USU-gallup: Suomalaiset nimesivät puolueen, jota äänestäisivät viimeisenä - Näin kävi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/22d58bc8-923c-48c3-887b-343860c34…
Eduskuntapuolueista perussuomalaisia vierastetaan eniten, selviää USU-gallupista.
Perussuomalaisia äänestäisi viimeisenä 42 prosenttia suomalaisista. Vasemmistoliitto olisi viimeinen vaihtoehto 19 prosentille ja vihreät 12 prosentille.
Vähiten vastenmielisimmäksi suomalaiset kokevat keskustan, jota 0 prosenttia kyselyyn vastanneista äänestäisi viimeisenä. RKP:ta, SDP:ta ja Liike Nytiä äänestäisi viimeisenä vain kolme prosenttia.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on niin paljon persuja? Niitä kun on galluppien mukaan vain 13 prosenttia suomalaisista?
Tiedäthän, että persuilla on Suomen tehokkain ja suurin trollitoimisto. Siellä päivystetään jokaisella somepalstalla 24/7 ja syydetään persupropagandaa tauotta ja haukutaan toisia puolueita ja maalitetaan heidän edustajiaan.
Heidän kannattajistaan on niin kauheasti joutilasta väkeä, heillä on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakennemuutos pitää tehdä suomessa, se on jokaisella tiedossa. Nyt elätetään loislaumaa velalla. Ainoa puolue joka tekee jotain asian eteen on PS. Ja oikein tekee gallupin perusteella.
Suomessa julkinen sektori, media, politiikka, tutkimus ja koululaitos muodostavat yhden laajan hyvä veli -verkoston. Kyse ei ole salaliitosta, vaan tietoisesta rakenteesta, jota on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen kiihtyvällä vauhdilla. Neuvostoliiton ihanteet ja hallintokulttuuri ovat vaikuttaneet tähän kehitykseen. Samankaltaisilla arvoilla ja maailmankuvilla elävät ihmiset kiertävät instituutiosta toiseen, sukupolvesta toiseen.
Tämän verkoston sisällä olevat ihmiset uskovat vilpittömästi tekevänsä tärkeää, hyvää ja välttämätöntä työtä. Juuri siksi muutos Suomessa on lähes mahdotonta. Kun kaikki hyväksyvät saman perusmallin ja koko systeemi puolustaa itseään vilpittömän vakaumuksen voimalla ja muutosta ei tapahdu. Suomi ei romahda äkisti. Vaan se näivettyy hitaasti, siististi ja hallitusti ja juuri siksi se on vaarallista.
Suomen kriisi on vastavoiman puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset äänestää oikeistopuolueita, ali-ihmiset vasemmistoa. Tutkimus kertoo vain siitä, että persut on ali-ihmisten suurin inhokki. Sehän jo tiedettiin.
Ja sinä olet geneettinen valioyksilö vai mitä? Minua ainakin hävettäisi toistaa papukaijana kolmannen valtakunnan propagandaa, mutta sinulla ei sellaisia estoja ole. Varmaan kannatat myös kallonmittausta?
No ainakin olen enemmän tehnyt itseni eteen ja elättänyt siinä sivussa kaltaisiasi loiseläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa haastattelussa oikein kysyttiin, mitä ne kysymykset oli. Tietääkö joku?
Onko tuo IS juttu johtopäätös siitä että 42% äänestää jotain muuta kuin perussuomalaisia. Pelkkiä klikkejä varten laitettu otsikko.
Nyt tuli persulle paha mieli kun tajusi kuinka puolueensa on inhotuin Suomessa. Tällainen tämä maailma on persu-kuplan ulkopuolella, ei ole mikään yllätys että vihaan perustuva puolue on inhotuin tässä maassa.
Oman kansan rakkauteen se perustuu, mutta tietenkin kun sinäkin tätä kansaa olet, niin vähän on vaikeaa pitää liekkiä yllä. Itse asiassa olenkin alkanut vihaamaan suomalaisia.
Kuten kommentissasi selkeästi paljastitkin, suomalaisten asialla te ette ole olleet missään vaiheessa, vaan ainoastaan persukansaa rakastatte, oli he minkämaalaisia tahansa.
Tämähän on nähty joka ikisessä maassa missä äärioikeisto on noussut valtaan. Erilailla ajattelevien vaino alkaa välittömästi. Tämänhän on sekä Putin, että Trump ja myös Orban todistaneet moneen kertaan.
No ei vihollista oikein voi rakastaa
Äänestän sitä puoluetta joka lupaa joko karkottaa tai tuhota kaikki muslimit Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällä palstalla on niin paljon persuja? Niitä kun on galluppien mukaan vain 13 prosenttia suomalaisista?
Tiedäthän, että persuilla on Suomen tehokkain ja suurin trollitoimisto. Siellä päivystetään jokaisella somepalstalla 24/7 ja syydetään persupropagandaa tauotta ja haukutaan toisia puolueita ja maalitetaan heidän edustajiaan.
Niin, sä vain luulet näin. Tosiasiassa aika suuri osa äänestäjistä on ainakin osittain samaa mieltä persujen kanssa, ja tämän takia näet heidät ”persutrolleina”
Minä en äänestänyt persuja. Olen silti aika monessa asiassa samaa mieltä vaikkapa Purran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallupista käy ilmi että suomessa 42% on enemmän tai vähemmän tuella eläviä, Eipä siitä muuta voi päätellä.
Itke kovempaa, persurotta
Kur kur, yrititkö nyt jotenkin loukata? Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi ”hyvinvointipalveluista” leikkaaminen poliittisesti on kovin hankalaa.
SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Valtio nimeltä Suomi on ohi.
- Juha, persu
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Sotien jälkeinen hyvinvointiyhteiskuntaprojektihan nojasi siihen että elättejä on erittäin vähän elättäjiin nähden. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos: elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin piirre murroksessa on se, että elättejä suorastaan aktiivisesti hankitaan ulkomaita myöten.
Miksi oikeistolaisten pitäisi elättää vasemmistolaisia laiskoja rottia? Miksi suostumme siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset äänestää oikeistopuolueita, ali-ihmiset vasemmistoa. Tutkimus kertoo vain siitä, että persut on ali-ihmisten suurin inhokki. Sehän jo tiedettiin.
Ja sinä olet geneettinen valioyksilö vai mitä? Minua ainakin hävettäisi toistaa papukaijana kolmannen valtakunnan propagandaa, mutta sinulla ei sellaisia estoja ole. Varmaan kannatat myös kallonmittausta?
No ainakin olen enemmän tehnyt itseni eteen ja elättänyt siinä sivussa kaltaisiasi loiseläimiä.
Henkilöön käyvä argumentti anonyymillä palstalla on osoitus heikosta argumentaatiokyvystä. Kyllä minä olen ihan itse itseni ja perheeni työllä elättänyt kuten enemmistö kansasta, vaikka se sinun narratiiviisi sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sä vain luulet näin. Tosiasiassa aika suuri osa äänestäjistä on ainakin osittain samaa mieltä persujen kanssa, ja tämän takia näet heidät ”persutrolleina”
Minä en äänestänyt persuja. Olen silti aika monessa asiassa samaa mieltä vaikkapa Purran kanssa.
Purra sanoi saman mitä valtakunnan tsaari Niinistö on sanonut koko 2000-luvun ja se teki hänestä vihatun naisen. Sosiaaliseen mediaan ehdottaisin toimintoa, jolla voi vaikka vuorokaudeksi peittää ihmisten profiilikuvat ja nimet, niin että näkyviin jäisi pelkästään se, mitä henkilö on kirjoittanut. Olisi hauskaa nähdä, kuinka paljon ihmiset tykkäisivät ”vahingossa” sellaisten ihmisten jutuista, jotka normaalisti ohittaisivat pelkän pärstän perusteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennemuutos pitää tehdä suomessa, se on jokaisella tiedossa. Nyt elätetään loislaumaa velalla. Ainoa puolue joka tekee jotain asian eteen on PS. Ja oikein tekee gallupin perusteella.
Suomessa julkinen sektori, media, politiikka, tutkimus ja koululaitos muodostavat yhden laajan hyvä veli -verkoston. Kyse ei ole salaliitosta, vaan tietoisesta rakenteesta, jota on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen kiihtyvällä vauhdilla. Neuvostoliiton ihanteet ja hallintokulttuuri ovat vaikuttaneet tähän kehitykseen. Samankaltaisilla arvoilla ja maailmankuvilla elävät ihmiset kiertävät instituutiosta toiseen, sukupolvesta toiseen.
Tämän verkoston sisällä olevat ihmiset uskovat vilpittömästi tekevänsä tärkeää, hyvää ja välttämätöntä työtä. Juuri siksi muutos Suomessa on lähes mahdotonta. Kun kaikki hyväksyvät saman perusmallin ja koko systeemi puolustaa itseään vilpittömän vakaumuksen voimalla ja muutosta ei tapahdu. Suomi ei romahda äkisti. Vaan se näivettyy hitaasti, siististi ja hallitusti ja juuri siksi se on vaarallista.
Suomen kriisi on vastavoiman puute.
Ainoa toivo kai on, että lopulta näivettyy niin pitkälle, että kansalle tulee nälkä ja tekevät vallankumouksen. Suomalaiset toki tunnetaan jo historiallisesti kansana, joka ennemmin kuolee nälkään kuin kapinoi, joten tuon vallankumouksen tekevät uussuomalaiset ja maa on sen jälkeen heidän virallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että jokainen persuedustaja joka tippuu eduskunnasta ensi vaaleissa jättää sopeutumiseläkeen ja kaikki muut sosiaalituet nostamatta ja elää omin voimin. Puolue on saarnannut koko hallituskauden ajan että kukaan ei saa elää sosiaalituilla joten eiväthän nämä saarnamiehet ja saarnanaiset itse aio elää toisin kuin opettavat, eihän?
Nimenomaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallupista käy ilmi että suomessa 42% on enemmän tai vähemmän tuella eläviä, Eipä siitä muuta voi päätellä.
Itke kovempaa, persurotta
Kur kur, yrititkö nyt jotenkin loukata? Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi ”hyvinvointipalveluista” leikkaaminen poliittisesti on kovin hankalaa.
SeuraavaKIN hallitus joutuu lopulta sekä korottamaan veroja yhä kireämmiksi että karsimaan etuuksia, eikä se silti pysty toteuttamaan kunnolla niitä kunnianhimoisia suunnitelmia hoitajamitoituksista, koulutuksen kunnianpalautuksesta, terkkareiden kunnostuksesta, ilmastonmuutoksen torjumisesta ja kaikesta muusta hyvästä, jotka edeltäjät ovat viisaudessaan laatinut ja perinnöksi jättänyt.
Valtio nimeltä Suomi on ohi.
- Juha, persu
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. Sotien jälkeinen hyvinvointiyhteiskuntaprojektihan nojasi siihen että elättejä on erittäin vähän elättäjiin nähden. Demografisen muutoksen jälkeen ongelmaksi tuli moraalinen muutos: elätiksi jäämisestä tuli hyväksyttävää ja joissain piireissä jopa ihailtavaa. Viimeisin piirre murroksessa on se, että elättejä suorastaan aktiivisesti hankitaan ulkomaita myöten.
Ja samalla demokratiassa elättien poliittinen valta on kasvanut merkittäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikeistolaisten pitäisi elättää vasemmistolaisia laiskoja rottia? Miksi suostumme siihen?
Suomessa ei ole oikeistoa. Valtio on väline, ei ongelma. Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on uponnut lampaisiin valtamedian harjoittama sumeilematon Perussuomalaisten demonisointi. Ja itse asiassa koko kysymys mitä puoluetta äänestäisit viimeisenä on typerä.
Oi sinä suuri oraakkeli, jaa meille sinun tietolähteesi joka paljastaa tämän median salaliiton persuja vastaan! Me pyydämme! Aina jaksatte jauhaa jostain valtamedian salaliitosta mutta koskaan ette kerro mitä mediaa sitten pitäisi lukea.
Itse asiassa satuin paikalle kahden päätoimittajan supistessa persuvastaisiaan. Vuosia sitten illanvietossa.
Sinun täytyy ehdottomasti paljastaa tämä hävytön salaliitto. Purran mies on toimittaja, ehkä hän voisi avustaa? Sitten Riikka voi Mestarin opastuksella johdattaa Perussuomalaiset suureen vaalivoittoon 2027 jossa saadaan 90 prosenttia äänistä ja tehdään Suomesta jälleen mahtava maa!
Jokainen kyllä näkee tämän liiton tulokset avaamalla päivän lehden. Mua sitoo vaitiolovelvollisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli persut siis ylivoimaisesti vastenmielisin puolue suomalaisten mielestä.
Eipä yllätä.
"Kepu pettää aina"
100% ei haittaa tulla petetyksi.
Kepu pettää muut iltalypsyillään, mutta pitää omiensa puolta. Toisin kuin puolue joka pettää omansa.
Ja kepu (vaikka en äänestä) on ollut merkittävä tekijä hyvinvointivaltion rakentamisessa, jota nykyhallitus persujen avulla purkaa.Oli vähän eri ajat sitä rakentaessa. Valtio rikastui maailman nopeinta vauhtia, eikä velkaa ollut. Nyt yli kymmenen miljardia velkaa vuodessa ja nollakasvua pian 20 vuotta.
Väitätkö, että Suomi oli rikkaampi maa sodan jälkeen?
Suomi rikastui Sdp:n, vasemmiston, työväenliikkeen lue ay-liike ja kepun rakentaman hyvinvointivaltion ansiosta, nyt tätä on purettu oikeiston voimin ja jälki näkyy BKT:ssa ja velassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on uponnut lampaisiin valtamedian harjoittama sumeilematon Perussuomalaisten demonisointi. Ja itse asiassa koko kysymys mitä puoluetta äänestäisit viimeisenä on typerä.
Oi sinä suuri oraakkeli, jaa meille sinun tietolähteesi joka paljastaa tämän median salaliiton persuja vastaan! Me pyydämme! Aina jaksatte jauhaa jostain valtamedian salaliitosta mutta koskaan ette kerro mitä mediaa sitten pitäisi lukea.
Itse asiassa satuin paikalle kahden päätoimittajan supistessa persuvastaisiaan. Vuosia sitten illanvietossa.
Sinun täytyy ehdottomasti paljastaa tämä hävytön salaliitto. Purran mies on toimittaja, ehkä hän voisi avustaa? Sitten Riikka voi Mestarin opastuksella johdattaa Perussuomalaiset suureen vaalivoittoon 2027 jossa saadaan 90 prosenttia äänistä ja tehdään Suomesta jälleen mahtava maa!
Jokainen kyllä näkee tämän liiton tulokset avaamalla päivän lehden. Mua sitoo vaitiolovelvollisuus
Paljasta nyt edes pari hyvää vaihtoehtomediaa joista me saisimme todellista tietoa. Itsekästä olla jakamatta näin arvokasta informaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa haastattelussa oikein kysyttiin, mitä ne kysymykset oli. Tietääkö joku?
Onko tuo IS juttu johtopäätös siitä että 42% äänestää jotain muuta kuin perussuomalaisia. Pelkkiä klikkejä varten laitettu otsikko.
Nyt tuli persulle paha mieli kun tajusi kuinka puolueensa on inhotuin Suomessa. Tällainen tämä maailma on persu-kuplan ulkopuolella, ei ole mikään yllätys että vihaan perustuva puolue on inhotuin tässä maassa.
Oman kansan rakkauteen se perustuu, mutta tietenkin kun sinäkin tätä kansaa olet, niin vähän on vaikeaa pitää liekkiä yllä. Itse asiassa olenkin alkanut vihaamaan suomalaisia.
Kuten Ano? Eiköhän se persuviha ole siellä kytenyt aina suomalaisiakin kohtaan?
Sittenhän keskustan kannatus pitäisi olla 100% vasemmiston 80% ja vihreiden 88%