Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltasanomissa juttua naisesta joka valittaa, ettei yhteiskunta enää maksa taksikyytejä lastenlasten luo...

Vierailija
06.07.2026 |

... ja hän pääsee katsomaan näitä vain silloin, kun lapset hakee hänet lapsiaan katsomaan. Ei herranjestas! Mihin tämä maailma on menossa, kun  yhteiskunnan pitäisi jo maksaa taksikyydit sukulaisiin.

Ihme ruikutusta koko juttu.  Tämä juttu siis luettavissa " kikka Räty, 64, puhuu arasta asiasta, miltä tuntuu, kun pitää lainata lapsilta rahaa."

Pitäiskö ihmisen vähän ottaa vastuuta elämästään, eikä vinkua, että  vanhemmat poltti ja (ilmeisesti joi) ja hänellä ei  lapsena ollut rahaa lähteä luokkaretkille ja siitä se kierre sitten lähti. Ikuisesti köyhä...

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pisti silmään tämä Kikka Rädyn juttu. Itse asiassa ihmisellä on asiat hyvin. Mikä ruikuttaja. Kyllä monella eläkeläisellä ei ole sen enempää rahaa käytetettävissä ja monella vielä vähemmän. Ja vaikka ois tehnyt töitä koko ikänsä. Ja eikun vain pitää pärjätä. Mihinkähän rouva työntää rahansa?

Sitä sietää kyllä ihmetellä. Ja oikein pitää sitten viikko syödä riisipuuroa ja mansikkakeittoa, kun on tuhlannut rahaa pariin lonkeroon, kun käy laulamassa karaokea :D  Muuhun ei muka ole varaa.

Ei ole todellista. Marttyyri.

Sinua ei sanat riitä kuvaamaan. Enkä viitsi olla ilkeä julkisesti. 

Noo, minä tulen paljon pienemmällä rahalla toimeen, mutta olen sentään tehnyt töitä koko ikäni pienellä palkalla , mutta siitä huolimatta säästänyt itselleni asunnon. Oman siis.  Olen maksanut opintolainani pois, enkä ole saanut niitä anteeksi valtiota. 

Ja jos minulla olisi rahat vähissä, en todellakaan söisi riisipuuroa ja kaupan mansikkakeittoa, vaan kaurapuuroa ja keittäisin kiisselit itse.  Tai söisin sen  kaurapuuron voisilmän kanssa.  Kapakan lonkeroita en joisi ollenkaan. Jos haluaisin  juoda lonkeroa, ostaisin sen kaupasta, en ravintolasta, jossa hinta on moninkertainen. Ja laulaisin sitä karaokea selvinpäin ja joisin siellä ravintolassa vettä.  Ihminen voi tehdä elämässään niin paljon kaikkea mukavaa ihan selvinpäin ja ilmaiseksi, että on kyllä oma vika, jos jää kotiin istumaan ja ainoa ilo on kerran kuussa karaoke ja siideri. 

Jospa hänelläkin on ikiomat ilot, joista hän nauttii, kuten sinä omistasi.

Vierailija
142/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista. Joko tämmöiser henkilöt muuttaa lähemmäs lapsenlapsia  lapsenlapset muuttavat lähemmäs häntä, lapset auttavat kyydeissä tai hän vähentää tapaamisia. Jo on kumma jos ei aikuiset ihmiset kykene itse tätä päättelemään. Liika holhous ja yliymmärtäminen on tehnyt ihmisistä röyhkeitä vaatijoita ja läpeensä passiivisia. Odotetaan yhteiskunnan ottavan aivan joka asiasta vastuun, itse sen kun keksitään palvelutarpeita ja joku muu kuittaa laskun. Ei ihme, että kirstun pohja näkyy. Kauhea älämölö kun saavutetuista eduista joutuu luopumaan, mutta ei ymmärretä ettei näihin etuihin olisi koskaan mitään oikeutta pitänyt edes olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie kalatkin vedestä. Eniten kadehditaan köyhää, joka uskaltaa ilmaista itsensä. 

