja valkoisia ja ihan lähellä laivasto vierailu paikkaakin on uutta .
Olen hyvin tietoinen, että sinne rakennetaan kerrostaloja. Ongelmana minulle on se, että osa niistä on tuettua asumista. Aivan joka paikkaan sitä ei tarvittaisi, varsinkaan kaupungin arvokkaimmille tonteille.
Vierailija kirjoitti:
En olisi Esplanadille liikennettä lisännyt kuten nyt tehdään. Sen olisin mieluummin rauhoittanut oleskelualueeksi. Se on paljon viihtyisämpikin kuin asemanseutu ikinä. Mut ihan sama, mä en jaksa enää matkustaa keskustaan.
Eiköhän suurin osa valitse Hesarin tai kehät reitikseen, jos pitää kaupungin yhdeltä puolelta päästä toiselle.
Kaovikatua pitkin ajaminen on yksinkertaisesti typerää jo nyt. Aivan ok, että se loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kaivokadun sulkeminen on kyllä typerin päätös ikinä. Vaikka sille alueelle tehtäisiin mitä, niin se voi olla viihtyisä kolme kuukautta vuodesta. Havainnekuvassa on terasseja ja vissiin ikuinen kesä. Mutta lokakuusta huhtikuuhun se on satavarmasti ankea aukio, pelkkä tuulitunneli Simonkadulta Kaisaniemenkadulle. Siellä ei kukaan silloin vietä aikaa.
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Kuka pälli ajaa itään Kaivokadun kautta?
Minä ajan Kaivokadun kautta kalasatamaan tai Kruunuhakaan työpäivän aikana tekemään töitä. Enkä mielelläni ohjaisi liikennettä Esplanadin kautta koska siellä minä mielelläni taas istuskelen lounaalla tai kahvilla.
Toivottavasti et työksesi tee luovaa kirjoittamista siellä KruunuNhaassa. Kaivokadun kautta Kalasatamaan on kyllä extradorka reittivalinta.
Unionin kadulla on valkovenäläisten konsulaatti mut myös entinen kuppasairaala ja Unkarin konsulaatti ja hotelli ja entinen sukupuolitautien poli ja katolisesta kirkosta eronneet ortodoksit siinä ja sisällis sodan ajan luotireikiä oleva silta ja kasvitieteellinen puutarha . Helsinki ei tähän mennessä ole saanut rakennettua verovirastolle omaa taloa vaan vuokralla kiertää kuin kulkuri . Miten nykyään pääsee kalasatamaan asemalta ratikka bussi ? Pasilasta pääsee ratikalla . Me nyt vaan ollaan asuttu unskalla krunikassa.
Sinnehän kulkee metro nopeasti ja helposti.
Sit jos haluu tsörailla kumipyörillä niin 56 menee kans. Mut kyl HSL:n Reittiopas on eri kätsä, se kandee hoitaa kondiksee. Muute on iha urpo ja joutuu kyselee kaikkee daijuu.
Sä olit hauska tasan sen yhden viestin ajan, ja sillä hauskuudella ei ollut mitään tekemistä slangin kanssa.
Sait ilmeisesti kehusta jonkun endorfiinibuustin ja nyt et enää kykene lopettamaan. Onko sulla taipumusta jäädä moniinkin asioihin koukkuun? Mites alkoholi? Uhkapelaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kaivokadun sulkeminen on kyllä typerin päätös ikinä. Vaikka sille alueelle tehtäisiin mitä, niin se voi olla viihtyisä kolme kuukautta vuodesta. Havainnekuvassa on terasseja ja vissiin ikuinen kesä. Mutta lokakuusta huhtikuuhun se on satavarmasti ankea aukio, pelkkä tuulitunneli Simonkadulta Kaisaniemenkadulle. Siellä ei kukaan silloin vietä aikaa.
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Samaa mieltä. Helsinki on oikeasti tuulinen ja kylmä ja sateinen kaupunki.
Olen matkustellut paljonkin ympäri maailmaa, eikä rautatieasemanseutu missään ole kovin rauhallinen ja miellyttävä paikka.
Jopa Kööpenhaminassa aseman seudulle leiriytyy pakolaisia, kerjäläisiä ja narkkareita.
Ja kun asemanseudulla on ravintoloita niin on juoppojakin. Tästä voi hyvin päätellä mitä tuostakin Kaivokadusta on tulossa. Järjestyshäiriöt tulee vaan lisääntymään ja entistä harvempi uskaltaa junalla minnekään lähteä.
Ja täysin käsittämätön päätös siirtää kaivokadun liikenne Espalle jossa kaupunkilaiset ihan oikeasti haluavat oleskella.
Helsinkin päättäjiltä ja liikennesuunnittelijoilta on jäänyt ymmärtämättä että muutaman vuoden päästä sähköisten robottitaksien ja bussien määrä lisääntyy rajusti. eli autoliikenne ei tule ikinä vähenemään vaikka auton omistus saattaakin kaupungeissa vähentyä.
Robottitaksimatkan hinta on Kiinassakin vaan murto-osa taksimatkan hinnasta.
Miten liikennesuunnittelussa ja kaavoituksessa on huomioitu robottitaksien, robottibussien ja automatisoitujen autojen tuleva ilmestyminen katukuvaan ?
Minne niiden latausasemat ? Miten riittää liikenneväylät ? Mitenhuolehditaan turvallisuudesta ?
Riittääkö raitiovaunuihin matkustajia jos halpa robottitaksi vie ovelta ovelle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Kuka idiootti ajaa Itä-Hkiin keskustan kautta? 50 vuotta on perheeni asunut idässä, jotkut meistä vieläkin, ja ikinä ei ole tarvinnut ajaa minnekään keskustan läpi.
Töölön tai Pasilan kautta mennään tai Kehä ykköstä. Ydinkeskustaan AINA julkisilla. Kuka ääliö lähtee keskustaan autolla?
Minä ajan useinkin työajoa Kampista Kaivokadun kautta esim. Kruununhakaan.
En ole idiootti.
Teen vain työtäni ja yritän säästää firman aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivä persutrolli karvaisinen käsineen naputtelemassa soopaa. Sama kirjoittaja kymmeniä viestejä. Paljonkohan näistä maksetaan ja tietääkö verottaja?
Olen pahoillani että koko elämäsi on yhtä av-palstalla oksentamista. Toivottavasti saat pian apua mt ongelmaasi.
Harmittaako kun tunnistan tyylisi ja paljastan joka päivä nämä epäaidot keskusteluketjut? Nytkin unohdit yhdysmerkin. Siitä pitäisi vähentää pari euroa.
Tunnistit mitä? Kuvittelet varmaan että täällä on joku yksi ja sama henkilö joka kirjoittaa viestejä ja ”tunnistat” hänet. Yhdestä puuttuvasta merkistä itkeminen kertoo että sulla on liikaa vapaa-aikaa täällä käytettäväksi.
Juu, aina ainakin viisi ensimmäistä viestiä se kertoo, mitä kauheaa vihervassarit, sosialistit, kommarit tai Marin ovat taas tehneet. Jankkaa samaa persupropagandaa ja vastailee itselleen. Uusi viesti tippuu tuutista minuutin välein ja näitä ketjuja sitten viidestä kymmeneen päivässä. Tässä ketjussa tuli onneksi vastinetta. Stadilaiset kun eivät olekaan ihan tyhmiä saappaita.
En ole persu enkä edellinen kommentoija ja kyllä minuakin tämä Helsingin vihervasemmiston idioottimainen liikennepolitiikka raivostuttaa.
Ihan vaan siksi kun elämä on mennyt paljon hankalammaksi, kalliimmaksi ja raskaammaksi ja kaikki tämä aivan turhaan.
Liikenteen sähköistyminen tulee vähentämään päästöjä vaikka vihervasemmisto olisi jättänyt kaupungin liikenteen tärvelemättä. Ja autot eivät 100% varmuudella katoa kaupungista minnekään vaikka polkupyäräkoordinaattoreita palkattaisiin kaupungille 500. Ne vain muuttuvat sähköisiksi ja automaatisiksi ja robottitaksit valtaavat kaupungin.
Ja Sanna Marin ihan oikeasti otti 40 miljardia velkaa ja sai koko suomen talouden konkurssin partaalle. Ei tarvitse olla persu ollakseen kriittinen vihervasemmiston päivänselvälle typeryydelle.
Näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Kuka pälli ajaa itään Kaivokadun kautta?
Minä ajan Kaivokadun kautta kalasatamaan tai Kruunuhakaan työpäivän aikana tekemään töitä. Enkä mielelläni ohjaisi liikennettä Esplanadin kautta koska siellä minä mielelläni taas istuskelen lounaalla tai kahvilla.
Toivottavasti et työksesi tee luovaa kirjoittamista siellä KruunuNhaassa. Kaivokadun kautta Kalasatamaan on kyllä extradorka reittivalinta.
Unionin kadulla on valkovenäläisten konsulaatti mut myös entinen kuppasairaala ja Unkarin konsulaatti ja hotelli ja entinen sukupuolitautien poli ja katolisesta kirkosta eronneet ortodoksit siinä ja sisällis sodan ajan luotireikiä oleva silta ja kasvitieteellinen puutarha . Helsinki ei tähän mennessä ole saanut rakennettua verovirastolle omaa taloa vaan vuokralla kiertää kuin kulkuri . Miten nykyään pääsee kalasatamaan asemalta ratikka bussi ? Pasilasta pääsee ratikalla . Me nyt vaan ollaan asuttu unskalla krunikassa.
Sinnehän kulkee metro nopeasti ja helposti.
Sit jos haluu tsörailla kumipyörillä niin 56 menee kans. Mut kyl HSL:n Reittiopas on eri kätsä, se kandee hoitaa kondiksee. Muute on iha urpo ja joutuu kyselee kaikkee daijuu.
Sä olit hauska tasan sen yhden viestin ajan, ja sillä hauskuudella ei ollut mitään tekemistä slangin kanssa.
Sait ilmeisesti kehusta jonkun endorfiinibuustin ja nyt et enää kykene lopettamaan. Onko sulla taipumusta jäädä moniinkin asioihin koukkuun? Mites alkoholi? Uhkapelaaminen?
Miksi sinä et ole koskaan hauska?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Eli olet samanlainen kuin muutkin Helsingin läpi ajavat. Haluat sujuvan reitin, mutta et kuitenkaan pysähdy. Läpiajavat eivät todellakaan tule elävöittämään keskustaa ja käymään liikkeissä, ei, he ovat menossa itään tai länteen.
Läpiajoa varten on kehätiet ja metrolla pääsee kätevästi vaikka Kivenlahdesta Vuosaareen ja toisin päin.
Mikä siinä on että Kaivokadun sulkijat eivät millään tajua että keskustassa on 120 000 työpaikkaa ja paljon tyhjää liiketilaa.
Mikä saa sinut kuvittelemaan että Kaivokatua ajetaan aina jotenkin keskustan läpi ?
Suuri osa lähtee keskustasta autolla eri puolelle kaupunki tai saapuu sinne.
Keskustassa on paljon esim. rakennusalan työpaikkoja, enkä nyt tarkoita vain duunareita vaan toimistoissa istuvaa väkeä joiden työnkuvaan kuuluu vierailla työmailla eri puolella kaupunkia.
Samoin keskustan asukkaat ja yritykset tarvitsevat lastausautoja, roskisautoja, muuttoautoja, huoltomiehiä, putkimiehiä, remonttimiehiä, siivoajia, kotihoitajia, takseja, kuljetuspalveluja. Ei tätä liikennettä ja näitä palveluja hoideta millään polkupyörällä enkä halua näitä autoja Espalle.
Kaiviokadusta ollan tekemässä kammottavaa peukunkäyttäjien ja juoppojen kansoittamaa ankeaa ratapihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi Esplanadille liikennettä lisännyt kuten nyt tehdään. Sen olisin mieluummin rauhoittanut oleskelualueeksi. Se on paljon viihtyisämpikin kuin asemanseutu ikinä. Mut ihan sama, mä en jaksa enää matkustaa keskustaan.
Eiköhän suurin osa valitse Hesarin tai kehät reitikseen, jos pitää kaupungin yhdeltä puolelta päästä toiselle.
Kaovikatua pitkin ajaminen on yksinkertaisesti typerää jo nyt. Aivan ok, että se loppuu.
Olipa lapsellinen kommentti taas.
Kyllä Kaivokatua ajavilla on aina siihen joku syy.
Minä tarvitsen autoa keskustassa liikkumiseen koska se säästää työaikaa ja koska kuljetan autossa paljon työssä tarvitsemaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.keski-uusimaa.fi/uutissuomalainen/9615604
Persut v i t t u u n Suomesta.
Stadissa on helppo liikkua julkisilla ja fillarilla. Kävelyyn tarkoitrtut laitteet löytyy myös persujen alaosasta. Rattijuopojen paratiisi stadi ei tosiaan ole.
Jep! Meinasinkin just ajella yli 45km fillarilla stadiin, ja ostaa vintage-nojatuolin kivijalkamyymälästä ja kuskata sen fillarikyydillä himaan. Sit tajusin että on hankalaa.
Otan siis auton ja ajelen sinne, mihin saan auton parkkiin järkevästi ja teen hankintani sieltä. Nyt se paikka ei ole enää Helsinki. Taisin käydä viime vuonna 2 kertaa stadissa ja tuli kyllä selväksi miten kalliita on parkkihallit ja miten hankala on raahata ostoksia autolle. Ei enää, hell no!
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.
Tuntuu siltä, että Helsingin kaupunginvaltuuston vihreät ja sossut vihaavat meitä Bulevardin eteläpuolella vanhoissa arvoasunnoissa eläviä nettoveronmaksajia ja meidän autojamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensiksi tuo Hernesaaren kaava pitäisi laittaa täysin uusiksi. Jos alueen perustamiskustannukset ovat tähtitieteelliset paalutuksineen, ei ole mitään järkeä tunkea alueelle sosiaalista ja autotonta asuntotuotantoa helsinkiläisten verovaroilla. Ei se muu Helsinki siitä yhtään enempää slummiudu jos tällaisen yhden poikkevan hienolla merinäköalapaikalla olevan alue annetaan oikeasti rikkaille. Onhan Espoollakin Westend ja Helsingilläkin jo Kaivopuisto.
Koko alue olisi pitänyt kaavoittaa korkeatasoiseen keskimääristä väljempään kovan rahan asumiseen ja tontit myydä kovaan hintaan. Muutama ihan suurlähetystötasoinen luksusasumiseen tarkoitettu tontti rantaan myös. Helsinki olisi hyötynyt kun olisi saanut rikkaiden verotulot ja kaupunki olisi saanut alueen jota kelpaa esitellä Länsi-Satamaan saapuville.
Jos koko kantakaupungin asuntokannasta 15-35 % on rikkaiden tyhjillään olevia kakkosasuntoja, eiköhän Hernesaareenkin olisi löytynyt ostajia.
Tosiasia on että rikkaitakin Suomessa on. Miksi nämä eivät saisi asua Helsingin parhailla paikoilla jos siitä parhaiten hyötyvät kaikki Helsinkiläiset ?
Hernesaaren kohdalla olen siitä samaa mieltä, että sinne ei tuettu asuminen kuuluisi. Mutta ei myöskään omakotitalot. Kovan rahan tilavat maisema-asunnot olisivat sinne sopivia. Omakotitaloille kuitenkin siellä sanoisin ei, ne yksinkertaisesti olisivat liian kalliita, ja menisivät lähinnä firmojen edustuskämpiksi. Keskustan lähelle kaivataan nimenomaan tilavia perheasuntoja hyvätuloisille.
Käy katsomassa siellä rakennetaan kerrostaloja valkoisia ja ihan lähellä laivasto vierailu paikkaakin on uutta .
Olen hyvin tietoinen, että sinne rakennetaan kerrostaloja. Ongelmana minulle on se, että osa niistä on tuettua asumista. Aivan joka paikkaan sitä ei tarvittaisi, varsinkaan kaupungin arvokkaimmille tonteille.
Täysin samaa mieltä. Hernesaareen olisi voinut rakentaa ensimmäiseen pariin riviin matalia townhouse -tyyppisiä kaupunkitaloja, sitten taaemmas aina kerroksen korkeampia taloja, joista ylimmästä penthouse kerroksesta terasseineen olisi merinäköala. Rakentaminen voisi muutenkin olla väljää parkkipaikkoineen. Hernesaaren rakentaminen tulee olemaan todella kallista paalutuksesta ja muista teknisistä haasteista johtuen, kuten aikaisemmin jo todettiin. On sulaa hulluutta tehdä tänne tuoettua asumista. Näin toimitaan vain punavihreässä Sossusuomessa ja Helsingissä. Suosittelen kaikkia lukemaan Carlo M. Cipolla:n kirjasen "The Basic Laws of Human Stupidity". Saa mm. Amazonista.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.
