Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti lyhyellä ilmoituksella 16 vuoden avioliitosta ja lähti kahdessa tunnissa ovesta ulos

Vierailija
11.07.2026 |

Oli tavallinen kevättalven sunnuntai-ilta. Mari seisoi keittiötason äärellä, aviomiehensä hänen rinnallaan. Mies ja lapset olivat juuri palanneet hiihtolomareissulta ja pariskunta valmisti perheelle iltapalaa kotona.

Kun puoliso kertoi olevansa todella rakastunut, oli Mari ensin imarreltu. Hän muiskautti suukon poskelle ja vastasi rakkaudentunnustukseen. Viikossa toista oli ehtinyt jo kaivata.

Tomaattiveitsi pysähtyi matkallaan puoliväliin, kun mies tokaisikin, ettei rakkauden kohteena suinkaan ollut Mari, vaan toinen nainen. Kuudentoista vuoden suhde oli tulossa päätökseen.

Nykyään Mari kutsuu illan tapahtumia kahden tunnin avioeroksi.

Alkušokin jälkeen hän kiirehti vessaan, jossa romahti lattialle. Mies soitti Marin ystävälle, joka saapui paikalle, kun mies jo pakkasi tavaroitaan.

Kahdessa tunnissa mies oli jo lähtenyt kasseineen. Neljään kuukauteen Mari tai lapset eivät saaneet häneen mitään yhteyttä. Isä ei tavannut lapsiaan eikä asioista keskusteltu.

Koko ajan perheen kolme lasta olivat kuunnelleet yläkerrassa.

Marin isä hankki asianajajan ositusta varten ja ystävä kehotti selvittämään lasten huoltajuuskysymyksen lastenvalvojalla. Työnantaja mahdollisti pidemmän poissaolon ja rauhassa toipumisen.

Samalla ystävä talutti suihkuun, vaihtoi lakanat sänkyyn, kävi kotona pesemässä pyykkiä ja laittamassa ruokaa. Lopulta hän myös passitti Marin sairaanhoitajan puheille, mistä alkoi pitkä terapiapolku.

Terapeutin kanssa purettiin eron aiheuttamaa syyllisyydentunnetta siitä, ettei Mari ollut huomannut merkkejä uskottomuudesta aiemmin. Jälkikäteen oli käynyt ilmi, että miehen sivusuhdetta oli kestänyt ennen eroa jo monta vuotta.

Mari oli huomannut miehen käytöksessä muutoksia, joita hän ei kuitenkaan aiemmin ollut osannut epäillä. Mies oli yllättäen alkanut ostaa uusia vaatteita ja hygieniarutiinit tarkentuivat. Myös puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta.

– En tänä päivänäkään tiedä syytä miehen lähdölle tai sivusuhteelle, enkä koskaan saa tietää. Terapiassa opin, ettei minun tarvitsekaan tietää syytä. Muodostan omat arvoni ja oman käsitykseni siitä, mitä tapahtui. En voi kantaa syyllisyyttä toisen ratkaisuista, vaan omat ratkaisuni ovat ne tärkeimmät.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/40e6455a-b06e-4804-8f46-a96e6be1115b

Kommentit (517)

Vierailija
481/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies kertoi kostavansa sivistyneellä tavalla exälleen kun meni exän häihin. Sai kuitenkin kutsun exän ja tämän uuden kumppanin häihin. Häälahjaksi valikoitui opas nimeltään Miten opetellaan puhumaan avioliitossa. (Suurinpiirtein näin). Tässäkin tapauksessa asioista ei puhuttu. Onhan se tietenkin helppoa jättää kumppani kuin nalli kalliolle ja aiheuttaa toiselle tarpeetonta tuskaa mitään sanomatta. Parasta olisi tietenkin ennalta ehkäisy ja keskustelu siitä mikä liitossa on pielessä.  Voisi edes sanoa että rakkaus on loppunut.

Vierailija
482/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Ei ole kaikissa tilanteissa. Taidat olla pettäjä kun reagoit noin voimakkaasti itsellesi tuntemattoman kommenttiin.

Mistä tuo vihamielinen reaktiosi oikein kumpuaa?

Oletko kenties jäänyt kiinni salasuhteilusta kun (varmaan jo ex)-puolisosi on nähnyt vaikkapa kylpyhuoneeseen jääneestä puhelimestasi totuuden?

Puhelin kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin, kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toisen puhelinta tai vaatia näyttämään sitä. Jos puhelimen nähtäväksi vaatiminen on jonkun mielestä parisuhteessa normaalia, on se suhde jo karilla ja vaatija mieleltään sairas. 

Pettäjän projisointia. Osa 760202

Ei ole, joku kaveri on voinut viestitellä asioita, joita ei halua muiden, edes tämän kaverin puolison tietävän. Onko miehellä sitten oikeuttaa ratsata vaimonsa/avovaimonsa/tyttöystävänsä puhelinta?

Tuota "pettäjän projisointia* jankkaa joku, joka on itse epävarma suhteessaan, ja kuvittelee oikeuttavansa oman käytöksen (lukemalla puolison puhelinta) siten. Surullista tosiaan, jos liitossa noin tarttee tehdä. Luottamusta ei ole alkuunkaan. En jaksais hetkeäkään elää siten. 

Tosiasia on kuitenkin se, et jos puoliso haluu pettää, hän tekee sen, puhelimesta riippumatta.

Et yhtään ymmärrä. Totta kai puoliso pettää, jos on pettääkseen. Ne ei vaan ikinä kerro siitä ja se totuus pitää itse onkia esille. Siitä on kyse. Ei kyse ole lainkaan siitä, että pettäminen estettäisiin sillä, että lukee toisen puhelinta. Siinä vaiheessahan vain halutaan tietää se totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika psykopaattisen kylmä mies kun toinen menee shokkiin niin tämä sankari vaan tsillisti pakkailee kamoja kasaan ja lähtee sen kummemmin keskustelematta , vain psykopaatti toimii noin... Ai niin soittihan se sen naisen kaverille. 

Sellainen mies tekee näin, jota ei enää vittujakaan kiinnosta vaimo. Hänhän painui suoraan toisen naisen luo ja on yhä, 18 vuoden jälkeenkin, sen toisen naisen kanssa.

Vierailija
484/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eräs mies kertoi kostavansa sivistyneellä tavalla exälleen kun meni exän häihin. Sai kuitenkin kutsun exän ja tämän uuden kumppanin häihin. Häälahjaksi valikoitui opas nimeltään Miten opetellaan puhumaan avioliitossa. (Suurinpiirtein näin). Tässäkin tapauksessa asioista ei puhuttu."

Tämähän on passiivisaggressiivisuutta, ei sivistynyttä kostoa.

Vierailija
485/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kuinka moni avioliitto on ihan oikeasti löysä hirsipuu? Yllättävän moni, 2 ihmistä menee autopilootilla kohti hautaa....

Minulla on elämä malillaan, tili täynnä rahaa, täysin oma vapaus (sinkku), kohta eläkkeelle ja muuta lähelle päiväntasaajaa.....en voi muuta kuin nauraa ihmiskohtaloille.....onnea teille ja koittakaa viihtyä "liitossanne".

Erikoinen asenne. Onnellisuutesiko vaatii sen, että ajattelet meidän muiden olevan onnettomia? Minulla passaa taas se, että asiasi on noin hyvin. Ei vaikuta omaan tyytyväisyyteeni elämään. 

Arvioni perustuu niihin tuhansiin tarinoihin mitä olen kuullut 64 ikävuoteeni aikana.......

Olen omasta mielestäni tyytyväinen elämääni koska olen tehnyt sitä mitä halusin. Kukaan naapurin Pirkko-Irmeli ei sitä minulle määrittele.....

Sä et voi myöskään haukkua ja  naureskella muiden vahingoille, Onnettomuuksille yms vaikutat todella kylmältä ja paatuneelta ihmiseltä, olen itsekin yksinelelevä sinkku mutta ei tulis mieleenkään lällätellä ja halveksia toisten ihmisten elämille ja valinnoille. 

En hauku vaan olen inho realisti, moni ei halua kuunella totuutta vaan eletään "pilvilinnoissa". Minä näen asiat niin kuin ne on....

Ai toiset luulee olevansa onnellisia, mutta sinä, oraakkeli, näet totuuden. Jep. Ihanassa harhassa elät. Ei kai siin, jos oot ite tyytyväinen. Ikävä ihminen olet kuitenkin.

Totta kai olen ikävä ihminen pullantuoksuiselle Äidille kuka touhuaa ja häärää perheessään sekä samalla juinailee kaikkien muiden ihmisuhde kuviot ja saattaa kaikki sinkut yhteen....koska kuvittelee että se että kaikki on perhe on A ja O

Erehdys kuin tärähdys. Olen kyllä pidetty ja arvostettu, ystävyys suhteita 40v - 53v takaa....totuus on vaan siinä teitä kismittää että on olemassa toinekin onnellisuuden olomuoto, mihin EI kuullu vaimo ja lapset.

Ja yllätys yllätys minulla on ystäviä myös ulkomailla!!!!

Naisten on hyvin vaikea kyllä hyväksyä mitään muuta kuin heidän omaa visiota ja siksi niin moni avioliitto rakoilee.....

Vierailija
486/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika psykopaattisen kylmä mies kun toinen menee shokkiin niin tämä sankari vaan tsillisti pakkailee kamoja kasaan ja lähtee sen kummemmin keskustelematta , vain psykopaatti toimii noin... Ai niin soittihan se sen naisen kaverille. 

Sellainen mies tekee näin, jota ei enää vittujakaan kiinnosta vaimo. Hänhän painui suoraan toisen naisen luo ja on yhä, 18 vuoden jälkeenkin, sen toisen naisen kanssa.

Juu naiset luulevat että tuo ÄITI rooli tekee kaiken autuaaksi ja unohtavan myös roolin aviopuolisona, naisena. Rutiini tappaa monen avioliiton ja äidit valetavat pvstä toiseen roolissaan ja luulevat että tässä mennään kohti kiikustuolissa yhtä matkaa......

Naiset ei reikä siellä jalkovälissä EI OLE NIIN IHMEELLINEN.

Vierailija
487/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Ei ole kaikissa tilanteissa. Taidat olla pettäjä kun reagoit noin voimakkaasti itsellesi tuntemattoman kommenttiin.

Oletko kenties jäänyt kiinni salasuhteilusta kun (varmaan jo ex)-puolisosi on nähnyt vaikkapa kylpyhuoneeseen jääneestä puhelimestasi totuuden?

Puhelin kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin, kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toisen puhelinta tai vaatia näyttämään sitä. Jos puhelimen nähtäväksi vaatiminen on jonkun mielestä parisuhteessa normaalia, on se suhde jo karilla ja vaatija mieleltään sairas. 

Näin vastailee yleensä hän ,jolla salattavaa.Jos sillä saa toisen mielen rauhoittumaan niin aivan sama katsooko puhelintani, kun ei ole mitään salattavaa.

Nainen kuka menee lukemaan minun puhelintani ilman lupaa, saa låhteä talosta saman tien.   U L O S    Ä M M Ä

Vierailija
488/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kuinka moni avioliitto on ihan oikeasti löysä hirsipuu? Yllättävän moni, 2 ihmistä menee autopilootilla kohti hautaa....

Minulla on elämä malillaan, tili täynnä rahaa, täysin oma vapaus (sinkku), kohta eläkkeelle ja muuta lähelle päiväntasaajaa.....en voi muuta kuin nauraa ihmiskohtaloille.....onnea teille ja koittakaa viihtyä "liitossanne".

Erikoinen asenne. Onnellisuutesiko vaatii sen, että ajattelet meidän muiden olevan onnettomia? Minulla passaa taas se, että asiasi on noin hyvin. Ei vaikuta omaan tyytyväisyyteeni elämään. 

Arvioni perustuu niihin tuhansiin tarinoihin mitä olen kuullut 64 ikävuoteeni aikana.......

Olen omasta mielestäni tyytyväinen elämääni koska olen tehnyt sitä mitä halusin. Kukaan naapurin Pirkko-Irmeli ei sitä minulle määrittele.....

No jopas on vielä uhmaa asenteessa😂 Hienoa, että olet "itsenäinen".

Uhmaa? johtuen siitä että naiset ovat aina olleet kovin halukkaita naitattamaan minua ihanalle ystävättärelleen taikka viellä ihanammalle yh:lle (jos kerran on niin ihana miksi on yh?).

Naisilla on aina ollut mielipide että elän väärin koska rinnalla ei ole elämäni "sulostuttajaa" ketä myös veisin ihanoille matkoille jne..

Mutta heidän laskuyhtälöön ei mahdu sitä tulokulmaa että siksi kaikki toimii niin hyvin koska sitä "sulostuttajaa" EI OLE matkassa.

Vierailija
489/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ihmisiä, mutta se mikä näissä minua järkyttää, on se, että miehet (harvoin nainen näin toimii) voivat niin kylmästi jättää tuossa tilanteessa lapset pärjäilemään. Ja jättää toisen vanhemman varoittamatta taloudelliseen kiipeliin, joka sitten heijastuu myös lapsiin. Tuollainen häipyminen on trauma lapsillekin, joilla on vielä paljon vähemmän kykyä ymmärtää sitä kuin vaimolla. 

Luin koko jutun ja siinä kerrottiin, että auton hansikaslokerosta löytyi laskuja ja lainan lyhennykset jäivät jätetylle vaimolle, kun mieheen ei saanut edes yhteyttä. Mies ilmeisesti yritti nakittaa virallisen avioeron hoitamisenkin naiselle, eikä tehnyt sillekään asialle mitään ennen kuin 4 vuoden päästä.

Itse toisena naisenakaan en voisi tuollaista katsella. Jos mies jättäisi lapsensa pulaan, hän menettäisi kyllä minun kunnioitukseni. Aikuisten jutut ovat asia erikseen. 

Vierailija
490/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on 2 kertaa jättänyt mies. Olen ihan hyvännäköinen nainen ja enkä mitenkään riippuvainen taloudellisesti. Olen sitä mieltä, että nämä pettäjä-äijät ovat ihan omaa luokkaansa. Eivät ikinä opi. Ei ikinä. Mutta karma kostaa. Kuten ensimmäistä exääni taannoin.........Ahhahha..... 

Vierailija
491/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Ihan normaalia että mieli (ja toimintakyky) ei kestä sitä että liitto loppuu kahdessa tunnissa ilman kummempia selityksiä ja toinen katoaa totaalisesti, ei anna mahdollisuutta puhua ja käsitellä asioita. Sinulle ei ehkä kävisi niin mutta joillekin muille käy eikä siinä ole mitään halveksuttavaa. Onneksi hänellä oli läheisiä jotka auttoivat.

Ihmettelen vaan että miten sen etukäteen osasi ennakoida että nyt on kyseessä sellainen totaalinen kahden tunnin täysero, luulisi olettavan muuta joten taisi olla valmiina se hermoromahdus ja kenties todellinen syy erolle. 

Kyllä sen todellakin tietää, kun mies jättää puskista. Meillä ei ainakaan ikinä harrastettu erolla uhkailua eikä ero sanaa käytetty ikinä. Emme edes riidelleet, lapsiperhearki rullasi rauhallisesti. Ja samalla tavalla kävi kuin aloituksessa olevalle naiselle. Yhtäkkinen ilmoitus, että se on ero nyt. Kesken normaalin arjen. Täysin vakavana ja häipyy. Ja se oli niinku siinä. Ei erokeskustelu ennen eikä jälkeen, yhdessä noin 20 vuotta. Todellinen syy erolle oli tietenkin toinen nainen.

Sehän meni sitten kuin edesmenneellä Timo T.A. Mikkosella, että aamulla annettiin vaimolle nippu ruusuja, vannottiin rakkautta ja samana päivänä ilmoitti halun erota ja kertoi uudesta tulevasta vaimostaan. Olin lapsi silloin, mutta ikinä en unohda tuota Seuran juttua, joka oli varoittava esimerkki, että noinkin voi elämässä käydä, joten älä ikinä luota sataprosenttisesti keneenkään tai laske koko elämääsi toisen varaan. 💔

Se Mikkosten parisuhdehaastattelu oli ensin Ilta-Sanomien viikonloppunumerossa. Timo ilmoitti toimittajalle haastattelun jälkeen, että avioliitto on loppunut, se oli lopussa mainintana. Tuirelle selvisi ero, kun hän luki sen siitä lehtijutusta.

Ai se meni noin vielä 😲 Huh huh! Hyvä kun täsmensi

Vierailija
492/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjän projisointia. Osa 760202

Ei ole, joku kaveri on voinut viestitellä asioita, joita ei halua muiden, edes tämän kaverin puolison tietävän. Onko miehellä sitten oikeuttaa ratsata vaimonsa/avovaimonsa/tyttöystävänsä puhelinta?

Tuota "pettäjän projisointia* jankkaa joku, joka on itse epävarma suhteessaan, ja kuvittelee oikeuttavansa oman käytöksen (lukemalla puolison puhelinta) siten. Surullista tosiaan, jos liitossa noin tarttee tehdä. Luottamusta ei ole alkuunkaan. En jaksais hetkeäkään elää siten. 

Tosiasia on kuitenkin se, et jos puoliso haluu pettää, hän tekee sen, puhelimesta riippumatta.

Et yhtään ymmärrä. Totta kai puoliso pettää, jos on pettääkseen. Ne ei vaan ikinä kerro siitä ja se totuus pitää itse onkia esille. Siitä on kyse. Ei kyse ole lainkaan siitä, että pettäminen estettäisiin sillä, että lukee toisen puhelinta. Siinä vaiheessahan vain halutaan tietää se totuus.

No en edelleenkään tutki puolisoni puhelinta. Jos epäily on suuri, on keskustelun paikka. Jos se ei sillä hälvene, voi ottaa vaikka eron. En voisi elää jatkuvasti siinä pelossa, jos se pettää. 

Oma puoliso on kyl jopa inhorehellinen. Ei ole tarvinnut epäillä.

Vierailija
493/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi myöskään haukkua ja  naureskella muiden vahingoille, Onnettomuuksille yms vaikutat todella kylmältä ja paatuneelta ihmiseltä, olen itsekin yksinelelevä sinkku mutta ei tulis mieleenkään lällätellä ja halveksia toisten ihmisten elämille ja valinnoille. 

En hauku vaan olen inho realisti, moni ei halua kuunella totuutta vaan eletään "pilvilinnoissa". Minä näen asiat niin kuin ne on....

Ai toiset luulee olevansa onnellisia, mutta sinä, oraakkeli, näet totuuden. Jep. Ihanassa harhassa elät. Ei kai siin, jos oot ite tyytyväinen. Ikävä ihminen olet kuitenkin.

Totta kai olen ikävä ihminen pullantuoksuiselle Äidille kuka touhuaa ja häärää perheessään sekä samalla juinailee kaikkien muiden ihmisuhde kuviot ja saattaa kaikki sinkut yhteen....koska kuvittelee että se että kaikki on perhe on A ja O

Erehdys kuin tärähdys. Olen kyllä pidetty ja arvostettu, ystävyys suhteita 40v - 53v takaa....totuus on vaan siinä teitä kismittää että on olemassa toinekin onnellisuuden olomuoto, mihin EI kuullu vaimo ja lapset.

Naisten on hyvin vaikea kyllä hyväksyä mitään muuta kuin heidän omaa visiota ja siksi niin moni avioliitto rakoilee.....

Ei minua kismitä sinun elämäntapasi. Hassu harha sekin. Ehkä tarvitset tällaisia mukatotuuksia omaan voimaantumiseesi. Se sinulle sallittakoon.

Vierailija
494/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhmaa? johtuen siitä että naiset ovat aina olleet kovin halukkaita naitattamaan minua ihanalle ystävättärelleen taikka viellä ihanammalle yh:lle (jos kerran on niin ihana miksi on yh?).

Naisilla on aina ollut mielipide että elän väärin koska rinnalla ei ole elämäni "sulostuttajaa" ketä myös veisin ihanoille matkoille jne..

Mutta heidän laskuyhtälöön ei mahdu sitä tulokulmaa että siksi kaikki toimii niin hyvin koska sitä "sulostuttajaa" EI OLE matkassa.

Omituinen ystäväpiiri sinulla. 

Vierailija
495/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ihmisiä, mutta se mikä näissä minua järkyttää, on se, että miehet (harvoin nainen näin toimii) voivat niin kylmästi jättää tuossa tilanteessa lapset pärjäilemään. Ja jättää toisen vanhemman varoittamatta taloudelliseen kiipeliin, joka sitten heijastuu myös lapsiin. Tuollainen häipyminen on trauma lapsillekin, joilla on vielä paljon vähemmän kykyä ymmärtää sitä kuin vaimolla. 

Luin koko jutun ja siinä kerrottiin, että auton hansikaslokerosta löytyi laskuja ja lainan lyhennykset jäivät jätetylle vaimolle, kun mieheen ei saanut edes yhteyttä. Mies ilmeisesti yritti nakittaa virallisen avioeron hoitamisenkin naiselle, eikä tehnyt sillekään asialle mitään ennen kuin 4 vuoden päästä.

Itse toisena naisenakaan en voisi tuollaista katsella. Jos mies jättäisi lapsensa pulaan, hän menettäisi kyllä minun kunnioitukseni. Aikuisten jutut ovat asia erikseen. 

Näin just. En ikinä kykenis arvostamaan miestä, joka ei hoida lastensa asioita ja suhteita heihin.

Vierailija
496/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen ystäväpiiri sinulla. 

Kun on elännyt näinkin kauan niin kaikkea näkee ja kokee....ehkä elämä oli toisenlaista 80-luvulla......kuinka vanha sinä olet? 28?

Ellet tunnistanut naisten käytöstä tuosta niin sitten sinulla on ollut aika rajottunut ystäväpiiri.....

Vierailija
497/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kismitä sinun elämäntapasi. Hassu harha sekin. Ehkä tarvitset tällaisia mukatotuuksia omaan voimaantumiseesi. Se sinulle sallittakoon.

Naiset kaipaa voimaannuttamista, miehet ei. Meille riittää hyvä itsetunto.....

En tiedä surkeampaa otusta kun nainen kenen koko itsetunto rakentuu ulkonäön ja kehumisen varaan.

Vierailija
498/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kaipaa voimaannuttamista, miehet ei. Meille riittää hyvä itsetunto.....

En tiedä surkeampaa otusta kun nainen kenen koko itsetunto rakentuu ulkonäön ja kehumisen varaan.

On myös ”naismaisia” miehiä joiden hauras minäkuva rakentuu patologiselle huomion hakemiselle somessa.

Eivät kestä kritiikkiä ihmisten edessä millään tavalla.

Usein sarjapettäjiä ja lapsiensa hylkääjiä. Siis alinta pohjasakkaa isän roolissa.

Vierailija
499/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu naiset luulevat että tuo ÄITI rooli tekee kaiken autuaaksi ja unohtavan myös roolin aviopuolisona, naisena. Rutiini tappaa monen avioliiton ja äidit valetavat pvstä toiseen roolissaan ja luulevat että tässä mennään kohti kiikustuolissa yhtä matkaa......

Naiset ei reikä siellä jalkovälissä EI OLE NIIN IHMEELLINEN.

Oletko siis ”suurin piirtein” hetsku? 😉

Vierailija
500/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n jakamassa kertomuksessa on vain naisen näkökulma, mitä jos ajatellaan toiseltakin kantilta.

Mari taisi olla sellainen draamaqueen, että mies tiesi, ettei keskustelusta tule mitään. Ja mieshän yritti itse asiassa alkaa keskustelemaan, mutta Mari alkoi ulvoa ja pakeni vessaan.

Mari siis itkullaan yritti kontrolloida miestä ja roikkua tässä kiinni, kuten ehkä oli jo pitkään ennenkin tehnyt. Mies oli jo oppinut Marin kiristyskeinon ja soitti vain tämän ystävälle ja jatkoi pakkaamista.

Mies oli juuri tullut lasten kanssa yhteiseltä lomalta. Oli hyvinkin saattanut lapsille jo kertoa tulevasta erosta. 

Miehen äiti auttoi Maria eron jälkeen. Mies luultavasti äitinsä kautta piti yhteyttä lapsiinsa. Ja vasta sitten otti yhteyttä Mariin, kun tämä oli varmasti tajunnut, ettei nyt itkut ja draamat auta 

Eikä mies hylännyt lapsiaan. Lopussahan Mari joutui myöntämään, että yhteyttä on lasten asioiden vuoksi pidetty.

Ei avioliitoissa aina mies ole se, joka käyttää väkivaltaa. Tässä on minusta vahvoja viitteitä siitä, että vaimo draamailuillaan kontrolloi tuossa perheessä alistuvaa miestä.