Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten juhlavaatteet eivät kelvanneet anopille.

Vierailija
21.05.2007 |

Tiedossa siis anopin toisen pojan (siis mieheni veljen) häät tänä kesänä. Tiedän, että se on tärkeä juhla miehelleni ja hänen perheelleen ja toki myös minulle ja lapsille- läheisiä kun olemme.

Silti en halunnut tuhlata aivan älyttömyyksiä lasten vaatteisiin.

Tilasin pojalle 3v elloksen theo&pauline- mallistosta pellavan värisen pikkutakin, valkoisen lyhythihaisen kauluspaidan ja takin väriset saman sarjan polvihousut. Jalkaan poika laittaa kelistä riippuen ruskeat nahkaiset sandaalit tai ruskeat nahkaiset nauhakengät.

Tytölle 5v tilasin saman malliston pellavan värisen/beessin yksinkertaisen mekon jossa vyötäröllä taakse sidottava valkoinen nauha. Mekko on pitkä ja helmassa on vähän kirjailua. Mielestäni kaunis. Jalkaan tyttö laittaa valkoiset nahkaballeriinat. Kihara pitkä tukka auki muuuten, mutta otsatukka valkoisella soljella kiinni.

Noh, tässä siis tarkka sepostus asuista.

Anoppi näki vaatteet ja meinasi tiputtaa silmät päästään. Pojan polvihousut eivät kuulemma ole juhlavaate! Eivät muuten ole mitkään bermudat vaan siistit prässihousut, lyhyet tosin, mikä on mielestäni 3-vuotiaalle täysin ok. Tytön mekko on kuulemma vaisu, ei juhlavaate lainkaan. Lupasi teettää ystävällään molemmille juhla-asut. Sanoi vielä lapsiin vilkaisten että mitähän toi äiti oikein on miettinyt... Kerroin kauniisti ja kerroin, etttä pidän vaatteista, samoin mieheni ja lapset. Ja on mielestäni ikävää viedä lapsilta juhlainto haukkumalla heidän vaatteensa.

Anoppi ei ole sen koommin vaatteista puhunut, mutta on selvästi takakireä kun näemme. VITTU! Anteeksi.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei juhlavaatteita? SIihen ne ainakin on tarkoitettu.

Vierailija
42/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota kantaa anoppiisi sinänsä, koska en häntä tunne ja kuvauksesi perusteella on paha laajemmin analysoida.

Mutta noin muuten ei kannata kamalasti loukkaantua eri sukupolvien erilaisista juhlavaatetus-käsityksistä. Vanhemmilla ihmisillä tuppaa olemaan aika lailla muodollisemmat tavat siinä suhteessa. Itse muistan parinkymmenen vuoden takaa, kuinka äitini meinasi saada slaagin, kun en suostunut pukemaan hellesäässä lakkiaisiini sukkahousuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet, jotka kuvailit kuulostavat kyllä todella hyviltä ja aivan riittävän juhallisilta häihin; hienompiinkin sellaisiin. Itse olin jokin aika sitten erään todella tunnetun/varakkaan suomalaissuvun tyttären häissä (en aio kertoa minkä suvun), ja häät oli aivan viimeisen päälle järjestetty isolla rahalla. Ja ihan sellaisia kotelomekkoja sielläkin näkyi, sekä hame + juhlavampi toppi-yhdistelmiä. Sinuna ostaisin jonkun kevyen, läpikuultavan hartiahuivin tuohon asuusi. Ne antavat paitsi kivan juhallisen silauksen yksinkertaiseen pukuun, myös lämmittävät hartioita. Eikä huivia tarvitse koko ajan pitää harteilla.

Anoppisi on käytöstaidoton idiootti, ja kaiken lisäksi ilmeisesti huonomakuinen. Elämme 2000-lukua, ja kiiltävät röyhelöt sekä ylipynttäytyminen tosiaan jäivät sinne 80-90-luvun taitteeseen!

Sinuna en korviani lotkauttaisi moiselle tekstille, tosin vastaisuudessa jättäisin vaatevalintani esittelemättä. Se, että anoppi pahoitti tyttösi mielen on tässä kaikista ikävintä! Puhut tytön kanssa ja sanot, että jotkut ihmiset, varsinkin vanhat, ovat joskus tuollaisia vähän hassuja, eivätkä oikein ymmärrä, mikä on juhlavaate nykyaikana ja mikä ei. Kehut mekkoa kaikkein nätimmäksi juhlavaatteeksi, minkä tiedät ja pistät miehenkin kehumaan. Ja miksi ette vaikka kävisi ostamassa jotain pientä korua tytölle. Sanot, että mekko on kaunis noinkin, mutta ostetaan " mummin mieliksi" . Tyttö saisi itse valita, ja olisi varmaan tosi tyytyväinen.

Jaksamisia anopin kanssa! Pidä pääsi!

Vierailija
44/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei varmasti esikoinen pistäisi beessiä mekkoa päälleen. Itsekin vältän beessiä lasten vaatteissa. Esikoinen on hyvinhyvin kriittinen värien suhteen, vain vaaleanpunainen kelpaa ;-) Ja koska hän siitä niin pitää, annan hänen pitää päänsä. Minä huolehdin vain, että hänellä on yhteensointuvat vaatteet häissä. Ensi kesäksi on ostettu kiiltelevää vaaleanpunaista (satiinia kai) kangasta oleva mekko. Lapsi rakastaa sitä. Minustakin se on ihan nätti. Ja jakku siihen lisäksi, sekä sandaalit.

Pojalle on mielestäni tosi vaikea löytää juhlavaatteita. Haluaisin ostaa hänelle " suorat" housut, jotka eivät olisi liian kalliit. Ja mielellään kiva värikkään päällä mukavan tuntoisen paitapuseron. Riittävät mielestäni kaksivuotiaan hääjuhla-asuksi. Vaan se se vasta hankalalta tuntuukin. Ei tunnu mistään löytyvän sopivia. Enkä halua maksaa omaisuuksia. Enkä haluaisi beessejä vaatteita ;D

Vierailija
45/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hän VOI lapsen kuullen sanoa jotain noin typerää ja pahoittaa lapsen mielen. Ihan tässä melkein alkaa itkettää, kun ajattelen tyttösi mielipahaa.

Valitsemasi asut ovat ihanat. Tarpeeksi juhlavat, mutta eivät mitkään ylikoreat hörhelöt. Olette varmaan tyylikäs perhe siellä häissä.

Pikkupojan juhla-asuksi kesällä sopivat polvihousut hyvin. Jotkut pitkät tummat housut ovat enemmän vähemmistökansalaistemme poikien vaatetusta.

Makujahan on monia. Jokainen toteuttakoon itseään ja pukeutukoon sellaisiin juhlavaatteisiin kuin haluaa.

Pitäisiköhän sinun puolestasi kauhistella anoppisi juhlaeleganssia?

Vierailija
46/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vähän on aiheuttanut kärhämää että minä pukeudun omalla tyylilläni. Eli viestini sinulle ap: ei kannata provosoida tai loukata anoppia, mutta kyllä tässä tapauksessa voit luottaa omaan makuusi ja pukea itsellesi ja lapsillesi just mitä tykkäät.

Vierailija
47/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksei juhlavaatteita? SIihen ne ainakin on tarkoitettu.

Mielestäni ko. vaatteet sopivat ihan hyvin esim. tavallisiin kesäjuhliin tms. mutta voin kuvitella anopin mielessä olleen se, että lähisuku pukeutuisi juhliin hiukan juhlavammin.

Kuten jo aikaisemmin sanoin - nuo vaatteet ovat ihan kivoja, mutten ainakaan minä niitä lasteni päälle laittaisi veljeni tai sisareni häihin. Ehkä siskonkumminkaiman tai jonkun muun tuttavan kyllä. AP:lle ei tainnut juolahtaa mieleen, että anoppi (ja hääpari?) haluaisivat koko lähiperheen olevan hiukan juhlavammin pukeutunut.

Vierailija
48/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menis hermot, jos oma äiti tai anoppi alkais lapsia pukemaan.

Meillä ihan selkeästi omat perheet pukee lapset, muut ei siihen puutu.

Muistan lapsuudestani, kuinka mummo ja äitini aina tappelivat vaatteistani.

Eli kandee pysyä kannassaan ja vastata itse lastensa tyylistä. Ja valitsemasi vaatteet on tyylikkäät!

Vierailija
49/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni on läheiset suhteet mieheni veljeen ja hänen tulevaan vaimoonsa. Häät ovat hienohkot, mutteivat tönkköviralliset. Vihkiminen tapahtuu siis kartanossa, samoin hääjuhla. Morsiamella on hiukset auki ja niissä luonnonkukkia... Juhlaan tulee paljon lapsia ja morsiuspari on muutenkin sellainen iloinen, kaikille hyväätarkoittava, rento, mutta tyylikäs pari. En IKINÄ osaisi kuvitella että heidän mielestään lasten asut eivät olisi tarpeeksi juhlavat.

ap

Vierailija
50/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ja miehelläni on läheiset suhteet mieheni veljeen ja hänen tulevaan vaimoonsa. Häät ovat hienohkot, mutteivat tönkköviralliset. Vihkiminen tapahtuu siis kartanossa, samoin hääjuhla. Morsiamella on hiukset auki ja niissä luonnonkukkia... Juhlaan tulee paljon lapsia ja morsiuspari on muutenkin sellainen iloinen, kaikille hyväätarkoittava, rento, mutta tyylikäs pari. En IKINÄ osaisi kuvitella että heidän mielestään lasten asut eivät olisi tarpeeksi juhlavat.

ap

Kuten jo sanoinkin ne ovat tosi söpön ja kivan näköiset! Anopin asenteesta päättelin tilaisuuden saattavan olla " tönkkövirallinen" , jolloin nuo asut eivät ehkä olisi olleet riittävän juhlalliset.

Vierailija
51/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta ymmärrän anoppiasikin. Juuri tuolla tavallahan pienet pojat ja tytöt pukeutuivat 40-50- luvuilla! Ja aiemminkin. Anoppi ei ehkä miellä tuota vanhanaikaista tyyliä juhlavaatteiksi. Kivojahan ne olivat mutteivät minunkaan mielestäni sovi isoihin juhliin, varsinkaan lähisukulaisten.

Vierailija
52/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukisivat lapselle häihin? Minusta juuri tällaiset yksinkertaiset vaatteet ovat tyylikkäitä ja kaikki kiiltävät röyhelöt KAMMOTTAVIA!

Vierailija
53/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle ehkä jotain valkoista, vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Hieman koristeellisempaa kuitenkin kuin tuo elloksen mekko. Mutta jos olisin jo vaatteet hankkinut, niinkuin sinä, laittaisin ne ilman muuta.

T: 55

Vierailija
54/61 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit voi suksia kuuseen vaatteineen. Haluaa vaan koreilla ja brassailla lapsen lapsillaan.

ja joku kultainen huivi (ohut ja säkenöivä) sopisi sulle mekkoon :)

Vierailija
55/61 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan mun makuun mutta varmasti tarpeeksi juhlavat.

69

Vierailija
56/61 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ap pääsi tuossa vaateasiassa! Aivan ihanat vaatteet. Mauttomia ovat ne hörhellykset..sopivat naamiaisiin prinsessa-asuksi, mutta ei häihin!

Vierailija
57/61 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyllialushame tytöllä kruunaa kaiken! :) Mun mielestä nuo olivat aivan tarpeeksi juhlavat lapsille kesähäihin kartanoon.

Vierailija
58/61 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tytön kanssa illalla ostamassa hänelle sellaisen tyllialushameen mekon alle. Se nostaa kivasti vähän mekon helmaa ja on muutenkin aika ihana :) Tyttö oli tosi mielissään. Sovittiin että juhlaan laitetaan sitten vielä vähän jotain valkoisia kukkia hiuksiin.

Niin ja joku epäili ettei tyttö tykkää beigestä mekosta. Lapsilla on oma makunsa, siinä missä aikuisillakin. Ei kaikki pikkutytöt hinkua vaaleanpunaista, vaikka omasi niin tekisikin. Itse rakastan pienenä tyttönä tummansinistä ja yksinkertaisia liivimekkoja ja kauluspaitoja. Äitini olisi mielellään ostanut hörsyvämpiä, mutta se oli minun makuni.

Ja muuten, onko niin ettei 5-vuotiaan vaatteisi saisi näkyä äidin maku? Ei meillä kuitenkaan lapset vielä vaatteistansa täysin itse päätä. Mukana päättämässä saavat toki olla.

ap

Vierailija
59/61 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on tietenkin oppimisesta esimerkin voimin. Minusta on selvää, että äiti ohjaa tyttöään suosimaan sen tyylisiä vaatteita, mitä itse pitää kauniina ja tyylikkäinä.

Serkkuni äiti on aina pukenut tyttärensä ja itsensä tosi koreisiin ja kiiltäviin keinokuituhörsötyksiin ja nyt tyttären pikkutytöllä on samaa tyyliä.

Meidän äiti ompeli itse kauniista puuvillakankaista meille juhlamekot. Oli niissä joskus rimssujaja leveä helma, mutta aina ne oli raikkaan näköisiä ja tyylikkäitä. Nyt äitini ompelee juhlamekot tytöilleni ja aina olemme niistä pitäneet. Meillä on niin samanlainen maku kankaiden ja mallien suhteen.

Vierailija
60/61 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He yrittävät päättää ihan kaikesta. Onneksi mieheni on aina samaa mieltä kanssani, mutta on tietysti joutunut joissain tilanteissa tasapainottelemaan heidän kanssaan taloudellisten asioiden vuoksi. Olen vain tullut siihen tulokseen, että olisi jo heti alun alkaen pitänyt tehdä 100 % selväksi, ettei meidän asioihin puututa. Monelta veivaukselta olisi säästynyt ehkä myöhemmin. Tai sitten ei...