Lestadiolaiset, kertokaa miksi muut uskovat eivät ole mielestänne uskovia?
Tämä on teologinen ketju. Muut päänaukojat menkööt pois. Perustin uuden ketjun, koska pelkään että tuo yks uhkailuja sisältävä ketju ei säily kauaa.
Mutta jutellaas ystävällisesti, mutta rakentavasti. Ja mode koittakoon tajuta, että teologiset, karultakin kuulistavat linjanvedot eivät ole henkilöihin menevää ivaa. Me saatamme olla hyvissä väleissä keskenämme, vaikka veikkaisimme toistemme menevän kuumalle puolelle.
Eli kysymykseni kuuluu:
-miksi ette pidä muiden seurakuntien uudestisyntyneitä kristittyjä pelastuksen tiellä olevina? Ja älkää pliis sanoko että Jumala vain tuomitsee. Kyllä te käytännössä erottelette.
-mitkä teologiset jutut puuttuu muilta, jotka teidän mielestänne on teillä, eli olennaiset ja erottavat pelastuskysymykset?
Ja ymmärrän että jotkut teistä ajattelee vapaammin kuin muut, mutta nyt puhutaan herätysliikkeenne ydinteologiasta.
Ystävällisin mutta vakavin terveisin,
-Yhteiskristillinen
Kommentit (2155)
AIVAN SAMOIN ORTODOKSIT PITÄÄ MUITA EI MINÄÄN . Ja muut uskonnot myös . Sekopäitä . Rahan takia että saa sen palkkarahan . Ja HUIJATTUA mökit talot . Autot auton työn puolesta .
....lisäys: olkaa varovaisia. Luinkin tuosta äskeisestä raamatunkohdan lopusta, että lahkohenkiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Ja mä oon 150 % varma, että Jumala on aidosti uudestisynnyttänyt ja voimakkaasti vapauttanut synnistä & uudistanut satoja miljoonia ei-lestadiolaisia ympäri maailmaa.
-Yhteiskristillin3n
Ortodoksit käännyttää luterilaisia samoin hellarit !
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mä meen muihin juttuihin tänä iltana, palaan ehkä myöhemmin. Olen vaan pettynyt ja surullinen johtajillenne, jotka on teidät eksyttäneet osittain.
Teillä pystyy pelastumaan. Mutta mitä sen jälkeen? Vääristelette röyhkeästi Raamattua, ja yritätte omia kaikki hurskaat muka-lestadiolaisiksi 2000 vuoden ajalta, vaikka niiden liikkeiden edustajat ja asiantuntijat voisivat aikalailla älähtää röyhkeydestänne.
Sen kaiken puette herttaisiin hymiöihin ja lempeisiin lauseisiin. Kuitenkin muille vilpittömille aktiiviuskoville piut paut antaen.
Sorry. Ei mene läpi. Mutta alkuseurakuntalaisia ette voi omia, koska heillä oli usko elävämpää, Pyhän Hengen voimassa elämistä.
Gal.5
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
-Yhteiskristillinen
Miksi sinäkin kuulut johonkin lahkoon sen sijaan että palaisit takaisin katolisen kirkon huomaan, jos pidät lahkolaisuutta lihan tekona?
LAKI USKONTOLAKI SAA AIKAAN VIHAA kun taas tavalliset lait tuo turvallisuutta .
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten helluntailaisilla pyhiinvaellusmatkoja? Mikä uskontokunta tekee niitä?
Ainakin katolilaiset, ortodoksit ja luterilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lestadiolaisia on suomalaisistakin vain noin 2% ja maailman väestöstä lestadiolaisten osuus on minimaalinen. Miksi jumala pelastaisi vain näin pienen osuuden ihmisistä ja nekin vain pääosin Suomesta tai muista Pohjoismaista?
Jeesus puhuu tästä Vuorisaarnassa:
Matteus 7:13–14
“Menkää sisälle ahtaasta portista. Sillä avara on portti ja lavea on tie, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät. Mutta ahdas on portti ja kapea on tie, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.”
Jokainen lapsi syntyy tähän maailmaan uskovaisena. Kaikki lapset, jotka kuolevat lapsuususkossaan, pääsevät taivaaseen.
Tällä hetkellä herätyksen ajat ovat Aasiassa. Afrikassa on jo sellaisia rippikouluikäisiä, jotka ovat olleet uskovaisia koko ikänsä, eli siellä herätys on ollut yli 10 vuotta sitten.
”Euroopassa lähetysseuroja järjestetään Espanjassa, Isossa-Britanniassa, Latviassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä/Ranskassa, Unkarissa, Venäjällä ja Virossa. Afrikassa kohdemaita ovat Ghana, Gambia, Guinea, Kenia, Ruanda, Senegal, Sierra Leone ja Togo. Seuroja järjestetään myös Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Ecuadorissa sekä Pakistanissa.”Ihanko tosissaan väität, että kaikista maailman kristityistä vain pieni lestadiolaisuusjoukko pelastuisi? Lestadiolaisilta on tainnut unohtua kristinuskon tärkein oppi eli armo.
Armo on tarjolla ohan kaikille. Valitettavan moni sen ylenkatsoo. Usko on lahja, joka pitää ottaa vastaan lapsen lailla:
-Kiitos!!!
Tässäkin ketjussa moni haluaa ottaa sen vastaan, mutta kuten aikuinen lahjan vastaan ottaa:
-järki mukana
-”en minä tätä olis tarvinnu”
-”mulla on jo tämmönen”
-”ei oo tälle käyttöä”
-”apua, pitää keksiä joku vastalahja (omat teot)”
Jne.
Lain kautta siis USKONTOLAKI et pelastu . Armo pelastaa . Ala armahtaa toisia ja itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksit eivät käännytä ketään ja pitävät muiden kristittyjen käännyttämistä erityisen kiellettynä.
Justiin luettiin että Wolf susi on juutalainen nimi Saksasta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksit eivät käännytä ketään ja pitävät muiden kristittyjen käännyttämistä erityisen kiellettynä.
Kuule ortodoksit pitää luterilaisen kirkon tiloissa kokouksia . Pirkko Jalovaara vain yksi esimerkki ja Tuomas messut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, mä meen muihin juttuihin tänä iltana, palaan ehkä myöhemmin. Olen vaan pettynyt ja surullinen johtajillenne, jotka on teidät eksyttäneet osittain.
Teillä pystyy pelastumaan. Mutta mitä sen jälkeen? Vääristelette röyhkeästi Raamattua, ja yritätte omia kaikki hurskaat muka-lestadiolaisiksi 2000 vuoden ajalta, vaikka niiden liikkeiden edustajat ja asiantuntijat voisivat aikalailla älähtää röyhkeydestänne.
Sen kaiken puette herttaisiin hymiöihin ja lempeisiin lauseisiin. Kuitenkin muille vilpittömille aktiiviuskoville piut paut antaen.
Sorry. Ei mene läpi. Mutta alkuseurakuntalaisia ette voi omia, koska heillä oli usko elävämpää, Pyhän Hengen voimassa elämistä.
Gal.5
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
-Yhteiskristillinen
Miksi sinäkin kuulut johonkin lahkoon sen sijaan että palaisit takaisin katolisen kirkon huomaan, jos pidät lahkolaisuutta lihan tekona?
Lahko on virallisesti muu kuin kristillinen yhteisö. Esim Jehovan todistajat ja mormonit.
Hellarit tekee juuri sitä myös että uudestaan kastaa helluntailaisuuteen jo kristittyjä jotka kastettu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ortodoksit pitää luterilaisen kirkon tiloissa kokouksia . Pirkko Jalovaara vain yksi esimerkki ja Tuomas messut.
Ortodoksit pitävät usein jumalanpalveluksia ja joskus muitakin tilaisuuksia luterilaisen kirkon tiloissa niillä paikkakunnilla, joilla heillä ei ole omaa pyhäkköä. Se ei ole käännyttämistä nähnytkään.
Lutherin äiti oli must romani . Lindmann.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gal.5
-Yhteiskristillinen
Lahko on virallisesti muu kuin kristillinen yhteisö. Esim Jehovan todistajat ja mormonit.
Yhteiskristillisyys ei ole lahkolaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksit pitävät usein jumalanpalveluksia ja joskus muitakin tilaisuuksia luterilaisen kirkon tiloissa niillä paikkakunnilla, joilla heillä ei ole omaa pyhäkköä. Se ei ole käännyttämistä nähnytkään.
Se on pahasti sekoittamista ja ne hindujen kynttilät vielä kabbalaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis.
Älä kuskaa rumia ikonoksia muiden tiloihin . Ristiin naulittu on kaikilla evankeliumin uskoneilla.
Onko muuten helluntailaisilla pyhiinvaellusmatkoja? Mikä uskontokunta tekee niitä?