Jos teille tulisi joku meno, johon tarvitsisi juhlavamman asun, oliisko teillä heti valmiina se asu kaapissa?
Vaikka joku missä mentäsiin porukalla syömään ravintolaan ja sitten pihajuhlat mihin tulisi ihmisiä. Oliisko teillä asu valmiina sinne ?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?
EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?
Mutta eihän noita parempia vaatteita tarvitse ostaa kuin korkeintaan muutaman vuoden välein aikuisille. Just olin rippijuhlissa 5 - 6 vuotta sitten ostamassani vaatteessa. Edelliseen tilaisuuteen puin siskoni häihin 10 vuotta sitten ostamani mekon. Uusin tämän kategorian vaatteeni on noin kaksi vuotta sitten hautajaisiin ostamani musta pellavamekko, jota käytän talvisin usein. Ei noista käyttökertaa päälle tule montaakaan euroa hintaa vaatteelle.
Ja ihan oikeasti kyllä iso osa ihan mun työvaatteistani olisi ravintolaillalliselle soveltuvia, ehkä jotkut sopivasti asustettuna puutarhajuhlaankin.
Pikkumusta löytyy. Sillä voi mennä melkein mihin tahansa. Paitsi iltapukujuhliin! Käy jopa arkena- riippuu, että miten alustat sen!!
Kyllä löytyy... häistä - hautajaisiin ja siltä väliltä. housuja, mekkoja ja hameita. + jakut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin sitä jos ei löydy. Heitättekö te ne juhlavat asut aina roskiin ensimmäisen käyttökerran jälkeen?
EI multa löydy. En ole koskaan ollut juhlissa, mitä varten olisi pitänyt pukeutua hienosti. Miksi ihmeessä siis mulla olisi joku juhlamekko?
Mutta eihän noita parempia vaatteita tarvitse ostaa kuin korkeintaan muutaman vuoden välein aikuisille. Just olin rippijuhlissa 5 - 6 vuotta sitten ostamassani vaatteessa. Edelliseen tilaisuuteen puin siskoni häihin 10 vuotta sitten ostamani mekon. Uusin tämän kategorian vaatteeni on noin kaksi vuotta sitten hautajaisiin ostamani musta pellavamekko, jota käytän talvisin usein. Ei noista käyttökertaa päälle tule montaakaan euroa hintaa vaatteelle.
Ja ihan oikeasti kyllä iso osa ihan mun työvaatteistani olisi ravintolaillalliselle soveltuvia, ehkä jotkut sopivasti asustettuna puutarhajuhlaankin.
Samaa mietin ja monesti itsellä tulee ravintolaan lähdettyäkin suoraan töistä.
Asu toki olisi, useampikin mutta valitettavasti en mahdu niistä yhteenkään. Eli olisi mutta ei ole.
Löytyisi asu aivan kaikkeen, mutta en välttämättä mahtuisi niihin. Häitä ja hautajaisia pitäisi siirtää.
M 60
Vierailija kirjoitti:
Kesällä helposti, talvella ei olisi mitään. Jäisin ehkä kotiin.
Talvella voi laittaa esim. siistit housut ja pusero/neule + nilkkurit
Vierailija kirjoitti:
Löytyisi asu aivan kaikkeen, mutta en välttämättä mahtuisi niihin. Häitä ja hautajaisia pitäisi siirtää.
M 60
Hyvät edesmenneen omaiset,
Pyydän ystävällisesti, että siirtäisitte hautajaiset kesäalennusmyyntien jälkeiseen aikaan, jotta ehtisin hankkia uuden puvun tilaisuutta varten kohtuuhintaan.
Ystävällisin terveisin,
Pentti Poutanen
Olettaen, että ihminen pysyy suurin piirtein samassa painossa ja ostaa klassisen juhla-asun, niin tuota samaa asua voi käyttää kymmeniä vuosia ilman.
Täytyy myöntää ettei löydy. En käy juuri juhlissa. Viimeisin taisi olla isäni hääjuhla ja ne oli 15v sitten. Minulla ei ole juuri ystäviä/kavereita, ainoastaan kumppani. Muuten elän rentoa taitelija elämää.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää ettei löydy. En käy juuri juhlissa. Viimeisin taisi olla isäni hääjuhla ja ne oli 15v sitten. Minulla ei ole juuri ystäviä/kavereita, ainoastaan kumppani. Muuten elän rentoa taitelija elämää.
Mutta eikös taiteilijoilla vasta olekin kaikenlaisia tilaisuuksia, joissa käydään ja pukeudutaan fiinisti? On gallerioiden avajaisia, näyttelyiden avajaisia, taidemessuja, museoiden kutsuvierastilaisuuksia ja erilaisia kulttuuritapahtumia... 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös taiteilijoilla vasta olekin kaikenlaisia tilaisuuksia, joissa käydään ja pukeudutaan fiinisti? On gallerioiden avajaisia, näyttelyiden avajaisia, taidemessuja, museoiden kutsuvierastilaisuuksia ja erilaisia kulttuuritapahtumia... 😄
Ei koska olen pelkkä kotitaitelija
Olisi. Kyllä kaapista aina jotain sopivaa löytyy.
KAapissa tai pyykissä, vähintään joku välttävä. Ostan vaatteet usein niin että sopivat monenlaiseen tilaisuuteen, harmi että ovat sitten suht tylsiä
Löytyy kyllä. On työn puolesta tullut edustettua sen verran että löytyy joka vuodenaikaan ja kellonaikaan sopivaa. Ehkä Linnan juhliin jos kutsu tulisi, kävisin ostoksilla. On mulla täyspitkä iltapukukin kaapissa tosin että hätätapauksessa menisi ilman ostoksia sekin juhla.
On kaapissa mutta vaikka iltapukua minulla ei ole, niin silti olen ylipukeutunut kun porukka tulee nykyään ravintolaan syömään ihan huppareissa. Kuulema kevätjuhliinkin jne. Joten sikäli kaikilta löytyy ainakin ravintolaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä helposti, talvella ei olisi mitään. Jäisin ehkä kotiin.
Talvella voi laittaa esim. siistit housut ja pusero/neule + nilkkurit
Talven puutarhajuhliin mulla olis vaatteet: 3 kerrosta villaa ja kuoripuku.
Löytyy joka tilanteeseen jotain kun on käyty häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, iltapukujuhlissa ja muissa. Kierrätän samoja.