HS: Suomalaisista miehistä yhä useampi ei aikuistu koskaan: ei omistusasuntoa, ei perhettä
Osa käy koulut, saa työpaikat ja lopulta myös perheen.
Kolmannet eivät etene etapista toiseen, vaikka sitä toivoisivat ja yrittäisivät.
Asunnon omistaminen on käynyt harvinaisemmaksi 25-34-vuotiaiden ryhmässä. Vielä vuonna 2009 ikäluokan kotitalouksista vähän yli puolet omisti asunnon. Vuonna 2023 enää vain noin 36 prosenttia.
Tällä hetkellä yli kolmannes 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, samanikäisistä miehistä jopa puolet.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä omistusasunnolla lopulta tekisin kun ei ole perhettä? En pysty saamaan sellaista naista jonka haluaisin joten olen mieluummin ilman. En tingi vaatimuksista.
Hyvä että ymmärrät. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin kutosen mies yrittämässä laudatur-naista.
Miks toisessa on numeerinen järjestelmä ja toisessa yo-arvosanajärjestelmä? Etkö vois sanoa et lubenter approbaturin mies?
Se mies ei päässyt koskaan edes kirjoituksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä sillä omistusasunnolla lopulta tekisin kun ei ole perhettä? En pysty saamaan sellaista naista jonka haluaisin joten olen mieluummin ilman. En tingi vaatimuksista.
Hyvä että ymmärrät. Mikään ei ole vastenmielisempää kuin kutosen mies yrittämässä laudatur-naista.
Harvemmin kutosen mies yrittää kympin naista, mutta kun se mukamas kympin nainen onkin yleensä oikeasti kutonen, joka luulee itseään kympiksi.
Mistä näitä idiootteja taso hypoteetikkoja löytyy. :D pikkusen aivo pestyjä youtubella.
Hesarin toimittajat on entisiä nuoria, jotka värittää tarinansa aatteellaan. Mukapohdintaa ilman tarkoitustakaan pohtia asioita tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin kutosen mies yrittää kympin naista, mutta kun se mukamas kympin nainen onkin yleensä oikeasti kutonen, joka luulee itseään kympiksi.
Nainen valitsee, ei mies. Joten lähinnä vain sillä on merkitystä miten nainen luokittelee itsensä.
"yksilö voi tulla vastakkaisen sukupuolen edustajan valitsemaksi. Kumpikin sukupuoli voi tehdä tämän valinnan, mutta koska naaraat ovat useimmiten nirsompia kuin koiraat, yleensä naaras suorittaa valinnan kilpailevien koiraiden välillä"
Sekö on "aikuistumista" että elää koko elämänsä kuin yhteiskunnan aivopesemä aasi.
- Hommaat asuntolainan jolla naulaat itsesi koko aikuisiän kestävään velkavankeuteen.
- Perustat perheen joka 50% päätyy eroon, joiden jälkipyykit ovat usein kaameaa katsottavaa. Lisää maksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen valitsee, ei mies. Joten lähinnä vain sillä on merkitystä miten nainen luokittelee itsensä.
"yksilö voi tulla vastakkaisen sukupuolen edustajan valitsemaksi. Kumpikin sukupuoli voi tehdä tämän valinnan, mutta koska naaraat ovat useimmiten nirsompia kuin koiraat, yleensä naaras suorittaa valinnan kilpailevien koiraiden välillä"
Ok riikinkukko.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä naisillakaan ole perhettä, omistusasuntoa yms.
Artikkelin olikin kirjoittanut Aada, naiset ilmeisesti "aikuistuvat' ilman näitä velvotteitakin.
Ei mullakaan omaa perhettä tai omistus asuntoa ja oon nainen, todella typerä juttu taas Hesareissa ilmeisesti sitten suurinosa ei ole Hesarin mukaan "aikuisia".
Vierailija kirjoitti:
Sekö on "aikuistumista" että elää koko elämänsä kuin yhteiskunnan aivopesemä aasi.
- Hommaat asuntolainan jolla naulaat itsesi koko aikuisiän kestävään velkavankeuteen.
- Perustat perheen joka 50% päätyy eroon, joiden jälkipyykit ovat usein kaameaa katsottavaa. Lisää maksettavaa.
Eikös se ollut et noin 60% päätyy eroon vai muistanko väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok riikinkukko.
Liittyy kaikkiin eläimiin koska naaraan panostus lisääntymiseen on niin valtavan paljon suurempi kuin uroksen. Siksi valta on yleensä naaraalla.
Omaisuus ja perhekö muka on aikuisuuden merkki? Johan taas saa nauraa. Laatuartikkeli taas Hesarilta.
A: kaikki eivät ole materian perään vaikka rahaa olisikin.
B: kaikki eivät vaan halua lapsia.
C: he jotka noita haluavat mutta eivät saa, no, maailma ei vaan toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä naisillakaan ole perhettä, omistusasuntoa yms.
Artikkelin olikin kirjoittanut Aada, naiset ilmeisesti "aikuistuvat' ilman näitä velvotteitakin.
Todellisuudessa jutussa puhuttiin molemmista sukupuolista, ei todellakaan vain miehistä. Kyseessä on tietyn sukupolven ongelma, ei sukupuolen ongelma.
Huomaa hyvin ettei täällä ole tapana lukea linkattuja juttuja itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok riikinkukko.
Liittyy kaikkiin eläimiin koska naaraan panostus lisääntymiseen on niin valtavan paljon suurempi kuin uroksen. Siksi valta on yleensä naaraalla.
Ei kiinnosta sun pask* hypoteesit millään tavalla. Tiede on täynnä hypoteesejä mitä ei ole varmaksi todistettu millään tavalla. Ei kiinnosta sun ulinas asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset eivät määrittele miehille, millainen aikuisen miehen kuuluu olla.
Kyllä pitää määritellä, ette te muuten tajua, kuinka käyttäydytään yleensä .
Ei puhuta paskaa, pysytään totuudessa.
Mies tekee mitä lupaa.
Siistii itsensä ja autonsa ja kotinsa, ennenkuin lähtee treffeille.
Ja paljon paljon muuta pitää teidän muistaa elämässä.
Ei saa olla tollo.
ei puhuta p:tä ja pysytään totuudessa? ei me naiset kestetä totuutta varsinkaan meistä itsestä. jo tästä syystä naisten on turha määritellä mitään.
Saksassa 60% asuu vuokralla eli 60% saksalaisista on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ostetaan asunto, kun töitä ei ole Suomessa? Moni jää ilman kumppania, vaikka yrittäisi. Kaikille ei riitä tyttöystäväehdokkaita.
Työn ymmärtää. Mutta tyttöystävän puutetta en ymmärrä vähääkään. Kaikki tuo on ollut, lapset tehty, koti rakennettu, on ollut vaimokin, mutta nyt sinkku 40+ mies. En vähääkään ymmärrä minkälainen mies ei halutessaan saa naista kun itselleni heitä on jonoksi asti, 95% naisista jonka kanssa treffailen olisi enemmän kuin kiinnostunut suhteestakin. Kyllähän se on niin että naiset ovat niitä jotka kyselevät perään että miksi ei kiinnosta, onko sulla joku toinen kiinnostavempi siellä kun ei nähdä uudestaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla ostetaan asunto, kun töitä ei ole Suomessa? Moni jää ilman kumppania, vaikka yrittäisi. Kaikille ei riitä tyttöystäväehdokkaita.
Tämä taas trolli. Onko vauva palstasta tullu trollien palsta??
Kaikki vähänkin älykkäät (jota ap ei selvästi ole) tietävät että työpaikat vähenee nyt isoin harppauksin kun tekoäly ja robotisaatio yleistyy tämä on vaan fakta.
Toiseksi tämä ettei tavata ihmisiä enää irl vaan kaiken maailman seuranhakupalstat jotka tekee vaan rahaa mut oikeita suhteita siellä ei synny kun se face to face tapaamiset on se juttu ei mitkään treffipalstat.
Tää nykymeno on kyl ihan sanonko mistä. Eli sen parisuhteen saaminen nyt nettiaikana on huomattavasti vaikeutunut. Joten jätäppäs trollaukset ap tiedät varmasti itekkin asian todellisen laidan. Tää naiselta.
Kun olet aikuistunut henkisesti, et välttämättä tarvitse omistusasuntoa, parisuhdetta tai lapsia. Henkisesti aikuistuneet eivät vain ole helppoa ohjailtavaa karjaa poliitikoille eikä byrokraateille.
Vierailija kirjoitti:
Ei se omistusasunto ja perhe ole mikään aikuistumisen mittari. Tunnen ihan teinin tasolle jääneitä 30-40 vuotiaita joilla kyllä löytyy nuo molemmat, järkeä ei niinkään.
No tämä, herranjestas. Henkinen kypsyys EI mittaudu ulkoisilla asioilla.
Eiksiinä jutussa sanottu, että kaikki nuoret aikuistuvat hitaammin, ei vain pojat? Ainakin oma 18-v tyttö on vielä kovin lapsenomainen.