Huono kunto ihmisillä
Sen ymmärtää ja tajuaa jokainen vähäänkin järkevä ihminen, että jos on esim fyysisesti jotenkin sairas, niin tietenkään se liikkuminen ei ole samalla tasolla ns terveiden kanssa, puhun nytten niistä ihmisistä, joilla on kunto niin alhaalla, että esimerkiksi portaiden nousu vie voimat, puhumattakaan että kävisi 300m päässä kaupassa kävellen. Kyllä sille kunnolleen pystyy paljon tekemääkin parempaan suuntaan, toki kuulee milloin mitäkin "syytä" miksei huolehdi itsestään, milloin sää, milloin kuun asento. Tätä ei tietenkään saisi sanoa täällä ääneen, kun heti leimataan läzki vihaajaksi tms typerää.
Kommentit (129)
Mun ylipainoiset kaverit räkätti miulle kunnolla kuinka mun aloitettu pyöräily, kuntosalilla käynti on ihan huuhaata. Sanoin tehkää perässä, niin loppui kuin seinään räkätys.
Mikä helvetin vajaaälyinen nostelee koko ajan ketjua johon vastaillaan muutenkin?!?
Kyllähän se liikunta on tärkeetä, väittäkööt mursut, laiskat yms muuta sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin vajaaälyinen nostelee koko ajan ketjua johon vastaillaan muutenkin?!?
Sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu ihan päin naamaa, että minkä takia liikut, ei se hyödytä yhtään!?, kun sulla tota ylipainoo on vähän. Oon vaan sanonut suoraan, että kylläpäs auttaa, kokeile itsekin, niin kylläpä on hiljaista ihmistä.
Tuohan on ihan typerää käytöstä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä?
Ei vit tu sä olet tyhmä! Tarkoitin tuota helvetin ääliötä joka laittaa uppia ja muuta!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä kun ihmetellään miksi ollaan niin huonokuntoisia..? Jaa-a, no mikähän olisi syynä?
Jaah, en tiedä 😂 pitää kysyä meediolta..no tää oli joke.
Uimahallissa ihmettelen miten paljon siellä käy ihmisiä, joilta on amputoitu raajoja tai ovat halvaantuneet jaloista. Osa todella kovakuntoisia uimareita. Toiset taas keksivät kaikki mahdolliset selitykset miksei voi tehdä mitään.
Ostin crosstrainerin, ja kannatti. Sillä tulee liikuttua 4x viikossa, ja paino pudonnut 12kg. Kunto noussut kohisten. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa ihmettelen miten paljon siellä käy ihmisiä, joilta on amputoitu raajoja tai ovat halvaantuneet jaloista. Osa todella kovakuntoisia uimareita. Toiset taas keksivät kaikki mahdolliset selitykset miksei voi tehdä mitään.
Tämä on kyllä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä?
Ei vit tu sä olet tyhmä! Tarkoitin tuota helvetin ääliötä joka laittaa uppia ja muuta!!!!!!
Tyhmittelet täällä muita? Katsohan peiliin.
No kyllähän se on aika kummallista nostella uppaamalla jotakin ketjua joka on kuitenkin aktiivinen.
- eri
Eilen tein kaikenlaista , kalastin , öljysin 50m2 terasseja ym ym, ja tänään vain lueskelin ja soin herkullisen kala-aterian. Näin se menee ilolla. Olen 84v.
Silloin havahduin kunnolla huonoon kuntooni kun hengästyin pahasti 500m kauppamatkalla, aloitin pitkät kävelylenkit, niin äkkiä kunto nousi. Myöhemmin aloitin myös sulkapalloilun ja kuntosalin.
Hommasin semmoisen kuntopyörän, jossa on selkänoja, se on malliltaan erilainen. Sairauksieni takia ostin, että voin pitää yllä kuntoani turvallisesti. En ole katunut päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eräs naapuri valitti vuodesta toiseen mulle, että kun ei jaksa kävellä kaupalle, että mitä voisi tehdä asialle..enpä uskaltanut mitään sanoa tuohon, kun jaaha enpä tiiä.
En minäkään uskaltaisi sanoa mitään elintapojen merkityksestä tuossa tilanteessa, kokemusta on kun ollaan sitten raivottu takaisin.
Raivottu - millainen ihminen raivoaa tosiasioista? Minä ainakin vaan toteaisin että joo olen laiska. En kyllä kyselisi mitä voi tehdä kunnon parantamiseksi kun tiedän sen itsekin.