Köyhä ei saisi olla tyytyväinen, muttei myöskään tyytymätön. 

Hän ei saa asua mukavasti muttei todellakaan huonoissa oloissa, koska se on laiskuuden ym. merkki. 

Kuluja ei saa olla. Säästöön ei saa jäädä.

Liian iloinen, sairas mutta tyytyväinen, vaivoistaan kertova, siinä ovat vainotuimmat köyhyystyypit.

Heille, joilla on luuranko kaapissa ja musta aukko henkisellä puolella, ei pahempaa olekaan kuin näkyvistä syistä köyhät. Nämä nostavat näkyviin heidänkin köyhyytensä, joka on paljonepämääräisempi ja pahempi. Sitä  ei voi parantaa.  

Ei hän edes ole mitenkään erityisen köyhä. Moni joutuu tulemaan toimeen vähemmällä.

Joudutko itse?

Miten niin? Kun olin työnhakija käyttööni jäi 570 euroa. Se on paljon vähemmän.

Niin, ja se närästää sinua vieläkin.

Tuskin olisit silloin valittanut isommasta summasta.

Sinä sentään pystyt työhön ja tulojesi lisäämiseen. Olet (ruumiillisesti) terve. 

Kadehtimasi henkilö on pysyvästi työkyvytön.

Olen eläkkeellä, asun vuokralla ja saan vähemmän kuin hän. Lääkitys minulla on kahteen sairauteen.

Silti elän hyvää elämää ja minulla on esim mahdollisuus kutsua lapset puolisoineen syömään luokseni.

Rahaa käytän tietenkin harkiten. Niin jokainen fiksu ihminen tekee.

Vierailija
144/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"1 500 euroa kuukaudessa.
Vuokra on 650 euroa. Jäljelle jäävästä osasta pitäisi maksaa puhelinlasku, vakuutus, sähkölasku, vesilasku, lääkkeet ja ostaa ruoka ynnä muut välttämättömyydet. Räty ei ole enää vuosiin jaksanut uskoa, että hänen rahatilanteensa kohenee."

MV! Tälle jää 850 euroa käteen vuokranmaksun jälkeen ja saa kulumaan sen kaiken. Hitto. Itsekään en käytä tuollaisia summia kuukausittain elämiseen. 

Eikö hän voi käyttää julkisia liikennevälineitä lapsenlapsensa luo menemseen. Kuvan perusteella käyttää rollaatoria, mutta näyttää voivan liikkua itse kuitenkin, joten olisi kai mahdollista. 

Oppinut aina elämään jonkun muun siivellä. Ensin aviomiesten, sitten yhteiskunnan ja lasten  siivellä. Ei ole koskaan ottanut vastuuta omasta elämästään. 

Mitä se vastuunottaminen käytännössä olisi sinun mielestäsi? Jos on vammainen (soiis työkyvytön), iäkäs ja pienituloinen. Mitä tekisit itse?

Olisin tehnyt nuorena oikeita valintoja ja sitten vanhana ja työkyvyttömänä olisi nauttinut niiden valintojen hedelmistä. Oikeastaan teenkin niin. 

Enkä anna köyhän lapsuuden määritellä minua. 

Vierailija
145/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammainen valittaa, ettei yhteiskunta kustanna hänelle enää tulkkia ulkomaan kisamatkoille. Mitä helvettiä??? Mikä tätä maata vaivaa? Yksi ulkkariperhe sai henkivartijoita yli kolmella miljoonalla eurolla, kun vaimo pelkäsi miehen kostoa. Kaupunginvaltuustossa yhden kokouksen läsnäolopalkkio/valtuutettu on 300-400 euroa. Mistähän niitä säästöjä löytyisi???

Mikä sinusta sitten olisi vammaiselle oikea palvelu yhdenvertaisuuslain mukaan?

Leiri olisi oikea osoite. Aktion T4.

Vierailija
146/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra on 650 euroa. Jäljelle jäävästä osasta pitäisi maksaa puhelinlasku, vakuutus, sähkölasku, vesilasku, lääkkeet ja ostaa ruoka ynnä muut välttämättömyydet. Räty ei ole enää vuosiin jaksanut uskoa, että hänen rahatilanteensa kohenee."

MV! Tälle jää 850 euroa käteen vuokranmaksun jälkeen ja saa kulumaan sen kaiken. Hitto. Itsekään en käytä tuollaisia summia kuukausittain elämiseen. 

Eikö hän voi käyttää julkisia liikennevälineitä lapsenlapsensa luo menemseen. Kuvan perusteella käyttää rollaatoria, mutta näyttää voivan liikkua itse kuitenkin, joten olisi kai mahdollista. 

Oppinut aina elämään jonkun muun siivellä. Ensin aviomiesten, sitten yhteiskunnan ja lasten  siivellä. Ei ole koskaan ottanut vastuuta omasta elämästään. 

Mitä se vastuunottaminen käytännössä olisi sinun mielestäsi? Jos on vammainen (soiis työkyvytön), iäkäs ja pienituloinen. Mitä tekisit itse?

Eihän tämä(kään) ole syntynyt vanhana ja raihnaisena ja työkyvyttömänä.  Vastuu omasta elämästä olisi pitänyt ottaa silloin, kun on lähtenyt nuorena rakentamaan omaa tulevaisuuttaan.  Turha sitä on sitten enää vanhana valittaa, että miten surkeata se elämä on ollut.  Ne tärkeät ratkaisut olisi pitänyt tehdä jo vuosikymmeniä sitten. 

Jankutat tätä "omasta elämästä vastuun ottamista", mutta et osaa kertoa mitä se konkreettisesti tarkoittaa? Jutun nainen on kouluttautunut ja käynyt töissä sairaanhoitajana kunnes vammautui työkyvyttömäksi.

Vierailija
147/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie kalatkin vedestä. Eniten kadehditaan köyhää, joka uskaltaa ilmaista itsensä. 

Köyhä ei saisi olla tyytyväinen, muttei myöskään tyytymätön. 

Hän ei saa asua mukavasti muttei todellakaan huonoissa oloissa, koska se on laiskuuden ym. merkki. 

Kuluja ei saa olla. Säästöön ei saa jäädä.

Liian iloinen, sairas mutta tyytyväinen, vaivoistaan kertova, siinä ovat vainotuimmat köyhyystyypit.

Heille, joilla on luuranko kaapissa ja musta aukko henkisellä puolella, ei pahempaa olekaan kuin näkyvistä syistä köyhät. Nämä nostavat näkyviin heidänkin köyhyytensä, joka on paljonepämääräisempi ja pahempi. Sitä  ei voi parantaa.  

Jokainen saa elää ja asua niin kuin huvittaa muttei kuitenkaan yhteiskunnan piikkiin!

Mitä varten yhteiskunta on?

Asuminen ja sen järjestäminen ovat yksi yhteiskunnan perustavia asioita. 

Vain välistävetäjä hyötyy siitä, jos köyhä ja monisairas elää kurjasti. Apajille ilmestyvät "hyväntekeväisyys"järjestöt ym, jotka vain lisäävät eriarvoisuutta.

Köyhiltä viedään loputkin, rikkaampien hyväksi.

No ei kyllä köyhänkään tarvitse saada yhteiskunnalta taksikyytiä, että pääsee katsomaan lapsenlapsia.  Jos ei mummolla ole varaa, niin kyllä se on lasten velvollisuus maksaa mummolle kyyti tai kuskata mummoa.  Kaikki tuollaiset turhat menot joutaakin karsia. En minä ainakaan halua maksaa veroja sen takia, että joku sitten ajelee taksilla katsomaan lapsenlapsiaan. Kuskatkoot hyvin toimeen tulevat lapset lapsiaan mummolaan tai mummoa lasten luo. Ei se ole yhteiskunnan tehtävä. 

Tuokin nainen painottaa moneen kertaan, että lapset tulee hyvin toimeen.  Kyllä ne joutaa maksamaan mummon matkat. 

Ainakin Porissa on kaupunki maksanutvanhuksen hupimatkat taksilla. Vain omavastuuosuuden vanhus. Nyt yhtäkkiä rahat katosi kaikkialta, kai sitten Poristakin, vaikka se muuten on aivan upea kaupunki.

Vierailija
148/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne lapsenlapset voi mennä mummon luo bussilla

Vierailija
149/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vanhukset on tuollaisia.

Ei olla. Itse en ole koskaan nostanut yhteiskunnalta penniäkään, ellei lapsilisiä lasketa ja niitähän ei lasketa, ne saa kaikki jolla on lapsia.

En ole koskaan hakenut asumistukia, ja opintolainat olen maksanut sentilleen takaisin. En ole nostellut asumistukia enkä tt-tukia, eikä kukaan tuttavapiirissänikään ole näin tehnyt. Kyllä tää Kikka on ihan omaa luokkaansa. 

Luulen, että nuoret noita tukia enemmän käyttää, kuin vanhat ihmiset. 

Tottakai nuoret tarvitsevat tukia, koska vasta opiskelevat eivätkä ole ehtineet kerryttää varallisuutta.

Kuten aiemmin jo kirjoitettiin, tuollaiset vielä kärkkäästi mollaavat nuoria. Sinäkään et voinut itsellesi mitään.

Nuorikin pärjää ilman tukia. Opiskelun ohessa voi työskennellä, kuten itse tein ja pärjäsin hyvin ilman euronkaan asumis- tai toimeentulotukia.

Ai, taidat olla se ahkera (oikeistolainen) yrittäjä, joka käy aina haukkua räksyttämässä tällaisissa ketjuissa. 

Minusta aiheellinen kommentti jos perätään "vastuun ottamista omasta elämästään". Miksi nuoret ja terveet opiskelijat eivät käy töissä ja kustanna omia opintojaan? Miksi yhteiskunnan varoista tuetaan heitä?

Vierailija
150/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammainen valittaa, ettei yhteiskunta kustanna hänelle enää tulkkia ulkomaan kisamatkoille. Mitä helvettiä??? Mikä tätä maata vaivaa? Yksi ulkkariperhe sai henkivartijoita yli kolmella miljoonalla eurolla, kun vaimo pelkäsi miehen kostoa. Kaupunginvaltuustossa yhden kokouksen läsnäolopalkkio/valtuutettu on 300-400 euroa. Mistähän niitä säästöjä löytyisi???

Mikä sinusta sitten olisi vammaiselle oikea palvelu yhdenvertaisuuslain mukaan?

Leiri olisi oikea osoite. Aktion T4.

Hyvin sanottu!

Vierailija
151/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutusta tosiaan jäi puuttumaan, että mihin tuo tuhlaa rahansa. Meillä ei mene asumiskulujen jälkeen lähellekään 850 € / hlö. Ja meillä on varaa syödä joskus ulkona, meillä on varaa ihan hyviin autoihin. Ja lapsilla on harrastukset ja uutena ostetut vaatteet. Silti meidän kulut ei ole noin paljon.

Sinulla menee siis hyvin. Miksi olet noin töykeä? 

Hän on sairas, liki liikuntakyvytön ja syö paljon lääkkeitä. 

Miten kehtaat kadehtia ihmistä, joka on joutunut elämään noin? Onhan hänelläkin ammatti opiskeltuna jne.

ETTÄS KEHTAAT. 

HÄPEÄ JOS OSAAT.

Voit haukkua minua vaikka kuinka. Jutusta puuttuu silti se mihin kaikki rahat menevät. 650 € menee asumiseen. Loput 850 € / hlö on enemmän kuin suurella osalla työssäkäyviä. Tuohon jää vastaamatta.

Se on hänen asiansa. Ihan normaalia, että sillä ostetaan perusasioita. Niin kaikki tekevät. 

850 eurolla perusasioita joka kuukausi?

No miksi ei, meneehän tuo summa  

suhteellisen helposti. Ei ole edes alin eläkkeen määrä. Pieni raha nykyään. 

Perustatarpeetkin vaihtelevat. 

"Ei ole edes alin eläkkeen määrä"  Aivan ja silti nekin, jotka saa paljon vähemmän elää sillä vielä pienemmällä summalla valittamatta. 

Moni koko ikänsä töitä tehnyt nainen saa eläkettä alle tonninkin, jos on ollut muutaman vuoden lasten kanssa kotona. 

Eihän tuo ihminen saa kovinkaan huonosti rahaa. Kyllä tuolla elää, kun katsoo mihin rahat laittaa. 

Kuka valittaa, kuka ei. Osalla on ihan hyviä syitä valittamiseensa. Jos on koko ikänsä yrittänyt pohjalta ponnistaen, ja päätyy sairauskierteeseen, on oikeus ja hyvä syy valittaa.

En käsitä miksi ei saisi. Jos joku ansaitsee mielestään enemmän palstatilaa, niin siitä vaan lehteen kertomaan oman elämänsä kipukohdista 

Vierailija
152/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pisti silmään tämä Kikka Rädyn juttu. Itse asiassa ihmisellä on asiat hyvin. Mikä ruikuttaja. Kyllä monella eläkeläisellä ei ole sen enempää rahaa käytetettävissä ja monella vielä vähemmän. Ja vaikka ois tehnyt töitä koko ikänsä. Ja eikun vain pitää pärjätä. Mihinkähän rouva työntää rahansa?

Sitä sietää kyllä ihmetellä. Ja oikein pitää sitten viikko syödä riisipuuroa ja mansikkakeittoa, kun on tuhlannut rahaa pariin lonkeroon, kun käy laulamassa karaokea :D  Muuhun ei muka ole varaa.

Ei ole todellista. Marttyyri.

Sinua ei sanat riitä kuvaamaan. Enkä viitsi olla ilkeä julkisesti. 

Noo, minä tulen paljon pienemmällä rahalla toimeen, mutta olen sentään tehnyt töitä koko ikäni pienellä palkalla , mutta siitä huolimatta säästänyt itselleni asunnon. Oman siis.  Olen maksanut opintolainani pois, enkä ole saanut niitä anteeksi valtiota. 

Ja jos minulla olisi rahat vähissä, en todellakaan söisi riisipuuroa ja kaupan mansikkakeittoa, vaan kaurapuuroa ja keittäisin kiisselit itse.  Tai söisin sen  kaurapuuron voisilmän kanssa.  Kapakan lonkeroita en joisi ollenkaan. Jos haluaisin  juoda lonkeroa, ostaisin sen kaupasta, en ravintolasta, jossa hinta on moninkertainen. Ja laulaisin sitä karaokea selvinpäin ja joisin siellä ravintolassa vettä.  Ihminen voi tehdä elämässään niin paljon kaikkea mukavaa ihan selvinpäin ja ilmaiseksi, että on kyllä oma vika, jos jää kotiin istumaan ja ainoa ilo on kerran kuussa karaoke ja siideri. 

Jospa hänelläkin on ikiomat ilot, joista hän nauttii, kuten sinä omistasi.

Eipä tuo näyttänyt elämästään nauttivan, valitti vaan. 

Vierailija
153/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutusta tosiaan jäi puuttumaan, että mihin tuo tuhlaa rahansa. Meillä ei mene asumiskulujen jälkeen lähellekään 850 € / hlö. Ja meillä on varaa syödä joskus ulkona, meillä on varaa ihan hyviin autoihin. Ja lapsilla on harrastukset ja uutena ostetut vaatteet. Silti meidän kulut ei ole noin paljon.

Miten kehtaat kadehtia ihmistä, joka on joutunut elämään noin? Onhan hänelläkin ammatti opiskeltuna jne.

ETTÄS KEHTAAT. 

HÄPEÄ JOS OSAAT.

Voit haukkua minua vaikka kuinka. Jutusta puuttuu silti se mihin kaikki rahat menevät. 650 € menee asumiseen. Loput 850 € / hlö on enemmän kuin suurella osalla työssäkäyviä. Tuohon jää vastaamatta.

Se on hänen asiansa. Ihan normaalia, että sillä ostetaan perusasioita. Niin kaikki tekevät. 

Kyllähän rahaa helposti saa tuhlattua, se on totta. Onko se järkevää, onkin sitten toinen juttu.

Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, ja julkaiskoon kuukausibudjettinsa tässä.

Vierailija
154/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä(kään) ole syntynyt vanhana ja raihnaisena ja työkyvyttömänä.  Vastuu omasta elämästä olisi pitänyt ottaa silloin, kun on lähtenyt nuorena rakentamaan omaa tulevaisuuttaan.  Turha sitä on sitten enää vanhana valittaa, että miten surkeata se elämä on ollut.  Ne tärkeät ratkaisut olisi pitänyt tehdä jo vuosikymmeniä sitten. 

Jankutat tätä "omasta elämästä vastuun ottamista", mutta et osaa kertoa mitä se konkreettisesti tarkoittaa? Jutun nainen on kouluttautunut ja käynyt töissä sairaanhoitajana kunnes vammautui työkyvyttömäksi.

En ole tuo jolle mäkätät, mutta minäpä kerron. Voi ottaa vastuun ja muuttaa lähemmäs lastensa perheitä niin ei tarvitse taksia. Voi muuttaa julkisten varrelle.  Voi sopia lasten kanssa kyydeistä. Jos lapsia ei kiinnosta, ehkei isovanhempi ole niin toivottu vieras kuin olettaa olevansa? Voi elää säästeliäämmin. Mutta ei voi olettaa, että toisten palkasta maksetaan taksikyyditkin sukuloimaan. Ei jessus sentään. 

Vierailija
155/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTÄS KEHTAAT. 

HÄPEÄ JOS OSAAT.

Kyllähän rahaa helposti saa tuhlattua, se on totta. Onko se järkevää, onkin sitten toinen juttu.

Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, ja julkaiskoon kuukausibudjettinsa tässä.

Älä vassu selitä...

Vierailija
156/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos äteen jää kahdeksan ja puolisataa euroa kuussa ja saa nejotenkin mystisesti kulutettua, niiin johonkin ne vaan tuhlataan. johonkin turhaan. ihan ensimmäisenä hänen pitäisi pyytää joku taloustaitaja katsomaan mihin hän rahansa tuhlaa. 

Nyt leikit tyhmää tahallasi. Luuletko todella että hoidot ja lääkkeet saa ilmaiseksi? 

Vierailija
157/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTÄS KEHTAAT. 

HÄPEÄ JOS OSAAT.

Miksi? Totuus on, että monille tuo rahamäärä ja vähempikin riittää kuukaudeksi.

Vierailija
158/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan ole yhteiskunnan velvollisuus maksaa mitään taksikyytejä sukulaisvierailuille.

Niinkö? Miksi sitten kustannetaan julkista liikennettä terveille ihmisille?

koska ne käy töissä ja maksaa veroja ja niiden töissä käyntiä halutaan ohjata julkisen liikenteen suuntaan, jotta liialliset ruuhkat ja ilansaasteet saadan kitkettyä mahdollisimman tehokkaasti pois

Ei välttämättä. Terve ihminen voi olla lapsi, eläkäläinen, työtön, turisti, opiskelija, ihan mikä vaan. 

Lisäksi myös eläkeläiset ja vammaiset maksavat veroja. 

Vierailija
159/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ETTÄS KEHTAAT. 

HÄPEÄ JOS OSAAT.

Miksi? Totuus on, että monille tuo rahamäärä ja vähempikin riittää kuukaudeksi.

Mistä tiedät vai keksitlö vaan että voisit avoimesti vihata vammaisia? 

Vierailija
160/181 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi, olisi avioeron jälkeen muuttanut työnperässä paikkaan josta olisi saanut vakipaikan. Itse muutin montakin kertaa työnperässä, enkä jäänyt ihmettelemään paikkakunnalle, jossa ei töitä ollut.  Nainenhan kertoi, ettei saanut vakituista työtä vaan teki keikkoja ja ei saanut edes lapsia elätettyä.