Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti lyhyellä ilmoituksella 16 vuoden avioliitosta ja lähti kahdessa tunnissa ovesta ulos

Vierailija
11.07.2026 |

Oli tavallinen kevättalven sunnuntai-ilta. Mari seisoi keittiötason äärellä, aviomiehensä hänen rinnallaan. Mies ja lapset olivat juuri palanneet hiihtolomareissulta ja pariskunta valmisti perheelle iltapalaa kotona.

Kun puoliso kertoi olevansa todella rakastunut, oli Mari ensin imarreltu. Hän muiskautti suukon poskelle ja vastasi rakkaudentunnustukseen. Viikossa toista oli ehtinyt jo kaivata.

Tomaattiveitsi pysähtyi matkallaan puoliväliin, kun mies tokaisikin, ettei rakkauden kohteena suinkaan ollut Mari, vaan toinen nainen. Kuudentoista vuoden suhde oli tulossa päätökseen.

Nykyään Mari kutsuu illan tapahtumia kahden tunnin avioeroksi.

Alkušokin jälkeen hän kiirehti vessaan, jossa romahti lattialle. Mies soitti Marin ystävälle, joka saapui paikalle, kun mies jo pakkasi tavaroitaan.

Kahdessa tunnissa mies oli jo lähtenyt kasseineen. Neljään kuukauteen Mari tai lapset eivät saaneet häneen mitään yhteyttä. Isä ei tavannut lapsiaan eikä asioista keskusteltu.

Koko ajan perheen kolme lasta olivat kuunnelleet yläkerrassa.

Marin isä hankki asianajajan ositusta varten ja ystävä kehotti selvittämään lasten huoltajuuskysymyksen lastenvalvojalla. Työnantaja mahdollisti pidemmän poissaolon ja rauhassa toipumisen.

Samalla ystävä talutti suihkuun, vaihtoi lakanat sänkyyn, kävi kotona pesemässä pyykkiä ja laittamassa ruokaa. Lopulta hän myös passitti Marin sairaanhoitajan puheille, mistä alkoi pitkä terapiapolku.

Terapeutin kanssa purettiin eron aiheuttamaa syyllisyydentunnetta siitä, ettei Mari ollut huomannut merkkejä uskottomuudesta aiemmin. Jälkikäteen oli käynyt ilmi, että miehen sivusuhdetta oli kestänyt ennen eroa jo monta vuotta.

Mari oli huomannut miehen käytöksessä muutoksia, joita hän ei kuitenkaan aiemmin ollut osannut epäillä. Mies oli yllättäen alkanut ostaa uusia vaatteita ja hygieniarutiinit tarkentuivat. Myös puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta.

– En tänä päivänäkään tiedä syytä miehen lähdölle tai sivusuhteelle, enkä koskaan saa tietää. Terapiassa opin, ettei minun tarvitsekaan tietää syytä. Muodostan omat arvoni ja oman käsitykseni siitä, mitä tapahtui. En voi kantaa syyllisyyttä toisen ratkaisuista, vaan omat ratkaisuni ovat ne tärkeimmät.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/40e6455a-b06e-4804-8f46-a96e6be1115b

Kommentit (517)

Vierailija
421/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Tarkoitat että järkevä mies hylkää lapsensa reippaasti.

Tarina ei kerro oliko mies edes halunnut lapsia.

Jokainen mies joka loikkaa kieli pitkänä naisen kanssa petiin - eikä ole käynyt vasektomiassa - haluaa lapsia. 

Mitä jos mies ei laukea ollenkaan?

Vierailija
422/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kuin siskoni tarina muutaman vuoden takaa. 

Kesälomareissulla oli tarkoitus lähteä autoreissuun perheenä (4 lasta). Maja tuolla, mökki siellä, teltailemaan tuonne. Eli ei kukaan kiinnittänyt huomiota, kun mies pakkas autoa. 

Hänpä sitten pöräytti maailmalle yksin. Siinä autoon noustessaan sano, että "mä en rakasta sua, mulla on uusi nainen ja mä nyt muutan sen luo!" Paikalla oli sukua ja naapureita vilkuttamassa heidät reissuun ja sopimassa kukkien kastelut ja koirien hoidot.

Siihen jäi aika liuta järkyttyneitä ihmisiä tuijottamaan auton takavaloja. Sisko murtu täysin, meni shokkiin. Piti tilata lanssi.

Tää on pitkä juttu ja tähän jo paljon sitä kirjoitinkin, mutta tajusin, että aivan liian tunnistettava juttu, että poistin.. On tässä myös mun traumaa, kun ollaan nyt kymmenisen vuotta oltu perheen tukena. Tuostahan helv etti vasta alkoi. Sitä on piisannut näihin päiviin. Siskon appivanhemmat ovat olleet todella isossa tukiroolissa. Onneksi. Sillä siskolla olisi ollut ainoastaan mä ja mieheni.

Tarina jota ei järki selitä, mitä tapahtui jne. Alkuperäisesä jutussa oli puhetta terapiasta ja siitä, ettei vastauksia aina saa. Sen kun oppis ymmärtämään ja hyväksymään. 

Naapurit ja suku vilkuttamassa lähtiäisseremonioissa. Kas kun ei torvisoittokunta ja kirkkokuoro.

Nämä on niin suurenneltuja ja väritettyjä juttuja, että voisi jättää kertomatta. Naisen vaisto ei petä, ei koskaan. Miten voizi olla mahdollista, että mies seurustelee toisen naisen kanssa vuosikaudetniin, että vaimo ei muka huomaa mitään. Koskee myös tämän keskustelun aihetta Maria.  Miten mies tapailee sitä toista? Satoja keksittyjä harrastukseen liittyviä menoja? Olemattomia työmatkoja? Mitä? Ja nuo klassikot puhelin kädessä jatkuvasti, muuttunut olemus jne jne jne. Nainen ei huomaa mitään. Hah ja höpöhöpö. Läheisriippuvainen nainen ei myönnä tienneensä miehen kaksoiselämästä mitään, vaikka tietää tasan tarkkaan. Kyseessä voi olla häpeä statuksen muutoksesta, elättäjästä, oikeutettu huoli lasten asioista. Mutta tiennyt on, miksk valehtelee.

Surkeimmat valheet kertoo itselleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari taisi pihdata, niin mies löysi naisen joka ei pihtaa. Sen pituinen se tarina oli.

Ja siksi ei ottanut asioita ajoissa esille, vaan eli kaksoiselämää vuosia. Ja sit lähti kahdessa tunnissa. Jättäen lapsetkin moneksi kuukaudeksi. Varsinainen puutteessa elävä sankari joo.

Eipä tuosta löydy nyt mitään sellaista, joka puoltais tän miehen toimintaa. Suoraselkäisyyttä ei havaittavissa.

Vierailija
424/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Eli ihminen on vapaa lähtemään kun on LAPSET?

Tietenkin on. Mutta normi ihminen ei jätä lapsia. Normi eroaa vaan puolisostaan.

Vierailija
425/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

No en todellakaan anna mun puhelinta kenelekään eikä mulla oo ees puolisoa jota pettäisin. 

Se olis saman tien eron paikka jos teoreettinen puoliso vaatis nähdä mun puhelimen tai läppärin sisällön. Ei sillä että siellä olisi mitään vaan tuollainen vaatiminen pitää lopettaa saman tien.

Niin kun sulla on siellä salattavaa. Onnea valitsemallasi tiellä. Jokainen täys'järkinen näyttää puhelimensa, jos siinä on rakkaus on oma rakas pelissä. Mutta samalla tavalla jättää näyttämättä. Jos näyttämällä saa aikaan eroriidan ja menettää toisen, niin puhelinhan jätetään näyttämättä. Toi on aivan helvetin simppeliä ja loogista.

Puhelimen näkemisen vaatimus on vallan halua, määräämisen halua ja sairasta mustasukkaisuutta. Toista ihmistä ei voi omistaa. Ihminen on vapaa lähtemään, jos haluaa.

Ei ole kaikissa tilanteissa. Taidat olla pettäjä kun reagoit noin voimakkaasti itsellesi tuntemattoman kommenttiin.

Mistä tuo vihamielinen reaktiosi oikein kumpuaa?

Oletko kenties jäänyt kiinni salasuhteilusta kun (varmaan jo ex)-puolisosi on nähnyt vaikkapa kylpyhuoneeseen jääneestä puhelimestasi totuuden?

Olen eri, mutta ei puolisollani ole oikeutta lukea ystävieni viestejä. Jos hän ei luota minuun, asia pitää käsitellä, mutta puhelimen tutkiminen ei ole se paras tapa.

Vierailija
426/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ero ottaa joillekin noin koville?

Miksi mennä naimisiin ja perustaa perhe, jos ero olis kevyt asia? Aikamoinen vaiva yhdentekevän ihmisen tähden.

Vierailija
427/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kuinka moni avioliitto on ihan oikeasti löysä hirsipuu? Yllättävän moni, 2 ihmistä menee autopilootilla kohti hautaa....

Minulla on elämä malillaan, tili täynnä rahaa, täysin oma vapaus (sinkku), kohta eläkkeelle ja muuta lähelle päiväntasaajaa.....en voi muuta kuin nauraa ihmiskohtaloille.....onnea teille ja koittakaa viihtyä "liitossanne".

Erikoinen asenne. Onnellisuutesiko vaatii sen, että ajattelet meidän muiden olevan onnettomia? Minulla passaa taas se, että asiasi on noin hyvin. Ei vaikuta omaan tyytyväisyyteeni elämään. 

Vierailija
428/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on iso päätös. Kyllä molempien vanhwnpien pitää olla vahvasti sitoutunut lapsiin ja liiton hoitamiseen. Erojen vaikutus lapsiin on tabu, kosks kukaan ei halua lapsistaan traumatisoituneita, epävarmoja ja petttyneitä kaikkiin ihnissuhteisiin (yleensä miehiin). Tunnen muutaman nuoren, joiden elämä koki kovan kolauksen vanhempien eron takia. Ei tietysti epäkypsää riitelyäkään kukaan lapsi jaksa kuunnella. Jos vielä päihteet mukana. 

Vierailija
429/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nainen tilittää entisestä parisuhteestaan julkisesti. Miksi ei osaa olla hiljaa?

Mikai ei saisi kertoa? Miten se on sinulta pois?

Vierailija
430/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kuin siskoni tarina muutaman vuoden takaa. 

Kesälomareissulla oli tarkoitus lähteä autoreissuun perheenä (4 lasta). Maja tuolla, mökki siellä, teltailemaan tuonne. Eli ei kukaan kiinnittänyt huomiota, kun mies pakkas autoa. 

Hänpä sitten pöräytti maailmalle yksin. Siinä autoon noustessaan sano, että "mä en rakasta sua, mulla on uusi nainen ja mä nyt muutan sen luo!" Paikalla oli sukua ja naapureita vilkuttamassa heidät reissuun ja sopimassa kukkien kastelut ja koirien hoidot.

Siihen jäi aika liuta järkyttyneitä ihmisiä tuijottamaan auton takavaloja. Sisko murtu täysin, meni shokkiin. Piti tilata lanssi.

Tää on pitkä juttu ja tähän jo paljon sitä kirjoitinkin, mutta tajusin, että aivan liian tunnistettava juttu, että poistin.. On tässä myös mun traumaa, kun ollaan nyt kymmenisen vuotta oltu perheen tukena. Tuostahan helv etti vasta alkoi. Sitä on piisannut näihin päiviin. Siskon appivanhemmat ovat olleet todella isossa tukiroolissa. Onneksi. Sillä siskolla olisi ollut ainoastaan mä ja mieheni.

Tarina jota ei järki selitä, mitä tapahtui jne. Alkuperäisesä jutussa oli puhetta terapiasta ja siitä, ettei vastauksia aina saa. Sen kun oppis ymmärtämään ja hyväksymään. 

Onhan näitä kohtaloita. Naapurista lähti mies, oli jo vuoden ollut suhde myös. Alkoi mm. vaatimaan exältään vuokraa jopa siltä ajalta, kun oli siinä sivusuhteessa. Kun hän koki, ettei ollut enää miehenä exälleen, vaikka samaa taloutta vielä asui.

Vierailija
431/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin näitä "toisia naisia" jotka ryhtyvät suhteeseen vaikka mies vielä naimisissa ja on lapsia. En huolisi, käytetty mies. 

Vierailija
432/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Suuri osa ihmisistä on rakastunut rakkauteen, ihminen on vain välikappale tunteen aikaansaamiseksi. Rakastaminen vaatii kypsää luonnetta"

Hupaisa kommentti, koska rakkaus ei ole tunne. Suurin osa ihmisistä ei kyllä tiedä mitä Rakkaus on. Sen verran totta tässä. 

Mitä se rakkaus sitten on, jos ei tunne?

Vierailija
433/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Tarkoitat että järkevä mies hylkää lapsensa reippaasti.

Tarina ei kerro oliko mies edes halunnut lapsia.

Jokainen mies joka loikkaa kieli pitkänä naisen kanssa petiin - eikä ole käynyt vasektomiassa - haluaa lapsia. 

Sivulla https://yle.fi/a/74-20075350 on graafi jossa miesten ja naisten sterilisaatioiden lukumäärät vuosien 1951-2021 välillä, .miehillä vasektomioita alle 2000 vuodessa.

Itse päätin teininä että en koskaan halua isäksi, mutta en anna mutiloida seksuaalisuuttani koska a) vasektomiassa on riskinsä ja b) kortsua on kuitenkin käytettävä tautiriskin takia ja c) jos joskus kohtaan läpeensä täydellisen kinkun joka antautuu minulle mutta vain jos taakka tekaistaan, on minulla silloin mahdollisuus päättää suostunko isäksi vai unohdanko kinkun.

Vierailija
434/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin näitä "toisia naisia" jotka ryhtyvät suhteeseen vaikka mies vielä naimisissa ja on lapsia. En huolisi, käytetty mies. 

Ne naisetkaan ei ihan terveitä päästään, ihan oikein nauttivat kun pääsevåt rikkomaan perheitä ja mies joka kylmästi sanoo 16 vuoden avioliittovuoden jälkeen moro 

Vierailija
435/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan on ja näin tapahtuu vuosittain tuhansissa perheissä. Moraalilla ei ole tässä mitään tekemistä. Aviorikos ei ole lain edessä rikos. Eroavat usein vielä yrittävät selitellä asioita omiksi parhaakseen mm. että nyt on lapsilla kaksi kotia.

Vierailija
436/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hankkiminen on iso päätös. Kyllä molempien vanhwnpien pitää olla vahvasti sitoutunut lapsiin ja liiton hoitamiseen. Erojen vaikutus lapsiin on tabu, kosks kukaan ei halua lapsistaan traumatisoituneita, epävarmoja ja petttyneitä kaikkiin ihnissuhteisiin (yleensä miehiin). Tunnen muutaman nuoren, joiden elämä koki kovan kolauksen vanhempien eron takia. Ei tietysti epäkypsää riitelyäkään kukaan lapsi jaksa kuunnella. Jos vielä päihteet mukana. 

Lapsia pullahtelee yhteisen päätöksen, naisen tekenän petoksen, taikka jonkin vahingon ansiosta.

Vierailija
437/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikissa tilanteissa. Taidat olla pettäjä kun reagoit noin voimakkaasti itsellesi tuntemattoman kommenttiin.

Oletko kenties jäänyt kiinni salasuhteilusta kun (varmaan jo ex)-puolisosi on nähnyt vaikkapa kylpyhuoneeseen jääneestä puhelimestasi totuuden?

Puhelin kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin, kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toisen puhelinta tai vaatia näyttämään sitä. Jos puhelimen nähtäväksi vaatiminen on jonkun mielestä parisuhteessa normaalia, on se suhde jo karilla ja vaatija mieleltään sairas. 

Vierailija
438/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin kuuluu viestintäsalaisuuden piiriin, kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toisen puhelinta tai vaatia näyttämään sitä. Jos puhelimen nähtäväksi vaatiminen on jonkun mielestä parisuhteessa normaalia, on se suhde jo karilla ja vaatija mieleltään sairas. 

Pettäjän projisointia. Osa 760202

Vierailija
439/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, eivät lapset mikään parisuhdelukko ole. Lapset voi myös laittaa adoptoitaviksi ts'ai lastenkotiin https://fi.wikipedia.org/wiki/Lastenkoti jos kumpikaan ei niitä huoli.

Vierailija
440/517 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen paltsan kotirouvan kannattaa lukea juttu ajatuksella. Kannattaa miettiä, miten omat pullat ovat uunissa siinä vaiheessa, kun mies vaihtaa nuorempaan, kauniimpaan ja hauskempaan!