Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti lyhyellä ilmoituksella 16 vuoden avioliitosta ja lähti kahdessa tunnissa ovesta ulos

Vierailija
11.07.2026 |

Oli tavallinen kevättalven sunnuntai-ilta. Mari seisoi keittiötason äärellä, aviomiehensä hänen rinnallaan. Mies ja lapset olivat juuri palanneet hiihtolomareissulta ja pariskunta valmisti perheelle iltapalaa kotona.

Kun puoliso kertoi olevansa todella rakastunut, oli Mari ensin imarreltu. Hän muiskautti suukon poskelle ja vastasi rakkaudentunnustukseen. Viikossa toista oli ehtinyt jo kaivata.

Tomaattiveitsi pysähtyi matkallaan puoliväliin, kun mies tokaisikin, ettei rakkauden kohteena suinkaan ollut Mari, vaan toinen nainen. Kuudentoista vuoden suhde oli tulossa päätökseen.

Nykyään Mari kutsuu illan tapahtumia kahden tunnin avioeroksi.

Alkušokin jälkeen hän kiirehti vessaan, jossa romahti lattialle. Mies soitti Marin ystävälle, joka saapui paikalle, kun mies jo pakkasi tavaroitaan.

Kahdessa tunnissa mies oli jo lähtenyt kasseineen. Neljään kuukauteen Mari tai lapset eivät saaneet häneen mitään yhteyttä. Isä ei tavannut lapsiaan eikä asioista keskusteltu.

Koko ajan perheen kolme lasta olivat kuunnelleet yläkerrassa.

Marin isä hankki asianajajan ositusta varten ja ystävä kehotti selvittämään lasten huoltajuuskysymyksen lastenvalvojalla. Työnantaja mahdollisti pidemmän poissaolon ja rauhassa toipumisen.

Samalla ystävä talutti suihkuun, vaihtoi lakanat sänkyyn, kävi kotona pesemässä pyykkiä ja laittamassa ruokaa. Lopulta hän myös passitti Marin sairaanhoitajan puheille, mistä alkoi pitkä terapiapolku.

Terapeutin kanssa purettiin eron aiheuttamaa syyllisyydentunnetta siitä, ettei Mari ollut huomannut merkkejä uskottomuudesta aiemmin. Jälkikäteen oli käynyt ilmi, että miehen sivusuhdetta oli kestänyt ennen eroa jo monta vuotta.

Mari oli huomannut miehen käytöksessä muutoksia, joita hän ei kuitenkaan aiemmin ollut osannut epäillä. Mies oli yllättäen alkanut ostaa uusia vaatteita ja hygieniarutiinit tarkentuivat. Myös puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta.

– En tänä päivänäkään tiedä syytä miehen lähdölle tai sivusuhteelle, enkä koskaan saa tietää. Terapiassa opin, ettei minun tarvitsekaan tietää syytä. Muodostan omat arvoni ja oman käsitykseni siitä, mitä tapahtui. En voi kantaa syyllisyyttä toisen ratkaisuista, vaan omat ratkaisuni ovat ne tärkeimmät.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/40e6455a-b06e-4804-8f46-a96e6be1115b

Kommentit (517)

Vierailija
441/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin näitä "toisia naisia" jotka ryhtyvät suhteeseen vaikka mies vielä naimisissa ja on lapsia. En huolisi, käytetty mies. 

Kaikilla ei ole varaa valita. Ja jo naimisissa oleva mies on kelvannut jollekin muullekin eikä varmuudella ole m palstallakin halveksittu, äitinsä nurkissa asuva persuinseli. Kuka nainen haluasi miestä, joka ei ole kelvannut kenellekään?

Vierailija
442/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Ei ole kaikissa tilanteissa. Taidat olla pettäjä kun reagoit noin voimakkaasti itsellesi tuntemattoman kommenttiin.

Mistä tuo vihamielinen reaktiosi oikein kumpuaa?

Oletko kenties jäänyt kiinni salasuhteilusta kun (varmaan jo ex)-puolisosi on nähnyt vaikkapa kylpyhuoneeseen jääneestä puhelimestasi totuuden?

Puhelin kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin, kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toisen puhelinta tai vaatia näyttämään sitä. Jos puhelimen nähtäväksi vaatiminen on jonkun mielestä parisuhteessa normaalia, on se suhde jo karilla ja vaatija mieleltään sairas. 

Pettäjän projisointia. Osa 760202

Ei ole, joku kaveri on voinut viestitellä asioita, joita ei halua muiden, edes tämän kaverin puolison tietävän. Onko miehellä sitten oikeuttaa ratsata vaimonsa/avovaimonsa/tyttöystävänsä puhelinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Eli ihminen on vapaa lähtemään kun on LAPSET?

Tietenkin, eivät lapset mikään parisuhdelukko ole. Lapset voi myös laittaa adoptoitaviksi ts'ai lastenkotiin https://fi.wikipedia.org/wiki/Lastenkoti jos kumpikaan ei niitä huoli.

Olipas taas tyhmä kommentti, miksi tehdä lapsia jos niitä ei halua, rekvisiitaksi? 

Vierailija
444/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Suuri osa ihmisistä on rakastunut rakkauteen, ihminen on vain välikappale tunteen aikaansaamiseksi. Rakastaminen vaatii kypsää luonnetta"

Hupaisa kommentti, koska rakkaus ei ole tunne. Suurin osa ihmisistä ei kyllä tiedä mitä Rakkaus on. Sen verran totta tässä. 

Mitä se rakkaus sitten on, jos ei tunne?

Niin. Rakkaus ei ole pelkkä tunne. Vaan se on muutakin. 

Joskus myös työtä parisuhteen ja ydinperheen eteen.

Jota narsistiset sarjapettäjät ja joskus lähes vastasyntyneen lapsensa hylkääjät eivät kykene tekemään.

Vierailija
445/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole ikuista ja naisen se pitäisi tietää. Suhde voi loppua noin vaan parissa minuutissa.

Vierailija
446/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen paltsan kotirouvan kannattaa lukea juttu ajatuksella. Kannattaa miettiä, miten omat pullat ovat uunissa siinä vaiheessa, kun mies vaihtaa nuorempaan, kauniimpaan ja hauskempaan!

Sinä olet ainakin niin myrkky ukko, ettei ole jonoa... Tukehdu harmiisi, vanha kaljupää.

Vierailija
447/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Tarkoitat että järkevä mies hylkää lapsensa reippaasti.

Tarina ei kerro oliko mies edes halunnut lapsia.

Jokainen mies joka loikkaa kieli pitkänä naisen kanssa petiin - eikä ole käynyt vasektomiassa - haluaa lapsia. 

Sivulla https://yle.fi/a/74-20075350 on graafi jossa miesten ja naisten sterilisaatioiden lukumäärät vuosien 1951-2021 välillä, .miehillä vasektomioita alle 2000 vuodessa.

Itse päätin teininä että en koskaan halua isäksi, mutta en anna mutiloida seksuaalisuuttani koska a) vasektomiassa on riskinsä ja b) kortsua on kuitenkin käytettävä tautiriskin takia ja c) jos joskus kohtaan läpeensä täydellisen kinkun joka antautuu minulle mutta vain jos taakka tekaistaan, on minulla silloin mahdollisuus päättää suostunko isäksi vai unohdanko kinkun.

Ei ole mahdollisuutta päättää, et ole jumala.  Kun vasektomia kerran niin kamalasti jännittää, haluat siis isäksi. (oikeasti miehen sterilointi on pikkujuttu, naisella se on isompi leikkaus)

Vierailija
448/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei ole ikuista ja naisen se pitäisi tietää. Suhde voi loppua noin vaan parissa minuutissa.

Ja silti pakko mennä suhteeseen ihmisen kanssa joka on vain paremman puutteessa. 

Vierailija
449/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Suuri osa ihmisistä on rakastunut rakkauteen, ihminen on vain välikappale tunteen aikaansaamiseksi. Rakastaminen vaatii kypsää luonnetta"

Hupaisa kommentti, koska rakkaus ei ole tunne. Suurin osa ihmisistä ei kyllä tiedä mitä Rakkaus on. Sen verran totta tässä. 

Mitä se rakkaus sitten on, jos ei tunne?

Niin. Rakkaus ei ole pelkkä tunne. Vaan se on muutakin. 

Joskus myös työtä parisuhteen ja ydinperheen eteen.

Jota narsistiset sarjapettäjät ja joskus lähes vastasyntyneen lapsensa hylkääjät eivät kykene tekemään.

Miksi naiset sitten menevät yhteen tällaisten kanssa? Ovatko he sokeita?

Vierailija
450/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen paltsan kotirouvan kannattaa lukea juttu ajatuksella. Kannattaa miettiä, miten omat pullat ovat uunissa siinä vaiheessa, kun mies vaihtaa nuorempaan, kauniimpaan ja hauskempaan!

Tämä on ihan totta, vaikka jotkut tästä suuttuivatkin. Mut on myös jätetty täysin puskista pitkästä avioliitosta, ihan samalla tyylillä. Lapsetkin jätettiin mun huomaan, mies ei nähnyt lapsia kuin muutamia kertoja vuodessa eikä todellakaan ottanut omaan kotiinsa heitä. Ei kannata ikinä tuudittautua siihen, etteikö mies ikinä lähtisi. Miehet myös jättävät vaimoja, ihan normaalin oloisista avioliitoista. Pitäkää aina huoli siitä, että teillä on myös omaa omaisuutta ja säästöjä. Älkää luottako siihen, että mies ei ikinä lähde.

Vierailija
451/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän lapset nyt kun ovat täysi-ikäisiä? Ovatko antaneet ns. "lapsen kädestä" noin sairaalle isälle kaikki pettymykset ja nöyryytykset mitä hän on tuottanut?

Ei varmasti ole. Lasten lojaaliteetti biologista vanhempaansa kohtaan on niin psykologisesti sairastuttavan vahvaa, että jopa aikuinen lapsi hakee sen vanhempansa hyväksyntää loppuelämänsä ja antaa vaan kaiken anteeksi, koska niin syvästi rakastaa(?!) sitä vanhempaansa, vaikka se olis mitä tehnyt. Tosi harvassa on ne vahvat yksilöt, jotka näin eivät tee. 

Hyvä esimerkki se tunettaja/somettaja Weksi tms., joka teki sen yli parituntisen laskuvarjopudotus-/lapsuustragediadokumentin YouTubeen ihan umpihullusta äidistä, jolle antoi kaiken anteeksi ja suuttui ihmisille, jotka arvostelivat ja täysin oikeutetusti tuomitsivat sen sekopää-äitinsä  😲

Vierailija
452/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä myös nainen voisi tehdä, ettei tuollaiseen tilanteeseen ajauduta? Eivät kaikki nekään naiset, joille miehen lähtö tulee yllätyksenä, ole kaikkensa perheelle uhraavia, pullantuoksuisia unelmarouvia.

Vierailija
453/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tunnetusti nopeita pakkaajia kun lähdetään. 

Naisia saa aina odottaa.... 

Äääh... Huono läppä. Mutta kyllähän tollanen varmaan elämän palasiksi pistää. Mutta ihmiset on sellaisia. Joskus ne ei vaan saa suutaan auki/ asioita tehtyä kuin kerralla rykäsemällä ja repäsemällä. Tässä ei sentään h i rteen menty tms.  Mitä sitäkin tapahtuu varsinkin miesten kohdalla valitettavan usein... Kun ei oikeen tiedetä miten päin oltaisiin ja asioita elämässä kohdattaisiin.

Voimia kaikille asian kanssa painiville. 

Vierailija
454/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä myös nainen voisi tehdä, ettei tuollaiseen tilanteeseen ajauduta? Eivät kaikki nekään naiset, joille miehen lähtö tulee yllätyksenä, ole kaikkensa perheelle uhraavia, pullantuoksuisia unelmarouvia.

No eivät tietenkään olekaan, kaikissa on omat vikansa. Kuitenkin oletusarvoisesti pitkästä liitosta lähdetään siten, että asiasta keskustellaan ja otetaan vastuu myös lapsista eli lapsia nähdään ja heidän kulunsa maksetaan.

Tulee se monille järkytyksenä, että parinkymmenen vuoden jälkeen mies voi oikeasti lähteä puhumatta ja jättää lapsensa hoitamatta. Tai sanotaanko näin, että jokainen järkyttyisi tuommoisesta lähtötavasta ja se on normaali reaktio.

Vierailija
455/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Ihan normaalia että mieli (ja toimintakyky) ei kestä sitä että liitto loppuu kahdessa tunnissa ilman kummempia selityksiä ja toinen katoaa totaalisesti, ei anna mahdollisuutta puhua ja käsitellä asioita. Sinulle ei ehkä kävisi niin mutta joillekin muille käy eikä siinä ole mitään halveksuttavaa. Onneksi hänellä oli läheisiä jotka auttoivat.

Ihmettelen vaan että miten sen etukäteen osasi ennakoida että nyt on kyseessä sellainen totaalinen kahden tunnin täysero, luulisi olettavan muuta joten taisi olla valmiina se hermoromahdus ja kenties todellinen syy erolle. 

Vierailija
456/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia että mieli (ja toimintakyky) ei kestä sitä että liitto loppuu kahdessa tunnissa ilman kummempia selityksiä ja toinen katoaa totaalisesti, ei anna mahdollisuutta puhua ja käsitellä asioita. Sinulle ei ehkä kävisi niin mutta joillekin muille käy eikä siinä ole mitään halveksuttavaa. Onneksi hänellä oli läheisiä jotka auttoivat.

Ihmettelen vaan että miten sen etukäteen osasi ennakoida että nyt on kyseessä sellainen totaalinen kahden tunnin täysero, luulisi olettavan muuta joten taisi olla valmiina se hermoromahdus ja kenties todellinen syy erolle. 

Kyllä sen todellakin tietää, kun mies jättää puskista. Meillä ei ainakaan ikinä harrastettu erolla uhkailua eikä ero sanaa käytetty ikinä. Emme edes riidelleet, lapsiperhearki rullasi rauhallisesti. Ja samalla tavalla kävi kuin aloituksessa olevalle naiselle. Yhtäkkinen ilmoitus, että se on ero nyt. Kesken normaalin arjen. Täysin vakavana ja häipyy. Ja se oli niinku siinä. Ei erokeskustelu ennen eikä jälkeen, yhdessä noin 20 vuotta. Todellinen syy erolle oli tietenkin toinen nainen.

Vierailija
457/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää pitää huolta siitä, että hänellä on oma elämä - ei siis perheen ja miehen elämä vaan oma. 

AINA oma ammatti ja omat tulot, joilla selviää; omaa omaisuutta jota käyttää; omia ystäviä ja omia harrastuksia joista nauttia. 

Minulla on. En toki ole koskaan ollut kotiäiti, vaikka vähän aikaa olin sairaan lapsen onaishoitaja. Jos mies jättäisi minut taloudellinen pudotus olisi hänelle paljon suurempi kuin minulle. Minulla on sosiaaliset ympyrät, jotka säilyisivät aivan ennallaan ilman miestäkin. SILTI olisin aika järkyttynyt, jos hän yhtäkkiä ilmoittaisi että nyt erotaan. Selviäisin varmasti, mutta olisin silti järkyttynyt.

Vierailija
458/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kuinka moni avioliitto on ihan oikeasti löysä hirsipuu? Yllättävän moni, 2 ihmistä menee autopilootilla kohti hautaa....

Minulla on elämä malillaan, tili täynnä rahaa, täysin oma vapaus (sinkku), kohta eläkkeelle ja muuta lähelle päiväntasaajaa.....en voi muuta kuin nauraa ihmiskohtaloille.....onnea teille ja koittakaa viihtyä "liitossanne".

Hienoa, onneksi olkoon sinulle! Mutta, en tunne kuin sääliä henkilölle, jolla on tarve nauraa muiden ihmiskohtaloille. On aika kieroutunut mieli sellaisella.

En vaan nauran kuinka ihmeen pyhänä te pidätte sitä avioliitonsatmaa ja avuoisena. Pitäkää hiukan löysemmät säännöt ja miehet muistakaa eikä jokaista vosua tarvitse ottaa omaksi ketä käyt polkasemassa.

Olen kuullut niin monta eri kohtaloa siksi olen tullut tähän tulokseen ja naiset ovat niin juonia että pidän ainoastaan kaverina muutamia ja nekin hyvin etäällä.

Ahaa,eli olet katkera ja yksinäinen. Happamia, sanoi kettu...

En ollenkaan olen hyvin itsenäinen ja tulen toimeen hyvin yksin. Olen ollut suhteissa mutta nissäkin tarvitsen paljon "omaa aikaa". En ole läheisriippuvainen ollenkaan.

Katkera? Mistä? Reissaan ympäri maailmaa ja tapaan ihmisiä, elän omani näköistä elämää.

Vierailija
459/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika psykopaattisen kylmä mies kun toinen menee shokkiin niin tämä sankari vaan tsillisti pakkailee kamoja kasaan ja lähtee sen kummemmin keskustelematta , vain psykopaatti toimii noin... Ai niin soittihan se sen naisen kaverille. 

Vierailija
460/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen todellakin tietää, kun mies jättää puskista. Meillä ei ainakaan ikinä harrastettu erolla uhkailua eikä ero sanaa käytetty ikinä. Emme edes riidelleet, lapsiperhearki rullasi rauhallisesti. Ja samalla tavalla kävi kuin aloituksessa olevalle naiselle. Yhtäkkinen ilmoitus, että se on ero nyt. Kesken normaalin arjen. Täysin vakavana ja häipyy. Ja se oli niinku siinä. Ei erokeskustelu ennen eikä jälkeen, yhdessä noin 20 vuotta. Todellinen syy erolle oli tietenkin toinen nainen.

Sehän meni sitten kuin edesmenneellä Timo T.A. Mikkosella, että aamulla annettiin vaimolle nippu ruusuja, vannottiin rakkautta ja samana päivänä ilmoitti halun erota ja kertoi uudesta tulevasta vaimostaan. Olin lapsi silloin, mutta ikinä en unohda tuota Seuran juttua, joka oli varoittava esimerkki, että noinkin voi elämässä käydä, joten älä ikinä luota sataprosenttisesti keneenkään tai laske koko elämääsi toisen varaan. 💔