Mä kierrän koko keskustan kaukaa nykyään ja menen suoraan Itä-Helsinkiin sukuloimaan. Jos keskustan autoliikenne toimisi paremmin ja sujuvammin, ja olisi lyhytaikaisia p-paikkoja muuallakin kuin maan alla, niin kävisin siellä mielellään myös shoppaamassa samalla reissulla. En enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se sulkee reitin itä-länsi suunnassa autoilulta. Itse jos haluan mennä itä-Helsinkiin niin kohta on ainoa mahdollisuus kiertää Kehä I kautta.Tuntuu siltä, että Helsingin kaupunginvaltuuston vihreät ja sossut vihaavat meitä Bulevardin eteläpuolella vanhoissa arvoasunnoissa eläviä nettoveronmaksajia ja meidän autojamme.
Niin. Teidät on kohta nakitettu sinne etelään. En ole tuota ajatellutkaan.
Kun tuntuu, ettei meitä muualta autolla tulevia maksukykyisiä asiakkaitakaan haluta Helsingin keskustaan. Siellä olisi kyllä kauppoja, joissa tykkäisin käydä. Ja rautatie-asema on jo nyt niin kamala paikka, ettei huvita junalla tulla.
Se on jännä miten kävelyalueita vastustetaan aina niin hirveästi ja itketään, että puistot veivät autoilta parkkipaikkoja. Kuitenkin kaikkialla kävelyalueet vilkastuttavat ja elävöittävät kaupunkeja. Ne ovat niitä paikkoja mihin ihmiset haluavat mennä.
Harva tykkää mennä viettämään aikaa parkkipaikalle tai vilkkaan kadun kapealle jalkakäytävälle.
Minusta on vain hyvä, että kaupunkeja rakennetaan ihmisille, ei autoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadissa on helppo liikkua julkisilla ja fillarilla. Kävelyyn tarkoitrtut laitteet löytyy myös persujen alaosasta. Rattijuopojen paratiisi stadi ei tosiaan ole.
Jep! Meinasinkin just ajella yli 45km fillarilla stadiin, ja ostaa vintage-nojatuolin kivijalkamyymälästä ja kuskata sen fillarikyydillä himaan. Sit tajusin että on hankalaa.
Otan siis auton ja ajelen sinne, mihin saan auton parkkiin järkevästi ja teen hankintani sieltä. Nyt se paikka ei ole enää Helsinki. Taisin käydä viime vuonna 2 kertaa stadissa ja tuli kyllä selväksi miten kalliita on parkkihallit ja miten hankala on raahata ostoksia autolle. Ei enää, hell no!
Ylipäänsä mikä on sellainen liike, jolle et löydä Helsingin keskustan ulkopuolelta vastinetta? Tosiasia on että valtaosa liikkeistä Helsingin keskustassa ei ole tarkoitettu kauempaa tuleville, koska miksi ajaisit vastaavien liikkeiden ohi vain asioidaksesi Helsingin keskustassa?
Mulla on välillä ikävä 70-luvun Hesaa. Se oli silloin vielä place-to-be. Sinne mentiin shoppaamaan ja huvittelemaan. Ja autolla parkkiin kaupan eteen. Mitä luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä mikä on sellainen liike, jolle et löydä Helsingin keskustan ulkopuolelta vastinetta? Tosiasia on että valtaosa liikkeistä Helsingin keskustassa ei ole tarkoitettu kauempaa tuleville, koska miksi ajaisit vastaavien liikkeiden ohi vain asioidaksesi Helsingin keskustassa?
Muji, Marc O'Polo, keskustan ainoa ja oikea Stockmann. Jopa Sokos on eksoottinen nykyään, kun se on lopetettu täältä.
Miksi ihmeessä veronmaksajien pitäisi sinun autollesi antaa ilmaiseksi omaa, kallisarvoista kaupunkitilaansa? Julkiset kulkevat.