Huono kunto ihmisillä
Sen ymmärtää ja tajuaa jokainen vähäänkin järkevä ihminen, että jos on esim fyysisesti jotenkin sairas, niin tietenkään se liikkuminen ei ole samalla tasolla ns terveiden kanssa, puhun nytten niistä ihmisistä, joilla on kunto niin alhaalla, että esimerkiksi portaiden nousu vie voimat, puhumattakaan että kävisi 300m päässä kaupassa kävellen. Kyllä sille kunnolleen pystyy paljon tekemääkin parempaan suuntaan, toki kuulee milloin mitäkin "syytä" miksei huolehdi itsestään, milloin sää, milloin kuun asento. Tätä ei tietenkään saisi sanoa täällä ääneen, kun heti leimataan läzki vihaajaksi tms typerää.
Kommentit (129)
Niin.
”Jos liikunnan harrastaminen tuntuu tympeältä, syy saattaa olla nykyihmisen geeneissä, jotka ohjaavat joutenoloon.”
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/eiko-liikunta-kiinnosta-voit-syyttaa-i…
No ei mikään ihme kun salilla ei saa työttömät käydä eikä edes työllisetkään.
Juu tuttu sanoi tekevänsä 30 punnerrusta päivittäin ja kun sanoin sen olevan vähän hän katsoi minua kun olisin laskeutunut avaruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Juu tuttu sanoi tekevänsä 30 punnerrusta päivittäin ja kun sanoin sen olevan vähän hän katsoi minua kun olisin laskeutunut avaruudesta.
Eikö tee muuta?
Niin, olen 65-v. ja minulla on sydänsairaus ja nivelrikkoa nilkoissa ja jalkaterissä.
Heinäkuussa kardiologi kysyi, että jaksanko kävellä portaat toiseen kerrokseen lepäämättä välillä? No todellakin jaksan, kävelen kuudenteen kerrokseen pahemmin puuskuttamatta ja 6 km sauvalenkit sujuvat mainiosti.
Kuntopyörä on kätevä, kesät talvet voi polkea milloin haluaa sisällä.
Terve ihminen joka vieroksuu tai halveksuu liikkumista on itselle hyvin omituinen, mutta tehkööt mitä lystää