Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalla asuvat ovat lihavampia kuin kaupunkilaiset

Vierailija
09.07.2026 |

Tämän olemme toki kaikki nähneet omin silmin. 
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/8d7a482f-0ab4-5735-8d0b-64537…

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan erityisesti maaseudulla asuvat naiset ovat keskimäärin pulskempia kuin kaupunkilaisnaiset.

Ei yllätä. Itsestään huolehtivat naiset muuttavat maalta nuorina pois, eivätkä palaa. Maalle jäävät naiset ovat usein koulupudokkaita, jotka eivät pääse tai edes halua päästä opiskelemaan.

Ne naiset, joitka on kiinnostuneita isosta perheestä jää varmasti keskimäärin todennäköisemmin maalle. Lastenteko tutkitusti lihottaa

Miten niin? Miksi ihmeessä perheellinen nainenkaan jäisi maalle? Lastenteko ei todellakaan lihota. Espoossa näkee paljon normaalipainoisia perheitä. Koulutustaso korreloi merkittävästi.

Liikunta tottumukset korreloi ei koulutus taso.

Yhdys sanat ovat tässä kommentissa vahvana. Uskon kyllä, ettei koulutus taso si ole ihmeellinen.

Hyvä aiheen vaihto yritys. Ei muuta faktaa että liikunta tottumukset ja syömis tottumukset korreloi lihavuuden kanssa. Ei koulutustaso. Vai laihdutko kirjaa lukemalla polttaako se kaloreita?

Siitä on paljon tutkimusta että koulutustaso korreloi vahvasti painon ja terveyden kanssa. Aivan yleistietoa tuo. 

Ja se rutkimus on väärää tietoa. Koska koulutkseltaan korkemmalla olevat liikkuu enempi eri paikoissa ja tekevöt enempi eri asioita. Se koulutus taso ei muuta mitään. Se liikunta ja ruoka vaikuttaa.

Ymmärrätkö, mitä korrelaatio tarkoittaa? 

Kyllä. Sinä et selvästi kerta kysyt.

Selvästikään et ymmärrä. 🤦🏼 

No ok. Köyhissä maissa älykkyys osamäää ja koulutus taso on matalampi joten siellä on laihoja ja ihmiset kuolee jopa nälkään. Täällä korkeammin koulutetuissa maissa lihotaan.

Suomen koulutus taso on sen verran korkea että ei ole eroa sen koulutuksen takia. Miksi lihavuus on mitä on.

Koulutuksella on hyvin paljon tekemistä painon kanssa. Miksi vänkäät vastaan kun asia on selvä?

Koska tiedän että yrität vain saada muut näyttämään huonommalta kuin itse olet. Koska olet kusipää egoisti.

Millä tavalla muka? Voisitko hieman tarkentaa? Vinkiksi, asun maalla ja olen koulutukseltani ylioppilas. Eli en koulutettu enkä kaupunkilainen. 

Älä valehtele tiedät täysin että yrität saada muut näyttämään huonommalta.

Sinä et, sori nyt vaan, tiedä minusta yhtään mitään, ja sinun on hölmöä kuvitella tietäväsi. Minua kiinnostaa faktat, enkä näe pienintäkään syytä pullistella jossain anonyymillä nettipalstalla. Mitä minä siitä edes hyötyisin? 

Miten jaksat reagoida johonkin trolliin? Oletko ihan terve?

Näkeehän sen puheistakin että se trollaa. :D tahallaan vääntää toista mielipidettä että ärsyttäisi.

Vierailija
142/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä välitän teistä etelänpellet joka päivä saa nauraa teidän toilailuja.Teillä uutiskynnys on matala, varpaankynsi katkesi, siitä pitää tehdä vähintään salatutvarpaankynnet sarja.

Maalaisillehan noita sarjoja tehdään. Kaupungissa katsotaan tv:tä vähemmän. 

Heh mikä on tv sen muista, oli vuosi kivi kun laitoin toosan kierrätykseen , en jäänyt kaipaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, jos näinon miltä näyttää? 

Vierailija
144/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan erityisesti maaseudulla asuvat naiset ovat keskimäärin pulskempia kuin kaupunkilaisnaiset.

Ei yllätä. Itsestään huolehtivat naiset muuttavat maalta nuorina pois, eivätkä palaa. Maalle jäävät naiset ovat usein koulupudokkaita, jotka eivät pääse tai edes halua päästä opiskelemaan.

Ne naiset, joitka on kiinnostuneita isosta perheestä jää varmasti keskimäärin todennäköisemmin maalle. Lastenteko tutkitusti lihottaa

Miten niin? Miksi ihmeessä perheellinen nainenkaan jäisi maalle? Lastenteko ei todellakaan lihota. Espoossa näkee paljon normaalipainoisia perheitä. Koulutustaso korreloi merkittävästi.

Liikunta tottumukset korreloi ei koulutus taso.

Yhdys sanat ovat tässä kommentissa vahvana. Uskon kyllä, ettei koulutus taso si ole ihmeellinen.

Hyvä aiheen vaihto yritys. Ei muuta faktaa että liikunta tottumukset ja syömis tottumukset korreloi lihavuuden kanssa. Ei koulutustaso. Vai laihdutko kirjaa lukemalla polttaako se kaloreita?

Siitä on paljon tutkimusta että koulutustaso korreloi vahvasti painon ja terveyden kanssa. Aivan yleistietoa tuo. 

Ja se rutkimus on väärää tietoa. Koska koulutkseltaan korkemmalla olevat liikkuu enempi eri paikoissa ja tekevöt enempi eri asioita. Se koulutus taso ei muuta mitään. Se liikunta ja ruoka vaikuttaa.

Ymmärrätkö, mitä korrelaatio tarkoittaa? 

Kyllä. Sinä et selvästi kerta kysyt.

Selvästikään et ymmärrä. 🤦🏼 

No ok. Köyhissä maissa älykkyys osamäää ja koulutus taso on matalampi joten siellä on laihoja ja ihmiset kuolee jopa nälkään. Täällä korkeammin koulutetuissa maissa lihotaan.

Suomen koulutus taso on sen verran korkea että ei ole eroa sen koulutuksen takia. Miksi lihavuus on mitä on.

Koulutuksella on hyvin paljon tekemistä painon kanssa. Miksi vänkäät vastaan kun asia on selvä?

Koska tiedän että yrität vain saada muut näyttämään huonommalta kuin itse olet. Koska olet kusipää egoisti.

Millä tavalla muka? Voisitko hieman tarkentaa? Vinkiksi, asun maalla ja olen koulutukseltani ylioppilas. Eli en koulutettu enkä kaupunkilainen. 

Älä valehtele tiedät täysin että yrität saada muut näyttämään huonommalta.

Sinä et, sori nyt vaan, tiedä minusta yhtään mitään, ja sinun on hölmöä kuvitella tietäväsi. Minua kiinnostaa faktat, enkä näe pienintäkään syytä pullistella jossain anonyymillä nettipalstalla. Mitä minä siitä edes hyötyisin? 

Miten jaksat reagoida johonkin trolliin? Oletko ihan terve?

No ei mulla tässä muutakaan tekemistä tällä hetkellä ole. Leffa pyörii taustalla. Ulkona on liian kuuma, että siellä tällä hetkellä viitsisi olla. Illalla taas sitten ulos. 

Vierailija
145/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän isäntien ja emäntien pitää olla oikean mallisia. Eivät ole katu-uskottavia muuten.

Jos maaseudun emäntä laittaisi nastoja nenään ja kuvioisi nahkansa, lehmät pelästyisivät ja karkaisivat navetasta. Mistä sitten maitua 

Mannerheimintien nälkäisille ?

Vierailija
146/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huono on talo jos isäntäparissa luut näkkyy, ei ole voita sillon pöyvällä nähty...

Niin juuri ja mikä ruoka kadulla muka kasvaa.Maalla on työt tehtävä.

Vierailija
147/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu entä sitten , käykö kateeksi?Sehän kertoo että maalla syödään ja kaupunkeissa kuollaan varsinkin , huumeisiin ja tressiin,  plus kyllä te tiedätte mihin.

Vierailija
148/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on poikkeuksellisen korkeat erot elinajanodotteessa sosioekonomisen aseman mukaan. Sillä, asuuko maaseudulla vai kaupungissa, ei ole suoraan merkitystä, mutta toki korkeasti koulutetut ja hyvätuloisimmat sijoittuvat useammin kaupunkiin. Ja tuo lihavuus liittyy tietysti terveyteen ja elinajanodotteeseen aivan olennaisesti.

Vierailija
149/149 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kaupungin ja maaseudun välissä, olen keskipainoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme