Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulisi joku meno, johon tarvitsisi juhlavamman asun, oliisko teillä heti valmiina se asu kaapissa?

Vierailija
08.07.2026 |

Vaikka joku missä mentäsiin porukalla syömään ravintolaan ja sitten pihajuhlat mihin tulisi ihmisiä. Oliisko teillä asu valmiina sinne ?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?

EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?

En ole minäkään ollut hautajaisissa kuin lapsena, mutta silti olen aikuisiällä ostanut kaappiin mekon, jonka hautajaisiin voi laittaa, ihan kaiken varalta, jotta on olemassa.

Ja aika jännä, jos lähipiirissä ei ole koskaan ollut yksiäkään perhejuhlia (valmistujaisia, tasakymppisynttäreitä, häitä) - kun siis itse olen sellainen semierakko, jolla ei ole isoa kaveripiiriä ja joka välttelee lapsuudenperhettä kaukaisempia sukulaisia, mutta silti on joitakin juhlia ollut ja niihin asuja tarvinnut.

Mitä jännää tossa on? EI ole ollut isoja synttärijuhlia, jotka olisi vaatineet hienoa pukeutumista tai valmistujaisia tai häitä. Hautajaisiin on riittänyt tavalliset mustat, siistit vaatteet.

Et ehkä olekaan niin erakko, kuin luulet, jos sulla on noita ollut useampia.

Vierailija
82/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaen, että ihminen pysyy suurin piirtein samassa painossa ja ostaa klassisen juhla-asun, niin tuota samaa asua voi käyttää kymmeniä vuosia ilman.

No, aika moni ihminen on lihonut viime aikoina. Jos et ole huomannut, lihavuus on kansainvälinen epidemia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää ettei löydy. En käy juuri juhlissa. Viimeisin taisi olla isäni hääjuhla ja ne oli 15v sitten. Minulla ei ole juuri ystäviä/kavereita, ainoastaan kumppani. Muuten elän rentoa taitelija elämää.

Mutta eikös taiteilijoilla vasta olekin kaikenlaisia tilaisuuksia, joissa käydään ja pukeudutaan fiinisti? On gallerioiden avajaisia, näyttelyiden avajaisia, taidemessuja, museoiden kutsuvierastilaisuuksia ja erilaisia kulttuuritapahtumia...  😄

Ihme oletuksia taiteilijaelämästä..

Vierailija
84/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaen, että ihminen pysyy suurin piirtein samassa painossa ja ostaa klassisen juhla-asun, niin tuota samaa asua voi käyttää kymmeniä vuosia ilman.

No, aika moni ihminen on lihonut viime aikoina. Jos et ole huomannut, lihavuus on kansainvälinen epidemia.

Siksi sanoinkin, että OLETTAEN että pysyy samassa painossa. Tietysti jos ei pysy niin sitten laihdutus tai uudet vaatteet tai ehkä räätäli voi suurentaa jotakin.

Vierailija
85/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää ettei löydy. En käy juuri juhlissa. Viimeisin taisi olla isäni hääjuhla ja ne oli 15v sitten. Minulla ei ole juuri ystäviä/kavereita, ainoastaan kumppani. Muuten elän rentoa taitelija elämää.

Mutta eikös taiteilijoilla vasta olekin kaikenlaisia tilaisuuksia, joissa käydään ja pukeudutaan fiinisti? On gallerioiden avajaisia, näyttelyiden avajaisia, taidemessuja, museoiden kutsuvierastilaisuuksia ja erilaisia kulttuuritapahtumia...  😄

Ihme oletuksia taiteilijaelämästä..

Miksi on ihmeellistä olettaa, että taiteilija kävisi taidetapahtumissa? 

Vierailija
86/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuhommia tuommoiset. Kyllä mulla puku löytyy kaapista jos tarve vaatii.

M53

Vierailija
87/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon kaikkea kaunista ja laadukasta vuosien varrella kertynyt. Olen ollut koko aikuisikäni suunnilleen samankokoinen eli yli 30 vuotta, raskauksia lukuunottamatta. Siinä ehtii vaatetta vähän jo kaappeihin kasautua. Samalla huomaa sen, että ennen jopa ketjuliikkeistä sai kestävää, laadukasta ja hyvistä materiaaleista ommeltua vaatetta.

Vierailija
88/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?

EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?

En ole minäkään ollut hautajaisissa kuin lapsena, mutta silti olen aikuisiällä ostanut kaappiin mekon, jonka hautajaisiin voi laittaa, ihan kaiken varalta, jotta on olemassa.

Ja aika jännä, jos lähipiirissä ei ole koskaan ollut yksiäkään perhejuhlia (valmistujaisia, tasakymppisynttäreitä, häitä) - kun siis itse olen sellainen semierakko, jolla ei ole isoa kaveripiiriä ja joka välttelee lapsuudenperhettä kaukaisempia sukulaisia, mutta silti on joitakin juhlia ollut ja niihin asuja tarvinnut.

Mitä jännää tossa on? EI ole ollut isoja synttärijuhlia, jotka olisi vaatineet hienoa pukeutumista tai valmistujaisia tai häitä. Hautajaisiin on riittänyt tavalliset mustat, siistit vaatteet.

No ei mulla ole kuin kaksi vanhempaa ja kaksi veljeä, mutta on silti ollut aikuisiällä yhden veljen yo-juhlat ja toisen häät sekä vanhempien tasakymppisynttäreitä ja tasakymppihääpäiviä.

Vierailija
89/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy tietenkin joka lähtöön: frakki, shaketti, pari smokkia ja valkoinen smokkitakki, useampi tumma puku sekä tietenkin siistejä rennompia vaatteita. Minulla on monta smokkitilaisuutta vuodessa, myös perhepiirissä. Meillä on esimerkiksi aina jouluna kaikilla miehillä smokki. Juhlapukeutuminen tekee tilaisuudesta juhlavamman. 

Oho ja vauu! Tämä on Suomessa harvinaista, ellet ole joku herlin tai wahlroos. Minkälainen suku teillä oikein on? Mitään metsureita ette taida olla...

Vierailija
90/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy tietenkin joka lähtöön: frakki, shaketti, pari smokkia ja valkoinen smokkitakki, useampi tumma puku sekä tietenkin siistejä rennompia vaatteita. Minulla on monta smokkitilaisuutta vuodessa, myös perhepiirissä. Meillä on esimerkiksi aina jouluna kaikilla miehillä smokki. Juhlapukeutuminen tekee tilaisuudesta juhlavamman. 

Oho ja vauu! Tämä on Suomessa harvinaista, ellet ole joku herlin tai wahlroos. Minkälainen suku teillä oikein on? Mitään metsureita ette taida olla...

Ihanaa! Olisiko siellä joku sinkkumies vapaana? Pääsisi useammin pukeutumaan.

Vierailija
91/111 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kirppishousut 2 e mustaa kiiltävää jotakin, ikivanha läpinäkyvä musta pusero ja sinne alle jotakin. Musta on aina juhlava. Siihen näyttävät korut ja nilkkurit/ kesällä sandaalit.

Vierailija
92/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jokainen mun ihan arkimekoistakin kävisi ravintolaan ja pihajuhliin. Otsikko ja avauksen sisältö riitelee keskenään. Mistä lähtien raflaan menoon on tarvittu joku "juhlavampi asu"?

Vierailija
93/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin erilaista. Erityyppisiin tilanteisiin. 

Vierailija
94/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin voime vuonna käydä ostamassa puvun, koska tuli kutsu hyvin viralliseen juhlaan. Eli nyt on kaapissa valmiina.

Vierailija
95/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän noita parempia vaatteita tarvitse ostaa kuin korkeintaan muutaman vuoden välein aikuisille. Just olin rippijuhlissa 5 - 6 vuotta sitten ostamassani vaatteessa. Edelliseen tilaisuuteen puin siskoni häihin 10 vuotta sitten ostamani mekon. Uusin tämän kategorian vaatteeni on noin kaksi vuotta sitten hautajaisiin ostamani musta pellavamekko, jota käytän talvisin usein. Ei noista käyttökertaa päälle tule montaakaan euroa hintaa vaatteelle.

Ja ihan oikeasti kyllä iso osa ihan mun työvaatteistani olisi ravintolaillalliselle soveltuvia, ehkä jotkut sopivasti asustettuna puutarhajuhlaankin. 

Mulla ei onneksi ole mitään sukujuhlia ja vastaavia paremman pukeutumisen kekkereitä edes muutman vuoden välein. En jaksais.

Vierailija
96/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka tilaisuuteen sopiva "uniformu;" musta (tietenkin) pitkä mekko joka istuu kauniisti. Tällä menen kaikki juhlat, häätkin. Musta on ihan hyvä väri häävieraalle, en halua ostaa joka juhliin uutta mekkoa. 

Sama täällä. Asustamalla ja koruilla saa aina eri ilmeen. Mulla on laadukas, mutta erittäin mukava ja joustava päällä. Ostin kirpputorilta kympillä, tehty varmaan 80-luvulla jolloin vielä tehtiin kestäviä ja laadukkaita vaatteita. Pesen hellästi käsin. Käy just häät ja hautajaiset, arkenakin pidän. Olen minimalisti.

Vierailija
97/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kertynyt. Ainoa, mistä huolehdin on se, että kaapista löytyy aina sopiva asu hautajaisiin kenkineen. Inhottavaa stressata asusta, jos on vaikea tilaisuus muutenkin. Kerran olen sen kokenut, kun läheinen kuoli yllättäen.

Vierailija
98/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ole kuin kaksi vanhempaa ja kaksi veljeä, mutta on silti ollut aikuisiällä yhden veljen yo-juhlat ja toisen häät sekä vanhempien tasakymppisynttäreitä ja tasakymppihääpäiviä.

Kaikilla ei ole. Mulla on vanhemmat ja kolme veljeä, viimeksi on nähty kaikki 16 vuotta sitten poikani ristiäisissä. Broidi meni naimisiin ilman juhlia, porukat ei ole koskaan pitäneet mitään hääpäiväjuhlia jne.

Vierailija
99/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin laittaa tpaidan päälle jos on tarvetta

M60

Vierailija
100/111 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka tilaisuuteen sopiva "uniformu;" musta (tietenkin) pitkä mekko joka istuu kauniisti. Tällä menen kaikki juhlat, häätkin. Musta on ihan hyvä väri häävieraalle, en halua ostaa joka juhliin uutta mekkoa. 

Kamala väri hääjuhlaan.

Omien häiden hääkutsussa oli erikseen pyyntö ettei kukaan pukeutuisi mustaan. Vieraat kunnioittivat pukeutumalla kesäisesti.

Jos ainoa juhlamekko on musta, eivätkä rahat riitä uuden ostoon! Mustaakin voi piristää asusteilla! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi