Kertokaa huonoimmat palkat
Haluaisin tietää miten huonoja palkkoja on oikeesti olemassa? Teetkö itse työtä tosi huonolla palkalla tai joku tuttavasi? Kerro se täällä niin kauhistellaan yhdessä! Omalla kohdallani pohjanoteeraus oli itä-suomessa tehdastyöstä tarjottu 7,93 euroa/ tunti, en ottanut työtä vastaan!! Onko jollain vielä huonompia esimerkkejä??
Kommentit (11)
Palkka 12 e/h- Paljon enemmän tietysti, kuin tuo 8 e, mutta paikkaan pitää olla korkeakoulututkinto.
Mä sain kurppasesta harjoitusryhmän vetämisestä maisterinakin jo yli 30e/tunti, tätä nykyä luento-opetuksesta suomeksi 73euroa/tunti ja ulkomaankielillä enemmän. Ja tuntiopetus on tietysti ainoa tuntipalkkainen homma, mitä täällä on, muuten me eletään kuukausipalkalla tai kuukausiapurahalla.
(Toki on niin, että yhdestä luennosta maksetaan kahdesta tunnista, eli niistä tunneista, jotka oikeasti seisoo siellä luentosalissa, mutta sitä joutuu luentoa valmistelemaan pari muuta tuntia ja todennäköisesti jossain kurssin lopussa käyttämään pari tuntia myös esseitten/harkkojen/tenttien arviointiin - mutta siitä ei makseta erikseen).
Mulle tarjottiin 8.33 leikkaussalisiivouksesta, mutta en ottanut paikkaa. Ei palkka nytkään erikoinen, mutta sentään 9,60e tunti.
liian vähän. Tuntipalkka 10,10€. No, aika paska palkka mulla kumminkin on
Täällä Pohjanmaalla saa tuon jossain kasvihuoneessa tai ihan jossain pienyrityksessäkin.
Eli eivätkö siivoa sairaaloissa huoneita tms?
yksityisellä on tuo 8.33e tunti ( 2 plk ) ja julkisella alkupalkka ilman lisiä siellä 1600e+
harvemmin enää missään käytetään sairaala-apulaisen nimitystä vaan se on laitoshuoltaja. En minä ainakaan näe olevani kenenkään apulainen vaan ihan itsenäinen työntekijä joka hoitaa oman vastuualueensa moniammatillisessa hoitotiimissä.
Aina kun joutuu potilaille selittämään, että en ole hoitaja enkä ole hoitamassa heitä vaan hoidan kiinteistöä ja tavaroita heidän ympärillään ja pidän ne hygieenisenä.
Eli eivätkö siivoa sairaaloissa huoneita tms?
Tienaan tällä hetkellä 3600 Euroa/kk ja kaikesta huolimatta kärsin väärästä värkistä alapäässä... Hain toista työtä, joka olisi ollut haastavampi kuin nykyinen ja pyysin yli 4000 Euroa. Tarjosivat 2300. No, se työpaikka on neljättä kertaa jo haussa, kun ei tuolla budjetilla saa sitä kokenutta osaajaa korkeakoulututkinnolla.
Tämä nyt ei tietenkään ole sama kuin 7 Euron tuntipalkat tehtaasta, mutta minusta tällä alalla oma huippunsa kuitenkin.
ei tuntipalkkaa ollenkaan, itse sain noin 5 €/tunti myynnin perusteella.
Ensimmäisessä palkkatyöpaikassani (rakennussivous) tuntipalkka oli 10,35€
eli palkka on semmoset 70 senttiä / tunti :D