Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susanna Penttilä syö 1400 kcal päivässä

Vierailija
09.07.2026 |

Niukka ruokavalio

Kommentit (241)

Vierailija
121/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas porukka vetää vähintään 2000kcal ja ihmetellään kun läskiä kertyy vuosien aikana🤣

Vierailija
122/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas porukka vetää vähintään 2000kcal ja ihmetellään kun läskiä kertyy vuosien aikana🤣

Tuo on normaali energiantarve aikuiselle. Ja käyn 4 kertaa salilla. Montakos kertaa sinä käyt? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on normaali energiantarve aikuiselle. Ja käyn 4 kertaa salilla. Montakos kertaa sinä käyt? 

Ensimmäinen aktiiviliikkuja saapui jo selittelemään🤣

Vierailija
124/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon verranhan sitä viisikymppinen nainen saa syödä, jos aikoo laihtua. Olen Penttilää nuorempi, mutta Yazio tarjoaa minulle noin 1300 kaloria päivässä. Jos kävelee tai juoksee 10 km, saa siihen noin 450 kaloria päälle.

Onhan se surkean vähän. Noudatin sitä pari kuukautta ja paino tippui ihan kivasti. Mutta sosiaalisissa tilanteissa se oli niin rajoittavaa, että ajattelin että elän mieluummin lievästi ylipainoisena ja annan lapsillenikin vähän rennomman mallin. Tuohon kalorimäärään nimittäin pitää perheen ruokapöydässä kieltäytyä aika monesta asiasta.

Miksi perheen pitäisi kieltäytyä mistään? Hekin voivat syödä terveellisesti.

1300kcal esimerkkipäivä

- 2 ruispalaa, oivariinia ja ohut siivu juustoa (ei sellaisia paksuja valmissiivuja!) 260kcal

- lounas kermainen lohikeitto 400kcal

- päivällinen perunamuussia kauhallinen ja 3 lihapullaa (100g) tomaattikastikkeessa, sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä 560kcal

Yhteensä 1220kcal

Mikä hitto tässä on niin vaikeaa?? Pelkkiä tekosyitä.

Jos viikonloppuna syö kakkua ja juo sidukkaa niin maanantaina käy sen 450kcal lenkin tai syö vähemmän!

Mitä järkeä tollaisessa elämässä on, itse ainakin haluan nauttia elämästä. Elämäni suurimmat nautinnot on ruoka ja uni. Ja pieni tissuttelu. 

Miksi pitäisi nähdä nälkää. En tajua. Miehiäkö tolla yritetään houkutella että on kukkakeppi? Minua ei miehet ole kiinnostaneet 20 vuoteen. Syön mitä haluan. Tänään taitaa olla pizzaperjantai ja irtsaripusdinhakureissu ja pientä naukkailua myös. Ai että. 

Eri

Vierailija
125/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo bimbo on taas oikein hieno esikuva nuorille. Voi että on siinä tyhmä nainen. Eikö pään sisällä muuta liiku.

Vierailija
126/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kertynyt ainakaan mulle vaikka olen jo lähemmäs 50. Kunnon hauikset ja pakaralihakset sen sijaan on kertyneet, joten jatkan tällä "liikaa kaloreita" -linjalla edelleen. 

Vierailija
127/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen bmr laskuri antaa tuon ikäiselle ja kokoiselle tuon määrän kcal

Vierailija
128/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiemmin halveksinut Penttilää. Mutta nyt näiden juttujen jälkeen mitä hänestä uutisoidaan halveksin. Ihan jonninjoutava emäntä. Tissit ja nuoret miehet on eukon tuon elämä. Pankoot niitä parikymppisiä ja eläkööt vaikka pyhällä hengellä, mutta miksi tuosta kirjoitellaan lööpeissä jatkuvasti. Turhempaa ihmistä saa hakea.

Vierailija
129/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aamupalaksi muna ja puolikas avocado. Onpas herkullista.

Normaalipainoinen ei voi syödä joka päivä joka aterialla "herkullista".

Jos haluaa olla läski niin voi syödä.

Se on vain valittava kumpi haluaa olla.

Voi syödä joka kerta hyvää, mutta niitä kertoja pitää sitten olla vähän päivässä. Kokonaiskulutus on se mikä ratkaisee.

Esim. kaikki eivät todellakaan halua syödä suositusten mukaista 3-5 kertaa päivässä, vaan menevät aamiainen/lounas + päivällinen/illallinen sapluunalla. Eli, jos syö 2 kertaa päivässä, niin halutessaan voi ne kaksi kertaa syödä jotain hyvältä maistuvaa ilman, että päivittäinen energiamäärä ylittää kulutusta. Pitää vain osata laskea tai arvioida ne kalorit. 

Kuulostaakin tosi terveelliseltä toi sun sapluuna. 😄

Syö kaksi kertaa päivässä.  Grilliateria päivällä ja kismet illalla. 

Vierailija
130/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 20v sitte  oli Hyvä Terveys lehdessä tai Fit lehdessä juttu hänestä. "Päivä mukanani " yms

Aamulla ei syönyt mitään, päivällä pari mango piltti ,  illalla kanafilee ja kasviksia.  Ja kävi pitkät lenkit kahden ison koiran kanssa.

Silloin parikymppisenä otin ruokavaliosta malli, ja hyvin putosi paino. Mutta nälkä oli.

Kannattaisi syödä kalsiumia ja vitamiineja kans, noilla eväillä osteoporoosi kolkuttelee ja sitten luut sanoo riks ja raks.  Ei sitten enää tehdä mitää akrobatiaa vaativia naimatemppuja 

.

Purkista saa.

Vierailija
131/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tollaisessa elämässä on, itse ainakin haluan nauttia elämästä. Elämäni suurimmat nautinnot on ruoka ja uni. Ja pieni tissuttelu. 

Miksi pitäisi nähdä nälkää. En tajua. Miehiäkö tolla yritetään houkutella että on kukkakeppi? Minua ei miehet ole kiinnostaneet 20 vuoteen. Syön mitä haluan. Tänään taitaa olla pizzaperjantai ja irtsaripusdinhakureissu ja pientä naukkailua myös. Ai että. 

Eri

No tuo on valintoja! 

Itsellä lohikeitto menee herkullisuudessa AINA mättöpizzan edelle ja lasillinen hyvää viiniä ruuan kanssa tissuttelun sijaan. Irtsareita söin 4 kpl eilen ja jäätelöäkin eli mikä oli ongelma??

En ole luopunut mistään, jokainen suupala mitä syön on herkullinen nautinto. 

Minä voin hyvin terveenä ja normaalipainoisena, kelpaisin kyllä miehelleni varmaan ylipainoisenakin muttei ole tarvetta kokeilla. Haluan olla aktiivinen ja liikkuva myös vanhana, en mikään laardikasa hoitokodissa

Vierailija
132/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi syödä joka kerta hyvää, mutta niitä kertoja pitää sitten olla vähän päivässä. Kokonaiskulutus on se mikä ratkaisee.

Esim. kaikki eivät todellakaan halua syödä suositusten mukaista 3-5 kertaa päivässä, vaan menevät aamiainen/lounas + päivällinen/illallinen sapluunalla. Eli, jos syö 2 kertaa päivässä, niin halutessaan voi ne kaksi kertaa syödä jotain hyvältä maistuvaa ilman, että päivittäinen energiamäärä ylittää kulutusta. Pitää vain osata laskea tai arvioida ne kalorit. 

Meillä kaikilla on erilainen ravinnontarve ja tunne siitä milloin on nälkä. Ihmiset myös elävät erilaisissa vuorokausirytmeissä. Oma kehoni haluaa väkisin vääntää aamunukkujaksi ja illan kukkujaksi ja lomalla olen niin onnellinen ja hyvinvoiva, kun saan tehdä näin. Työelämässä ei onnistu. Samoin on syömisentarve ja ajankohta eri, kuin esim. miehelläni. Mulla ei maistu mikään aamulla ja ukko voisi ahtaa vaikka kilon grillipihvin. Mulla on tajuton yönälkä, mutta eipä haitaa, kun ei päivällä mässää. Ja näin on ollut lapsuudesta saakka.

Vierailija
133/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee suomi-naisista ettei tuo syötyjen kalorien laskenta oikein onnistu. Laskevat alakanttiin, reippaasti.

Miehistä ei näy ollenkaan, on ne nekin fitnessejä että. hohhohhohhohhooooo. Hahhahhahhahhaa. 🤣🤣🤣

Miesten keskivartalot tursuaa ulos housuista niin että takarailo näkyy kun housut jää edestö ja sivuilta mahan ja jenkkakahvojen alle. Kaksoisleuka peitetään parralla ja miestissit hölskyy paidan vatsalla roikkuen. 

Kivekset roikkuu polvissa. 

Vierailija
134/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

No tuo on valintoja! 

Itsellä lohikeitto menee herkullisuudessa AINA mättöpizzan edelle ja lasillinen hyvää viiniä ruuan kanssa tissuttelun sijaan. Irtsareita söin 4 kpl eilen ja jäätelöäkin eli mikä oli ongelma??

Minä voin hyvin terveenä ja normaalipainoisena, kelpaisin kyllä miehelleni varmaan ylipainoisenakin muttei ole tarvetta kokeilla. Haluan olla aktiivinen ja liikkuva myös vanhana, en mikään laardikasa hoitokodissa

Suski on aina ollut tuon kokoinen, turhaa vetää halventavasti "miesten houkuttelua" tähän mukaan, Kyse on nyt syömisistä. On täysin hänen oma asiansa millä elättää itsensä. Vuosia on pitänyt vaateliikettäkin. Mene tekemään solvaamisketju toisaalle.

Vierailija
135/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verranhan sitä viisikymppinen nainen saa syödä, jos aikoo laihtua. Olen Penttilää nuorempi, mutta Yazio tarjoaa minulle noin 1300 kaloria päivässä. Jos kävelee tai juoksee 10 km, saa siihen noin 450 kaloria päälle.

Onhan se surkean vähän. Noudatin sitä pari kuukautta ja paino tippui ihan kivasti. Mutta sosiaalisissa tilanteissa se oli niin rajoittavaa, että ajattelin että elän mieluummin lievästi ylipainoisena ja annan lapsillenikin vähän rennomman mallin. Tuohon kalorimäärään nimittäin pitää perheen ruokapöydässä kieltäytyä aika monesta asiasta.

Miksi perheen pitäisi kieltäytyä mistään? Hekin voivat syödä terveellisesti.

1300kcal esimerkkipäivä

- 2 ruispalaa, oivariinia ja ohut siivu juustoa (ei sellaisia paksuja valmissiivuja!) 260kcal

- lounas kermainen lohikeitto 400kcal

- päivällinen perunamuussia kauhallinen ja 3 lihapullaa (100g) tomaattikastikkeessa, sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä 560kcal

Yhteensä 1220kcal

Mikä hitto tässä on niin vaikeaa?? Pelkkiä tekosyitä.

Jos viikonloppuna syö kakkua ja juo sidukkaa niin maanantaina käy sen 450kcal lenkin tai syö vähemmän!

Eri

Jos syö 1400 kcl äivässä, niin ei siinä kyllä nälkää näe. 

Vierailija
136/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu nainen! Pysyy terveenä ja kunnossa.

Empiirinen todiste päätyi toisenlaiseen lopputulokseen.

Vierailija
137/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on sinulle ongelma, ap?

Vierailija
138/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali määrä. Syön tuon verran myös ellen vähempääkin. 

Vierailija
139/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri

No tuo on valintoja! 

Hoitolassa olisi kyllä parempi olla lihava, kun niillä sapuskoilla kyllä kuihtuu aika pian.

Vierailija
140/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on erilainen ravinnontarve ja tunne siitä milloin on nälkä. Ihmiset myös elävät erilaisissa vuorokausirytmeissä. Oma kehoni haluaa väkisin vääntää aamunukkujaksi ja illan kukkujaksi ja lomalla olen niin onnellinen ja hyvinvoiva, kun saan tehdä näin. Työelämässä ei onnistu. Samoin on syömisentarve ja ajankohta eri, kuin esim. miehelläni. Mulla ei maistu mikään aamulla ja ukko voisi ahtaa vaikka kilon grillipihvin. Mulla on tajuton yönälkä, mutta eipä haitaa, kun ei päivällä mässää. Ja näin on ollut lapsuudesta saakka.

Miten tämä liittyi asiaan. Sun sapluuna ei toimi kuin itselläsi, ehkä oot joku narkkari. 

Useimmat keski-ikäiset haluaa, syödä n. 3 tunnin välein, tai alhainen vetensokeri aiheuttaa ongelmia. Sitäpaitsi syöminen kuuluu elämään, se ei ole mikään rangaistus, että pitää syödä monta kertaa päivässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme