Onko teistä 200 euroa per hlö polttareihin vähän vai paljon? Osallistujia 12 henkeä, eli 2400 euroa rahaa.
Kommentit (27)
50 euroakin olisi jo vähän liikaa paitsi ehkä ihan läheisimmän ystävän polttareista. 20-30 euroa vielä sietäisin.
Vaikka osallistuminen olisi " vain" 100 e, niin helposti se toinen satku menee baarissa kun tarjotaan sankarille ja muille ja ajellaan taksilla jne.
Jo on mennyt meininki täysin överiksi.
MIksi laittaa 200¿ polttareihin ja sitten 50¿ lahjaan. Tai ainakaan minä en olisi valmis maksamaan kaverin lahjasta enempää - polttareista max 20¿. Niin turhaa rahanhukkaa - hauskaa voi pitää muutenkin.
Mutta en silti ikinä maksaisi polttareista tuollaista summaa. Sillä rahallahan saisi esim. lentolipun Lontooseen, näppärän kesälaukun, järjestettyä kesäkemut kavereille, halpisjakkupuvun tmv. tai kävisi pari-kolme kertaa ulkona Helsingin yössä. Lisäksi mielestäni on kohtuutonta vaatia kaikilta tuollaista summaa, monille se on iso osa kuukausibudjetista. Olisin kuollut häpeästä ja ollut hyvin pettynyt ystävääni, jos kaasoni harkintakyky olisi pettänyt noin pahasti.
Tykkään hienoista ravintoloista, hemmottelusta, luksuksesta, mutta omilla tai mieheni rahoilla...
Ja tähän summaan ei vielä edes sisältynyt minun omat menoni, eli ravintolassa olisi pitänyt maksaa ruoka pitkän kaavan mukaan alkuruokineen ja viineineen sekä yökerhossa juomat ja pääsymaksut... :oO Käytännössä näinen kuluineen ja taksikyytineen kotiin, olisi ilta maksanut arvioltaan 220-250 euroa...
Kyseessä oli paras ystäväni, mutta tässä tapauksessa en ollut kaaso enkä polttareita järjestämässä, koska tämän kunnian sai kaverini lapsuudenystävä ja serkku.
Nostin älämölön polttareita järjestettäessä. Aluksi minut leimattiin ilonpilaajaksi ja piilohaukuttiin tyyliin: " Vois sitä nyt parhaan ystävänsä vuoksi" ... Pikku hiljaa kuitenkin muiltakin osallistujilta alkoi tulla varsin varovaisia vastalauseita ja uusia ehdotuksia miten kuluja pystyttäisiin laskemaan. Limusiini muuttui tuttavan avoauton lainaamiseen, vesihiihto muuttui tuttavan opettamaan jousiammuntaan jne. Hotellin sauna/kabinettitilan sijaan saatiin paikalliselta purjehdusseuralta ihana rantasauna vuokralle, yöksi mentiin yhden polttarivieraan mökille jne...
Lopulta kulut tippuivat reilusti alle puoleen (35 euroa), eivätkä taatusti polttarit ainakaan huonontuneet. :o) Alunperin ne oli minusta kovin kiireellä kyhätty kasaan, tyyliin " maksoi mitä maksoi, on mulla muutakin mietittävää" .. Itse en koskaan morsiammelle kertonut riidoistamme, toivottavasti ei kukaan muukaan, mutta hän kyllä useaan otteeseen kiitteli miten ihanat polttarit olivat ja miten oli mietitty millaisista asioista juuri hän tykkää. :o)
Eli jos hintaa nostaa se, että päivään on ympätty kaikkea mahdollista, voipi käydä niin, että ne ehditään vaan juosta kauheaa vauhtia läpi ja kauhealla kiireellä seuraavaan paikkaan. Eli olisin kannattanut valita pari hyvää käyntikohdetta / ideaa.