Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kokemuksia mistä ette yleensä kerro toisille ihmisille?

Vierailija
11.07.2026 |

Koska sitä voi olla vaikee selittää ulkopuolisille, todennäkäisesti ihmiset eivät ymmärtäisi, tai vastaavaa. Itse en yleensä kerro lapsuudestani, vain lähimmät ystävät tietävät.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka paljon 😆. On asioita joita en ole kertonut edes miehelleni jonka kanssa ollaan oltu yhdessä kohta 40 v. Äitini ei tiennyt elämästäni mitään, suurelta osin koska sitä kiinnosti vain oma itsensä, mutta olisi myös kertonut asiat eteenpäin. Joskus miettinyt miten oma äiti on niin totaaliaesti erilainen kuin mitä itse on.

Vierailija
22/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka paljon 😆. On asioita joita en ole kertonut edes miehelleni jonka kanssa ollaan oltu yhdessä kohta 40 v. Äitini ei tiennyt elämästäni mitään, suurelta osin koska sitä kiinnosti vain oma itsensä, mutta olisi myös kertonut asiat eteenpäin. Joskus miettinyt miten oma äiti on niin totaaliaesti erilainen kuin mitä itse on.

Nykyään en peittele lapsuuttani, mtta en mainosttkaan sitä, mutta saatan kertoa totuuden mukaisesti asioista perhepiirissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Ei uskoisi, että ollaan edes sukua.

Vierailija
24/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin väkivaltaisuus henkisesti, sosiaalisesti ja fyysisesti. Yritin lapsena kertoa sukulaisille, koulussa ja lääkärissä, mutta ikinä ei uskottu. Alistuin sitten ja muutin 16-vuotiaana pois "kotoa"

Mä kerroin jopa sossussa isäni väkivaltaisuudesta, mutta kaikki kääntyi vaan mun hankalan murkkuiän syyksi. Kylläpä 90-luvulla oli mukavaa...

Vierailija
25/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni ensimmäiset 30 vuotta ovat aikalailla sellaisia mistä puhumista välttelen.

Sama, paitsi 10v vähemmän.

Vierailija
26/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten kävin brasilialaisen shemalen luona. Ihan vain siksi, että halusin tietää miltä tuntuu olla kantavana, mutta homoilu miehen kanssa ei napannut. 

Ulkonäöltään hän olk kuin todella kaunis nainen, mutta varustettu +20cm ja paksulla meisselillä ja miehisillä panotavoilla.

Olihan siinä suomipoika ihmeissään kun hän käytti minua rajusti masturbaatiovälineenään.

Nyt tiedän, miltä naisesta tuntuu kun otetaan kunnolla. Ihanalta 😍

M43

Vierailija
27/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin lapsena joutuvani perhesurman uhriksi

Vierailija
28/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pitää miettiä mikä on sopiva paikka tai ketä kiinnostaa edes.

Vierailija
29/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? 😧👀👂🏻

🤣👏🏻

Ihana!

Vierailija
30/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin lapsena kolme läheistäni Kaakkois-Aasian tsunamissa, siitä ei tule mitenkään helposti kerrottua ihmisille.

Vierailija
31/116 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin lapsena kolme läheistäni Kaakkois-Aasian tsunamissa, siitä ei tule mitenkään helposti kerrottua ihmisille.

Ja syy on ihan vaan se, ettei vaan tule puheeksi. Toki varsinkin silloin kun olin nuorempi niin eihän tuo mikään helppo keskusteluaihe ollut, mutta ei tuo tapahtunut oikeastaan liity nykyiseen elämääni.

Vierailija
32/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiosta, en vaan halua joidenkin tietävän

Vierailija
33/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ydinperheessä lapsuutensa elänyt ihminen voisi ymmärtää sitä kokemusta kun vanhemmat eroaa tai toinen vanhemmista kuolee, tai kun menettää molemmat vanhemmat. He elää ihan eri maailmassa.

Eiköhän ne huostata ihan protokollan mukaan 

Vierailija
34/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen vähän autistinen tms koska en oikein ymmärrä sosiaalisia suhteita. Nuorena olin varsin ujo ja estynyt. Sitten luin että ihmisen pitää uskaltaa avautua jotta ystävystyy jne. Avauduin hiukan ja tuntuu että sekin oli väärin. Onneksi en ihan kaikesta. Alkoholismista ja kaikista oudoista perhesuhdeongelmista lähipiirissä. 

Vierailija
35/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro juuri mistään kenellekään, vaikka on parisuhde ja kavereita. En ymmärrä miksi pitäisi kertoa? Jotain yksittäisiä olen kertonut mutta eipä sitä kukaan muu voi ymmärtää. 

Vierailija
36/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että ydinperheessä lapsuutensa elänyt ihminen voisi ymmärtää sitä kokemusta kun vanhemmat eroaa tai toinen vanhemmista kuolee, tai kun menettää molemmat vanhemmat. He elää ihan eri maailmassa.

Eihän yksittäiset asiat kerro elämästä juuri mitään, niissä ydinperheissä ei tosiaan ole niin ihanaa auvoista kuin jotkut tuntuvat kuvittelevan. Ihmisillä harvoin on realistista käsitystä toisten ihmisten lapsuudesta.

Niinpä. Ydinperheessäkin voi vanhemmilla olla esim. alkoholismia tai muita sairauksia.

Alkoholistin aiheuttamia ongelmiakin on vaikea selittää niille, jotka eivät ole sellaista kokeneet.

Vierailija
37/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pitää miettiä mikä on sopiva paikka tai ketä kiinnostaa edes.

Psykologille jos pitää avautua, sllä se on vain oma käsitys minkä pystyy kertomaan, vaikka kokemuksena tietysti aito, mutta totuus voi olla jotain ihan muuta.  Ja pitää ottaa huomioon että tiedot jäävät talteen, luokiteltuna joksikin. 

Vierailija
38/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin me ala-asteella naureskeltiin luokkakaverille jolta oli kuollut vanhemmat tsunamissa. Se oli joutunut tekemisiin lastensuojelun ja sosiaaliviranomaisten kanssa, se oli joutunut arviointeihin ja kertoi ihan outoja juttuja. Yritti kiusata meitä toisia siitä että asuimme kotona vanhempiemme kanssa.

Vierailija
39/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro juuri mistään kenellekään, vaikka on parisuhde ja kavereita. En ymmärrä miksi pitäisi kertoa? Jotain yksittäisiä olen kertonut mutta eipä sitä kukaan muu voi ymmärtää. 

Et siis tarvitse tai koe mitään läheisyyden tunnetta kenenkään kanssa?

Minusta asioista kertominen osoittaa että luottaa toiseen ja kokee tämän jotenkin läheiseksi itselleen.

Tietenkään kukaan ei kerro kaikkea, eikä pidäkään kertoa.

Vierailija
40/116 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tapausta, molemmat liittyvät siihen, että tulin torjutuksi.

Jostain syystä ylpeys ei anna periksi kertoa, kun pidetään kylmänä ja haavoittumattomana, joka ei välitä mistään. Sehän ei ole totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän