Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 10 vuoden ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa katkaista jos löytää uuden mustasukkaisen kumppanin?

Vierailija
07.07.2026 |

Miten on asia?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ystävyys? Fwb silloin kun ei ole muuta hoitoa/tapailua?

Vierailija
62/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.

Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".

Taidat olla aika nuori vielä.

Ja sinä kyynikko, joka kuvittelee vain pahinta. Sinun kokemuksesi eivät tarkoita automaattisesti mitään muiden kannalta.

Minulla ei ole mitään "kokemuksia" koska oma kumppanini ja minä itse olemme henkisesti kypsiä ja arvostamme toisiamme. Toisen ihmisen arvostus ei ole mitään kyynisyyttä.

Mutta se on, että olet heti arvostelemassa toista, joka sanoi että asettaa tosiystävät epävarman parisuhteen edelle. Ei ole henkisesti kypsää lytätä muita ja vielä päälle todeta "olet vielä niin nuori", ikään kuin nuoret olisivat typeriä ja luottamus ystäviin tyhmää naiiviutta.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan hyväksyisi uudella miehellä jotain läheistä pitkäaikasta ystävyyssuhdetta toiseen naiseen. Veikkaan, että heillä olisi ollut myös seksiä ja en todellakaan tahdo kuvioon mitään vanhoja hässintäkumppaneita mukaan.

Se, että sinä panet kaikkea, mikä liikkuu, ei tarkoita, että kaikilla on seksiä ystäviensä kanssa. Mutta hyvä, jos heti alussa teet selväksi, millainen ihminen olet. Ei tarvitse kunnollisen miehen sinuun aikaa tuhlata. 

Vierailija
64/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moiseen pelleilyyn lähtenyt. Ei ole se kumppani mun arvoinen, jos epäilee mun pettävän.  Enkä hyvää ystävyyttä riko mustasukkasuuden takia.

Vierailija
65/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei kestä sitä, että kumppanilla on ystäviä, se ihminen ei ole kasvanut vielä aikuiseksi. 

Vierailija
66/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heivaa mustasukkainen jos se "ystävä" antaa piIIua.

Sinulla se on näköjään vain seksi mielessä, oli tilanne mikä tahansa, pervo.

Ainahan miehet on tuollaisia. Silti vingutaan että naisella pitäisi saada olla mieskavereita vaikka on suhteessa, tai mies vinkuu että pitää saada olla naiskavereita.

Kertoo sinusta itsestäsi ihan riittävästi, jos niputat kaikki miehet tuollaisiksi tai että teet ongelmaa kun ihmisellä on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä.

Vierailija
67/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan hyväksyisi uudella miehellä jotain läheistä pitkäaikasta ystävyyssuhdetta toiseen naiseen. Veikkaan, että heillä olisi ollut myös seksiä ja en todellakaan tahdo kuvioon mitään vanhoja hässintäkumppaneita mukaan.

Se, että sinä panet kaikkea, mikä liikkuu, ei tarkoita, että kaikilla on seksiä ystäviensä kanssa. Mutta hyvä, jos heti alussa teet selväksi, millainen ihminen olet. Ei tarvitse kunnollisen miehen sinuun aikaa tuhlata. 

Ei kuule miestä kiinnosta naisen ystävyys, jos ei ole pillunkiilto silmissä. Idiootti olet.

Vierailija
68/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä kumman haluat pitää.

Miksi kukaan haluaa tieten tahtoen mustasukkaiseen suhteeseen? 

Oletko vähän lapsellinen?

Mitä lapsellista tuossa on?  Jos uusi partneri on alusta asti dominoiva ja mustasukkainen, ei se siitä paremmaksi muutu.

On se hieman lapsellista että vaikka on suhteessa niin ei osata ottaa huomioon tai arvostaa omaa kumppania, vaan pitää olla kaikki mulle ja heti.

Lapsellista on selittää tuollaisia kummallisuuksia, sen jälkeen kun joku on kyseenalaistanut miksi pitäisi valita huono suhde.

-eri

Vierailija
69/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvii noin huonolla itsetunnolla varustettua kumppania.

Vierailija
70/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse mustasukkaista kumppania.

Jokainen tarvitsee ystäviä. 

Alapeukuttajan mielestä ei näköjään tarvita ystäviä mihinkään vaan parisuhde on oltava, vaikka sitten huono.

Vierailija
71/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta ei ole sinun.

Vierailija
72/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule miestä kiinnosta naisen ystävyys, jos ei ole pillunkiilto silmissä. Idiootti olet.

Kurjaa, ettet ole kohdannut fiksuja aikuisia, jotka osaavat olla ystäviä ilman pillunkiiltoja. Kannattaa opetella käytöstavat niin voit joku päivä kohdata ihan fiksujakin miehiä. 

Vierailija
73/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minun homoystäväni ovat ihan varmasti ystäviäni vain pillun takia :D

Vierailija
74/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti olet itse. Minulla on naisenemmistö ystäväpiirissäni, ollut lapsesta asti eikä koskaan ole käynyt edes teinivuosina mielessäkään himoita heiltä seksiä. Vaimoni löysin kaveripiirin ulkopuolelta.

ohis.

Vierailija
75/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.

Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".

Taidat olla aika nuori vielä.

Kuten myöhemmässä viestissä totean, pitkäaikaisimmat ja läheisimmät ystävät ovat 55 vuoden takaa, joten... 

Vierailija
76/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valinta ei ole sinun.

Kenen muun muka? Jos ei tuollainen "kumppani" kestä sitä että ap:lla on ystäviä sukupuolesta riippumatta, niin saa kumppani itse olla se joka väistyy. Ap tekee ian itse valintansa, ei kukaan muu.

Vierailija
77/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin keino tunnistaa aikuinen: Ei kuvittele, että vastakkaista sukupuolta olevilla on aina petipuuhat mielessä. 

Vierailija
78/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uusi tuttavuus on vaatimassa ystävyyksien katkomista, kyseessä on niin iso punainen lippu, että se pitäisi jo sokeankin huomata. 

79/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähtekö ruokkimaan riidanhaastajaa huomiolla.

M60+

Vierailija
80/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinta ei ole sinun.

Kenen muun muka? Jos ei tuollainen "kumppani" kestä sitä että ap:lla on ystäviä sukupuolesta riippumatta, niin saa kumppani itse olla se joka väistyy. Ap tekee ian itse valintansa, ei kukaan muu.

No, tietysti se on sen "kumppanin" valinta. Vai onko mustasukkaisuus sairaus, johon ei voi vaikuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä