USU-gallup: Suomalaiset nimesivät puolueen, jota äänestäisivät viimeisenä - Näin kävi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/22d58bc8-923c-48c3-887b-343860c34…
Eduskuntapuolueista perussuomalaisia vierastetaan eniten, selviää USU-gallupista.
Perussuomalaisia äänestäisi viimeisenä 42 prosenttia suomalaisista. Vasemmistoliitto olisi viimeinen vaihtoehto 19 prosentille ja vihreät 12 prosentille.
Vähiten vastenmielisimmäksi suomalaiset kokevat keskustan, jota 0 prosenttia kyselyyn vastanneista äänestäisi viimeisenä. RKP:ta, SDP:ta ja Liike Nytiä äänestäisi viimeisenä vain kolme prosenttia.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Eli persut siis ylivoimaisesti vastenmielisin puolue suomalaisten mielestä.
Eipä yllätä.
Ei niin. Tää kansa pettää itsensä aina
Vierailija kirjoitti:
Seuraavien vaalien jälkeen perussuomalaisilla ei ole hallitukseen asiaa. Joten voiko orpo nöyrtyä siihen että menisi hallitukseen jossa demari on pääministerinä vai meneekö kokoomus mieluummin oppositioon?
Ihan itsekö keksit?😂 Odotan jo innolla kun Sofia ja Wille yhdestä suusta huutaa miten julma hallitus tuhoaa koko maan.😂
Ja pätkiikö muisti? Se oli Marin, jolle se sinipuna ei maistunut ja Orpo joutui aloittamaan hallitusneuvottelut persujen kanssa.
Marin houkutteli äänestämään puoluettaan antamalla ymmärtää, että taktinen demareiden äänestäminen on ainoa mahdollisuus välttää syöksyminen sinimustaan fasismin yöhön. Kun pick me -fasistit sitten voittivat, Marin ajoi puolueensa oppositioon ja luopui puheenjohtajuudesta, muuttui Instagramiaan lukuun ottamatta näkymättömäksi ja ilmoitti noin vartti vaalien jälkeen jättävänsä koko eduskunnan lähteäkseen johonkin Tony Blairin Ellun Kanoihin heiluttelemaan käsiään. Se olisi minkä sukupuolen ja minkä puolueen edustajalta tahansa sanalla sanoen aika paska temppu, mutta internet-ihmisten mielestä syyllinen oli tietenkin persut eikä opportunisti-Marin.
Oletan, että jokainen persuedustaja joka tippuu eduskunnasta ensi vaaleissa jättää sopeutumiseläkeen ja kaikki muut sosiaalituet nostamatta ja elää omin voimin. Puolue on saarnannut koko hallituskauden ajan että kukaan ei saa elää sosiaalituilla joten eiväthän nämä saarnamiehet ja saarnanaiset itse aio elää toisin kuin opettavat, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Persuille tulossa melkoinen antijytky kevään vaaleissa. Siellä on jokaisella persujen kansanedustajalla kylmä rinki perseessä kun persujen eduskuntaryhmä tulee puolittumaan ja vähintään joka toiselle tulee lähtö kortistoon.
Ehkä niin, mutta ei tuo kysely siitä kerro itsessään. PS oli ykkösinhokki silloinkin kun sai jytkynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta saanut 0 prosenttia. Joten keskustalla on hyvät mahdollisuudet tulla isoimmaksi puolueeksi, kun ihmiset eivät vihaa sitä.
Ihmettelen vaan, että miksi ei vihaa? Nämä aktiivimalli-kyykytykset, taksilain uudistukset ja viimeisimpänä umpisurkea sote-uudistus on kaikki keskustan luomuksia. Ja on siellä ajokorttilain uudistusta, niitä maaseudun pskakaivolakeja ja talvivaara (terrafame)-suhmurointeja jne.
Keskusta on vähän sellainen, että kaikki mihin se koskee menee pieleen.
Toki sekin on mahdollista, että keskusta on jo niin menneisyyden puolue ettei kukaan muistanut sellaista olevankaan tarjolla ;-)
Soteuudistus on demareiden luomus. Pääministeri Sanna Marin (SDP), vastuuministeri Krista Kiuru (SDP), STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhila (SDP) kun sote tehtiin. Kepu ei ole tehnyt yksin kikyä, vaan siinä olivat mukana ay-liitot ja persut ja kokoomus hallituspuolueina. Taksiuudistusta olisi voinut muuttaa Harakka (SDP) liikenne- ja viestintäministerinä Marinin hallituksessa 4 vuotta, mutta ei muuttanut.
Nyt on 3 vuotta ollut liikenne- ja viestintäministerinä Lulu Ranne (persu), joka on tehnyt jotain muutoksia, joten valitukset taksilaista voi tästä lähtien osoittaa persuille.
Vierailija kirjoitti:
Mun ranking:
Kokoomus > persut > keskusta > ali-ihmiset ja loiseläimet
Oih, ihan arjalainen tullut kertomaan kaikelle kansalle kuinka on parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että jokainen persuedustaja joka tippuu eduskunnasta ensi vaaleissa jättää sopeutumiseläkeen ja kaikki muut sosiaalituet nostamatta ja elää omin voimin. Puolue on saarnannut koko hallituskauden ajan että kukaan ei saa elää sosiaalituilla joten eiväthän nämä saarnamiehet ja saarnanaiset itse aio elää toisin kuin opettavat, eihän?
Tää. Vain veroeurojen tuhlaamista lisäävät saavat nauttia verorahoitteisista palveluista. Kukaan realisti ei. Realisteilla on sitäpaitsi muutenkin paremmat kyvyt selvitä elämässä, joten tuet pois.
Korruption kitkennällä ei kavereita tehdä, siksi persut.
”Tutkijan mukaan tulokset kertovat kasvavasta tunneperäisestä vastakkainasettelusta.”
Ihanko totta?
Persut hylkäävät aina äänestäjänsä ja asettuvat kokoomuksen ja suurpääomien puolelle tavallisia ihmisiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli oikeistolaiset voisivat äänestää kokoomusta tai persuja.
Vassarit omiaan.
Yllättyneet?
Minä olen oikeistolainen, mutta en todellakaan äänestä persuja enkä kokoomusta. Olen vanhan ajan sivistysporvari enkä kannata korruptiota enkä menneisyyteen jämähtämistä ja takapajuisuutta. Minulle ei ole Suomessa puoluetta jota äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa haastattelussa oikein kysyttiin, mitä ne kysymykset oli. Tietääkö joku?
Onko tuo IS juttu johtopäätös siitä että 42% äänestää jotain muuta kuin perussuomalaisia. Pelkkiä klikkejä varten laitettu otsikko.
Nyt tuli persulle paha mieli kun tajusi kuinka puolueensa on inhotuin Suomessa. Tällainen tämä maailma on persu-kuplan ulkopuolella, ei ole mikään yllätys että vihaan perustuva puolue on inhotuin tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ranking:
Kokoomus > persut > keskusta > ali-ihmiset ja loiseläimet
Oih, ihan arjalainen tullut kertomaan kaikelle kansalle kuinka on parempi ihminen.
Se on sitä vähän parempaa vihapuhetta.
Hyvin on uponnut lampaisiin valtamedian harjoittama sumeilematon Perussuomalaisten demonisointi. Ja itse asiassa koko kysymys mitä puoluetta äänestäisit viimeisenä on typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä.
"Kepu pettää aina"
100% ei haittaa tulla petetyksi.
Kepu pettää muut iltalypsyillään, mutta pitää omiensa puolta. Toisin kuin puolue joka pettää omansa.
Ja kepu (vaikka en äänestä) on ollut merkittävä tekijä hyvinvointivaltion rakentamisessa, jota nykyhallitus persujen avulla purkaa.
Oli vähän eri ajat sitä rakentaessa. Valtio rikastui maailman nopeinta vauhtia, eikä velkaa ollut. Nyt yli kymmenen miljardia velkaa vuodessa ja nollakasvua pian 20 vuotta.
Gallupista näkee myös sen että 42% suomalaisista elää tuella tai saa palkan jostain yhteiskunnan himmelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä.
"Kepu pettää aina"
Kepu pettää muut iltalypsyillään, mutta pitää omiensa puolta. Toisin kuin puolue joka pettää omansa.
Ja kepu (vaikka en äänestä) on ollut merkittävä tekijä hyvinvointivaltion rakentamisessa, jota nykyhallitus persujen avulla purkaa.Oli vähän eri ajat sitä rakentaessa. Valtio rikastui maailman nopeinta vauhtia, eikä velkaa ollut. Nyt yli kymmenen miljardia velkaa vuodessa ja nollakasvua pian 20 vuotta.
Väitätkö, että Suomi oli rikkaampi maa sodan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuossa haastattelussa oikein kysyttiin, mitä ne kysymykset oli. Tietääkö joku?
Onko tuo IS juttu johtopäätös siitä että 42% äänestää jotain muuta kuin perussuomalaisia. Pelkkiä klikkejä varten laitettu otsikko.
Nyt tuli persulle paha mieli kun tajusi kuinka puolueensa on inhotuin Suomessa. Tällainen tämä maailma on persu-kuplan ulkopuolella, ei ole mikään yllätys että vihaan perustuva puolue on inhotuin tässä maassa.
Oman kansan rakkauteen se perustuu, mutta tietenkin kun sinäkin tätä kansaa olet, niin vähän on vaikeaa pitää liekkiä yllä. Itse asiassa olenkin alkanut vihaamaan suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllätä.
"Kepu pettää aina"
Ja kepu (vaikka en äänestä) on ollut merkittävä tekijä hyvinvointivaltion rakentamisessa, jota nykyhallitus persujen avulla purkaa.Oli vähän eri ajat sitä rakentaessa. Valtio rikastui maailman nopeinta vauhtia, eikä velkaa ollut. Nyt yli kymmenen miljardia velkaa vuodessa ja nollakasvua pian 20 vuotta.
Väitätkö, että Suomi oli rikkaampi maa sodan jälkeen?
"rikastui"
Kertoo suunnasta, arvon ääliö. Rahaa tuli enemmän kuin aiemmin, jolloin oli varaa rakentaa aiempaa paremmat palvelut. Eivät ne luuserien tuet kuitenkaan sodan jälkeen nykyistä paremmat olleet. Ne olivat itse asiassa melkein olemattomat ja siksi rahaa valtionkassaan jäikin.
Siihen en ota kantaa onko tulos oikea vaiko väärä, mutta missä näihin pääsee vastaamaan? Itse luen liiankin aktiivisesti esim ip-lehtien nettiversioita mutta ikinä ei osu silmiin nämä gallupit / kyselyt vaan vasta niiden tulokset.