Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lääkäreille vieläkään opeteta empatiaa? - Käynti gynellä

Vierailija
09.07.2026 |

Asioin kivuissani nuorehkolla gynellä. Itkin vastaanotolla, mutta gyne ei tehnyt elettäkään lohduttaakseen eikä ollut empaattinen. Gyne tutki minut käynnin päätteeksi. Ei selostanut, mitä toimenpiteitä tekee. Olen ollut hyvälläkin gynellä (hän on nyt lomalla, eikä käynti voinut odottaa), joka selosti etukäteen mitä tekee, kysyi sattuuko tutkimus jne. Tämä ei reagoinut mitenkään, vaikka tutkimuksen aikana irvistelin kivusta ja kyyneleet valuivat poskilleni. Lopuksi ojensi paperin ja käski pyyhkiä itse. Ihan perusasia, että käynnin lopuksi itse pyyhitään, mutta mukavimmat gynet ovat pyyhkineet enimmät geelit jo valmiiksi. Kirjoitti pari reseptiä käynnin päätteeksi eikä todellakaan keskustellut, mitä tuumin näistä lääkkeistä ja sopivatko ne minulle. Tämän gynen kuten useammankin muun lääkärin kohdalla on ollut olo, että en ole käynnillä tullut kuulluksi ja kohdatuksi.

Hämmentävää, miten joku ammattikunta nauttii suurta palkkaa, mutta koulutukseen ei saada opintoja empatiasta ja asiakkaan arvostavasta kohtaamisesta.

Ap

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen hyvinkin itkuherkkä ja helposti paniikkiin menevä lääkärissä,minulla on todettu PTSD ja muutama muu pitkäkestoisen multitraumatisaation tuottama diagnoosi. Traumatisoitumiseni ja perusteltu lääkärikammoni on täysin suora seuraus niistä järkyttävän traumatisoivista toimenpiteistä ja laittomuuksista,joita minulle on aikoinaan terveydenhuollossa tehty usein ja toistuvasti,kestäen vuosia. Tällaiset idiootit,jotka käyttävät ilmaisua "ulina-ulla vinkuja ym ovat todennäköisesti ITSE töissä sotessa ja terveydenhuollossa ja kohtelevat asiakkaitaan eli POTILAITA törkeällä ja ylimielisellä tavalla,erityisesti nuoria naisia ja vanhuksia. Oikeastaan jokaista joka on tarpeeksi heikko puolustaakseen itseään tältä sairaalta käytökseltä. Tämä toiminta,jossa ei ole kyse vain muutamasta satunnaisesta ihmisestä,vaan laajasta joukosta alan työntekijöitä, rikkoo kaikkia eettisyyden periaatteita hoitotyössä. Heidät on saatava vastuuseen ja pois alalta sillä eivät sinne sovi tai kuulu jos perusasiallinen ihmisen ymmärtäminen ja kohtaaminen on liian ylivoimaista."

"Olet täysin psykoottinen ja sekaisin, mene hoitoon."

Tarpeesi kommentoida loukkaavasti näyttää kumouavan siitä,että olet sotelainen tai täysin tietämätön hoitovirheistä ja laittomuuksista terveydenhuollossa. Kummasta on kyse? Reaktiosi ei ole terve. Jos et tiedä,mikä on PTSD ja miten sellainen diagnoosi määritellään, voit aloittaa käyttämällä googlea ensihätään. Psykoosit ja harhaisuudet ovat asia erikseen-tiedätkö edes mitä nuo loukkauksiksi tarkoittamasi dg:t tarkoittavat? Kuvitteletko tosiaan,ettei ihminen,jolle on vakava trauma dg annettu,ole joutunut käymään läpi melkoista prosessia ja hoitomyllyä sellaisen saadakseen? Jos joku täällä siis kärsii harhoista,voit katsoa peiliin. Tyhmyys loistaa hoitoalalla ja palstalla ansiostasi ja kanssasi yhtämieltä olevien ansiosta entistäkin kirkkaammin.

Onhan tämä parodiaa, onhan??

Vierailija
82/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan käy gynellä.

Ok, hienoa jos ei ole tarvinnut. Aloittajalla oli gynekologisia vaivoja. Silmälääkärilläkö ne pitäisi hoidattaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt viikonloppuputki alkanut monella trollaajalla. En suosittele hakemaan vertaistukea. Esimerkiksi Facebookin suljetut naisten ryhmät on nykyään parempia kuin tämä palsta. 

Vierailija
84/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytykseni ei tapahtunut laskettuna aikana  1990 vaan meni viikon yli ja neuvola lähetti minut äitiyspolille Vaasan keskussairaalan  jossa miespuolinen Ruotsin kielinen gynekologi ei edes tervehtinyt minua kun makasin tutkimuspritsillä ja kaivoi alapäätäni niin kovakouraisesti että vuosin verta noustessani seisomaan tutkimuksen jälkeen ja gynekologi poistui sanaa sanomatta huoneesta. Minut siirrettiin synnytysosastolle ja synnytys käynnistettiin hormoonitiputuksella. Onneksi en nähnyt enää kyseistä kielipuoli gynekologia sen erän perään. 

🙈

Vierailija
85/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytykseni ei tapahtunut laskettuna aikana  1990 vaan meni viikon yli ja neuvola lähetti minut äitiyspolille Vaasan keskussairaalan  jossa miespuolinen Ruotsin kielinen gynekologi ei edes tervehtinyt minua kun makasin tutkimuspritsillä ja kaivoi alapäätäni niin kovakouraisesti että vuosin verta noustessani seisomaan tutkimuksen jälkeen ja gynekologi poistui sanaa sanomatta huoneesta. Minut siirrettiin synnytysosastolle ja synnytys käynnistettiin hormoonitiputuksella. Onneksi en nähnyt enää kyseistä kielipuoli gynekologia sen erän perään. 

Synnytyksessä joskus tulee verta,

Vierailija
86/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse olen hyvinkin itkuherkkä ja helposti paniikkiin menevä lääkärissä,minulla on todettu PTSD ja muutama muu pitkäkestoisen multitraumatisaation tuottama diagnoosi. Traumatisoitumiseni ja perusteltu lääkärikammoni on täysin suora seuraus niistä järkyttävän traumatisoivista toimenpiteistä ja laittomuuksista,joita minulle on aikoinaan terveydenhuollossa tehty usein ja toistuvasti,kestäen vuosia. Tällaiset idiootit,jotka käyttävät ilmaisua "ulina-ulla vinkuja ym ovat todennäköisesti ITSE töissä sotessa ja terveydenhuollossa ja kohtelevat asiakkaitaan eli POTILAITA törkeällä ja ylimielisellä tavalla,erityisesti nuoria naisia ja vanhuksia. Oikeastaan jokaista joka on tarpeeksi heikko puolustaakseen itseään tältä sairaalta käytökseltä. Tämä toiminta,jossa ei ole kyse vain muutamasta satunnaisesta ihmisestä,vaan laajasta joukosta alan työntekijöitä, rikkoo kaikkia eettisyyden periaatteita hoitotyössä. Heidät on saatava vastuuseen ja pois alalta sillä eivät sinne sovi tai kuulu jos perusasiallinen ihmisen ymmärtäminen ja kohtaaminen on liian ylivoimaista."

"Olet täysin psykoottinen ja sekaisin, mene hoitoon."

Tarpeesi kommentoida loukkaavasti näyttää kumouavan siitä,että olet sotelainen tai täysin tietämätön hoitovirheistä ja laittomuuksista terveydenhuollossa. Kummasta on kyse? Reaktiosi ei ole terve. Jos et tiedä,mikä on PTSD ja miten sellainen diagnoosi määritellään, voit aloittaa käyttämällä googlea ensihätään. Psykoosit ja harhaisuudet ovat asia erikseen-tiedätkö edes mitä nuo loukkauksiksi tarkoittamasi dg:t tarkoittavat? Kuvitteletko tosiaan,ettei ihminen,jolle on vakava trauma dg annettu,ole joutunut käymään läpi melkoista prosessia ja hoitomyllyä sellaisen saadakseen? Jos joku täällä siis kärsii harhoista,voit katsoa peiliin. Tyhmyys loistaa hoitoalalla ja palstalla ansiostasi ja kanssasi yhtämieltä olevien ansiosta entistäkin kirkkaammin.

Onhan tämä parodiaa, onhan??

Valitettavasti tuollaisia on ihan oikeasti olemassa ja tekee lääkäreille hemmetin vaikeaksi selvittää kulloinenkin vaivansa ja löytää siihen oikeanlainen hoito ja apu kun enemmistö ajasta menee siihen että potilas vaatii suurinpiirtein prinsessakohtelun yms. ennenkuin voi tehdä yhtään mitään ja itse vaivan selvitykseen päästään. Näiden kanssa eutanasiapiikin määräämisellä pääsis helpommalla. Aivan kaikki. 

Vierailija
87/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi joo mutta ei tuossa kohtaa. 

Vierailija
88/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei tuossa vaiheessa vielä ollut synnytys joten turha viisastella 

Vierailija
89/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-alan ammattilaiset selvästi rantautuneet ketjuun kommenteista päätellen. 

Näinpä. 

Vierailija
90/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo hysteerinen pakkomielteesi saada sanoa viimeinen sana todistaa että olen psykoottinen ja tarvitset hoitoa. Sammuta se kone ja soita 112!"

Jos sinulla olisi koulutus,ymmärtäisit,että ilmisu "hysteerinen" on poistettu lääketieteellisestä termistöstä kauan kauan sitten ja sitä käytettiin naisten mustamaalaamiseen psykiatriassa ilman mitään tieteellistä perustetta. Joten oletko vain trolli vai kenties joku aivoton lähäriopiskelija, jonka ei missään nimessä pidä jatkaa opintojaan tai töitään jos niin pitkälle on sattunut pääsemään. Ainoa hysteerinen täällä olet sinä: minä yritän vain tuoda esinn faktoja siitä,miten väärin,tunteettomasti ja ilkeämielisesti,misogynisesti ja ymmärtämättömästi lukemattomia naisia Suomessa vastaanotoilla kohdella-niin perusgynekologiassa kuin synnytysosastoilla,neuvoloissa ja ihan tavallisillakin lääkärikäynneillä. Ole huoleti,olen keskustellut alalla vuosikymmeniä olleiden,erittäin pätevien ja pitkälle koulutettujen tahojen kanssa,joiden pakeille sinä et pääsisi ilmman melkoista rahatukkua. Voit siis pitää lapsellisen mielipiteesi,yksikään täysjärkinen nainen ei kaltaisiasi arvosta saati kuuntele. KAikille naisille,jotka olette kokeneet ala-arvoista kohtelua terveydenhuollossa erityisesti gyne/synnytys/neuvola-asioissa: Pitäkää ääntä saamastanne kohtelusta-teillä on oikeuksia ja hoitavalla taholla on velvollisuuksia-heitä sitoo laki ja eettisen säännöt. Jokaisesta rikkomuksesta ja asiattomuudesta on tehtävä ilmoitus,muuten tämä potilaiden aiheeton piinaaminen ja hoitohlökunnan tietämättömyys ei lopu koskaan. 

Vierailija
91/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri = busines 

Vierailija
92/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo hysteerinen pakkomielteesi saada sanoa viimeinen sana todistaa että olen psykoottinen ja tarvitset hoitoa. Sammuta se kone ja soita 112!"

Jos sinulla olisi koulutus,ymmärtäisit,että ilmisu "hysteerinen" on poistettu lääketieteellisestä termistöstä kauan kauan sitten ja sitä käytettiin naisten mustamaalaamiseen psykiatriassa ilman mitään tieteellistä perustetta. Joten oletko vain trolli vai kenties joku aivoton lähäriopiskelija, jonka ei missään nimessä pidä jatkaa opintojaan tai töitään jos niin pitkälle on sattunut pääsemään. Ainoa hysteerinen täällä olet sinä: minä yritän vain tuoda esinn faktoja siitä,miten väärin,tunteettomasti ja ilkeämielisesti,misogynisesti ja ymmärtämättömästi lukemattomia naisia Suomessa vastaanotoilla kohdella-niin perusgynekologiassa kuin synnytysosastoilla,neuvoloissa ja ihan tavallisillakin lääkärikäynneillä. Ole huoleti,olen keskustellut alalla vuosikymmeniä olleiden,erittäin pätevien ja pitkälle koulutettujen tahojen kanssa,joiden pakeille sinä et pääsisi ilmman melkoista rahatukkua. Voit siis pitää lapsellisen mielipiteesi,yksikään täysjärkinen nainen ei kaltaisiasi arvosta saati kuuntele. KAikille naisille,jotka olette kokeneet ala-arvoista kohtelua terveydenhuollossa erityisesti gyne/synnytys/neuvola-asioissa: Pitäkää ääntä saamastanne kohtelusta-teillä on oikeuksia ja hoitavalla taholla on velvollisuuksia-heitä sitoo laki ja eettisen säännöt. Jokaisesta rikkomuksesta ja asiattomuudesta on tehtävä ilmoitus,muuten tämä potilaiden aiheeton piinaaminen ja hoitohlökunnan tietämättömyys ei lopu koskaan. 

Asiaa kirjoitat.

Vierailija
93/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillähän menis aivan tolkuttomasti aikaa, jos ne kaikkia itkuisia draamakuningattaria alkaisi lohduttelemaan.

Suomalaisilla on sellainen vinksahtanut käsitys että kivun kestäminen on jotenkin ylentävää. Olisihan lääkärillekin helpompaa jos potilas olisi kiemurtelmatta tuskissaan. Minä saan muutaman kerran vuodessa piikin suoraan kumpaankin silmämunaan, niin hyvin puudutetaan että pystyn ottamaan pistokset molempiin samalla istumalla.

Vierailija
94/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole parempi että te ns itkuherkät ja traumatisoituneet akat menette seuraavan kerran Maria Nordinin hoidettavaksi, eikä lääkäriin?

Vierailija
95/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillähän menis aivan tolkuttomasti aikaa, jos ne kaikkia itkuisia draamakuningattaria alkaisi lohduttelemaan.

Suomalaisilla on sellainen vinksahtanut käsitys että kivun kestäminen on jotenkin ylentävää. Olisihan lääkärillekin helpompaa jos potilas olisi kiemurtelmatta tuskissaan. Minä saan muutaman kerran vuodessa piikin suoraan kumpaankin silmämunaan, niin hyvin puudutetaan että pystyn ottamaan pistokset molempiin samalla istumalla.

Ei se kipu siitä vinkumalla helpota eikä välttämättä lääkärilläkään sellaisia kivunlievityskeinoja ole tarjolla joten silloin se kestetään että saadaan selville vaiva ja oikeanlainen apu. 

Vierailija
96/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole parempi että te ns itkuherkät ja traumatisoituneet akat menette seuraavan kerran Maria Nordinin hoidettavaksi, eikä lääkäriin?

Surkea provo.

Vierailija
97/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi lapsen tasolla mieleltään oleva ulina-Ulla jolle jopa lekurinkin pitää taipua äidin korvikkeeksi paapomaan ja hyysäämään sen sijaan että tekee tarvittavat tutkimukset, selvittää mikä vialla ja löytää oikean avun vaivaan. Voimia vaan gyneille ym. näiden aikuisvauvojen kanssa. 

Kannattaa huomata että ap on itse copypastannut liki kaikki naisviha viestit tänne. 

Ja mistä sen voi huomata,jos aloittaja on copypastannut naisvihaviestejä tänne? Oletko ihan kunnossa?

Vierailija
98/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri = busines 

Korjaus: BUSINESS. Älä käytä kieltä jota et osaa.

Vierailija
99/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤡

Vierailija
100/145 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kipu siitä vinkumalla helpota eikä välttämättä lääkärilläkään sellaisia kivunlievityskeinoja ole tarjolla joten silloin se kestetään että saadaan selville vaiva ja oikeanlainen apu. 

Lopeta trollaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi