HS: Suomalaisista miehistä yhä useampi ei aikuistu koskaan: ei omistusasuntoa, ei perhettä
Osa käy koulut, saa työpaikat ja lopulta myös perheen.
Kolmannet eivät etene etapista toiseen, vaikka sitä toivoisivat ja yrittäisivät.
Asunnon omistaminen on käynyt harvinaisemmaksi 25-34-vuotiaiden ryhmässä. Vielä vuonna 2009 ikäluokan kotitalouksista vähän yli puolet omisti asunnon. Vuonna 2023 enää vain noin 36 prosenttia.
Tällä hetkellä yli kolmannes 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, samanikäisistä miehistä jopa puolet.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä omistusasunnolla lopulta tekisin kun ei ole perhettä? En pysty saamaan sellaista naista jonka haluaisin joten olen mieluummin ilman. En tingi vaatimuksista.
Hyvä että ymmärrät. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin kutosen mies yrittämässä laudatur-naista.
Harvemmin kutosen mies yrittää kympin naista, mutta kun se mukamas kympin nainen onkin yleensä oikeasti kutonen, joka luulee itseään kympiksi.
Nainen valitsee, ei mies. Joten lähinnä vain sillä on merkitystä miten nainen luokittelee itsensä.
"yksilö voi tulla vastakkaisen sukupuolen edustajan valitsemaksi. Kumpikin sukupuoli voi tehdä tämän valinnan, mutta koska naaraat ovat useimmiten nirsompia kuin koiraat, yleensä naaras suorittaa valinnan kilpailevien koiraiden välillä"
Millä perusteella nainen valitsee, ei mies? Ideana varmasti hauska, mutta kun olen mies ja minulla on tinderissä 86 kiinnostuneen naisen jono niin ei toimi tuollainen, siellä tulee kokoajan uusia kiinnostavempia naisia vastaan, vähänkin jos on jotain ei niin kiinnostavaa niin se edellinen nainen unohtuu ja tulee uusi ja taas uusi. Monesta naisesta huomaa että ei ole itse täysillä mukana, joten heti seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderit ja apit ovat kovaa peliä. Siellä eivät herkät ja arat pärjää.
Tindereillä tee mitään jotkut pinnalliset siellä pyörii. Naisena sanoisin että se ihan ikuisesti paras tapa on tutustua ihan irl ensin ihan vaan kaverina ja jos siitä alkaa jotain kehittyä niin siitä se sit lähtee.
Tinderistä ne naiset silti otetaan. Omasta tuttavaporukasta suurimmalla osalla on nainen tinderistä ja sieltä mäkin olen suhteeni löytänyt. Ensin se ystävyys ja sitten suhde. Tuolla ihan livenä sellainen on mahdottomuus tapahtua. Mies
Mites me saatiin naiset ennen 2000-lukua kun ei ollut Tinderiä?
Paras tapa oli silloinkin esim vaikka Suomi24 treffit tai ihan lehti-ilmoitukset. Moni sanoo että deittailu on muuttunut todella paljon, mutta itse ainakin aikoinaan kun kaverit lähtivät baareihin nappasin lehti-ilmoituksen "26v yh-äiti etsii seuraa 20-35v miehestä" ja olin kohta naimassa hänen kanssaan. Olen itse ollut elämäni aikana yli sadan naisen kanssa sängyssä ja kaikki ovat löytyneet lehti-ilmoitusten, erilaisten treffi sivustojen ja tinderin kautta. Yhden yhtäkään naista ei ole meinannutkaan tulla esim sitä kautta että lähden ovesta ulos esim erilaisiin tapahtumiin kattelemaan.
Suomi on siitä pas ka maa, että.jos et ole keskivertoa viisaampi tai synny kultalusikka suussa, joudut tekemään töitä todella paljon, että saavutat edes jonkinlaisen elintason. Omistusasunnon, hyvän auton, harrastuksia..
Entä kun niitä töitä ei ole tarjolla???
Tai et pääse opiskelemaan???
Mies tarvitsee naisen, jotta voi perustaa perheen. Siihen tarkoitukseen sopivan naisen löytäminen Suomessa on enemmän kuin ihme. Nuoria naisia ei kiinnosta lasten hankinta, avioliitto päättyy 50 % varmuudella eroon.
Asuntojen hinnat ovat niin pilvissä, että monet joutuvat asumaan vuokralla koko elämänsä. Vuokrat ovat niin kalliita ettei säästöön jää mitään.
En todellakaa kadehdi nuoria, vaikka heillä onkin elämä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ostetaan asunto, kun töitä ei ole Suomessa? Moni jää ilman kumppania, vaikka yrittäisi. Kaikille ei riitä tyttöystäväehdokkaita.
Työn ymmärtää. Mutta tyttöystävän puutetta en ymmärrä vähääkään. Kaikki tuo on ollut, lapset tehty, koti rakennettu, on ollut vaimokin, mutta nyt sinkku 40+ mies. En vähääkään ymmärrä minkälainen mies ei halutessaan saa naista kun itselleni heitä on jonoksi asti, 95% naisista jonka kanssa treffailen olisi enemmän kuin kiinnostunut suhteestakin. Kyllähän se on niin että naiset ovat niitä jotka kyselevät perään että miksi ei kiinnosta, onko sulla joku toinen kiinnostavempi siellä kun ei nähdä uudestaan jne.
"95% naisista jonka kanssa treffailen"
Eli treffailet lähes sataa naista jotta saat noin tarkan prosenttiluvun?
Kyllä mä olen aika monta tavannut. Montakin sataa elämäni aikana. Olen nyt 40v
Ei mikään ihme, kun ei nuorille kannata antaa asuntolainaa. Eivät maksa opintolainojakaan. Koko sukupolvi on mätä omena. Makaavat vain sohvalla ja nostavat toimeentulotukia. Kaikki laskut ulosotossa, mutta eivät välitä kun ei voi ottaa rahoja tuesta
Vierailija kirjoitti:
Suomi on siitä pas ka maa, että.jos et ole keskivertoa viisaampi tai synny kultalusikka suussa, joudut tekemään töitä todella paljon, että saavutat edes jonkinlaisen elintason. Omistusasunnon, hyvän auton, harrastuksia..
Mies tarvitsee naisen, jotta voi perustaa perheen. Siihen tarkoitukseen sopivan naisen löytäminen Suomessa on enemmän kuin ihme. Nuoria naisia ei kiinnosta lasten hankinta, avioliitto päättyy 50 % varmuudella eroon.
Asuntojen hinnat ovat niin pilvissä, että monet joutuvat asumaan vuokralla koko elämänsä. Vuokrat ovat niin kalliita ettei säästöön jää mitään.
Nii... No amis, töihin 20 vuotiaana, aina ollut naisia paljon. Oli vaimo, lapset tehty, tuli rakennettua yksi talokin itselleni. Kyllä mulla on ainakin kaikki mitä tarvitsen, eikä ole kultaista lusikkaa. Sama työ edelleen kuin 20 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että monia nuoria naisia ei kiinnosta perheen perustaminen. Muuten koko juttu oli höpöhöpöä. Opiskelemaan edelleen pääsee ja useimmille edelleen on töitä tarjolla. Asuntojen hinnat ja vuokrat riippuu täysin sijainnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, että monia nuoria naisia ei kiinnosta perheen perustaminen. Muuten koko juttu oli höpöhöpöä. Opiskelemaan edelleen pääsee ja useimmille edelleen on töitä tarjolla. Asuntojen hinnat ja vuokrat riippuu täysin sijainnista.
Joo, mutta vaikka valmistut ja saatkin sen 3000-5000€/kk työpaikan niin ei sillä eletä herroiksi, kiitos verotuksen.
Vuokrat on kalliita jos ei halua asua keskellä ei mitään.
Suomalainen demarisyöpä-kommariutopia ei jaksa oikein kovin vtusti napostella eikä motivoida alkamaan "aikuiseksi".
Kun et ala "aikuiseksi", ei tuo ko. syöpäläissakki saa nyrkkejään sinun taskuihin eikä pääse loisimaan sinun työsi tuloksilla. Silloin itse voittaa 6-0 ja syöpäläiset jää nuolemaan kommarinäppejään.
Ensinnäkin.. miksi pitäisi? Jos tulot riittää hyvin yksiössä asumiseen, on mukava sänky ja nopea nettiyhteys - mitä muuta sitä tarvitsee? Varsinkin jos on ulkonäöllisesti 5/10 mies tai alle, ei mitään deittailupelejä edes kannata pelata sillä voiton todennäköisyys länsimaissa on samaa luokkaa lottovoiton kanssa.
Näiden miesten maanpuolustustahtotila on varmasti aivan tapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä omistusasunnolla lopulta tekisin kun ei ole perhettä? En pysty saamaan sellaista naista jonka haluaisin joten olen mieluummin ilman. En tingi vaatimuksista.
Hyvä että ymmärrät. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin kutosen mies yrittämässä laudatur-naista.
Harvemmin kutosen mies yrittää kympin naista, mutta kun se mukamas kympin nainen onkin yleensä oikeasti kutonen, joka luulee itseään kympiksi.
Nainen valitsee, ei mies. Joten lähinnä vain sillä on merkitystä miten nainen luokittelee itsensä.
"yksilö voi tulla vastakkaisen sukupuolen edustajan valitsemaksi. Kumpikin sukupuoli voi tehdä tämän valinnan, mutta koska naaraat ovat useimmiten nirsompia kuin koiraat, yleensä naaras suorittaa valinnan kilpailevien koiraiden välillä"
Millä perusteella nainen valitsee, ei mies? Ideana varmasti hauska, mutta kun olen mies ja minulla on tinderissä 86 kiinnostuneen naisen jono niin ei toimi tuollainen, siellä tulee kokoajan uusia kiinnostavempia naisia vastaan, vähänkin jos on jotain ei niin kiinnostavaa niin se edellinen nainen unohtuu ja tulee uusi ja taas uusi. Monesta naisesta huomaa että ei ole itse täysillä mukana, joten heti seuraava.
Aika harvalla miehellä on 86 naista tinderissä jonossa. Ja vielä paljon vähemmän että on sellainen määrä aitoja mätchejä eli ei sellaisia naisia jotka ovat maksullisia, huijareita, mykkiä, feidareita, mt-ongelmaisia, yhäreitä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta vaikka valmistut ja saatkin sen 3000-5000€/kk työpaikan niin ei sillä eletä herroiksi, kiitos verotuksen.
Vuokrat on kalliita jos ei halua asua keskellä ei mitään.
Suomessa on silti kohtalaisen edulliset vuokrat verrattuna joihinkin muihin Euroopan maihin ja niiden isoihin kaupunkeihin. Jos on pienet menot, niin nuorena kyllä kolmen tonnin palkasta jää tonni säästöönkin, ainakin itselläni on jäänyt. Asuin suomalaisen kaupungin keskustassa, vuokra max 600 e. Toki vuokrat on siitä hieman nousseet, säästin silti tonnin kuussa. Lapsettomana on vielä helppoa painaa duunia paljon.
En halua tuhlata elämääni rikastuttamalla muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi keskivertoa parempi statukseltasi ja ulkonäöltäsi. Tinder-menestys on nykyaikana erinomainen oman tasonsa mittari nykypäivänä, erityisesti miehillä. Jos olisit keskiverto hiljainen sekä heikkotuloinen suomalaispötkylämies, se että saa edes 10 aitoa mätchiä Tinderissä on todella kova saavutus. Onnea ja menestystä!
Miksi aikuistumiseksi katsotaan omistusasunto ja perhe? Eikö aikuinen ole sellainen joka pystyy huolehtimaan itsestään ja omasta taloudestaan? Näköjään nelikymppisenäkin yllättyy asioiden määrittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset eivät määrittele miehille, millainen aikuisen miehen kuuluu olla.
No kyllä mulla feministinä on oikeus
Tällä hetkellä yli kolmannes 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, samanikäisistä miehistä jopa puolet.
Tämä on erittäin brutaali tilastotieto.
Vierailija kirjoitti:
Ei omistusasunto mikään aikuisuuden mittari ole. Saksassa noin 60% väestöstä asuu vuokralla - myös erittäin kalliilla alueilla, jossa ihmiset voisivat helposti maksaa useiden tonnien kuukausittaista asuntolainaa.
Ja sekö on jotenkin tavoiteltava tilanne? Kaikki kiinteä omaisuus muutaman ökyporsaan hallussa, joille loput maksavat riistovuokraa?
Mites me saatiin naiset ennen 2000-lukua kun ei ollut Tinderiä?