Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 10 vuoden ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa katkaista jos löytää uuden mustasukkaisen kumppanin?

Vierailija
07.07.2026 |

Miten on asia?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.

Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".

Vierailija
22/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus liiallisessa muodossa on isoimpia red flageja mulle miehessä. Lisäksi ihan h*lvetin pelottavaa. Pitäisin ystävän, en miestä.

turha vinkua sitten kun ei löydy hyvää miestä. ehkä parempi ettet seurustele ollenkaan jos ystävät ovat tärkeämpiä kuin kumppani 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.

Miksi sen pitäisi olla tuollainen joko-tai-tilanne? Useimpien ihmisten elämään mahtuu sekä kumppani että ystävät. Kyllä se on se kumppani joka saa luvan taipua ja tottua että toisella on muutakin elämää. Miksi ihmeessä pitäisi perustaa perhettä sellaisen kanssa, joka vaatii tuollaisia uhrauksia ja vieläpä omien epävarmuuksiensa vuoksi?

Vierailija
24/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".

Kaveritkin voi jättää ja pettää.

Vierailija
25/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäviä tulee ja menee - no ehkä niillä, joilla ei ole alkeellisiakaan ihmissuhdetaitoja tai kykyä huolehtia ihmissuhteistaan. Ei mun mielestä lupaa kovin hyvää sille parisuhteellekaan. Normaaleilla ihmisillä on parisuhteen lisäksi pitkäaikaisia ja läheisiä ystävyyssuhteita.

Vierailija
26/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perustatko perheen ja rakennatko elämäsi ystäviesi kanssa? pidätkö ystäviä toisena puoliskonasi, menetkö heidän kanssaan naimisiin?

Vierailija
27/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäviä tulee ja menee - no ehkä niillä, joilla ei ole alkeellisiakaan ihmissuhdetaitoja tai kykyä huolehtia ihmissuhteistaan. Ei mun mielestä lupaa kovin hyvää sille parisuhteellekaan. Normaaleilla ihmisillä on parisuhteen lisäksi pitkäaikaisia ja läheisiä ystävyyssuhteita.

Joillakin tulee ja menee. Niillä yleensä vaihtuu kyllä kumppanitkin usein.

Vierailija
28/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi arvostaa ihmistä, joka katkaisee välit yhteenkään ystävään toisen henkilön käskystä. Jos ei ihminen edes ystäville ja perheelle osaa olla lojaali, niin sellainen ihminen on läpeensä mätä eikä siihen voi parisuhteessakaan luottaa.

Kumppanille ollaan ensisijaisesti lojaali. Jos ei viitsi edes sen vertaa uhrata kumppanilleen niin parempi on pysyä sinkkuna sitten loppuelämä.

Kumppanille ollaan lojaali, jos tämä antaa siihen syyn eikä vaadi luopumaan muusta elämästä. Miksi ihmeessä edes pitäisi tehdä uhrauksia vain koska toinen vaatii (vieläpä ilman mitään perustetta)? Kyllä minä olen mieluummin sinkku kuin alan elää pelkästään kumppanin kylkiäisenä.

Vierailija
29/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli liian mustis mies. Lensi pihalle.

Vierailija
30/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on toimiva ja onnellinen vasta kun puoliso (vaimo) saa päättää toisen rahan- ajan-, alkoholinkäytöstä ja ystäväpiiristä sekä harrastuksista

Kylläpä sitä nyt leikitään uhria.

Parisuhde voi hyvin, jos kumpikin luottaa toiseen eikä ala vaatia elämään osmoosissa kanssaan.

Vierailija
31/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi arvostaa ihmistä, joka katkaisee välit yhteenkään ystävään toisen henkilön käskystä. Jos ei ihminen edes ystäville ja perheelle osaa olla lojaali, niin sellainen ihminen on läpeensä mätä eikä siihen voi parisuhteessakaan luottaa.

Kumppanille ollaan ensisijaisesti lojaali. Jos ei viitsi edes sen vertaa uhrata kumppanilleen niin parempi on pysyä sinkkuna sitten loppuelämä.

Jos joskus meinaa lapsia tehdä, niin kyllä se on ihan perhe-elämässä selviämisen elinehto, että kykenee välittämään useammasta ihmisestä samaan aikaan. Joillekin ei näemmä ole mahdollista.

Vierailija
32/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perustatko perheen ja rakennatko elämäsi ystäviesi kanssa? pidätkö ystäviä toisena puoliskonasi, menetkö heidän kanssaan naimisiin?

Sanotaanko nyt vaikka niin että läheisimpien ystävien kanssa on tunnettu ja pidetty yhtä, kuunneltu toistemme murheet ja ilot n.55 vuotta. Aika harva parisuhde kestää niin pitkään. Mutta ymmärrä vain tahallas väärin, ei siinä. 

Vierailija
33/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus liiallisessa muodossa on isoimpia red flageja mulle miehessä. Lisäksi ihan h*lvetin pelottavaa. Pitäisin ystävän, en miestä.

turha vinkua sitten kun ei löydy hyvää miestä. ehkä parempi ettet seurustele ollenkaan jos ystävät ovat tärkeämpiä kuin kumppani 

Turha sinun itsesi on vinkua, omat karseat kokemuksesi(?) eivät tarkoita että sama käy kaikille. Miksi ihmeessä meidän muiden pitäisi tehdä tuollaisia hierarkioita jajoko-tai-asetelmia? Minulla on sekä mies (ja hyvä mies onkin) ja ystäviä, ei ole ollut mitään syytä luopua kummastakaan tai asettaa tärkeysjärjestykseen.

Parempi on pitää ystävät ja pysyä sinkkuna kuin valita huono mies, joka ei kestä sitä että nainen ei elä vain hänelle.

Vierailija
34/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan silloin pitää luopua siitä uudesta kumppanista. Sanoa sille että hei hei.

Vierailija
35/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveritkin voi jättää ja pettää.

Niin voi, mutta jos ystävä ei vaadi luopumaan puolisosta "maksuksi" ystävyydestä, valitsen itse ennemmin hänet kuin sellaisen puolison, joka haluaa kieltää muut ihmissuhteet.

Vierailija
36/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hyvät ystävät ovat tärkeämpiä kuin mustasukkainen kumppani. Yksinolo voittaa kädenlämpöisessä suhteessa olemisen. Hyviä miehiä on sinkkuina vaikka kuinka paljon. Pitää vaan osata löytää ne. N

Vierailija
37/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sinusta, mutta kaikkien elämä ei pyöri vain lisääntymisen ja avioliiton ympärillä. Minulla ainakin on molemmat, sekä puoliso/perhe että ystävät. Eikä olisi tullut mieleenkään luopua ystävistäni jos mies olisi saanut päähänsä alkaa sellaista vaatia.

Vierailija
38/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On multa tällaista vaadittu. Arvaa kumpi sai kenkää?

Samoin multa... 

Olen tosin ollut se hylätty ystäväkin.

Eräs miespuolinen ystäväni dumppasi mut vastaavassa tilanteessa, oltiin oltu ystäviä reilusti yli 10 vuotta ja mä olin tässä vaiheessa jo naimisissakin. Ystävän uusi mustasukkainen naisystävä ei hyväksynyt mua eikä muita naispuolisia kavereita joten me jäätiin kuin nallit kalliolle.  :( 

Vierailija
39/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa mustasukkainen jos se "ystävä" antaa piIIua.

Vierailija
40/129 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän