Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

fatim diarra 40 raskaana

Vierailija
11.07.2026 |

fatim diarra 40 raskaana

Kommentit (499)

Vierailija
221/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka Vihreä voi tupakoida? Eikö hän tiedä, mitä riistoa tapahtuu tupakkaviljelmillä?  Entä tupakkavalmistajat?  Valkoisia lahtareita.

Vierailija
222/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Helkaman polkupyörä?

Satula upposi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diarra polttaa tupakkaa. Nasima Razmyar polttaa tupakkaa. Jyrki Katainen polttaa tupakkaa.

Silti vaativat muita lopettamaan tupakoinnin. Suomi savuttomaksi ja sitä rataa.

Vierailija
224/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka Vihreä voi tupakoida? Eikö hän tiedä, mitä riistoa tapahtuu tupakkaviljelmillä?  Entä tupakkavalmistajat?  Valkoisia lahtareita.

Kyllä Vihreä voi tupakoida. Vihreä voi myös lomailla suuripäästöisellä matkailuautolla ja käydä Ruotsissa homoklubilla ja olla feministi.

Vierailija
225/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diarra ehdotti Helkamalle yhteistyötä, koska hänen mielestään Helkaman mainonta ei ollut tarpeeksi monimuotoista.

– Itse en näytä maailman eniten pyöräilijältä. Olen musta ja ylipainoinen, joten ajattelin, että voin oman esimerkin avulla tehdä kaupallista yhteistyötä, jossa on vahva kehopositiivinen sanoma. Ajattelin laittaa itseni likoon asian puolesta.

– Kerroin Helkamalle, kuka olen ja mitä teen. Kerroin, että olen kehopositiivinen, rodullistettu nainen.

avainsanat:

-musta

-ylipainoinen

-kehopositiivinen

-rodullisettu

Hän on musta ja valkoinen.

Vierailija
226/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diarra polttaa tupakkaa. Nasima Razmyar polttaa tupakkaa. Jyrki Katainen polttaa tupakkaa.

Silti vaativat muita lopettamaan tupakoinnin. Suomi savuttomaksi ja sitä rataa.

Ei savuttomaksi sentään. Sekä Vihreät että Kokoomus haluaisivat esimerkiksi pilvikaupan vapaaksi, siis hassiksen.

Vierailija
227/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Mikä on vastauksesi aiheeseen

Ei aloituksessa kysytty mitään.

Vierailija
228/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden savukkeen elinkaari vaatii noin 3,7 litraa vettä, tuottaa noin 14 grammaa hiilidioksidipäästöjä.

Vierailija
229/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä mitä kirjoitatte hänestä, miltä teistä tuntuisi jos teistä noin ala-arvoisia kommentteja sanottaisiin. Ihminen on hänkin, olipa sukupuoli, ihonväri, ulkonäkö, polittinen kanta mikä tahansa, ei hänkään ansaitse tuollaista räävitöntä tekstiä. Olkaa edes te aikuisia.

Vierailija
230/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä siinä on?

Munasolujen määrä ja laatu heikkenevät jo syntymästä lähtien, mutta lasku nopeutuu selvästi noin 35 ikävuoden jälkeen. 40 ikävuoden jälkeen luonnollinen hedelmällisyys on jo merkittävästi heikentynyt, ja hedelmöityshoitojenkin onnistumistodennäköisyys pienenee nopeasti. 

35–40 vuotta: kasvava riski:

- keskenmenolle

- raskausdiabetekselle

- raskausmyrkytykselle (pre-eklampsia)

- kromosomipoikkeavuuksille (esim. Downin oireyhtymä)

- ennenaikaiselle synnytykselle ja pienipainoisuudelle

- synnytyksen komplikaatioille (esim. keisarileikkauksen todennäköisyys kasvaa)

40 vuoden jälkeen riskit kasvavat selvästi jyrkemmin kaikissa yllä mainituissa kohdissa. Esimerkiksi kromosomipoikkeavuuksien riski nousee merkittävästi 40 ikävuoden jälkeen.

Eli se siinä Fatiman raskaudessa on 'ihmeellistä'. Vanhoilla päivillään vielä lisääntyy ja siihen liittyy omat riskinsä. Fatiman kohdalla riskiä lisää myös BMI yli 40. Nämä ovat siis faktoja, tykkäsi niistä tai ei.

Vielä kun nämä todennäköisyys-niilot olisivat huolissaan lihan mättämisestä, alkoholista ja Suomi miehen vyötärönympäryksestä. Mutta ne tilastot ja tutkimukset onkin kommareiden tekemiä kun ei sovi omaan ideokogiaan

Kyllä me niistäkin uskallamme puhua ja puhumme jatkuvasti. Mikään noista mainitsemistasi aiheista ei ole tabu. Ja monet miehet eivät niistä siitä huolimatta välitä, vaan syövät kilotolkulla prosessoitua lihaa ja juovat kaljaa, kessuttavat ja ovat keskivartalolihavia. Mutta pointti ei ole oikeastaan tuo, vaan se että tästä Fatiman (ja vastaavat) keissistä taas ei saisi puhua. Tuokin kirjoitus poistettiin, vaikka piti ihan vain faktaa sisällään, ei mielipiteitä. Mutta aihe on tabu, oletkos tätä huomannut? Sä voit rauhassa paasata miesten liiallisesta lihansyömisestä ja kukaan ei tule tukkimaan turpaasi. Mutta annas kun sanot, että vanhan ja/tai ylipainoisen naisen on riskialtista hankkiutua raskaaksi, niin johan punakynä alkaa viuhua. VAIKKA kyse on faktoista, mitkä ihan kuka tahansa lääkäri voi milloin tahansa sinulle kertoa.

Vierailija
231/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hyvin vahvasti kaikissa haastatteluissa esiin ylipainoaan ja ihonväriään.

Hän sentään ottaa sen huumorilla, pystyttekö itse?

Vierailija
232/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Ei silloin, jos halveksii henkilöä.

Lukeeko suomen kieliopissa niin?

Vierailija
233/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea häntä onkin ottaa tosissaan.

Vierailija
234/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Vihreä voi tupakoida. Vihreä voi myös lomailla suuripäästöisellä matkailuautolla ja käydä Ruotsissa homoklubilla ja olla feministi.

Vegaanitkin voi syödä lihaa. 

Vierailija
235/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mieskin on vanha ja huomattavan ylipainoinen, niin nepsykakara sieltä tulossa on. 

Sinähän sen tiedät kun äitisi sinusta nepsyn mielenterveysongelmaisen sai. Tuskin olit edes toivottu.

Vierailija
236/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä mitä kirjoitatte hänestä, miltä teistä tuntuisi jos teistä noin ala-arvoisia kommentteja sanottaisiin. Ihminen on hänkin, olipa sukupuoli, ihonväri, ulkonäkö, polittinen kanta mikä tahansa, ei hänkään ansaitse tuollaista räävitöntä tekstiä. Olkaa edes te aikuisia.

Tämä oli jotenkin hauska. Hän ihan itse on tuonut nämä asiat esiin, eikä hän edes häpeä niitä. Jos ne hävettävät sinua niin mieti, miksi kannatat häntä.

Vierailija
237/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on musta rodullistettu ylipainoinen kehopositiivinen rasismin kohde. Nämä siis omia sanojaan.

Näin hänestä moni sanoo. Tietää sen ja kertoo.

Vierailija
238/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diarra ehdotti Helkamalle yhteistyötä, koska hänen mielestään Helkaman mainonta ei ollut tarpeeksi monimuotoista.

– Itse en näytä maailman eniten pyöräilijältä. Olen musta ja ylipainoinen, joten ajattelin, että voin oman esimerkin avulla tehdä kaupallista yhteistyötä, jossa on vahva kehopositiivinen sanoma. Ajattelin laittaa itseni likoon asian puolesta.

– Kerroin Helkamalle, kuka olen ja mitä teen. Kerroin, että olen kehopositiivinen, rodullistettu nainen.

avainsanat:

-musta

-ylipainoinen

-kehopositiivinen

-rodullisettu

Näillä pärjää.

Vierailija
239/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska isä on vanha ja myös vahvasti ylipainoinen niin nepsykakarahan sieltä tulee. 
Tuhansien muiden 👶🏿👶🏿👶🏿👶🏿autistien jatkoksi jonoon. 

J.J. on 41v. eikä ole ylipainoinen.

Vierailija
240/499 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea häntä onkin ottaa tosissaan.

Ei sinuakaan kelan elätti sikaniska.

Kiitos valtavan kivasta, vihreästä ja asiallisesta kommentistasi.