Lasten juhlavaatteet eivät kelvanneet anopille.
Tiedossa siis anopin toisen pojan (siis mieheni veljen) häät tänä kesänä. Tiedän, että se on tärkeä juhla miehelleni ja hänen perheelleen ja toki myös minulle ja lapsille- läheisiä kun olemme.
Silti en halunnut tuhlata aivan älyttömyyksiä lasten vaatteisiin.
Tilasin pojalle 3v elloksen theo&pauline- mallistosta pellavan värisen pikkutakin, valkoisen lyhythihaisen kauluspaidan ja takin väriset saman sarjan polvihousut. Jalkaan poika laittaa kelistä riippuen ruskeat nahkaiset sandaalit tai ruskeat nahkaiset nauhakengät.
Tytölle 5v tilasin saman malliston pellavan värisen/beessin yksinkertaisen mekon jossa vyötäröllä taakse sidottava valkoinen nauha. Mekko on pitkä ja helmassa on vähän kirjailua. Mielestäni kaunis. Jalkaan tyttö laittaa valkoiset nahkaballeriinat. Kihara pitkä tukka auki muuuten, mutta otsatukka valkoisella soljella kiinni.
Noh, tässä siis tarkka sepostus asuista.
Anoppi näki vaatteet ja meinasi tiputtaa silmät päästään. Pojan polvihousut eivät kuulemma ole juhlavaate! Eivät muuten ole mitkään bermudat vaan siistit prässihousut, lyhyet tosin, mikä on mielestäni 3-vuotiaalle täysin ok. Tytön mekko on kuulemma vaisu, ei juhlavaate lainkaan. Lupasi teettää ystävällään molemmille juhla-asut. Sanoi vielä lapsiin vilkaisten että mitähän toi äiti oikein on miettinyt... Kerroin kauniisti ja kerroin, etttä pidän vaatteista, samoin mieheni ja lapset. Ja on mielestäni ikävää viedä lapsilta juhlainto haukkumalla heidän vaatteensa.
Anoppi ei ole sen koommin vaatteista puhunut, mutta on selvästi takakireä kun näemme. VITTU! Anteeksi.
Kommentit (61)
Tuohon tyyliin mäkin pukisin lapseni, jotta voivat olla vapautuneesti, ei kiristä, hierrä.
Ja kesähäät, miksi pitäisi olla leningit vinossa, kun siisti voi olla muutenkin
Kyllä THEO&PAULINE vaatteet ovat aivan ihania JUHLAVAATTEITA!!
Aika törkeää mennä tolleen haukkumaan ja arvostelemaan...
Sinuna pitäisin vaan kiinni noista ostamistasi asuista enkä antaisi anopin puuttua moiseen. Sinunhan ne lapsesi ovat eivätkä hänen.
Nyt nenu pystyyn; olet taatusti ostanut mitä suloisimmat vaatteet pikku prinssillesi ja prinsessallesi!!
Mutta tiedän kyllä, että omallekin anopille esim. tytön juhlavaate tarkoittaa röyhelöitä, kankaan pitää olla vaaleanpunaista satiinia tai ainakin jotain kiiltävää tai sitten pitsiä, ruusukoristeita yms. omasta mielestäni ei-niin-ihanaa...
ymmärrän todella vitutuksesi! minullakin karvat nousivat pystyyn,kun luin viestisi! älä missään nimessä anna periksi anopillesi, todella lapsellista käytöstä häneltä! minusta kuvailemasi vaatteet vaikuttavat aivan ihanilta, laita ihmeessä ne päälle lapsillesi! Hmph=/ tuli paha olo sinun puolestasi..
Itsekin pidän noita kyllä ihan juhlavaatteina ja ennen kaikkea ne ovat meidän perheen tyyliset. Mulla ei ole mitään tylliä ja pitsiä vastaan, se ei vain ole meidän tyyliämme. Anoppi on hieno ihminen ja pukeutuu aina todella näyttävästi ja taitaa olla pettynyt kun on saanut tällaisen yksinkertaisen maun omaavan miniän :(
Mahtaa se lentää selälleen kun näkee mun asuni :)
ap
ja kengätkin vielä ihan " kunnon kengiltä" eikä lenkkareilta kuten mä laitoin miehen veljen häihin kun en viitsinyt yksiä häitä varten ostaa mitään juhlakenkiä.
Itse en pidä tytöillä mistään röyhelörimpsurämpsyprinsessahameista. Vaikka mun puolesta saavat muut pitää, koska ymmärrän tyttöjen prinsessainnon ja söpöjähän ovat kuitenkin :)
Pidä pääsi vain noitten vaatteitten suhteen. Ne ovat kauniit ja tyylikkäät, ja sopivat just passelisti kesähäihin. Ihanasti vielä ihan samantyyliset molemmilla lapsilla. Sulla taitaa olla parempi maku kuin anopillasi. Yöks.
Ymmärrän sinua, mutta kun toiset vaan tykkää lapsista hörsöissä. Anna sen maksaa, saat ilmaiset vaatteet.
Mun lapset on jo niin isoja, että enää ei sukuakaan kiinnosta... se menee ohi.
tylliröyhelöhörsötyksiä tytölle. Materiaali on aina jotain todella hikoavaa keinokuitua ja tyttö ei tykkää edes pitää niitä kun kuulemma kutisee. Ja puhumattakaan siitä että ovat mahdottoman epäkäytännöllisiä kaikkine nauhoineen ja helmoineen.
Olen sanonut asiasta, mutta ei mene jakeluun ja kaikkien juhlien alla on aina sama homma. Ja jos joskus ollaankin laitettu joku heidän ostamansa mekko päälle niin siitä ylistyksestä ja itsensä ja oman makunsa kehumisesta ei tule loppua; kun he ovat niiiiiin hienot vaatteet hankkineet että siitä pitää jauhaa koko ajan ja kertoa ihan kaikille.
Kun joku ehdotti, että anna vain anopin ostaa ilmaiset vaatteet. Eihän ne tavallaan ilmaiset ole kun sitten jo ostetut menee hukkaan.
Ja ei, en aio kyllä myöntyä anopin tahtoon. Olen ollut hänelle hyvin ystävällinen ja kieltäytynyt kauniisti, mutta en sentään anna hänen sanella lasteni pukeutumista. Me tulemme perheenä ja sen näköisenä kuin olemme. Ymmärtäisin ehkä paremmin jos tosiaan muksut olisi tulossa farkuissa ja tarralenkkareissa, mutta mielestäni anopilla ei ole nokan koputtamista. Kyse on vain makuasioista, en jaksa uskoa että joku vieras loukkaantuisi poikani polvihousuista...
Kurjaa vain, että juhlaa varjostaa nyt tuo anopin mökötys.
ap
Pistät vaan ne vaatteet mitä oot ajatellut etkä kuuntele anoppis valituksia!!
JA OIKEESTI IHMISET, ÄLKÄÄ VÄLITTÄKÖ SIITÄ MITÄ MUUT IHMISET ON TEISTÄ/TEIDÄN VALINNOISTA MIELTÄ!!
Voin kuvitella miltä anoppisi näyttää. Mielestäni kuitenkin yksinkertainen on kaunista ja nyt eletään 2000-lukua eikä mitään 80-luvun hörhelöaikaa.
Mun mielestä suunnittelemasi vaatteet kuulostaa tosi kauniilta, laittakaa ihmeessä ne ja antakaa anopin " kärsiä" :)
Mulla on taas sellainen " ongelma" , kun anoppi on tyrkyttämässä tyttärensä pojan vanhoja juhlavaatteita meidän lapselle kesän häihin. No, suorat mustat housut ja valkoisen paidan vielä voisinkin laittaa, mutta kun lisäksi tulisi hopean harmaa, kirjailtu liivi ja sini-puna-keltainen autokuvioinen solmio, niin ei kiitos! En vain kehtaisi kieltäytyä... Ehkä otan ne vastaan, mutta laitan vain paidan ja housut.
onnittelut ihanasta vaatevalinnasta.
Laita mies asialle jos anoppi vielä palaa asiaan - tai varmistamaan saman tien, ettei mitään vaatteita vain ole tekeillä...
kuulostavat tosi kauniilta ja tarkkaan mietityiltä, kuten moni onkin jo todennut. Tuohon anoppisi kommenttiin polvihousujen sopimattomuudesta juhlavaatteiksi sanoisin, että anoppisi mielipiteen voit jättää ihan omaan arvoonsa!
Italialaiset ovat kuuluisia tyylitajustaan ja juhlissa pikku-pojilla on yleensä yllään juuri noita polvihousuja, jotka ovat tosi suloisen ja tyylikkään näköisiä! Olin itse pari viikkoa sitten suurissa häissä Milanossa ja kyllä pikku-herroilla oli 90% jotkut ihanat polvihousut ja asuun sopivat nahkakengät.
anoppisi kuulostaa juuri siltä, että hänellä on täysi työ kauhistella ja tarkkailla häissä paljon muitakin asioita, jotka hän tekisi toisin...
Onkohan morsian hyväksyttänyt hääpukunsä hänellä - ajatteles, jos se on joku yksinkertainen eikä röyhelö ja ajatteles, jos se ei olekaan vitivalkoinen ;)!
Minä en yleensä kirjoittele tällaisiin avauksiin mitään, kun ei minulla enää anoppia olekaan mutta tämä anoppi kyllä vetää pohjat! Miksi iso osa anopeista kuvittelee, etteivät heidän täysikasvuiset lapsensa pysty ihan itse päättämään tällaisista asioista ja anna kaikkien kukkien kukkia. Mitä he kuvittelevat saavuttavansa tällaisella käytöksellä?
Sori, pisti ihan verenpaineet nousemaan.
Enkä usko, että hän alkaisi selän takana teettää pukuja. Tai totta puhuen, voisi kyllä sen tehdäkin, mutta en usko että tässä tilanteessa, kun on niin kovin loukkaantunutta...
Olen tosi iloinen ja ylpeä miehestäni, joka pitää aina minun puoltani näissä asioissa. Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun anoppi pyrkii päättämään meidän asioistamme.
ap
ne mummot ja anopit kun tahtoisivat niitä hörselöitä ja röyhelöitä... Pidä vaan pääsi, vaatteet kuulostaa tosi kivoilta. Meidän mukuloilla oli viime kesänä samankaltaiset juhlatamineet.