Riikka Purra taideteos
Linkistä pääsee uutiseen ja näkemään kyseisen teoksen. Millaisia tunteita herättää?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeää. En enää ikinä äänestä vasemmistoa enkä myöskään tue tuollaisia "taiteilijoita".
Nyt maisteri poistamaan valtion avut taiteelta.
Tämä hallitus on ollut sellainen henkilökohtainen kostaja-oloinen.
Jos mulla olisi mahdollisuus, niin kyllä poistaisinkin. Taiteen tulee olla kaunista, ylevää ja rakentavaa.
Eli sensuroit taidetta.
Taiteen tehtövänä on toimii yhteiskunnallisena kommentaattorina, peilinä ja keskustelun avaajana, taide voi ottaa kantaa epäkohtiin.Kyllä. Mä sensuroisin kaiken tuollaisen saastan pois. Taiteen pitää tuoda hyvää mieltä. Jos se ei tuo, se ei ole taidetta.
Ajattelen kanssa niin, että teoksen olisi pitänyt olla niin upea, että jopa ne, jotka olisivat samaa mieltä Purran kanssa, olisivat siitä huolimatta ihailleet teosta. Silloin se olisi mennyt maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "taideteos" on hyvin paljon samanlainen kuin punikkien propagandajulisteet aikoinaan valtaapitäviä kohtaan. Verhottu tappouhkaus siis. Suomalaista mediaa lukemalla tuntuu kuin asuisi Venäjällä. Ihmisiä tippuu ikkunoista tuon tuosta. Kummastellaan vain miksi ihmisilä on tarve itsemurhiin tai kummastellaan miten joku kokee verenvärisen läntin sydämen kohdalla olevan tappouhkaus. Kommarit ovat jälleen pesiytyneet Suomeen.
Joo. Mulla meni aamulla ihan ilo ja fiilarit kun erehdyin kurkistamaan hesaria. Oli Riikka Purrasta mitä mieltä tahansa, niin toi ei ole sopivaa. Se ei ole poliittista taidetta vaan ilmiselvä tappouhkaus tai kehoitus siihen. Se ei olisi sopivaa kenenkään kohdalla. Kuvaavaa on, ettei "taiteilija" uskaltanut julkaista sitä omalla nimellään. Olen kovin pahoillani, että nykySuomessa sallitaan tällainen. Täällä ei ole enää yhtään kivaa elää. Tuommonen on vastenmielistä ja pelottavaa.
Ei sitten aikaisemmin herättänyt turvattomuuden tunnetta, että marssivat *atsit potkivat jotain tyttöä päähän keskellä kirkasta päivää?
Tai pyörällä kulkeva Oulun puukottaja?
Mutta se yksi rumanaamainen taideteos, josta ei kukaan selväjärkinen saa väännettyä mitään uhkauksia, on sulle liikaa?
Kertoo jotain persun mielenmaisemasta..
Mielenkiintoista nähdä, miten Purran puoliso näkee Purran. Itse näin ensi näkemältä kaljun hahmon, jolla tumma varjostus päänsä ympärillä. Punaista täplää ajattelin vain taiteilijan vapautena. Minähän en taiteesta juuri mitään ymmärrä. Minulle taideteokset ovat vain kauniita värejä ja muotoja. Mietin niitä vain niiden sopivuutena kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Punainen piste= näyttelyteos on myyty. Ironista laittaa se valmiiksi. Mutta kun ei ole sivistystä, niin ei ole.
Tuo ei ole taideteos on myyty merkki, herran jestas keneltä sitä sivistystä oikein puuttuu.
Juu, ei ole.
Myydyn taideteoksen tunnistaa yleensä gallerioissa teoksen viereen tai hintalapun yhteyteen kiinnitetystä punaisesta tarrasta. Joissain tapauksissa voidaan käyttää myös vihreää tai sinistä tarraa, joka kertoo teoksen olevan varattu.
Niitä ei liimata teokseen, eivätkä ne ole meetvurstia.
Tekeekö sitten luoti ihmisen olkapäähän makkarasiivun kokoisen ja näköisen reiän?
Jos on tarpeeksi iso tykki.
Vierailija kirjoitti:
Mun sydämes leikkele.
Meetvursti on leikkele, ja Purra on kasvissyöjä, joka tykää leikellä. Mutta onko tässä jokin viittaus myös islamiin?
Vierailija kirjoitti:
Persut vois ostaa tämän, ja tehdä siitä uuden logonsa. POWER MOVE!
Puhu suomea rys sä.
Miten tulkitsette yhteyden nimen "Nopeat päätökset" ja punaisen ympyrän / leikkeleen välillä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tulkitsette yhteyden nimen "Nopeat päätökset" ja punaisen ympyrän / leikkeleen välillä?
Itse tulkitsen, että nopeat päätökset viittaa niihin kirjekuoriin (esim. kelan posti tulee tuollaisissa), joita on käytetty hahmon kuvaamiseen. Ja meetvursti viittaa nopeisiin poliittisiin leikkauspäätöksiin. Linkittyvät toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "taideteos" on hyvin paljon samanlainen kuin punikkien propagandajulisteet aikoinaan valtaapitäviä kohtaan. Verhottu tappouhkaus siis. Suomalaista mediaa lukemalla tuntuu kuin asuisi Venäjällä. Ihmisiä tippuu ikkunoista tuon tuosta. Kummastellaan vain miksi ihmisilä on tarve itsemurhiin tai kummastellaan miten joku kokee verenvärisen läntin sydämen kohdalla olevan tappouhkaus. Kommarit ovat jälleen pesiytyneet Suomeen.
Ei ole sydämen kohdalla (sydän on alempana keskellä keuhkojen välissä) ja se on makkaran pala. Mene takaisin koulunpenkille. Joku sivistynyt harrastuskin voisi tehdä sinulle hyvää.
Teoksen vihasanoma ei selityksillä muutu valkeaksi. Taiteilija on raukka, joka ei uskalla seistä sanomansa takana. Muutenhan hän esiintyisi omalla nimellään.
Palkkio maalarin oikeasta nimestä. Suuri joukko ihmisiä kyllä tietää sen. Selvitetään millaisesta sankarista on kyse.
Mitä sä sillä tiedolla teet? Menet uhkailemaan?
Vierailija kirjoitti:
Nauranut täällä koko aamun perskutaleiden uhriutumis pyrkimyksille. Eiköhän tähän vielä löydy joku nimetön asiantuntija kertomaan ja analysoimaan, kuinka Riikka on todellisessa hengenvaarassa..
Änkyttäjä mämämämäkelä ja vesipää vajaamittainen ryydis varmaan ottavat kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tulkitsen, että nopeat päätökset viittaa niihin kirjekuoriin (esim. kelan posti tulee tuollaisissa), joita on käytetty hahmon kuvaamiseen. Ja meetvursti viittaa nopeisiin poliittisiin leikkauspäätöksiin. Linkittyvät toisiinsa.
Mielestäni ei ole ihmeellistä, jos teoksesta tekee tulkinnan uhkauksesta. Varsinkin, jos perhe on saanut uhkauksia.
Teoksen nimi ja punainen leikkele rinnassa voivat yhdessä mahdollistaa tulkinnan siitä, että joku on tehnyt nopean päätöksen Purraa kohtaan. (Samoin kuin Purra hallituksessa tehnyt leikkelepäätöksiä.) Nimi on Nopeat päätökset, monikossa. Tässä tulkinnassa on tehty nopeita päätöksiä molempiin suuntiin.
Kukahan vei Purran neitsyyden ja miten?
Onko Purrab puolisolla:
A) Mielenterveyden kanssa haasteita, kun näkee olemattomia uhkia kaikkialla
B) Vaimon puolueella vaalit tulossa ensi vuonna, mutta koko hallituskausi on ollut taloudellinen katastrofi, kun vaimo on ollut vastuussa taloudellisista päätöksistä
Päätelkää itse.
Siksipä olisikin toivonut parempaa visuaalista jälkeä. Näen jo sieluni silmin, millaisen taulun itse olisin maalannut. Pitäisikö?