Pitääkö 10 vuoden ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa katkaista jos löytää uuden mustasukkaisen kumppanin?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kumman haluat pitää.
Miksi kukaan haluaa tieten tahtoen mustasukkaiseen suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On multa tällaista vaadittu. Arvaa kumpi sai kenkää?
Samoin multa...
Olen tosin ollut se hylätty ystäväkin.
Eräs miespuolinen ystäväni dumppasi mut vastaavassa tilanteessa, oltiin oltu ystäviä reilusti yli 10 vuotta ja mä olin tässä vaiheessa jo naimisissakin. Ystävän uusi mustasukkainen naisystävä ei hyväksynyt mua eikä muita naispuolisia kavereita joten me jäätiin kuin nallit kalliolle. :(
Tämä naisystävä olikin oikea kunnon nainen joka arvostaa itseään. Henkisesti kypsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän lapsellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.
Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".
Taidat olla aika nuori vielä.
Ja sinä kyynikko, joka kuvittelee vain pahinta. Sinun kokemuksesi eivät tarkoita automaattisesti mitään muiden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaisi arvostaa ihmistä, joka katkaisee välit yhteenkään ystävään toisen henkilön käskystä. Jos ei ihminen edes ystäville ja perheelle osaa olla lojaali, niin sellainen ihminen on läpeensä mätä eikä siihen voi parisuhteessakaan luottaa.
Kumppanille ollaan ensisijaisesti lojaali. Jos ei viitsi edes sen vertaa uhrata kumppanilleen niin parempi on pysyä sinkkuna sitten loppuelämä.
Jos joskus meinaa lapsia tehdä, niin kyllä se on ihan perhe-elämässä selviämisen elinehto, että kykenee välittämään useammasta ihmisestä samaan aikaan. Joillekin ei näemmä ole mahdollista.
Hirvittää ajatellakin mitä sellainen mustasukkainen ja omistushaluinen kumppani tekisi lapsilleen, kun ei kerran kestä edes sitä että puolisolla on ystäviä. Koska pohjimmiltaanhan kyse on juuri siitä, halusta omistaa se toinen ja olla tämän huomion jakamattomana kohteena.
Ystäviä saa olla, mutta onko ihan pakko olla juuri vastakkaista sukupuolta? Miksi oma sukupuoli ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Termit, termit... nykypäivänä sana ystävyys, toveruus ja kaveruus eivät merkitse enää mitään. Ennen kaveria ei jätetty rintamalle, nykypäivänä kaveria voidaan käydä hoitelemassa ne ajat kahden seurustelun välillä (ja mielellään aikanakin, jos saadaan uusi kumppani epäilemään itseään mustasukkaiseksi tällaisissa tilanteissa). En luota miehen ja naisen väliseen ystävyyteen ihan noin paljon.
Kumman valitset? Annatko uudelle suhteellesi yhtä paljon tilaa kuin annoit aikoinaan ensirakkaudellesi? Jos et anna, et ole kumppanisi arvoinen.
Hän ei ole mustasukkainen. Vaan sinä tahdot pitää verkot vesissä seurustelun aikanakin, syöt sekä pöydässä että mäkkärillä, niinsanoakseni.
Nää samat ystävät on aikoinaan eläneet mun mukana sen ensirakkaudenkin (ja paljon paljon muuta) ja poimineet mut murheen alhosta sen päätyttyä. En todellakaan hylkää heitä.
Kukaan ei tarvitse mustasukkaista kumppania.
Jokainen tarvitsee ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Heivaa mustasukkainen jos se "ystävä" antaa piIIua.
Sinulla se on näköjään vain seksi mielessä, oli tilanne mikä tahansa, pervo.
Minä en ainakaan hyväksyisi uudella miehellä jotain läheistä pitkäaikasta ystävyyssuhdetta toiseen naiseen. Veikkaan, että heillä olisi ollut myös seksiä ja en todellakaan tahdo kuvioon mitään vanhoja hässintäkumppaneita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppani on ykkönen, ystävät toissijaisia. Kumppani on se jonka kanssa perustetaan perhe ja rakennetaan elämä, se joka on toinen puolisko. Ystäviä tulee ja menee.
Ja kun se on just toisinpäin. Kumppani voi jättää ja pettää, kaverit pysyy - ainakin ne tosiystävät. "Bros before hoes, sisters before misters".
Taidat olla aika nuori vielä.
Ja sinä kyynikko, joka kuvittelee vain pahinta. Sinun kokemuksesi eivät tarkoita automaattisesti mitään muiden kannalta.
Minulla ei ole mitään "kokemuksia" koska oma kumppanini ja minä itse olemme henkisesti kypsiä ja arvostamme toisiamme. Toisen ihmisen arvostus ei ole mitään kyynisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsellista tuossa on? Jos uusi partneri on alusta asti dominoiva ja mustasukkainen, ei se siitä paremmaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan miehet on tuollaisia. Silti vingutaan että naisella pitäisi saada olla mieskavereita vaikka on suhteessa, tai mies vinkuu että pitää saada olla naiskavereita.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jo-14-naista-kuollut-tana-vuonna-ep…
Älä päädy tilastoon. Heivaa se i d i o o t t i heti, itsesi turvaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapsellista tuossa on? Jos uusi partneri on alusta asti dominoiva ja mustasukkainen, ei se siitä paremmaksi muutu.
On se hieman lapsellista että vaikka on suhteessa niin ei osata ottaa huomioon tai arvostaa omaa kumppania, vaan pitää olla kaikki mulle ja heti.
Ehdottomasti pitää. Mustasukkaiselle sekopäälle pitää antaa kaikki valta sinun elämässäsi ja sinun tulee luopua kokonaan omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaisi arvostaa ihmistä, joka katkaisee välit yhteenkään ystävään toisen henkilön käskystä. Jos ei ihminen edes ystäville ja perheelle osaa olla lojaali, niin sellainen ihminen on läpeensä mätä eikä siihen voi parisuhteessakaan luottaa.
Kumppanille ollaan ensisijaisesti lojaali. Jos ei viitsi edes sen vertaa uhrata kumppanilleen niin parempi on pysyä sinkkuna sitten loppuelämä.
Jos joskus meinaa lapsia tehdä, niin kyllä se on ihan perhe-elämässä selviämisen elinehto, että kykenee välittämään useammasta ihmisestä samaan aikaan. Joillekin ei näemmä ole mahdollista.
Hirvittää ajatellakin mitä sellainen mustasukkainen ja omistushaluinen kumppani tekisi lapsilleen, kun ei kerran kestä edes sitä että puolisolla on ystäviä. Koska pohjimmiltaanhan kyse on juuri siitä, halusta omistaa se toinen ja olla tämän huomion jakamattomana kohteena.
Ystäviä saa olla, mutta onko ihan pakko olla juuri vastakkaista sukupuolta? Miksi oma sukupuoli ei kelpaa?
Älytön kysymys. "Pakko" ei ole elämässä muu kuin kuolema.
Ystäviä on eri sukupuolisia, eikä niitä aleta valita sen mukaan onko jalkojen välissä mitä. Kyse ei ole sukupuolesta vaan henkilöstä, jonka kanssa on kivaa olla. Miksi siis ei voisi olla myös vastakkaista sukupuolta?
Jos koitat vihjata että ystäväpiiri pitäisi valita sen mukaan mikä on jonkun mustasukkaisen puolison silmissä ok, niin unohda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan miehet on tuollaisia. Silti vingutaan että naisella pitäisi saada olla mieskavereita vaikka on suhteessa, tai mies vinkuu että pitää saada olla naiskavereita.
On normaalia olla ystäviä. Ei ole normaalia yrittää rajoittaa toisen ystävyyksiä. Sulla ei taida olla ketään koska olet mielisairas.
Kumppaneita tulee ja menee, tosiystävät pysyvät. Yksikään mies ei minun elämässäni tule koskaan menemään ystävieni edelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan hyväksyisi uudella miehellä jotain läheistä pitkäaikasta ystävyyssuhdetta toiseen naiseen. Veikkaan, että heillä olisi ollut myös seksiä ja en todellakaan tahdo kuvioon mitään vanhoja hässintäkumppaneita mukaan.
Kertoo vain siitä, että sinulla itselläsi on sekä likainen mielikuvitus, luottamuspulaa ja liikaa epävarmuuksia. Jos jatkat tuolla linjalla, voit sanoa parisuhteellesi hei hei.