Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Näin Tokmanni tylytti isää, jonka lapsi näpisteli

Vierailija
10.07.2026 |

https://yle.fi/a/74-20234138

Nyt menee tokmanni boikottiin ja lisäksi aion käydä aina tokmannin lähellä ollessani hakemassa kärryllisen tavaraa jotka jätän ennen kassaa ja sanon kassan ohi kävellessäni että "siinä teille selviteltävää"

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla menee huonosti. Olen siis pörssissä päivittäin ja seuraan Talousuutiset ja luen Kauppalehteä. Tämä arveluttava keino tuskin heitä auttaa. Itse en käy kyseisessä kaupassa  paitsi kesällä ostan mullat.

Vierailija
22/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi laittaa sakon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekööt käräjille jos minulta vastaavassa tilanteessa rahaa haluaisivat, en todellakaan alkaisi tuollaisia mielivaltaisia laskuja maksamaan. Eri asia, jos jossain selkeästi etukäteen ilmoitettaisiin, että näpistykset ilmoitetaan poliisille + niistä laskutetaan 80e jos jäät kiinni. Näin en kuitenkaan usko missään lukevan.

Vierailija
24/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut joka ihmettelee että miksi Yle tekee tällaisia roskajuttuja?

Onko Yle jo niin vassaroitunut että puolustelevat varastamista?

Oliko varas kenties maahan muuttaja? Sopisi Ylen agendajournalismiin.

Eihän tuossa kukaan puolustellut varastamista. Eikä edes ilmoitusta poliisille ja poliisin puhuttelun yms. 

Vierailija
25/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillähän nämä ylen ja hamasin sanomien asiantuntijat yleensä suojeleva rtikollisia. Onneksi on nyt muuten asiallinen ja aikaansaava oikeusministeri joka tekee kansan toivomia uudistuksia minkä kerkiää. MITÄ ne aikaisemmat on tehneet? HYvä jakso Kuuntelija podissa Leena Merestä

Vierailija
26/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni ja kaikki muutkin kaupat voisivat lanseerata jäsenkortin, joka tarvitaan kauppaan sisään pääsemiseksi. Sitten jos varastaa niin jäsenyys perutaan ja varas ei enää pääse sisään kauppaan. Sisään mennessä asiakas kuvataan joten myös juoksukaljojen kanssa tulee kortti peruttua. 

Vierailija
27/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma että tämän jutun myötä tokmanni menetti enemmän kuin 80€

Jos pelkästään tuo jutun lapsen perhe kun lopettaa tokmannilla asioinnin menee homma miinukselle ja siihen lisätään kaltaiseni jotka vähintään vähentävät kyseisen ketjun kanssa asiointia.

Vierailija
28/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni ja kaikki muutkin kaupat voisivat lanseerata jäsenkortin, joka tarvitaan kauppaan sisään pääsemiseksi. Sitten jos varastaa niin jäsenyys perutaan ja varas ei enää pääse sisään kauppaan. Sisään mennessä asiakas kuvataan joten myös juoksukaljojen kanssa tulee kortti peruttua. 

Ja kuka tällaisen jäsenkortin haluaisi?

Eiköhän se vieressä oleva kilpailija laittaisi saman tien pihalle kyltin jossa sanotaan että kaikki asiakkaat tervetulleita ilman jäsenyyttä

Vierailija
29/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet sitä mieltä, että jos varastat kaupasta ja jäät kiinni, niin rangaistukseksi riittää, että maksat varastamasi tuotteet?? Mitään sanktiota siitä ei tarvitse koitua?

Ei siitä voi ainakaan toiselle henkilölle (tässä tapauksessa vanhemmalle) laittaa sanktiota. Eikä kauppiaalla ole oikeutta asettaa sanktioita, vaan se on yhteiskunnan tehtävä. Sakot maksetaan valtiolle. 

Hähä, vanhempi/holhooja on VASTUUSSA lapsen tekemisistä. En oikein ymmärrä nykymenoa, kun kukaan ei kasvata lasta, kakki sysäävät jollain tekosyyllä syyn ja vastuun toiselle. Minä olen saanut tukkapöllyä myös naapurin tädiltä, kun sanoin ruman sanan heillä ollessaan. Enkä pidä sitä jälkeenpäin pahana. Vanhempi vastaa lapsen tekemisistä, kasvatuksesta ja koulutuksesta. Jos on toista mieltä, pois lapset sellaisilta.

Vierailija
30/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt Tokmannin maalitetaan. Perheellä ei ole mitään vastuuta, pelkkiä oikeuksia.

Vierailija
31/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se vieressä oleva kilpailija laittaisi saman tien pihalle kyltin jossa sanotaan että kaikki asiakkaat tervetulleita ilman jäsenyyttä

Minä ottaisin hyvin mielelläni, voisi kaupassa olla vähän enemmän tasoa ja ehkä ihmiset eivät "perseilisi" niin paljon jos on oikeasti riski että tulisi porttikielto. Ehkä hintatasokin laskisi kun ei tule hävikkiä niin paljoa, todennäköisemmin menisi kyllä kauppiaan taskuun.

Vierailija
32/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet sitä mieltä, että jos varastat kaupasta ja jäät kiinni, niin rangaistukseksi riittää, että maksat varastamasi tuotteet?? Mitään sanktiota siitä ei tarvitse koitua?

Alaikäisen ollessa kyseessä riittää sanktioksi poliisin  ja vanhempien puhuttelu. Vanhemmille tässä tapauksessa määrätty maksu on enemmän kuin omituinen. Kyseessä ei edes ole mikään sakkorangaistus, vaan ihan kaupan oma keksintö. Ei todellakaan olisi pitänyt tuollaista maksaa, eikä poliisin edes maksamiseen kehottaa.

Vierailija
33/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä voi ainakaan toiselle henkilölle (tässä tapauksessa vanhemmalle) laittaa sanktiota. Eikä kauppiaalla ole oikeutta asettaa sanktioita, vaan se on yhteiskunnan tehtävä. Sakot maksetaan valtiolle. 

Hähä, vanhempi/holhooja on VASTUUSSA lapsen tekemisistä. En oikein ymmärrä nykymenoa, kun kukaan ei kasvata lasta, kakki sysäävät jollain tekosyyllä syyn ja vastuun toiselle. Minä olen saanut tukkapöllyä myös naapurin tädiltä, kun sanoin ruman sanan heillä ollessaan. Enkä pidä sitä jälkeenpäin pahana. Vanhempi vastaa lapsen tekemisistä, kasvatuksesta ja koulutuksesta. Jos on toista mieltä, pois lapset sellaisilta.

Minä tempaisin naapurin ukkoa turpaan kun tuli "opettamaan" mua teininä. Ensinnäkään en ollut mitään väärää tehnyt ja toiseksi asiami eivät ukolle kuuluneet. Tuli myöhemmin pyytämään anteeksi minulta ja vanhemmilta.

Vierailija
34/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt Tokmannin maalitetaan. Perheellä ei ole mitään vastuuta, pelkkiä oikeuksia.

Oikein tokmannille että menettävät tuooja tän myötä.

Vierailija
35/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin hyvin mielelläni, voisi kaupassa olla vähän enemmän tasoa ja ehkä ihmiset eivät "perseilisi" niin paljon jos on oikeasti riski että tulisi porttikielto. Ehkä hintatasokin laskisi kun ei tule hävikkiä niin paljoa, todennäköisemmin menisi kyllä kauppiaan taskuun.

Ja niin moni muu jättäisi menemättä että kauppa joutuisi nostamaan hintojaan kunnes olisi konkassa.

Vierailija
36/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin moni muu jättäisi menemättä että kauppa joutuisi nostamaan hintojaan kunnes olisi konkassa.

Moni muu ilmeisesti pitää nykyistä "varkaalle ei mitään sanktioita ja muut maksavat varkaan saaliin kauppalaskussaan" järjestelmää oikein hyvänä ja kannatettavana?

Vierailija
37/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tempaisin naapurin ukkoa turpaan kun tuli "opettamaan" mua teininä. Ensinnäkään en ollut mitään väärää tehnyt ja toiseksi asiami eivät ukolle kuuluneet. Tuli myöhemmin pyytämään anteeksi minulta ja vanhemmilta.

Olikohan meillä sama naapuri? Minä paiskasin kaverin kanssa pyörätelineen niiden olohuoneen ikkunasta sisään. Loppui se naapurustolle  vttuilu. Sitä ennen oli yksi veljespari vetänyt sitä pataan mutta ei se siitä vielä oppinut.

Vierailija
38/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla on muutenkin näitä omia kyseenalaisia sääntöjään. Ihan suoraan laittomia sellaisia. Meille on käynyt niin, että ostimme tuotteen, jonka kuitenkin päädyimme palauttamaan (avaamattomana ja kuitin kanssa) muutaman päivän kuluttua. Tokmanni ei suostunut palauttamaan rahoja, vaan ainoastaan tuotteen arvoisen lahjakortin. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei anna kaupalle valtuuksia pakottaa asiakas ostamaan lain mukaisesti palautetun tuotteen tilalle jotain muuta heidän valikoimastaan. Ihan yksiselitteisesti pitäisi palauttaa rahat, ja on ihan asiakkaan oma asia mitä hän niillä omilla rahoillaan sitten tekee. Meillä ei ollut aikaa jäädä vääntämään asiasta, joten otimme sen tyrkytettn lahjakortin. Varoitukseksi kuitenkin muille, että ainakin ennen tokmannilla toimittiin näin, ja siihen ei todellakaan tarvitse suostua.

Vierailija
39/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt päättänyt, että jokainen paikallisella Tokmannilla kävijä joutuu maksamaan minulle 75€ käsittelymaksun. Päivystän Tokmannin parkkipaikalla sinisessä Volvossa, kyltti katolla. Tuntiveloitukseni nykyisestä mediatyöstäni on 75€/h, joten sen maksettuanne voitte asioida Tokmannilla yhden tunnin. Ylimenevältä ajalta 2€/min.

Vierailija
40/120 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan meillä sama naapuri? Minä paiskasin kaverin kanssa pyörätelineen niiden olohuoneen ikkunasta sisään. Loppui se naapurustolle  vttuilu. Sitä ennen oli yksi veljespari vetänyt sitä pataan mutta ei se siitä vielä oppinut.

En usko kun se alue missä teininä asuin oli rauhallinen okt alue jossa ei ikinä tapahtunut mitään.

Tuo ukko siis silloin tuli "opettamaan" minua koska hänen poikaansa ei otettu mukaan pelaamaan korista. Jostain syystä oli keksinyt sen olevan minun syytäni vaikken edes tiennyt jonkun olleen pelaamassa jossain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi