Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulisi joku meno, johon tarvitsisi juhlavamman asun, oliisko teillä heti valmiina se asu kaapissa?

Vierailija
08.07.2026 |

Vaikka joku missä mentäsiin porukalla syömään ravintolaan ja sitten pihajuhlat mihin tulisi ihmisiä. Oliisko teillä asu valmiina sinne ?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka tilaisuuteen sopiva "uniformu;" musta (tietenkin) pitkä mekko joka istuu kauniisti. Tällä menen kaikki juhlat, häätkin. Musta on ihan hyvä väri häävieraalle, en halua ostaa joka juhliin uutta mekkoa. 

Mieleen on jäänyt hääjuhlat vuosien takaa, jossa sulhasen siskolla oli musta pitkä mekko ja musta iso lierihattu. Näytti ihan hautajaisiin menossa olevalta noita-akalta. 

Puhutpa rumasti ihmisistä 

Tässä tapauksessa puhun. Vieraille näytti kuin morsian ei ole tervetullut sukuun. Kyllä sitä näkyä ällisteli.

Isokokoinen nainen täysin mustiin pukeutunut hattua myöten. Ei näyttänyt soveliaalta ilon juhlaan. 

Vierailija
42/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?

Kaikilla ei ole rahaa juhlavaatteisiin, puhumattakaan että koko perheelle pitäisi ostaa 

Esim. Zaralla juhlavia mekkoja neljälläkympillä. Alennusmyynneistä vielä halvemmalla. Kyllä tuommoiseen luulisi kerran kymmenessä vuodessa olevan rahaa.

https://www.zara.com/fi/en/contrast-trim-satin-midi-dress-p01165138.htm…

https://www.zara.com/fi/en/long-satin-halter-dress-p02778332.html?v1=54…

Yöpaitoja…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sillä tiedolla teet, ajattelitko kutsua juhliisi?

Vierailija
44/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?

Kaikilla ei ole rahaa juhlavaatteisiin, puhumattakaan että koko perheelle pitäisi ostaa 

Ravintolaan mennessä asun voi ostaa vaikka Henkkamaukalta ei tarvitse olla Guccia koko perheelle. 

Voi tulla yllätyksenä, mutta kaikilla ei ole budjetissa ylimääräistä. Ei edes niihin H&M:n kertakäyttövaatteisiin. 

Jos ei ole varaa asuun niin silloin on tuskin varaa siiheen ravintolaankaan.

Vierailija
45/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi vaihtoehto löytyisi. 

Vierailija
46/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä alapeukutetaan jos joltain löytyy ravintolaan sopivia vaatteita? 😂 😂 😂

Vierailija
47/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella luulin, että kyse on pitkästä iltapuvusta, joka kävisi vaikka Linnanjuhliin. Sitä ei ole. Mutta kuvailemasi ravintolailta ja pihajuhlat on ihan normaalia elämää, johon tavallisella keskiluokkaisella aikuisella kyllä vaatteet löytyy. 

N55

Vierailija
48/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaan mennessä asun voi ostaa vaikka Henkkamaukalta ei tarvitse olla Guccia koko perheelle. 

Voi tulla yllätyksenä, mutta kaikilla ei ole budjetissa ylimääräistä. Ei edes niihin H&M:n kertakäyttövaatteisiin. 

Kaikki ei halua laittaa rahaa asuun vaan mieluummin illalliseen ystävien kanssa.

Vierailija
49/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?

Vierailija
50/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joka tilaisuuteen sopiva "uniformu;" musta (tietenkin) pitkä mekko joka istuu kauniisti. Tällä menen kaikki juhlat, häätkin. Musta on ihan hyvä väri häävieraalle, en halua ostaa joka juhliin uutta mekkoa. 

Kamala väri hääjuhlaan.

Riippuu vähän: kesähäihin en mustissa menisi, mutta talvihäissä toimii ihan ok, joskin vähän saisi olla jotain väriä (vyö, käsilaukku, kengät, hartiahuivi, hiuslaite).

Ja itse aiheeseen: ravintolaan ja pihajuhliin kyllä löytyy mekkoja ja muita asuja, mutta iltapuku on sen verran monta vuotta vanha, että täytyisi ehkä katsella muuta tilalle, jos sellainen tilaisuus kohdalle osuisi.

