Susanna Penttilä syö 1400 kcal päivässä
Kommentit (241)
Ei pieni vanha nainen enempää tarvitsekaan. Olen itse himpun nuorempi kuin Susanna, ja nyt huomannut, että syömistä pitää vähentää paljon ettei paino lähde nousuun.
Penttilä urheilee ja liikkuu paljon joten saa ainakin 500-700 kcl liian vähän. Vanhemmiten alkaa riutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 20v sitte oli Hyvä Terveys lehdessä tai Fit lehdessä juttu hänestä. "Päivä mukanani " yms
Aamulla ei syönyt mitään, päivällä pari mango piltti , illalla kanafilee ja kasviksia. Ja kävi pitkät lenkit kahden ison koiran kanssa.
Silloin parikymppisenä otin ruokavaliosta malli, ja hyvin putosi paino. Mutta nälkä oli.
Kannattaisi syödä kalsiumia ja vitamiineja kans, noilla eväillä osteoporoosi kolkuttelee ja sitten luut sanoo riks ja raks. Ei sitten enää tehdä mitää akrobatiaa vaativia naimatemppuja
.
Aika monella 60v tätillä joka ei käytä maitoa tai korvaavia, menee luita poikki kun kaatuvat, koska luukato.
Näkee myös linkkuun menevistä polvista.
Silti ihmeen pyöreä naamasta. Kai se on jonkinlaista ikääntymistä. Mummokasvot.
Vierailija kirjoitti:
Lukiko väki uutista edes? 1400 kaloria ruoasta, tähän määrään ei ole laskettu juomia joista tulee myös kaloreita
Esimerkiksi litra maitoa on 400-600 kaloria
Ihan kuin hän kittaisi jotain maitoa litran päivässä :D
Itse en ainakaan juo kaloreita kuin todella harvoin.
Mitä sitten? Miksi joku olisi kiinnostunut mummelin kalorimääristä 🤣
Pelkästään slaavikyykyssä puolen tunnin kitkeminen ilman että nouset ylös jaloillesi jalottelemaan, vaan etenet kyykyssä kyykkykävellen pitkää istutusriviä ja vaihtaen päässä rivin toiselle puolelle, kuluttaa sen yli 500kcal neljässäkymmenessä minuutissa. Aloitelijoilla menee kitkemiseen aikaa parituntia minä vedän neljässäkymmenessä minuutissa tai puolessa tunnissakin koska reidet kestää ja polvet on voideltu hyvin. Asioita voi tehdä hitaasti ja tehottomasti tai nopeasti ja tehokkaasti energiaa kuluttaen. Kun mun koulutettavaksi tuli oppilaita ja pistin heidät tekemään tätä ja annoin selvät ohjeet seuraaviin neljään päivään, niin ei kukaan palanut takaisin. Eivät kestäneet. Modernin ihmisen nilkat ja polvet ei kestä työskentelyä kyykyssä tunti tolkulla. Ne vaatii jakkaraa ja polvisuojia itselleen. Vain thaimaalaiset kykenee samaan kuin minä.
Olen 66v munmo ja pääsen hyvin kyykkyyn ja pystyn olemaan siinä tarvittavan ajan. Nivelet sattuu mutta kökin pitkiä aikoja puutarhassa. Nyt on tehty isoa rinneterassia jossa on paljon kulmia ja porrastuksia, 2 viikkoa kykitty ja kumarreltu putkeen. En silti usko että kulutan tuossa 500kcal tunnissa vaikka kannan lisäksi kakkosnelosia, lankkuja, sahaan käsin, kuskaan ämpäritolkulla vettä alaniitylle mihin letku ei yllä jne. Ainakaan paino ei putoa tällä alle 1500kcal:lla. Tai sitten tuo 2l vettä päivässä pitää painoa yllä
Vierailija kirjoitti:
Luuranki mihin tyrkätty pallot ja tekotukka
Oikeammin tekopallot ja tukka
-sivusta-
Vierailija kirjoitti:
Lihomisepidemiasta huomaa, ettei ihmisillä ole mitään hajua, paljonko ruokaa tarvitsevat. Pienikokoiselle naiselle, joka ei urheile, 1400 kcal on ihan normaali kulutus. Tuon yli alkaa lihomaan.
Palstan mammat on aina kauhuissaan kun tulee ilmi että joku syö kokoonsa kohden sopivan määrän. Mielestäni 1400 kaloria on aika paljon pienelle naiselle, vaati paljon liikuntaa ettei ala lihomaan.
En ymmärrä kuinka jotkut ehtii ja jaksaa syödä 3000 kcal päivässä. Olen mies ja syön päivässä noin 1400 kcal usein ei edes sitä. Toisaalta en juurikaan liiku.
Sulla on kova kulutus!
Itsellä 10km on vain vaivaiset 600kcal, 20km siten 1200kcal ja olen nopea kävelijä. Eikä tämä ruumiillinen työkään kuluta päivässä (7h) kuin n 2000 kcal. Itse en noteeraa syömisissäni lainkaan em kulutusta, syön aina sen alle 1500kcal. Paino pysyy ennallaan
Heikennät itseäsi. Kulutus on oikeasti kova ja laiminlyöt terveytesi. Sua on varotettu. Hanki oikeat mittarit itsellesi. Jos et syö et palaudu hyvin ja et kykene samaan suoritukseen toisena päivänä
Kiitos vaan, olen selvinnyt tällä ruokavaliolla ja kalorimäärällä 66v. Olen ikäisekseni liikunnallinen ja lihaksikas. Kaikki labra-arvot kunnossa. Askelmittari riittää, 10 000 - 15000 tulee peruspäivässä, vaelluksilla enemmänkin. Ja jaksan ihan joka päivä vaikka mies yrittää saada lepäämään välillä:) Untakaan en tarvitse kuin 6 tuntia näin eläkkeellä. Ruhtinaallista työvuosien unettomuuden jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kova kulutus!
Itsellä 10km on vain vaivaiset 600kcal, 20km siten 1200kcal ja olen nopea kävelijä. Eikä tämä ruumiillinen työkään kuluta päivässä (7h) kuin n 2000 kcal. Itse en noteeraa syömisissäni lainkaan em kulutusta, syön aina sen alle 1500kcal. Paino pysyy ennallaan
Heikennät itseäsi. Kulutus on oikeasti kova ja laiminlyöt terveytesi. Sua on varotettu. Hanki oikeat mittarit itsellesi. Jos et syö et palaudu hyvin ja et kykene samaan suoritukseen toisena päivänä
Kiitos vaan, olen selvinnyt tällä ruokavaliolla ja kalorimäärällä 66v. Olen ikäisekseni liikunnallinen ja lihaksikas. Kaikki labra-arvot kunnossa. Askelmittari riittää, 10 000 - 15000 tulee peruspäivässä, vaelluksilla enemmänkin. Ja jaksan ihan joka päivä vaikka mies yrittää saada lepäämään välillä:) Untakaan en tarvitse kuin 6 tuntia näin eläkkeellä. Ruhtinaallista työvuosien unettomuuden jälkeen!
Sun iässä pitäisi syödä vähän enemmän. Se vanhuus tulee tosi nopeasti ja sitten et enää jaksa kantaa ostoksia yms. Ota järki käteen nyt. katsoin äsken omien vanhempien nopeaa romahdusta ja lääkärit totesi että ruokavalio ei ollut hyvä tai riittävä. Elivät sota-aikojen säästölinjalla. Puutoksia oli paljon. Vanhuus tulee rytinällä kun käynnistyy. Voit vielä syödä oiken hyvin ja vähän enemmän että pulskistut. Tulet nimittäin laihtumaan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
aamupalaksi muna ja puolikas avocado. Onpas herkullista.
Normaalipainoinen ei voi syödä joka päivä joka aterialla "herkullista".
Jos haluaa olla läski niin voi syödä.
Se on vain valittava kumpi haluaa olla.
Sun iässä pitäisi syödä vähän enemmän. Se vanhuus tulee tosi nopeasti ja sitten et enää jaksa kantaa ostoksia yms. Ota järki käteen nyt. katsoin äsken omien vanhempien nopeaa romahdusta ja lääkärit totesi että ruokavalio ei ollut hyvä tai riittävä. Elivät sota-aikojen säästölinjalla. Puutoksia oli paljon. Vanhuus tulee rytinällä kun käynnistyy. Voit vielä syödä oiken hyvin ja vähän enemmän että pulskistut. Tulet nimittäin laihtumaan joka tapauksessa.
En elä sota-ajan säästölinjalla eikä ole puutoksia joten sinun ei tarvitse huolehtia. Nautin elämästä ja syön oikein hyvin - mutta vain sen mitä haluan ja tarvitsen.
EN TODELLAKAAN aio lihotta itseäni jonkun palstatollon ohjeistuksesta🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Lihomisepidemiasta huomaa, ettei ihmisillä ole mitään hajua, paljonko ruokaa tarvitsevat. Pienikokoiselle naiselle, joka ei urheile, 1400 kcal on ihan normaali kulutus. Tuon yli alkaa lihomaan.
nauraa 174 cm pitkänä naisena
Koska olen pieni keijukaistyttönen voin vain ottaa yhden näykkäisyn avokaadosta päivässä koska muuten lihoan obeesiksi 🥺👉🏻👈🏻🧚🏻🌸
"Puolet hänen kaloreistaan tulee mies-peräisistä tuotteista."
Ikävä tosiasia, jota nykyään ei haluta myöntää: keski-ikäinen, pienikokoinen nainen, joka ei harrasta raskasta liikuntaa tai tee fyysistä työtä tuntikausia joka päivä ei voi syödä enempää lihomatta. Itse olen "vasta" nelikymppinen, mutten minäkään voi syödä kuin maks. 1400-1500 kcal päivässä tai paino alkaa nousta.
Ei ole mikään ihme, että ihmiset ovat ylipainoisia, kun energiaa mätetään jatkuvasti liikaa kulutukseen nähden. Eikä edes suostuta tunnustamaan faktoja, vaan vängätään, että jos jättää tiettyjä ruoka-aineita pois jotain muuta saa ahtaa napaansa mielin määrin, eikä liho. Kyllä lihoo, jos syö enemmän kaloreita kuin kuluttaa. Sillä, mistä kalorit tulevat ei ole mitään merkitystä.
En pidä erityisen pienenä kalorimääränä, pienelle ihmiselle varmasti riittää. Sitä hiukan epäilen syökö oikeasti tuon verran kaloreita, vai tuleeko niitä kuitenkin vähempi.
Minä näet syön n. 1500-1600 kaloria, joskus 1400 myös ja siihen mahtuu paljon enempi ruokaa kuin yksi kananmuna ja avokadonpuolikas, yms.. ei ole toki fitness ruokavalio.. (eli iloton ja mauton)
Tämä on tosi. Lihakset vaatii korjaukseen paljon energiaa, joskus se vaatii vähän lihomista. Itsensä pitäminen laihana heikentää. Kovina treenikausina syökää yli kulutuksen ja laihduttakaa kun vaihdatte treeniä keveämmäksi. Älkää aina vetäkö samaa lenkkiä tai punttijuttua.