Talvipuku asiaa jälleen
Lasten mummi on ostamassa kuopukselle synttärilahjaksi talvipukua, ja sanoin että tykkään yhdestä Lassien puvusta (jossa alaosassa se kuminen pinta). Sanoin kooksi 86cm, ja nyt mietin että onkohan se sittenkin liian iso? Meillä on aika pullea tuo 10kk kuopuksemme, pituutta nyt noin 74cm (täyttää siis marraskuun alussa 1 vuotta). Käyttää nyt 80cm välikausihaalaria, joka ei tosiaankaan ole iso, tuskin menee enää keväällä.
Mitäs luulette onkohan tuo 86cm käyttökelpoinen nyt talvella? Kaapissa on kyllä serkun vanha 80cm puku (ei ollut sekään mikään reilu, kun sovitettiin).
Minkä kokoisia talvipukuja te muut olette loka-marrakuussa syntyneille ostaneet?
Kommentit (21)
omalla tytölläni oli viime talvena 80-senttinen puku ja hän oli silloin noin 1,5 -vuotias. Pituutta hänellä oli 1,5-neuvolassa 76 cm. Pullea hänkin oli. Puku oli alkutalvesta isohko, lopputalvesta juuri oikean kokoinen.
Samainen tyttö käyttää nyt 86-senttistä välikausipukua ja pituutta on 85 cm.
että itse kuvittelisin tuon 80cm olevan parempi sinun tytölle
Meillä mahtui viime vuonna koko talven 104-senttinen puku 4-vuotiaalle, joka oli lokakuussa 108cm!
että ostaakin sen 80cm puvun (onneksi menee vasta perjantaina ostoksille:). Pitää varmaan vielä sovittaa tuota serkun vanhaa 80cm talvipukua (on muuten Lassien sekin).
Tosin kun tuo 80cm puku jo on, niin poika menisi varmaan 86cm pukuun sitten seuraavana talvenakin (ainakin alkutalvesta)?
Miten tää on aina niin vaikeaa, vaikka ei ole edes eka lapsi. Esikoinen tosin on syntynyt eri vuodenaikana. Tosin käytti 1v 2kk (kevät) 86 välikausihaalaria (Jonathan) ja ei se mikään iso ollut, mutta meni kyllä seuraavan syksynkin.
ap
käyttää vieläkin 86cm Jonathanin välikausihaalaria......
Tosin käytti 1v 2kk (kevät) 86 välikausihaalaria (Jonathan) ja ei se mikään iso ollut, mutta meni kyllä seuraavan syksynkin.
ap
osta sitten joulun jälkeen alennusmyynnistä 86 senttinen.
mutta nyt lasten mummi ehdottomasti haluaa ostaa pojalle talvipuvun, ja aikoo ostaa sen tulevana perjantaina.
Ei sitä kyllä kahta samankokoista viitsi pitää, joten taidan päätyä siihen, että ostaa sen 86cm puvun. Jos on reilua kokoa, niin luulisi menevän seuraavana talvena (ainakin alkutalven).
Meillä muuten pojalla on 80cm sisävaatteet jo nyt jämttejä, joten en kyllä usko että tuo 86cm talvihaalari käyttämättömäksi jää.
ap jälleen
en mä usko että se käyttämättömäksi jää. Voi olla iso alkutalvesta, muta siihenkin on aikaa vieläja lapset kasvavat tosi nopeeta. puvussa pitää olla käyntivaraa, ettei purista ja esim lahkeet nouse kengän suun yläpuolelle. Haalari saa olla reilu!
Mä olen kahdesta vaatekaupasta saanut ohjeen että lapsen pituus plus 10cm on talvihaalarin oikea koko! Ja sen mukaan olen haalarit ostanut, tietty merkeissä on jonkin verran eroa mutta pääohje on toi
Poika tammikuussa 1.5v, silloin pituutta 87,5cm. Haalari oli 86cm ja meni hyvin koko talven. Nyt 2v3kk poika on n. 95cm pitkä ja haalarina Remun 92cm puku ja kaapissa 98 halpispuku varoiksi.
ja toiminut, eikä oikeastaan koskaan ole virheostosta tehty. J ajos tuota sinun saamaasi vaatekaupan ohjetta noudattaa, niin 86cm pitäisi olla siten juuri sopiva koko. Ja onhan tuohon kunnon talveenkin vielä matkaa.
Kovin tuntuu pienissä vaatteissa muiden lapsukaiset olevan. Mä en tahdo tajuta, miten meidän muksut eivät mahdu niin pieniin, vaikka ihan standardi kokoa ovatkin (ainakin pituudessa).
Kiitos kaikille kommenteista, saipahan tämäkin kotiäiti tämän päivän päänvaivaansa helpotusta.
Ap siis taas
Tosi monella näkyy liian pieniä haalareita olevan ja kesällä liian pieniä sandaaleja. Mutta tapansa kullakin. joten siihen en puutu.
Mun poika on noin 115cm ja ensi talveksi on 128cm haalari, kun 115 plus se 10cm on 125cm. Kokeilin pukua ja kasvu ja touhuumisvaran kanssa on ok. 122cm oli ihan liian pieni, kenkien kanssa nousi liian ylös. Siis pituuteen pitää ottaa huomioon talvikengät!
10 taas...
Talveksi on 80 cm haalari odottamassa.
Sekin näyttää melko reilulta verrattuna siihen, että sisävaatteissa on 80 cm ollut käytössä jo pidemmän aikaa.
niin voin kertoa, että olen äärettömän tarkka pojan vaatetuksesta.Meillä ei koskaan kuljeta liian pienissä - eikä muuten myöskään liian suurissa vaatteissa, tämä koskee niin sisä- kuin ulkovaatteitakin, kengistä puhumattakaan. Ensi talveksi meillä on 92cm haalari. Myös 98cm löytyy kaapista, mutta se on aivan liian suuri. Kenkien koko mitataan säännöllisesti ja uudet ostetaan aina kun siihen on tarvetta.
terveisin se äiti, jonka poika 2v6kk kulkee nyt 86cm haalarissa
Tosi monella näkyy liian pieniä haalareita olevan ja kesällä liian pieniä sandaaleja. Mutta tapansa kullakin. joten siihen en puutu.
isosiskon vanhaa LASSIEN 92 pukua, joka sekin jäi vielä haaroista roikottamaan.
Ihan liian isossa puvussa on kyllä lapsen tosi vaikea leikkiä ja touhuta.
mahtui koko sen seuraavan talven vielä äitiyspakkauksen pukuun, joten kyllä 86 puku tuntuu 10kk minusta ihan JÄRKYTTÄVÄN isolta.
joille ostetaan aivan liian suuria talvihaalareita, "jotta ne menisivät vielä seuraavanakin talvena". Kiva siinä on sitten touhuta pari numeroa liian isoissa kuteissa.
92cm pojalle ton +10cm mukaan talvihaalaria. Sehän ois pitäny olla kokoa 104cm. 98cm ostin ja se on kyllä hyvinkin reilu!
Jos ap:n lapsi tulee marraskuussa vuoden niin miten tätä voi verrata siihen että elokuussa syntynyt menee äp_n pukuun ekana talvenaan?
Minä ostaisin sen 86cm jos jo 80cm olemassa kuitenkin. Menee sitten lopputalvesta ainakin ja seuraavanakin vielä. Tosin paljon riippuu lapsen ruumiinrakenteesta, pitkäselkäiselle tarvitaan isompi puku. Meidän nyt 2v2kk pitkäselkäinen meni viime talven 86cm reimatecissä, lopputalvesta meinasi jo pyllysauma ratketa kumartuessa. Tulevaksi talveksi hankittiin suoraan 98cm (92 kokeiltiin jo oli nafti jo nyt).
ekana talvena oli käytössä koon 64 puku, jonka ostin itse.
Jos ap:n lapsi tulee marraskuussa vuoden niin miten tätä voi verrata siihen että elokuussa syntynyt menee äp_n pukuun ekana talvenaan?
Minä ostaisin sen 86cm jos jo 80cm olemassa kuitenkin. Menee sitten lopputalvesta ainakin ja seuraavanakin vielä. Tosin paljon riippuu lapsen ruumiinrakenteesta, pitkäselkäiselle tarvitaan isompi puku. Meidän nyt 2v2kk pitkäselkäinen meni viime talven 86cm reimatecissä, lopputalvesta meinasi jo pyllysauma ratketa kumartuessa. Tulevaksi talveksi hankittiin suoraan 98cm (92 kokeiltiin jo oli nafti jo nyt).
Itse ostin +2 käyrällä pituuden suhteen kulkevalle lokakuussa syntyneelle tytöllä 80-senttisen Lassien haalarin viime talvena (oli siis silloin 1v.). Mahtui koko talven hyvin, oli reilukin alkuun!