Vierailija
51/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä alapeukutetaan jos joltain löytyy ravintolaan sopivia vaatteita? 😂 😂 😂

Joitakin kateutta pukkaa kun ei ole elämäänsä osannut järjestää niin että olisi muutakin syötävää kuin coopin tuotteet. 

Vierailija
52/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella luulin, että kyse on pitkästä iltapuvusta, joka kävisi vaikka Linnanjuhliin. Sitä ei ole. Mutta kuvailemasi ravintolailta ja pihajuhlat on ihan normaalia elämää, johon tavallisella keskiluokkaisella aikuisella kyllä vaatteet löytyy. 

N55

Mä olen vähävarainen, mutta löytyisi kyllä multakin. Alennusmyynneistä näitä löytyy ihan halvalla kun osaa etsiä oikeista paikoista. Esim tuossa 25 euroa mekko, joka käy suurimpaan osaan ravintoloista ihan hyvin.

https://www.zalando.fi/anna-field-juhlamekko-blackgold-an621c1rj-q12.ht…

Vierailija
53/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen löytyy, käytän arjessakin enimmäkseen mekkoja ja moni niistä taipuu juhlavaksi. Mihinkään isompaan juhlaan ei ole valmista asua, olen lihonut niistä ajoista kun olen ollut viimeksi häissä ja vastaavissa. Häihinkin kyllä löytyisi asu, jos en olisi lähipiiriä, mutta ostaisin silti todennäköisesti uuden.

Vierailija
54/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edustusvaatteita, pitkä iltapukukin löytyy. Työn takia on oltava. Toki myös hieman juhlavampia kesämekkoja vapaa-aikaan. Juhla-asut eivät juuri kulu, ja jos  valitsee ajattoman, voi käyttää vuodesta toiseen. 

Vierailija
55/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?

Minkä ikäinen olet? Eikö sulla ikinä ole ollut esimerkiksi sukulaisten rippijuhlia, ylioppilasjuhlia, kastejuhlia, häitä, työpaikan pikkujouluja, kavereiden synttäreitä, uudenvuoden juhlia tai muita tilaisuuksia, joissa olisi voinut olla tarvetta vähän siistimmälle pukeutumiselle? En siis tuomitse, ihmettelen vain kuinka on onnistunut 'välttämään' tällaisia tilaisuuksia koko elämänsä.

Vierailija
56/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään ollut hautajaisissa kuin lapsena, mutta silti olen aikuisiällä ostanut kaappiin mekon, jonka hautajaisiin voi laittaa, ihan kaiken varalta, jotta on olemassa.

Ja aika jännä, jos lähipiirissä ei ole koskaan ollut yksiäkään perhejuhlia (valmistujaisia, tasakymppisynttäreitä, häitä) - kun siis itse olen sellainen semierakko, jolla ei ole isoa kaveripiiriä ja joka välttelee lapsuudenperhettä kaukaisempia sukulaisia, mutta silti on joitakin juhlia ollut ja niihin asuja tarvinnut.

Vierailija
57/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua laittaa rahaa asuun vaan mieluummin illalliseen ystävien kanssa.

Kun kerran ostaa klassisen asun niin sitä voi sitten käyttää moneen kertaan ja vaikka vähän asusteilla virkistää erinäköiseksi.

Vierailija
58/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, kun olen jo melkein 50v. On pikkumusta, lähinnä intiimeille treffeille ja vapaamuotoisiin iltajuhliin, pidempi musta lähinnä hautajaisiin (käy kyllä muihinkin hillittyihin muodollisiin juhliin). Ja sitten kesäisiä kukkamekkoja ja muita leninkejä, eri pituisilla helmoilla. Ja ihan oikea iltapukukin, sitä olen käyttänyt kerran. Ja näihin kengät ja sukkahousut (tarvittaessa) ja muu rekvisiitta.

Mutta nämä ovat kertyneet elämän varrella, enkä ole pullahtanut niistä ulos...

Kannattaa ostaa ajatonta tyyliä, nämä eivät vanhene.

Vierailija
59/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on, paitoja, housuja, hameita ja mekkoja.

Vierailija
60/65 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin farkuilla ja sopivalla yläosalla.

Oletin siistimmän vaatteen tarpeen  olevan hautajaiset tai mummon 80v... sellaisiin kaikkiin mustalla pellavaisella housupuvulla.

Pukeutuminen ei kiinnosta, eikä ihmiset joille se on elämää suurempi juttu. Jos ei kelpaa, ei mua haittaa jäädä tollasista poiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi